Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond sloopt en plast en poept in huis.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Aantal honden: 1
Contacteer:

Hond sloopt en plast en poept in huis.

Ongelezen bericht door PitBullit »

Hoi,

Namens een bekende van mij heb ik een vraag, dan wel advies nodig.
Ze hebben een mooie malamute teefje van 4 jaar oud. (in tact).

Vanaf puppy sloopte ze al, dat nam wat af en slopen deed ze op een gegeven moment alleen als ze loops moest worden.
Nu hoeft ze dat nog niet dus dat is de issue nu niet, maar toch begint ze van voor af aan..(dit is nu enkele maanden al aan de gang weer.)
Nu tot gevolg dat ze van de tafel (groot en kleine tafel) dingen pikt, nu een bloedsuiker meter die kapot is. Dingen kunnen vervangen worden maar de kosten lopen op zo. Ze heeft ondertussen al een bank vermoord, vloerkleed, en inmiddels krast ze het behang er ook maar af en gaat ze rustig verder met het zeil op de vloer.
Dit doet ze altijd als de baasjes van huis zijn Slopen doet ze absoluut niet als de baasjes thuis zijn. Ze hebben nog een hond overigens, maar die sloopt niet.
De baasjes zijn bang met thuis komen wat voor ravage ze gaan aantreffen. Wat is er nu weer gesloopt?
Medisch is er niets mis met de hond, dat is meteen uitgesloten.
In de bench of afgesloten ruimte kan de hond niet want ook dat sloopt ze. (Ik dacht altijd een bench kan niet kapot, nou ik heb het gezien.. wel dus.)

Ook heeft de hond besloten dat plassen en poepen in de keuken mag en kan. En niet 1x maar meerdere keren . Ze word goed uitgelaten, ook hebben ze een grote wandeling in de avond. Dat plassen en poepen is op willekeurige tijden, kan zijn als ze slapen of als ze weg zijn.
Extra uitlaten, snachts uitlaten om het voor te zijn haalt niets uit.

Het is een onwijs lieve hond, maar de koek is op. Ze weten het niet meer.
Misschien hebben jullie advies? Iets wat misschien niet geprobeerd is, of nooit aangedacht is?

Bedankt alvast voor het lezen.
AfbeeldingAfbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Hond sloopt en plast en poept in huis.

Ongelezen bericht door Lizzie. »

waarom laat ze de spullen slingeren dan, ruim het op, hoe simpel kan het zijn :F:
malamute vind ik niet echt een stadshond want die hebben energie van hier tot tokio , die hebben echt niet genoeg aan een wandeling aan de riem. Dat ras moet werken, ik zou met zo'n hond op zijn minst gaan fietsen.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Malamute.

Wat doen ze verder met de hond?
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Als ze het altijd doet als de baasjes niet thuis zijn heeft ze misschien moeite met alleen zijn. Verlatingsangst is niet gemakkelijk op te lossen maar er zijn voldoende tips te vinden op het internet.

Mijn vorige hond was een kruising Malamute. Na 3 uur wandelen op het strand sliep ze een uurtje en dan stond ze voor me, "wat gaan we nu doen?". Met haar fietste ik, gaf opdrachtjes en de lange wandelingen waren echt lang. Het is wel een hond met bovengemidddeld veel energie.
Maandoodle
Actief

Ongelezen bericht door Maandoodle »

Lizzie. schreef:waarom laat ze de spullen slingeren dan, ruim het op, hoe simpel kan het zijn :F:
malamute vind ik niet echt een stadshond want die hebben energie van hier tot tokio , die hebben echt niet genoeg aan een wandeling aan de riem. Dat ras moet werken, ik zou met zo'n hond op zijn minst gaan fietsen.
Bank, vloerkleed en behang is natuurlijk erg lastig opruimen.

Persoonlijk denk ik dat het indd een energieprobleem is, dat er veel meer gedaan noet worden met de hond. Al denk ik dat dat iets is waar ze zelf ook aan gedacht hebben en iets mee hebben gedaan. Gaat hij meteen slopen zodra ze het huis uit zijn? Of pas iets later? En als ze zelf niet in de gelegenheid zijn om flinke wandelingen te maken is dan een HUS een optie?
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Misschien de grote wandeling meteen in de ochtend doen. Dan is hij meer energie kwijt ipv wachten tot de avond.
_Esmee
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik zou goed kijken naar hoeveel beweging en denkwerk deze hond werkelijk krijgt (dus niet wat de baasjes zouden willen maar wat ze werkelijk doen)
En heel goed kijken naar hoe vaak en onder welke omstandigheden deze hond "alleen" (is zonder baasjes) thuis is.

Ik acht de kans groot dat er in de combinatie van bovenstaande zaken de kern van het probleem ligt.

Het is de vraag of de huidige baasjes dat voldoende kunnen aanpakken om het voor hond en eigenaren weer prettig te maken.
Afbeelding
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

De energie level weten ze, dit is niet de eerste malamute die ze hebben . (Had ik eerder kunnen vermelden) maar deze sloopte niet.
Ze wandelen veel met de hond, fietsen met haar, en dagen haar uit, ze gaat ook met regelmaat mee naar het werk. Denk spelletjes doen ze ook.

Of ze meteen sloopt weet ik niet dat moet ik navragen. De grote wandeling in de ochtend zal ik voorstellen. (Ze leest zelf mee, zal eens vragen of ze wil reageren.)

Spullen opruimen, dat gaat moeilijk als het om de bank gaat enzo. Het is dan ook de eerste keer dat ze op de tafel klimt op iets te pakken.
AfbeeldingAfbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

De ene malamute is de andere niet. Gemiddeld genomen hebben ze inderdaad heel erg veel beweging nodig. Kan best dat ze eerst eentje met relatief laag energieniveau hadden en nu eentje met relatief hoog energieniveau. Dus ik zou zeker kijken naar hoeveel die hond zowel lichamelijk als mentaal te doen heeft. Verder zou ik het alleen zijn weer vanaf nul opbouwen. En inderdaad eerst goed moe maken, daarna pas weggaan
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

volgens mij zijn malamutes niet de beste alleenblijvers en zul je dat ook met meer beweging niet veranderen.
zorgen voor oppas lijkt me een betere oplossing.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lizzie. schreef:waarom laat ze de spullen slingeren dan, ruim het op, hoe simpel kan het zijn :F:
Ja de deurposten, eethoek en mijn bankstel ruim ik ook altijd netjes op. :engel:

Dat wist je toch van tevoren dat het ras slopers kunnen zijn en moeilijk alleen thuis kunnen blijven.
Ga iedere dag lekker +10 km fietsen met dat beest.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

renee-uk schreef:volgens mij zijn malamutes niet de beste alleenblijvers en zul je dat ook met meer beweging niet veranderen.
zorgen voor oppas lijkt me een betere oplossing.
Lijkt mij ook.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

De enkele malamuten die ik ken leven bij afwezigheid van de baas buiten
Misschien wel vanwege bovenstaande problemen :engel: Dat weet ik niet
Het zijn honden die qua vacht goed buiten zouden kunnen blijven. Misschien is dat nog een optie om te overwegen?
(Neemt natuurlijk niet weg dat er inderdaad flink veel mee bewogen etc moet worden)
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Het zal niet de eerste poolhond zijn die een beetje op een onhandige plek beland is.
Een hond met een hoog energie niveau en die in probleemgedrag vervalt als hij niet voldaan is, moet voor de eigenaar een way-of-life worden. Je red het niet met 'even een stukje fietsen' want als dat als een offer gaat voelen, houdt de eigenaar dat niet vol en krijgt de hond weer de schuld.
Kakt de hond op hoge plaatsen, bij de deur of op een willekeurige plek?
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

bouvierpoedel schreef:
Ja de deurposten, eethoek en mijn bankstel ruim ik ook altijd netjes op. :engel:

Dat wist je toch van tevoren dat het ras slopers kunnen zijn en moeilijk alleen thuis kunnen blijven.
Ga iedere dag lekker +10 km fietsen met dat beest.
hahaha ik heb daar dus overheen gelezen, dacht dat het om losse spullen ging ;)
Afbeelding
Silliechevy
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Silliechevy »

hoi
dit gaat dus over mijn hond
ik heb er ondertussen nu al 3 gehad en dit is het eerste teefje
ik wil haar eerst nog laten helpen
en ze is nooit alleen ze is samen met een bulldog
alle spullen zijn netjes opgeruimd
alleen mevr klimt nu op de grote tafel

ze heeft de eerste 4 maanden een hele slechte start gehad
en daardoor ook best klein gebleven
ze krijgt heel veel beweging
lopen.fietsen en flink spelen
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Daarnaast "hoe moeilijk kan het zijn", Nou ik vind dat onwijs moeilijk!
Alle losse spullen in kasten opgeborgen waar een grote hond niet bij kan? Zo'n strak huis kan ik niet in wonen ;)
Afbeelding
Silliechevy
geregistreerd lid

Habibi schreef:Malamute.

Wat doen ze verder met de hond?

fietsen spelen rennen lopen zwemmen
Afbeelding
Silliechevy
geregistreerd lid

Paisley schreef:Daarnaast "hoe moeilijk kan het zijn", Nou ik vind dat onwijs moeilijk!
Alle losse spullen in kasten opgeborgen waar een grote hond niet bij kan? Zo'n strak huis kan ik niet in wonen ;)
dank je voor je bijval
want dit is idd niet te doen
alles is opgeruimd de tafels zijn leeg
ze krijgen alles van me
speeltjes een kluif e.d
maar nee als mevr het in haar kop heeft dan sloopt ze
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Hoeveel tijd per dag wordt er gemiddeld wat actiefs met de hond gedaan? En loopt ze daarbij ook los van de lijn en accepteert ze sturing en leiderschap van jou?
Indien niet, zou het ook een autoriteitsprobleem kunnen zijn. Sommige poolhonden vind ik onwijs dominant (lang niet alle)
Afbeelding
Silliechevy
geregistreerd lid

Paisley schreef:Hoeveel tijd per dag wordt er gemiddeld wat actiefs met de hond gedaan? En loopt ze daarbij ook los van de lijn en accepteert ze sturing en leiderschap van jou?
Indien niet, zou het ook een autoriteitsprobleem kunnen zijn. Sommige poolhonden vind ik onwijs dominant (lang niet alle)

ze accepteerd leindingschap
ze loopt los op de velden en lange wandelingen aan de riem met tuig
er word per dag door mijzelf 3 uur en partner ook 3 uur dus totaal 6 uur per dag verdeeld
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Silliechevy schreef:
Paisley schreef:Hoeveel tijd per dag wordt er gemiddeld wat actiefs met de hond gedaan? En loopt ze daarbij ook los van de lijn en accepteert ze sturing en leiderschap van jou?

er word per dag door mijzelf 3 uur en partner ook 3 uur dus totaal 6 uur per dag verdeeld
nou dan lijkt het me duidelijk dat je met meer beweging bij deze hond niet verder komt.
blijft de oppas over, of inderdaad naar buiten (kennel) als je weg moet/bent.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Silliechevy
geregistreerd lid

renee-uk schreef:
Silliechevy schreef:

nou dan lijkt het me duidelijk dat je met meer beweging bij deze hond niet verder komt.
blijft de oppas over, of inderdaad naar buiten (kennel) als je weg moet/bent.
denk niet dat ik oppas kan vinden die om half 4 s'morgens wil komen
maar weet je het probleem is ze doet het met periodes
en ik wil haar laten helpen zodat haar gedrag wat minder hyper word
volgens de dierenarts zou het kunnen schelen
ze is verder een heel lief malamute meisje
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Silliechevy schreef:

Ik vind ze sowieso meer zelfstandig :wink:
Sjenkie, malamute x husky kan niet alleen zijn zonder andere honden, wat je er ook mee onderneemt.
Met de roedel gaat het prima.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Silliechevy schreef:

Ik vind 6 uur per dag aardig aan de wandel hoor, hoeveel energie wil je die hond nog erbij geven? Volgens mij is ze altijd klaar voor actie :wink: Aan het kwijtraken van al die energie ligt het dus niet, maar, zoals al geschreven, jouw teef kan gewoon niet alleen thuisblijven. Ook al is dat met een andere hond.

Je zou eens kunnen filmen vanaf welk moment zij gaat slopen, is dat gelijk al als jullie de deur uitgaan of doet ze het pas na een paar uur. Is het vanaf een paar uur dan kan je dat voor zijn door rond die tijd thuis te komen en haar geen gelegenheid te geven. Misschien is er iemand in je omgeving die dat wil oppakken. Doet ze het gelijk vanaf dat jullie weggaan ga er dan maar vanuit dat ze gewoon echt niet alleen wil en kan zijn.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Rosaly
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky

Ongelezen bericht door Rosaly »

Ik zou eerst het alleen zijn weer helemaal opnieuw gaan opbouwen, en inderdaad een cam daarbij gebruiken om te kijken op welke momenten er gesloopt en geplast en gepoept wordt. Als het dan nog steeds niet lukt en oppas regelen is echt onmogelijk dan zou je erover kunnen denken om haar in een buitenkennel te houden als je weg bent, maar ik weet niet of jullie een tuin hebben? En anders een andere plek in huis waar ze zo min mogelijk schade aan kan richten (de hal?).

Veel poolhonden zijn geen ster in alleen thuis blijven helaas. Ik heb geluk dat mijn husky heel lief is in huis als ik weg ben maar ik laat ze hier nooit langer dan vijf uur alleen. Als het langer wordt dan gaan ze naar de oppas of ze gaan mee met de uitlaatservice.
Afbeelding
-tycho
Zeer actief

Ongelezen bericht door -tycho »

Adjani & Tyson schreef:De enkele malamuten die ik ken leven bij afwezigheid van de baas buiten
Het zijn honden die qua vacht goed buiten zouden kunnen blijven. Misschien is dat nog een optie om te overwegen?
(Neemt natuurlijk niet weg dat er inderdaad flink veel mee bewogen etc moet worden)
Dit dus , lekker buiten wonen mafkees. Ik zou die onzin niet in huis willen.
Silliechevy
geregistreerd lid

-tycho schreef:
Adjani & Tyson schreef:De enkele malamuten die ik ken leven bij afwezigheid van de baas buiten
Dit dus , lekker buiten wonen mafkees. Ik zou die onzin niet in huis willen.
Waarom nou ineens mafkees?
Dit slaat nergens op
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

De hussen en Mals die ik ken zijn buiten als ze alleen zijn.
Dat kunnen ze prima en daar kunnen ze los gaan.
Ik zou dus kijken of je dat kunt realiseren.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Silliechevy
geregistreerd lid

Alle goede raad neem ik terharte alleen
Is er wel een dingetje
Chevy is een teefje van 4 jaar oud
Is veel met de baas aan het lopen fietsen zwemmen e.d
Ze sloopt niet elke dag
Het zijn periodes
Ze doet haar behoefte midden in de keuken zodra de loopsheid eraan komt
Alhoewel ik het nu wel erg vroeg vind
Omdat ze pad in november pas loops is geweest
Daarnaast is ze nooit alleen
Ik heb alleen een tablet laten opnemen