Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond in krat voorop de fiets

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

MarionG
Vaste gebruiker

Hond in krat voorop de fiets

Ongelezen bericht door MarionG »

Hoi, ben ik weer met een vraag...

Omdat ik overdag niet over een auto beschik en ik wel graag met onze toekomstige hond naar het bos wil gaan zal ik dat op de fiets moeten doen. Het is een kleine 20 minuten fietsen naar het bos. We krijgen overigens een middenslag poedel, zal waarschijnlijk 45 cm schofthoogte en zo'n 12 kg worden.

Nu kan ik een fietskar kopen natuurlijk maar ik zou het ook wel erg fijn vinden als hij voorop de fiets zou kunnen. Ik wil ook met 'm naar puppycursus gaan en dan zal 'ie ook op de fiets mee moeten. Ik zag dat er speciale manden zijn voor voorop de fiets maar ik vermoed dat een volgroeide middenslag poedel daar niet meer in past. Voor in het begin is dat misschien wel een idee maar later niet meer denk ik.

Heeft iemand hier ervaring met een soortgelijk formaat hond voorop de fiets? In een fietskrat of wat dan ook?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hond in krat voorop de fiets

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

12 kilo? Dan zou ik hem achterop de fiets in een mand doen
MarionG
Vaste gebruiker

Fotogravinnetje schreef:12 kilo? Dan zou ik hem achterop de fiets in een mand doen
Daar zit een kinderstoel die ik ook nog nodig heb...
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Tijd voor een bakfiets dan ;)
12 kilo aan je stuur wil je zeker niet. Voordrager aan je frame is dan beter, maar die gaan meestal tot 10 kg
MarionG
Vaste gebruiker

Ja een bakfiets zou echt leuk zijn maar dat is zo verschrikkelijk duur...

Aan het stuur zelf lijkt me ook niet handig. Ik zie mandjes tot 12 kilo die aan de stuurpen vast worden gemaakt, dat zou voor de eerste periode wel kunnen denk ik. Maar als 'ie groter is niet meer. Dan zal het inderdaad op een voorbagagedrager moeten.

http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... mand/25114
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Ik heb zelf een Gazelle Miss Grace met voordrager en grote mand, de voordrager kan ca. 15 kilo hebben en mijn Amstaff past makkelijk in de mand. Ik ben ff een foto voor je aan het zoeken, haha.
MarionG
Vaste gebruiker

En als ik een fietskar zou kopen, zou dan een doggyride mini of een grotere een goede maat zijn? Ik ben niet van plan er uuuuren mee te gaan fietsen, het zal niet langer zijn dan 20 minuten tot een half uur.
Maar het lijkt me zo sneu om een kleine pup meteen in een fietskar mee te nemen, of maak ik me daar gewoon te druk over?
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

MarionG schreef:En als ik een fietskar zou kopen, zou dan een doggyride mini of een grotere een goede maat zijn? Ik ben niet van plan er uuuuren mee te gaan fietsen, het zal niet langer zijn dan 20 minuten tot een half uur.
Maar het lijkt me zo sneu om een kleine pup meteen in een fietskar mee te nemen, of maak ik me daar gewoon te druk over?
Murdock ging als pup meteen mee in de fietskar. Hup niet zeuren. In het begin had ik een alarm uit die kar komen, maar zodra hij door had kar=leuke dingen doen, was hij fan.
Overigens was mijn kar veel te groot en lomp. Met name het stallen was onhandig. Ik zou het geen probleem vinden om een kleiner model weer te nemen. Hij zit er toch niet langer dan een half uur in.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Fenneke en Baloe
Afbeelding
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Afbeelding

Muis is 20 kilo maar dit is voor t goede wel echt te zwaar ben ik achtergekomen.
12 kilo lijkt me wel te doen. Oh en wel vastzetten natuurlijk he!!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Een kennis van me vliegt de stad door met een stabij in een krat op een voordrager. Die weegt zeker rond de 20kg
Het kan wel, maar je moet zelf er ook een beetje handig in zijn en als je hond niet stilzit zal t een probleem worden. Met mijn honden zie ik het alvast niet zitten.
Een bakfiets klinkt leuk maar trapt en stuurt verschrikkelijk zwaar, het is roversgoed en je kunt hem ook niet overal wegzetten.

Afhankelijk van hoe looplustig het hondje wordt in de toekomst kan ze natuurlijk ook mee rennen aan de fiets. 40 min retourtje plus wandelen in het bos maak je mijn honden dolgelukkig mee.
Afbeelding
MarionG
Vaste gebruiker

Paisley schreef:Een kennis van me vliegt de stad door met een stabij in een krat op een voordrager. Die weegt zeker rond de 20kg
Het kan wel, maar je moet zelf er ook een beetje handig in zijn en als je hond niet stilzit zal t een probleem worden. Met mijn honden zie ik het alvast niet zitten.
Een bakfiets klinkt leuk maar trapt en stuurt verschrikkelijk zwaar, het is roversgoed en je kunt hem ook niet overal wegzetten.

Een bakfiets gaat het sowieso niet worden, veel te duur.
Bij een fietskar ben ik ook een beetje bang dat 'ie gestolen wordt.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

MarionG schreef:
Fotogravinnetje schreef:12 kilo? Dan zou ik hem achterop de fiets in een mand doen
Daar zit een kinderstoel die ik ook nog nodig heb...
Het duurt nog een jaartje voor de12 kg is bereikt. Is het zitje achter dan nog nodig, of fietst je bijrijder dan al zelf?
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
djinnie
Actief

Ongelezen bericht door djinnie »

Wij zijn ook aan het puzzelen voor als onze pup er is, wat nog wel een poosje duurt. Die wil ik ook graag meenemen op/met de fiets. Maar met een dochter die (ook dan) nog niet zelf een stuk meefietst en een zoon die qua conditie nog wel moet opbouwen, is het even zoeken. Ik heb nu een fietskar voor de kinderen. Dat wordt dan waarschijnlijk een fietskar voor de hond (met slot zijn die ook te stallen). Dochter achterop en zoon dan maar zoveel mogelijk zelf fietsen... Die kan ik namelijk niet meer achter mijn fiets hangen (follow me systeem) als de hondenkar daar hangt.

Misschien is voor het hele begin zo'n mand voorop toch nog wel wat...
Dag papa, geef je mama een dikke knuffel?
~21-11-1952 †08-05-2017
Jetski
Zeer actief

Jetski

Ongelezen bericht door Jetski »

De fietskar vanaf pup is prima te doen. Hier vanaf de eerste dag meteen erin meegenomen. Wel eerst alleen maar naast de fiets gelopen en de eerste keren dat ik wel vaart maakte dit op gladde ondergrond gedaan.
Ik denk dat de grote maat voor jouw hond dan het fijnst is. Onze hond is 25 kg en ik vind deze maat aan de kleine kant voor hem waardoor ik altijd het dak heb openstaan.
Voor de snelle jat kun je ipv de bevestigingspin een (cijfer) slotje gebruiken. Als ik m echt ergens parkeer gaat er ook een kettingslot door de wielen.
Maar inmiddels rent onze hond veel liever naast de fiets dan dat ie in de kar zit..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tibbe is 14 kilo.

Afbeelding

Paisley schreef:Een kennis van me vliegt de stad door met een stabij in een krat op een voordrager. Die weegt zeker rond de 20kg
Het kan wel, maar je moet zelf er ook een beetje handig in zijn

Een tijdje terug mensen tegengekomen met een volwassen dalmatier in een wasmand voorop :LOL:
MarionG
Vaste gebruiker

Grappig gezicht hoor al die honden in een krat!
Ik vind het echt moeilijk. Misschien probeer ik het eerst in een krat voorop, in het begin zal dat vast wel gaan. En dan zie ik later wel of ik alsnog een karretje aanschaf, ik vind ze nieuw best prijzig.
Als ik voor die tijd een karretje tegenkom voor een leuk prijsje op marktplaats dan doe ik dat misschien wel.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Eens met enkelen van de voorgangers: pup de eerste tijd in een kratje voorop (wel een voordrager eronder, want Sofi kan al niet meer in een mandje met d'r 6,5 kg'tjes zónder zo'n drager), en daarna de hond lekker laten rennen naast de fiets ;)
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Bij mij rennen ze naast de fiets, als dat niet gaat zitten ze in de fietstas. Drammer van 11 kg kon dat ook prima.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Mijn middenslag poedel zit achterop in een mand en loopt zelf heel goed naast de fiets. Bij warm weer en strooizout is het wel erg fijn dat ze ook in de mand kan, omdat ze dan niet langs de fiets mag lopen. Ze is trouwens net onder de 10 kilo. Als ik achter nodig zou hebben voor iets anders zou ik wel kijken of ze ook voor aan het stuur op een krat met zo'n drager zou kunnen. Lijkt me iets zwaarder fietsen, maar niet onmogelijk.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik heb zelf een klapkrat van de Appie achterop mijn fiets.

Habibi heeft wel eens voorop gezeten bij een fiets van een vriendin. (gezamenlijk ritje met mijn paard, Habibi, fiets en 2 ruiters...)

Zelf heb ik wat moeite met evenwicht, en dan is een gewicht voorop een fiets wat lastiger.
Vriendin had er totaal geen moeite mee.

En Habibi ook niet. (die blijft net onder de 10 kilo)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Heb er nog een paar gevonden:

Afbeelding