Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Happen naar mensen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Anoniem00

Happen naar mensen

Ongelezen bericht door Anoniem00 »

Hallo,

Hopelijk kunnen jullie mij tips geven omtrent het gedrag van mijn hond. Ik heb het ook al bij de cursus gevraagd en er werd gezegd hier aankomend weekend mee aan de slag te gaan dus daar ben ik al blij om, maar ik zou ook graag willen weten of anderen dit herkennen.
Ik ga elke dag met mijn hond naar het bos(hij is nu 10 maanden), en dit gaat meestal goed maar soms ook niet. Als er mensen met honden zijn dan gaat het altijd goed maar met mensen zonder hond niet altijd. Ik dacht zelf dat hij het misschien alleen doet bij mensen waarvan hij voelt dat die angstiger zijn maar ik weet dit niet zeker, hij doet het ook graag bij fietsers en hardlopende mensen. Hij springt niet op ze maar wel de lucht in(hij hapt naar de armen) en het is een grote hond waardoor mensen natuurlijk ook bang worden en dit wil ik niet.
Dit gedrag vertoont hij overigens sinds een week of 4.
Ik wil dit heel graag afleren maar ik weet niet hoe, heeft iemand tips hiervoor?

Groetjes,
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Happen naar mensen

Ongelezen bericht door ranetje »

Tot ze op de cursus er mee bezig gaan die andere mensen vermijden en als dat niet lukt opdracht geven om te zitten?
Even aan de lange lijn houden tot school.
Duurt nog maar een paar dagen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat voor hond.?
En wat maakt het uit dan of mensen bang zijn of niet dat hij dat doet. Het mag gewoon niet klaar . Zeg je daar niets van .?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

bouvierpoedel schreef:Wat voor hond.?
En wat maakt het uit dan of mensen bang zijn of niet dat hij dat doet. Het mag gewoon niet klaar . Zeg je daar niets van .?
Het is een Pyrenese berghond, ik zou ook niet blij zijn als er zo grote hond op mij af kwam. Zou hem voorlopig aan de lijn houden zodat hij niet beloond word voor dat gedrag.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lou tettert wat af sinds een paar weken, maar die kan ik goed roepen.
Kan best schelen dat mensen het vaak wat eng vinden en dat snap ik (al is Lou mar 16 kilo).
Ik train dus erg op het hierkomen en probeer het voor te zijn.

Bij Lou is het speelsheid, die danst er omheen en pakt momenteel alles vast waarmee ze wil spelen, ook mij en andere honden.
Maar dat maakt het voor een onbekende niet minder bedreigend en hun reactie kan bovendien een verkeerde ervaring geven waardoor het omslaat in iets anders.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lizzie. schreef:
bouvierpoedel schreef:Wat voor hond.?
Het is een Pyrenese berghond, ik zou ook niet blij zijn als er zo grote hond op mij af kwam. Zou hem voorlopig aan de lijn houden zodat hij niet beloond word voor dat gedrag.
Zou het wel zorgelijk vinden als dat ras dat zou doen.
Vrienden van mij hadden en een stuk of 6 lopen en heb ze aardig leren kennen .
Vind het al zorgelijk dat die vraag hier gestelt word want zegt toch iets over de beleving van het baasje.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben het helemaal niet eens met Nanna dat dat erfhonden zijn. Het zijn juist begeleiders. Ze lopen met vee rond in de bergen. En daar gaat het mis. Ze zijn extreem beschermend naar hun lopende roedel. Dat je hond zo dicht op mensen kan komen maakt dat ik concludeer dat je hem te vrij laat. Deze hond laat mensen weten dat hij jou beschermen zal. Wil je niet. Dus probeer je hond te overrulen en leer hem dat jij bepaalt wie op je af komt. Dat je hond voorop loopt en eerst contact zoekt met wandelaars geeft hem automatisch het verkeerde signaal. Leer hem achter je te lopen als er mensen komen. Lief, met veel overtuiging en doorzettingsvermogen want alleen dan leer je die hond dat jij degene bent die bepaalt wie wel en wie niet zomaar op je af mogen lopen.

Wij hadden een Berner vroeger. Ver voor het ras verziekt was en er veel lieve Newfoundlanders ingepakt werden. Hij was op straat ook zo. Zeker als wij kinderen erbij waren. Mijn pa moest hem dus goed onder de plak houden in die situaties. Lieve hond verder maar hij stond er altijd als iemand ons benaderde. Leuke eigenschap maar wel iets om aan te werken. Je hond kan bijten als iemand hem terug aan valt door hem met een brul of grote armbewegingingen weg te sturen. Jouw hond waarschuwt nl en dat doet hij dominant. Jij moet hem domineren op die momenten.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Dat is wel gedrag dat je zo snel mogelijk moet zien te keren :wink:

Nou hoef je niet te schrikken want het is wel iets wat waakse honden vaak doen, maar gebeurd vaak bij te weinig leiding geven. Ik herken het namelijk want ik heb zelf zo'n hond die op dezelfde leeftijd (10 maanden) wel eventjes de boel ging regelen. En ik als wel ervaren hondenbaas, maar niet ervaren met waaks gedrag was er door overvallen.Na een paar maanden gedoe wist ik dat ik vooral de aandacht van de hond op mij gericht moest houden en hem niks uit zichzelf moest laten beslissen. Dus veel meer controle.

Het is heel handig om met dit soort gedrag de controle goed te hebben want daar kun je hem veel meer vrijheid door geven. Heel veel trainen op aandacht voor jou, in makkelijke situaties eerst en daarna moeilijker maken. Op tijd bij de les roepen. Niet pas als hij al afgeleid is. En veel belonen en spelen.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

laeken schreef:Ik ben het helemaal niet eens met Nanna dat dat erfhonden zijn. Het zijn juist begeleiders. Ze lopen met vee rond in de bergen. En daar gaat het mis. Ze zijn extreem beschermend naar hun lopende roedel. Dat je hond zo dicht op mensen kan komen maakt dat ik concludeer dat je hem te vrij laat. Deze hond laat mensen weten dat hij jou beschermen zal. Wil je niet. Dus probeer je hond te overrulen en leer hem dat jij bepaalt wie op je af komt. Dat je hond voorop loopt en eerst contact zoekt met wandelaars geeft hem automatisch het verkeerde signaal. Leer hem achter je te lopen als er mensen komen. Lief, met veel overtuiging en doorzettingsvermogen want alleen dan leer je die hond dat jij degene bent die bepaalt wie wel en wie niet zomaar op je af mogen lopen.

Wij hadden een Berner vroeger. Ver voor het ras verziekt was en er veel lieve Newfoundlanders ingepakt werden. Hij was op straat ook zo. Zeker als wij kinderen erbij waren. Mijn pa moest hem dus goed onder de plak houden in die situaties. Lieve hond verder maar hij stond er altijd als iemand ons benaderde. Leuke eigenschap maar wel iets om aan te werken. Je hond kan bijten als iemand hem terug aan valt door hem met een brul of grote armbewegingingen weg te sturen. Jouw hond waarschuwt nl en dat doet hij dominant. Jij moet hem domineren op die momenten.
Dit dus
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Hoe wordt er op de cursus mee omgegaan? Of ga je morgen pas weer?
Kirst91
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kirst91 »

Ik ben ook benieuwd wat ze er op de cursus van zeiden.
Wij hebben onze hond vanaf het begin gelijk goed geleerd wat 'laag' betekend. Als hij nu op mensen afrent, zeg ik een keer: "Laag!" en dan springt hij niet tegen ze op. Misschien dat je jouw hond ook zoiets aan kunt gaan leren, zodat hij weet dat hij rustig naar andere mensen toe moet gaan? Als hij het niet doet een keer boos worden en laten merken dat jij bepaalt wat wenselijk gedrag is? Het is nog een jonge hond die zulke dingen nog moet leren. En als hij het dan wel goed doet, positief belonen.
Succes ermee in ieder geval.
Lasse, 15 juli 2016!

Sem
9 mei 2006 - 4 augustus 2016
It's impossible to forget a dog that gave you so much to remember!
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Kirst91 schreef:Ik ben ook benieuwd wat ze er op de cursus van zeiden.
Wij hebben onze hond vanaf het begin gelijk goed geleerd wat 'laag' betekend. Als hij nu op mensen afrent, zeg ik een keer: "Laag!" en dan springt hij niet tegen ze op. Misschien dat je jouw hond ook zoiets aan kunt gaan leren, zodat hij weet dat hij rustig naar andere mensen toe moet gaan? Als hij het niet doet een keer boos worden en laten merken dat jij bepaalt wat wenselijk gedrag is? Het is nog een jonge hond die zulke dingen nog moet leren. En als hij het dan wel goed doet, positief belonen.
Succes ermee in ieder geval.
Weet niet of je in jouw geval het hebt over bekenden waar je hond op af gaat? Persoonlijk vond ik het belangrijk om mijn hond te leren juist niet op allerlei vreemde volwassenen en kinderen af te gaan, dat hij ook niet mocht opspringen was het tweede ding.
Belangrijkste vond ik toch wel dat hij leerde dat wij zomaar op vreemden af gaan niet ok vonden :wink:

Zeker ook omdat wij een springkip hebben en zeker toen hij jong was erg happerig kon zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”