Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Trekken om naar andere honden te komen
Moderator: moderatorteam
- Ingding
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Trekken om naar andere honden te komen
Imara is nu 8 maanden en doet het vrij goed. Haar enige probleem is nog dat ze bij het zien van andere honden helemaal wild wordt en gaat springen en trekken uit enthousiasme. Alle honden vindt ze leuk maar ik vind dat getrek aan de lijn niet tof.
Ik probeer haar nu af te leiden met een ring. Snoepjes helpen niet en ineens omdraaien en weglopen ook niet. Op zich helpt de ring redelijk als we op een afstandje gaan staan maar komt de andere hond dichterbij langs dan is er het conflict van "ga ik naar de hond of de ring?"
Hebben jullie nog tips om dit af te leren? Ze doet het niet uit agressie maar echt uit enthousiasme maar dit wil ik aan de lijn niet hebben.
Ik probeer haar nu af te leiden met een ring. Snoepjes helpen niet en ineens omdraaien en weglopen ook niet. Op zich helpt de ring redelijk als we op een afstandje gaan staan maar komt de andere hond dichterbij langs dan is er het conflict van "ga ik naar de hond of de ring?"
Hebben jullie nog tips om dit af te leren? Ze doet het niet uit agressie maar echt uit enthousiasme maar dit wil ik aan de lijn niet hebben.
-
Sandra&co
Re: Trekken om naar andere honden te komen
Hoe bedoel je dat dit niet werkt? Hoe kan dit niet helpen? Blijft ze de rest van de dag dan hupsen en springen om bij die hond te komen? Ja, misschien moet je de eerste keer een halve kilometer lopen voor ze rustig wordt, maar hou het vol en na een poosje heb je aan 3 meter teruglopen genoeg - of, nog beter, 0 meter. Dan snapt ze dat hupsen en springen geen nut heeftIngding schreef:(...)en ineens omdraaien en weglopen ook niet.(...)
- Ingding
- Zeer actief
Als in, als ze een andere hond ziet, en ze heeft daar een zesde zintuig voorSandra&co schreef:Hoe bedoel je dat dit niet werkt? Hoe kan dit niet helpen? Blijft ze de rest van de dag dan hupsen en springen om bij die hond te komen? Ja, misschien moet je de eerste keer een halve kilometer lopen voor ze rustig wordt, maar hou het vol en na een poosje heb je aan 3 meter teruglopen genoeg - of, nog beter, 0 meter. Dan snapt ze dat hupsen en springen geen nut heeftIngding schreef:(...)en ineens omdraaien en weglopen ook niet.(...)Belonen doe ik niet hoor. Ik ga je niet volstoppen met koekjes zodat je bij de gratie Gods misschien aandacht voor míj hebt. Gewoon lopen. Niet aarzelen, maar hop, 180 graden om je as en in een normaal tempo weglopen. Koekje krijg je dan misschien als ik in een goed humeur ben en je weer normaal doet
- Maandoodle
- Actief
- Aantal honden: 1
Ik lees mee, Maan doet precies hetzelfde. Ook bij weglopen krijg ik dr aandacht niet te pakken, ik loop zeker wel door en geef haar de kans niet om naar de andere hond te lopen, maar ze zet dr volle gewicht en kracht op het tuig en ik moet dr echt meesleuren voor een lange tijd, wat best zwaar is. Uiteindelijk loopt ze dan wel mee, maar dat is vooral omdat de andere hond uit het zicht is.
- Maandoodle
- Actief
En ik kan springen, gek doen, op mn hoofd gaan staan en drie rondjes draaien, krijg de aandacht gewoon echt niet te pakken. Ook met koekjes niet, die spuugt ze dan letterlijk uit.
-
Sandra&co
Het gaat er niet per se om dat je je hond fysiek aan kunt (hoewel ik niet snap waarom je een hond wilde hebben die met 8(!!) maanden al sterker is dan jij), maar dat ze maar gewoon te luisteren heeft als jij hebt besloten dat het gedrag onacceptabel is. Ze wordt namelijk nog veel sterker. Ben je al op puppycursus geweest? Zo'n grote hond wil je namelijk wel onder controle hebbenIngding schreef:Als in, als ze een andere hond ziet, en ze heeft daar een zesde zintuig voor, dan is ze zo sterk dat ik haar fysiek niet omgedraaid krijg. En soms als dat wel lukt heb ik het geluk dat er dan de andere kant ook weer een hond aan komt. Dat is het meer.
Eigenlijk hetzelfde als wat je hond doet dus?Maandoodle schreef:En ik kan springen, gek doen, op mn hoofd gaan staan en drie rondjes draaien(...)
- Ingding
- Zeer actief
Ik kan haar fysiek aan en ik kan haar ook tegen houden, maar als ze met het volle gewicht in de lijn hangt is dat niet prettig. Ze is op puppycursus geweest en doet nu gehoorzaamheid en dat doet ze goed. Daar reageert ze minder op honden dan als we ze buiten op straat tegen komen. Verder heb ik haar prima onder controle.Sandra&co schreef:Het gaat er niet per se om dat je je hond fysiek aan kunt (hoewel ik niet snap waarom je een hond wilde hebben die met 8(!!) maanden al sterker is dan jij), maar dat ze maar gewoon te luisteren heeft als jij hebt besloten dat het gedrag onacceptabel is. Ze wordt namelijk nog veel sterker. Ben je al op puppycursus geweest? Zo'n grote hond wil je namelijk wel onder controle hebbenIngding schreef:Als in, als ze een andere hond ziet, en ze heeft daar een zesde zintuig voor, dan is ze zo sterk dat ik haar fysiek niet omgedraaid krijg. En soms als dat wel lukt heb ik het geluk dat er dan de andere kant ook weer een hond aan komt. Dat is het meer.
Nu is het nog enigszins grappig, maar ik kan je garanderen dat je over een jaar gillend gek bent geworden. En lamme armen hebt. Moet je niet willen joh.
Eigenlijk hetzelfde als wat je hond doet dus?Maandoodle schreef:En ik kan springen, gek doen, op mn hoofd gaan staan en drie rondjes draaien(...)Zie je 'm? Het verband? Kalmte gaat je redden. Weglopen. Net zolang tot ze rustig is, dan (zonder al te veel fanfare) eventueel een koekje erin en klaar.
Ik wil dan natuurlijk weten hoe ik het beste duidelijk kan maken dat ik dat gedrag niet wil hebben zonder slipkettingen en dat soort gedoe er omheen te moeten hangen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ach zo'n lief jong ding, vol enthousiasme. Als je dr zonder al te veel omhaal kan houden, zou ik er niet al te veel aan doen.
Zorg dat ze lekker aan dr trekken komt door dr los aan de lijn vrienden te laten maken. En natuurlijk de aandachtsoefeningen blijven oefenen. Bij de meeste honden dooft het vanzelf uit.
Ik kan er niet boos om worden. Dat ben ik in het verleden wel eens geweest maar heb daar spijt van.
Er wordt nogal wat van honden aan aanpassing verwacht en veel honden groeien op zonder andere honden in hetzelfde huishouden. Je hond opleggen om soortgenoten links te laten liggen terwijl ze een puber is die niets liever wil dan vriendelijk contact maken, dat is ook niet niks
Zorg dat ze lekker aan dr trekken komt door dr los aan de lijn vrienden te laten maken. En natuurlijk de aandachtsoefeningen blijven oefenen. Bij de meeste honden dooft het vanzelf uit.
Ik kan er niet boos om worden. Dat ben ik in het verleden wel eens geweest maar heb daar spijt van.
Er wordt nogal wat van honden aan aanpassing verwacht en veel honden groeien op zonder andere honden in hetzelfde huishouden. Je hond opleggen om soortgenoten links te laten liggen terwijl ze een puber is die niets liever wil dan vriendelijk contact maken, dat is ook niet niks

- Ingding
- Zeer actief
Los mag ze van mij met alle honden contact maken (mits ze ook los lopen en vriendelijk zijn). En vaak als ze haar energie al kwijt is dan is het ook wel een stuk minder. Alleen als ze die energie nog volop in zich heeft is het niet heel ideaal soms. Ik zal wel doorgaan met proberen af te leiden met een speeltje en hoop dat er wel iets van verbetering in zit.Paisley schreef:Ach zo'n lief jong ding, vol enthousiasme. Als je dr zonder al te veel omhaal kan houden, zou ik er niet al te veel aan doen.
Ze heeft overigens een klein boomer zusje om mee te spelen, maar die is niet altijd even gediend van die maaiende poten
-
Stapper
- Zeer actief
Misschien een idee om een lange lijn aan een lantaarnpaal te binden en vragen aan vrienden met hond om langs te lopen. En hele kleine stapjes belonen. Reageert ze goed op een clicker? Als ze iets rustiger reageert clicken en dan komt de andere hond(is de beloning) dichterbij. En dat uitbouwen. Mijn probleem is dat als ik iets aanleert te snel wil en veel te grote stappen maak. Misschien doe jij dat ook?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Afleiden werkte hier niet. Doorlopen en aandacht voor iets anders dan de andere hond(en) belonen. Uiteindelijk alleen nog voor aandacht voor mij belonen. En in de tussentijd: aan de lijn is geen kennismaken, tenzij met toestemming. Zie je al aankomen dat je contact niet kunt vermijden, geef je dus toestemming 
Als het op grotere afstand wel werkt, niet te snel de afstand willen verkleinen. Dat is dan nog te moeilijk.
En niet te snel opgeven. Juist de enkele keer succes voor je hond maakt dat het langer duurt voor het kwartje valt...
Als het op grotere afstand wel werkt, niet te snel de afstand willen verkleinen. Dat is dan nog te moeilijk.
En niet te snel opgeven. Juist de enkele keer succes voor je hond maakt dat het langer duurt voor het kwartje valt...
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Wij hebben precies hetzelfde. Een andere hond daar moet je naar toe. Dus ik volg even
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Nelle heeft dat ook even gehad, ik heb een 50 cm riempje extra aangeklikt en die pakte ik vast als we bij andere honden in de buurt kwamen met het commando naast, dat had ze snel door.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik weet niet wat 'de ring' is?
Als je haar wil leren om in moeilijke situaties toch naar jou te luisteren, zal je dat stapgewijs veel moeten oefenen. Op de hondenschool gaat het goed zeg je, op straat niet. Dan zal je dus daar tussen in situaties moeten verzinnen die steeds een stapje moeilijker worden. Los mag ze wel contact maken en dat is denk ik voor haar ook de grootste beloning in dit geval? Groter dan 'de ring'?
Ik zou in ieder geval beginnen met haar bij een losloopgebied gaan oefenen. Aan de (lange) lijn, op voldoende afstand. Aandacht voor baas = dan mag je los! Na een tijdje weer vast doen, stukje lopen, wachten op de volgende hond, etc.
En ik zou sowieso verder op zoek gaan naar wat voor haar heel goede beloningen zijn waar ze wel veel voor wil doen. Slagroom, kaasstukjes, een heel belangrijk knuffeltje, jouw oude sok, er is genoeg om uit te proberen wat werkt!
Als je haar wil leren om in moeilijke situaties toch naar jou te luisteren, zal je dat stapgewijs veel moeten oefenen. Op de hondenschool gaat het goed zeg je, op straat niet. Dan zal je dus daar tussen in situaties moeten verzinnen die steeds een stapje moeilijker worden. Los mag ze wel contact maken en dat is denk ik voor haar ook de grootste beloning in dit geval? Groter dan 'de ring'?
Ik zou in ieder geval beginnen met haar bij een losloopgebied gaan oefenen. Aan de (lange) lijn, op voldoende afstand. Aandacht voor baas = dan mag je los! Na een tijdje weer vast doen, stukje lopen, wachten op de volgende hond, etc.
En ik zou sowieso verder op zoek gaan naar wat voor haar heel goede beloningen zijn waar ze wel veel voor wil doen. Slagroom, kaasstukjes, een heel belangrijk knuffeltje, jouw oude sok, er is genoeg om uit te proberen wat werkt!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die tetterde ik wel een keer in d'r oren met een paar flinke vloeken dat ze er mee moest kappen en wel nu.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Ingding
- Zeer actief
De ring is een plastic speeltje in de vorm van een ring. Daar is ze wel helemaal gek op. Maar ik ga straks weer met de tips aan de slag.runninggirl schreef:Ik weet niet wat 'de ring' is?
- Ingding
- Zeer actief
Been there, done that.bouvierpoedel schreef:Die tetterde ik wel een keer in d'r oren met een paar flinke vloeken dat ze er mee moest kappen en wel nu.
-
Jetski
- Zeer actief
Jetski
Ik denk dat je haar duidelijk moet maken dat het haar niets oplevert (naar hetgene wat ze zo leuk vindt te komen) als ze in de lijn hangt.
Alleen met slappe lijn en aandacht voor jou wordt er doorgelopen en anders staan we stil en duurt het òf veel langer om de andere hond te mogen begroeten òf er wordt helemaal niet begroet..
Gewoon stilstaan zonder iets te zeggen en net zolang wachten tot de hond zn aandacht op jou heeft en dan gelijk weer verder. Hangt ze dan weer in de lijn direkt weer stilstaan.. Zelf aan de lijn gaan trekken heeft bij sterke honden juist vaak het tegenovergestelde effect.
Het zal de eerste keren lang kunnen duren voor ze naar je opkijkt. Blijf gewoon geduldig wachten en loop pas verder als je echt haar aandacht hebt. ...
Als je dit echt heel consequent toepast (valkuil is als je zelf haast hebt en toch even toegeeft ) krijgt ze heel gauw door dat het trekken niet opleverd wat ze graag wil..
Ik heb zelf ook zo n enthousiaste hond en inmiddels heeft onze lange adem het gewenste resultaat.
(okay soms is iets wel heeeel leuk of juist niet en moet ie toch nog even aan de riem hangen
)
Succes!
Alleen met slappe lijn en aandacht voor jou wordt er doorgelopen en anders staan we stil en duurt het òf veel langer om de andere hond te mogen begroeten òf er wordt helemaal niet begroet..
Gewoon stilstaan zonder iets te zeggen en net zolang wachten tot de hond zn aandacht op jou heeft en dan gelijk weer verder. Hangt ze dan weer in de lijn direkt weer stilstaan.. Zelf aan de lijn gaan trekken heeft bij sterke honden juist vaak het tegenovergestelde effect.
Het zal de eerste keren lang kunnen duren voor ze naar je opkijkt. Blijf gewoon geduldig wachten en loop pas verder als je echt haar aandacht hebt. ...
Als je dit echt heel consequent toepast (valkuil is als je zelf haast hebt en toch even toegeeft ) krijgt ze heel gauw door dat het trekken niet opleverd wat ze graag wil..
Ik heb zelf ook zo n enthousiaste hond en inmiddels heeft onze lange adem het gewenste resultaat.
(okay soms is iets wel heeeel leuk of juist niet en moet ie toch nog even aan de riem hangen
Succes!
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb dat in het verleden opgelost door alleen te trainen met iets heel, heel lekkers (en dat dus alleen in trainingssituaties geven). Stukjes knakworst, frikandel, kaas, o.i.d.
En vervolgens bij ongewenst gedrag stil te blijven staan. Niet corrigeren, niets zeggen, gewoon als een blok blijven staan. En op het moment dat de hond verbaast naar je opkijkt, dan direct belonen en weer doorlopen. Al dan niet met behulp van een clicker.
In het begin zal je wel een kwartier of een half uur doen over een stuk van 50m, maar op den duur valt het kwartje echt wel. Vervelend doen? Dan wordt er niet verder gelopen.
Zaak is om dit wel heel consequent te doen want anders heeft de hond heel snel door dat als-ie maar lang genoeg vervelend doet, hij uiteindelijk zijn zin krijgt.
En vervolgens bij ongewenst gedrag stil te blijven staan. Niet corrigeren, niets zeggen, gewoon als een blok blijven staan. En op het moment dat de hond verbaast naar je opkijkt, dan direct belonen en weer doorlopen. Al dan niet met behulp van een clicker.
In het begin zal je wel een kwartier of een half uur doen over een stuk van 50m, maar op den duur valt het kwartje echt wel. Vervelend doen? Dan wordt er niet verder gelopen.
Zaak is om dit wel heel consequent te doen want anders heeft de hond heel snel door dat als-ie maar lang genoeg vervelend doet, hij uiteindelijk zijn zin krijgt.

- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Onze honden weten dat trekken leidt tot stilstaan.
Geen gefoeter of gedoe, maar saai stilstaan.
Net zo lang tot de lijn weer slap hangt.
Dit werkt natuurlijk alleen als het leuke niet naar jou toe loopt en als je ruim geduld hebt
Ik heb dit vooral richting hondenschool getraind. Het is daar zo leuk dat ze me er wel heen willen sleuren! Maar ze houden het nu wel braaf op lichte spanning op het tuigje en halen die ook weer snel van de lijn als ik het 'niet licht genoeg' vind en opeens stil sta.
Geen gefoeter of gedoe, maar saai stilstaan.
Net zo lang tot de lijn weer slap hangt.
Dit werkt natuurlijk alleen als het leuke niet naar jou toe loopt en als je ruim geduld hebt
Ik heb dit vooral richting hondenschool getraind. Het is daar zo leuk dat ze me er wel heen willen sleuren! Maar ze houden het nu wel braaf op lichte spanning op het tuigje en halen die ook weer snel van de lijn als ik het 'niet licht genoeg' vind en opeens stil sta.
- Ingding
- Zeer actief
Even een update. Ik heb de honden zojuist eerst in het bos laten rennen tot ze goed moe waren. Daarna heb ik de kleine naar binnen gedaan en Imara meegenomen naar buiten met de clicker, de ring en hele lekkere ham op zak. Ik heb haar een kilometer lang alleen maar laten volgen. Dit ging prima. Twee honden tegen gekomen, een van een afstand en een naast een fiets maar door de klikken als de lijn slap bleef en de ham voor dr neus te houden liep ze deze zo voorbij. Daarna uitgebreid beloond natuurlijk.
Ze heeft twee keer getrokken naar een aantal mensen toe en naar een scooter (wat gelukkig goed ging) omdat heel even haar aandacht verslapte en ik er niet op tijd bij was. Maar op zich deed ze het niet slecht. Het stilstaan als ze trekt en anders wel lopen kent ze nu en reageert ze ook goed op. Ze trekt alleen dus als ze een hond (of mensen) ziet en maakt daarbij van die enthousiaste sprongen. Dan is het was moeilijker om haar tegen te houden.
Ze heeft twee keer getrokken naar een aantal mensen toe en naar een scooter (wat gelukkig goed ging) omdat heel even haar aandacht verslapte en ik er niet op tijd bij was. Maar op zich deed ze het niet slecht. Het stilstaan als ze trekt en anders wel lopen kent ze nu en reageert ze ook goed op. Ze trekt alleen dus als ze een hond (of mensen) ziet en maakt daarbij van die enthousiaste sprongen. Dan is het was moeilijker om haar tegen te houden.
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
wat ik altijd erg tricky vind is trainen van volg (hoe moeten ze poepen en plassen?), wat je doet als je aandacht vraagt en het opvoeden van het aan de riem mee lopen. Zijn namelijk 2 verschillende oefeningen waar ik vroeger wel een fout mee heb gemaakt. Volgend konden mijn meiden onwijs goed maar wandelen aan de lijn was een drama.
Al met al, vanaf het begin opgebouwd, zoals al gezegd, stoppen als ze trekt en als ze idioot blijft doen dan een sleurcursus de andere kant op. Duurt even maar werkt wel.
Al met al, vanaf het begin opgebouwd, zoals al gezegd, stoppen als ze trekt en als ze idioot blijft doen dan een sleurcursus de andere kant op. Duurt even maar werkt wel.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat vond ik vroeger ook goed.Ingding schreef:Los mag ze van mij met alle honden contact maken (mits ze ook los lopen en vriendelijk zijn). En vaak als ze haar energie al kwijt is dan is het ook wel een stuk minder. Alleen als ze die energie nog volop in zich heeft is het niet heel ideaal soms. Ik zal wel doorgaan met proberen af te leiden met een speeltje en hoop dat er wel iets van verbetering in zit.
Ze heeft overigens een klein boomer zusje om mee te spelen, maar die is niet altijd even gediend van die maaiende poten.
Met mijn laatste honden heb ik daar vanaf het begin paal en perk aan gesteld.
Ze mag met een hond spelen na toestemming van mij en dat is niet bij elke hond dus.
Dat helpt wel als je dat meteen doet vanaf puppytijd.
Als de hond al wat ouder is kost het wat meer tijd om dat duidelijk te krijgen.
Daarvoor staan al de nodige tips in dit topic.
-
Jetski
- Zeer actief
Jetski
Ingding schreef:Even een update. Ik heb de honden zojuist eerst in het bos laten rennen tot ze goed moe waren. Daarna heb ik de kleine naar binnen gedaan en Imara meegenomen naar buiten met de clicker, de ring en hele lekkere ham op zak. Ik heb haar een kilometer lang alleen maar laten volgen. Dit ging prima. Twee honden tegen gekomen, een van een afstand en een naast een fiets maar door de klikken als de lijn slap bleef en de ham voor dr neus te houden liep ze deze zo voorbij. Daarna uitgebreid beloond natuurlijk.
Klinkt goed!
Ik zou gewoon lekker zo doorgaan en dit ook gaan toepassen tijdens de wandelingen door de buurt,.
Ze zal het voorlopig nog wel vaak proberen denk ik, daar is het een enthousiaste puber voor, maar uiteindelijk zal je merken dat dit steeds minder wordt, als je maar consequent blijft..
- Ingding
- Zeer actief
Omdat ik het ook wel zo prettig vindt dat ik gewoon langs een andere hond af kan lopen zonder problemen, had ik vandaag naast de gewone lijn een kort lijntje aan haar halsband geklikt. Iedere keer als er een hond voorbij kwam en ze wilde trekken pakte ik dat korte lijntje er ook bij vast. Ze kon op dat moment vrij weinig. Ze raakte er wel redelijk gefrustreerd door, maar bij de 4de hond reageerde ze al bijna niet meer. Dat werd uiteraard beloond. Hopelijk als ik dit volhoudt dat het dan minder wordt.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb alles gelezen maar niets onthouden.... ik raak totaal afgeleid door je OS. Wat een prachtige meid *smelt*
.
- Ingding
- Zeer actief
Zamunda schreef:Ik heb alles gelezen maar niets onthouden.... ik raak totaal afgeleid door je OS. Wat een prachtige meid *smelt*.
Haha dank je! Ja het is een plaatje. En ook een schatje
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Volgende keer dat ze achter het behang mag stuur je haar maar hierheen. Volgens mij heeft ze me in een paar tellen om haar pootje gewonden... wat een lekker dingIngding schreef:Zamunda schreef:Ik heb alles gelezen maar niets onthouden.... ik raak totaal afgeleid door je OS. Wat een prachtige meid *smelt*.
Haha dank je! Ja het is een plaatje. En ook een schatjeAl mag ze soms best wel achter het behang
- Ingding
- Zeer actief
Die kans zit er dik in. Het kind windt iedereen om haar pootje heen met haar eeuwige geslijm en enthousiaste lebbers. Maar ik kan haar toch niet missen hoorZamunda schreef:Volgende keer dat ze achter het behang mag stuur je haar maar hierheen. Volgens mij heeft ze me in een paar tellen om haar pootje gewonden... wat een lekker dingIngding schreef:Zamunda schreef:Ik heb alles gelezen maar niets onthouden.... ik raak totaal afgeleid door je OS. Wat een prachtige meid *smelt*.
Haha dank je! Ja het is een plaatje. En ook een schatjeAl mag ze soms best wel achter het behang
.
- -tycho
- Zeer actief
Je zou een halti kunnen aanleren. Ideaal om gewoon van A naar B te gaan met je hond.
Soms wil je, dat je hond gewoon even mee gaat, aan een riempje zonder te veel gedoe, niet snuffelen , niet contact zoeken met andere honden , gewoon mee. Dan is een halster van welk soort dan ook echt ideaal. Als jij controle hebt over de neus, heb je controle over de hele hond.
Daarnaast moet je genoeg momenten bieden dat je hond hond mag zijn (de krant mag lezen) en sociaal doen of desnoods hyper aandachtig naar dat blokje kaas in je hand staren en actief volgen. Maar het beste cadeau dat je je hond kan doen is hem leren dat als de riem met halster aan de baas vast zit dat je dan gewoon (passief)volger bent.
Soms wil je, dat je hond gewoon even mee gaat, aan een riempje zonder te veel gedoe, niet snuffelen , niet contact zoeken met andere honden , gewoon mee. Dan is een halster van welk soort dan ook echt ideaal. Als jij controle hebt over de neus, heb je controle over de hele hond.
Daarnaast moet je genoeg momenten bieden dat je hond hond mag zijn (de krant mag lezen) en sociaal doen of desnoods hyper aandachtig naar dat blokje kaas in je hand staren en actief volgen. Maar het beste cadeau dat je je hond kan doen is hem leren dat als de riem met halster aan de baas vast zit dat je dan gewoon (passief)volger bent.