Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nestje pups HELP !!!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

RedPassion

Re: Nestje pups HELP !!!

Ongelezen bericht door RedPassion »

Kells schreef:ik ben geen persoon die voor het gemak kant en klare melkpoeder besteld.
Misschien niet voor het gemak, maar misschien wel omdat die poeders uitgebalanceerd zijn? Vooropgesteld dat ik met specifiek pups flessen geen ervaring heb, maar wel met flessen (ratjes). Ik ben juist altijd 'jaloers' op mensen die pups flessen, daarmee is men namelijk al veel verder qua samenstellingen en kan er veel meer afgesteld worden op behoeftes qua leeftijd en individu. Veel poeders zijn samengesteld naar aanleiding van de samenstelling van echte hondenmelk. Hoe dichter je dat kunt benaderen, hoe idealer voor de ontwikkeling. (Te) snel groeien kan bij ratjes erg nadelig zijn (ontwikkeling van afwijking in organen staat er mee in verband), dus misschien voor pups ook. Langzaam groeien is natuurlijk een ander uiterste, maar iets dat ze snel laat aankomen hoeft absoluut niet per definitie goed te zijn.

Als de honing voor de energie is zou ik zelf voor een simpele elektrolytenmix of Nutridrops (dat geef ik zelf standaard, is er ook voor honden) gaan. Lijkt me stukken gezonder en veiliger.

Nogmaals; geen verstand van pups, maar met wat ik weet over poedermelk en ontwikkeling van flesdiertjes wilde ik het toch even noemen.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Pets_Passion schreef:Die honing verbaasd mij ook heel erg, mensenbaby's mogen tot hun 1e verjaardag beslist geen honing hebben omdat daar een bacterie in kan zitten wat de voedselvergiftiging botulisme kan veroorzaken.
Nou zijn honden uiteraard geen mensen maar ik zou het persoonlijk niet aandurven te geven aan jonge pups...
Dat gaat over rauwe honing en die koop je alleen bij de imker zelf, de meest honing die je koopt in de winkel is bewerkt, dus pups mogen dat wel hebben. Moedermelk is van nature zoet en dat is ook 1 van de redenen waarom er honing toegevoegd word.
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

RedPassion schreef:
Kells schreef:ik ben geen persoon die voor het gemak kant en klare melkpoeder besteld.
Misschien niet voor het gemak, maar misschien wel omdat die poeders uitgebalanceerd zijn? Vooropgesteld dat ik met specifiek pups flessen geen ervaring heb, maar wel met flessen (ratjes). Ik ben juist altijd 'jaloers' op mensen die pups flessen, daarmee is men namelijk al veel verder qua samenstellingen en kan er veel meer afgesteld worden op behoeftes qua leeftijd en individu. Veel poeders zijn samengesteld naar aanleiding van de samenstelling van echte hondenmelk. Hoe dichter je dat kunt benaderen, hoe idealer voor de ontwikkeling.
Dat dacht ik ook. Zo'n recept is misschien handig voor noodgevallen, als je niet de mogelijkheid hebt om poedermelk te kopen. Maar normaal gesproken zijn er prima producten verkrijgbaar voor flessenpups en is het niet nodig om zelf wat in elkaar te knutselen.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kells schreef: Even ter verduidelijking, het gaat niet om flesvoeding, maar om de eerste papjes. :wink:

Waarom zou je dan extra "vreemde" aangemaakte melk bij de bijvoeding doen? Het loopt er bij moeders dan nog in de best verteerbare vorm uit. Betere acceptatie?
Hier hebben ze zodra ze vlees en geweekte brokken goed aten ook wel eens yoghurt of geitenmelk gehad voor de lekker.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gait en z'n nestgenootjes kregen heel fijne kvv in geitenmelk als eerste 'papje', geen granen dus
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Kells schreef:
Fotogravinnetje schreef:Gait en z'n nestgenootjes kregen heel fijne kvv in geitenmelk als eerste 'papje', geen granen dus
Afbeelding
:E: Kijk, wij zitten op dezelfde golflengte.
Ik ben niet zelf de fokker, hè ;) Fokker en ik zitten overigens wel erg op 1 lijn, dus pups zijn afgespeend op kvv en getiterd. Erg prettig
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”