ik moest toch naar de da dus heb het meteen even gevraagd. Een beetje Brinta kan absoluut geen kwaad alleen liever niet aanmaken met melk maar met water. Het wordt vaak nog weleens gegeven aan honden die veel moeten werken en dus ook vaak buiten zijn, gewoon als warme aanvulling... Dat is wat de DA zegt. Ik weet niet of mijn honden het lusten, maar zoja, vind ik het niet eens zo'n slecht idee als ze een hele dag in de vrieskou in de auto gelegen hebben (tijdens het trainen) om het daarna als aanvulling op het normale eten te geven...mechelaar_fan schreef:brinta is totaal niet geschikt voor honden.
een hond is geen mens. Brinta heeft een veel te hoog zemelengehalte voor een hond, wat je erdoor kunt bekomen, is dat sommige essentiële stoffen in de ruwe vezel gevangen blijven, en er zo mee uitgaan, en dus niet worden opgenomen.
Yoghourt is prima.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help mijn hond wordt dun van Farmfood
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
Hoe lang geef je haar nu Farmfood? Geef haar even de kans om aan het voer te wennen.Yndra schreef:In ieder geval bedankt voor de tips. Brinta en yoghurt, rijst e.d. zijn geen voedsel om haar aan te laten komen. Ze vindt het gewoon ergggggg lekker. Wat ik nu heb is twee maal daags brokken en twee maals daags een verse vlees voeding met groenten. Even kijken of ze daar beter op wordt, ze heeft nu in ieder geval een vol buikje.
De kelpie is een herplaatsings hondje uit de stal, heeft pakweg 1 jaar lang nauwelijks beweging gehad. Nu krijgt ze veel meer beweging en speelt e.d. Misschien dat daarom de verbranding ook sneller is gegaan.
Sommige honden hebben daar 2 of 3 maanden de tijd voor nodig en gaan ook eerst
aan het ontgiften. Vooral ook omdat er geen chemische rotzooi in FF zit. Heel erg
goed dus.
Om een hond brinta en brood te geven ben ik niet zo'n voorstander van.
Geef haar eerder 1 of 2 versvleesdagen en 5 of 6 brokkendagen.
Of je voldoende brokken geeft weet ik echt niet. Doe er eens 25 gr bij
verdeeld over de maaltijden en kijk dan eens hoe dat gaat.
Yoghurt is wel prima.
Ze zal ook moeten wennen aan al die beweging die ze krijgt.
Mijn hond wordt eerder te dik van de Farmfood dan dat ie te dun blijft.
Ik geef 'm echt wat minder dan dat staat aangegeven.
Maar, samen met de vlessdagen, heeft ie het nog nooit zo goed gedaan!
Succes
Lieve groet van Eefy