Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat voelde goed!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Stapper
Zeer actief

Dat voelde goed!

Ongelezen bericht door Stapper »

Gisteren met Bente en 5 kinderen en nog een volwassene aan de wandel. Bente was druk met iedereen in de gaten houden. Rende heen en weer. Wat hield ze mijn 2 kinders goed in de gaten. Erg leuk om te zien. Ze negeerde andere mensen die voorbij kwamen. Ze ging nog achter een klein hondje aan die wegrende maar op mijn "STOP", stopte ze. We waren allemaal verspreid rende heen en weer en op een bepaald moment liet ze het los en ging uit zichzelf naast me lopen :I: dit hield aan tot we andere honden tegen kwamen en deze een buurmeisje (van drie die bij me liep )gingen besnuffelen. Dit vond dat meisje ( terecht) wat eng en toen ging ze rustig voor het meisje staan en de hond die losliep ging weg. De eigenaar had niet door wat de reden was en bleef kletsen. De aangeleidde hond bleef
snuffelen.Bente bleef rustig staan tot ik al vrij snel aangaf "nou duidelijk dat Bente haar beschermd wij gaan maar". Ik ben gewoon trots.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Dat voelde goed!

Ongelezen bericht door billy »

Stapper schreef:Gisteren met Bente en 5 kinderen en nog een volwassene aan de wandel. Bente was druk met iedereen in de gaten houden. Rende heen en weer. Wat hield ze mijn 2 kinders goed in de gaten. Erg leuk om te zien. Ze negeerde andere mensen die voorbij kwamen. Ze ging nog achter een klein hondje aan die wegrende maar op mijn "STOP", stopte ze. We waren allemaal verspreid rende heen en weer en op een bepaald moment liet ze het los en ging uit zichzelf naast me lopen :I: dit hield aan tot we andere honden tegen kwamen en deze een buurmeisje (van drie die bij me liep )gingen besnuffelen. Dit vond dat meisje ( terecht) wat eng en toen ging ze rustig voor het meisje staan en de hond die losliep ging weg. De eigenaar had niet door wat de reden was en bleef kletsen. De aangeleidde hond bleef
snuffelen.Bente bleef rustig staan tot ik al vrij snel aangaf "nou duidelijk dat Bente haar beschermd wij gaan maar". Ik ben gewoon trots.
Ik snap je gevoel van trots :ok: maar wil je ook wel waarschuwen voor het feit dat je het zoals je het neerschrijft je de hond de regie geeft, en daar zou ik dus heel erg mee oppassen, want wat als een kind valt of een hond te opdringeriger wordt, mag hij het dan ook oplossen :19: ik zou altijd de hond leren dat jij het oplost voor hem, ten alle tijden hij hoeft niets zelf te regelen hoe mooi het er ook uit ziet, het kan ook zomaar heel erg fout gaan.
Afbeelding
Stapper
Zeer actief

:ok: Dank je voor de tip.
Stapper
Zeer actief

Vandaag nagevraagd bij mijn schapenhoedtrainster. De situatie verteld wat altijd duidelijker is dan schrijven omdat zij gelijk om verduidelijking vroeg over bepaalde acties (teveel bla, bla om dat te herhalen). Zij kent mij en Bente uiteraard erg goed. Ze gaf aan dat mijn trotse gevoel klopte en geen zorgen hoefde te maken. Wel fijn dat je kritische meedacht.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”