Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het is weer eens zo ver...
Moderator: moderatorteam
- Rosaly
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
- Aantal honden: 1
Het is weer eens zo ver...
Arme pup (leeft trouwens nog hoor!)! Ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds minder gerust over straat loop. Zeker met ons jonge teefje.
https://www.facebook.com/nicoline89/pos ... 3276177239
https://www.facebook.com/nicoline89/pos ... 3276177239

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Het is weer eens zo ver...
Geeft meer weer hoe het grootste gedeelte van de eigenaren zijn dan hun hond.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
De stupiditeit ook weer van de reacties daar 

- Rosaly
- Actief
Ja, die zijn ook altijd hetzelfde he?Marjoleine schreef:De stupiditeit ook weer van de reacties daar

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, die van hullie zijn altijd wél lief en het is diskriminaassie!Rosaly schreef:Ja, die zijn ook altijd hetzelfde he?Marjoleine schreef:De stupiditeit ook weer van de reacties daar
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Is het een pup, de gebeten Lab? Op de foto's ziet hij er behoorlijk volwassen uit toch?
Wat ik in dit soort situaties het ergste vind en het meest asociaal, is dat de eigenaren van aanvallende honden daarna gewoon de kuierlatten nemen en zo letterlijk en figuurlijk weglopen van hun verantwoordelijkheid. Als er een bijtincident plaatsvindt, wat niet goed is maar wel kán gebeuren, zorg dan dat je het netjes afhandelt met de eigenaar van de getroffen hond, zodat in ieder geval de kosten die gemaakt moeten worden door de actie van jouw hond, door je eigen onachtzaamheid, vergoed worden. Én zorg ervoor dat iets soortgelijks niet nóg een keer kan gebeuren, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Wat ik in dit soort situaties het ergste vind en het meest asociaal, is dat de eigenaren van aanvallende honden daarna gewoon de kuierlatten nemen en zo letterlijk en figuurlijk weglopen van hun verantwoordelijkheid. Als er een bijtincident plaatsvindt, wat niet goed is maar wel kán gebeuren, zorg dan dat je het netjes afhandelt met de eigenaar van de getroffen hond, zodat in ieder geval de kosten die gemaakt moeten worden door de actie van jouw hond, door je eigen onachtzaamheid, vergoed worden. Én zorg ervoor dat iets soortgelijks niet nóg een keer kan gebeuren, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
-
- Zeer actief
Gaat dat addergebroed ook al naar het strand.
Het liep daar juist altijd zo fijn.
Het liep daar juist altijd zo fijn.
- Rosaly
- Actief
Ja, het is een pup van een half jaar oud. Sneu. Verder eens LongFields, dat dóe je gewoon niet!

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Gadver wat naar weer. Hopelijk hersteld die hond nog goed én wordt die eigenaar gevonden.
_Esmee
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
is een puberpup.Flinke jongen word het.LongFields schreef:Is het een pup, de gebeten Lab? Op de foto's ziet hij er behoorlijk volwassen uit toch?
Woont bij mij in de straat
- Rosaly
- Actief
Als je SPA's niet goed soosjaliseert dan ken je erop wachten.Tara schreef:En het leg niet aan de hond maar aan de minse.Marjoleine schreef:Ja, die van hullie zijn altijd wél lief en het is diskriminaassie!Rosaly schreef:Ja, die zijn ook altijd hetzelfde he?Marjoleine schreef:De stupiditeit ook weer van de reacties daar
Tuurlijk.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
het was deze eigenaresse uiteindelijk niet te doen om het ras zo meldde ze me gisteren, maar meer dat het niet meer zou gebeuren.
Ze gaat wel aangifte doen en heeft familie bij de politie die er nog wel achteraan zouden gaan ook dus wie weet vinden ze de eigenaar nog wel.
Het gaat ze puur om de eigenaar erop te wijzen dat hij dit kosten wat kost moet voorkomen.
Al zijn ze volgens mij ook wel van die mensen die vinden dat pups nooit aangevallen mogen worden.
Niet dat ik dit wil afzwakken maar we weten allemaal dat een correctie in een oor altijd naar uitpakt met veel bloed en lelijke flappers als gevolg.
Maar dat zouden mijn honden ook kunnen veroorzaken, daar hoeft het niet aan het ras te liggen.
Ze gaat wel aangifte doen en heeft familie bij de politie die er nog wel achteraan zouden gaan ook dus wie weet vinden ze de eigenaar nog wel.
Het gaat ze puur om de eigenaar erop te wijzen dat hij dit kosten wat kost moet voorkomen.
Al zijn ze volgens mij ook wel van die mensen die vinden dat pups nooit aangevallen mogen worden.
Niet dat ik dit wil afzwakken maar we weten allemaal dat een correctie in een oor altijd naar uitpakt met veel bloed en lelijke flappers als gevolg.
Maar dat zouden mijn honden ook kunnen veroorzaken, daar hoeft het niet aan het ras te liggen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zo zie je maar weer dat de politie voor de 1 wat harder loopt dan de ander.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Het gaat goed met de lab. Hij mist een stuk oor en zal op moeten knappen maar het komt goed. Aldus zijn baasjes op een labrador fb groep waar ik lid ben

- Rosaly
- Actief
Gelukkig maar!!!M@scha schreef:Het gaat goed met de lab. Hij mist een stuk oor en zal op moeten knappen maar het komt goed. Aldus zijn baasjes op een labrador fb groep waar ik lid ben

- Hugootje
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Border Collie
Arme hond, waarom houd je je hond niet gewoon aan de riem. Vind het wel jammer dat 9 van de 10 keer alle Amstaff baasjes over 1 kam geschoren wordt....
Om dit soort dingen te voorkomen gaat die van mij netjes aangelijnd mee
Om dit soort dingen te voorkomen gaat die van mij netjes aangelijnd mee

Ties & Teun
Hugo 23-04-2015 † 04-08-2020
Dirkje 01-08-2018 † 16-12-2021
Hugo 23-04-2015 † 04-08-2020
Dirkje 01-08-2018 † 16-12-2021