Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond sloopt en plast en poept in huis.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rosaly
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky
Aantal honden: 1

Re: Hond sloopt en plast en poept in huis.

Ongelezen bericht door Rosaly »

Silliechevy schreef:
Dit komt omdat de malamutee 80% wolf is
En ik heb zelf ook verstand van de alaskan malamute
En alleen zijn of loslopen kan dus welke een bepaalde training geven
Zelfs mijn wolfhond is niet voor 80% wolf :wink: Zij is een low content hybride.
Een malamute is 'gewoon' een pool(oer)hond, een ras dat in eerste instantie natuurlijk is ontstaan zonder dat mensen het ras hebben beïnvloed door te fokken op allerlei raseigenschappen. Een malamute heeft wel een aantal eigenschappen die overeenkomen met die van een wolf omdat de malamute vroeger gebruikt werd door nomaden die een hond wilden hebben die op eigen kracht (zonder mens) kon overleven. Daar komt het dan ook vandaan dat een malamute vaak jaagt en zeer gesteld is op een eigen roedel (en dus vaak ook moeilijk alleen kan zijn).
Niet alleen kunnen zijn en niet kunnen loslopen zit er soms gewoon zo in dat je zoveel kan trainen als je wil zonder het gewenste resultaat. Dat wist ik ook voor ik aan een husky begon, maar ik heb met heel veel dingen met onze husky geluk gehad (en daar ook wel heel erg mijn best voor gedaan met training).
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Brindlecardi schreef:
Marjoleine schreef:
Brindlecardi schreef:Als ze zoveel last van loopsheid heeft zou ik ondanks vacht castratie overwegen. Naar wat ik lees is ze dus nooit alleen, ze heeft het misschien dan ook niet geleerd?
:scratch:
Omdat ze tegen de loopsheid onzindelijbis? Dat gebeurt ontzettend veel en zou ik nou niet bepaald "last van de loopsheid" willen noemen.
En ze hebben nog een hond dus nee, ze is nooit alleen.
Nee niet alleen onzindelijk, ze vertoond blijkbaar allerlei gekke gedragingen rond de loopsheid. Zie post 1.
Daarnaast weet jij ook wel dat die vlieger met 'de hond is niet alleen' natuurlijk niet zo maar op gaat. Anders zouden alle pups die in een nieuwe roedel leven ook vanaf dag 1 uren alleen kunnen zijn als ze maar kunnen plassen, want 'de hond is niet alleen'.
Ze vertoont al die gekke gedragingen standaard en rond de loopsheid is ze onzindelijk. Zo lees ik het.

En de rest is volgens mij ook onzin (als in, ja, dat denk ik inderdaad), maar dat is hier al niet meer aan de orde want deze hond trekt zich blijkbaar niet op aan de andere hond.
Hoe is die onder deze omstandigheden? Dat vraag ik me wel af.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Heavy schreef:
Manuma schreef:Ik weet dat poolhonden lastig alleen blijven maar om te zeggen dat ze erop gefokt zijn in roedels te leven en je het dus maar kunt opgeven vind ik onzin.
Begin het te trainen. Begin met 1 minuut. 30 seconden desnoods. Die camera.

Tegenwoordig doen honden sowieso vrijwel niet meer waar ze voor gefokt zijn. Zou wat zijn.
Het instinct blijft aanwezig . Bij de een wat meer dan de ander en niet alle honden zijn half wolf :wink:
Ik hoef Jip echt niet voor een slee te binden hoor :LOL: en ik denk dat Manu ook niet erg waaks zal zijn in mijn tuin .
Half wolf?
Je snapt heus wat ik bedoel.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

bouvierpoedel schreef:Als je hem zelf niet meer kan houden zou het meest vriendelijk zijn de spuit erin te zetten.
Waarom zo'n beest doorschuiven en van hand tot hand laten gaan wat meestal met probleem honden gebeurt. Zo zielig totdat ze er zelf ook achter komen dat zoiets niet werkt en de hond binnen no time verkast of op MP staat.. Je zult toch een keer weg moeten al was het maar voor een boodschap of een dokters bezoekje.
Maar dit is helemaal geen probleemhond, ja voor het baasje want die kan niet weg, maar het is bekend dat heel veel niet alleen kunnen zijn. En die allemaal afspuiten is wel erg rigoureus :ugh:

Ik heb zelf ook een moeilijk alleen blijver, na acht jaar lukt het ons om 2 uurtjes zonder haar weg te gaan zonder dat ze in de stress schiet. Ik ben er blij mee, en de rest van de tijd hebben we in oplossingen gedacht. Niet ideaal voor de meeste maar voor ons werkt het.

En ik weet heus wel dan niet iedereen zich naar de hond schikt, maar als je weet dat dit een raseigenschap is dan neem je dat voor lief. Of niet dan ga je herplaatsen maar wees dan eerlijk over het niet alleen kunnen zijn, ook niet met andere hond.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Heavy schreef:
PitBullit schreef:Ik heb op chevy gepast :) en ik kan haar dan niet alleen laten want dat vind ze eng. Nu was ik er altijd bij maar destijds had ik ook een kat ik kan je vertellen een malamute op de keuken is best raar. Nu heb ik die niet meer dus zou evt een optie kunnen zijn. (Kat is bij ex gebleven )

Nadeel is wel dan dat ik van 7:45 tot 09:00 en 14:00 tot 15:30 weg ben en ik weet niet of ze mijn bank ook wil opeten .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat vind ze dan precies eng aan het alleen zijn ? Schrikt ze snel van harde geluiden ? Loopt ze de hele tijd achter je aan ? Piept ze als je op de wc zit ? Dat ze achter de kat aangaat heeft niks met angst te maken natuurlijk :wink: Kan je niet bij haar in huis oppassen zodat de omgeving vertrouwder is .
Het alleen bij mij is ze inderdaad plakkerig. Ze piept niet als ik uit het zicht ben. Maar wel als ik echt wegga destijds maar
Ze gaat niet achter de kat aan... ze is bang voor de kat. Maar de kat is nu geen probleem want de kat is er niet .

En nee ik kan niet oppassen in haar omgeving. Ik moet in de tussentijden die ik vermeld mijn kinderen halen (en op ma/do tussen 11 en 12) en heb zelf ook een hond .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AfbeeldingAfbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tiny schreef:
bouvierpoedel schreef:Als je hem zelf niet meer kan houden zou het meest vriendelijk zijn de spuit erin te zetten.
Waarom zo'n beest doorschuiven en van hand tot hand laten gaan wat meestal met probleem honden gebeurt. Zo zielig totdat ze er zelf ook achter komen dat zoiets niet werkt en de hond binnen no time verkast of op MP staat.. Je zult toch een keer weg moeten al was het maar voor een boodschap of een dokters bezoekje.
Maar dit is helemaal geen probleemhond, ja voor het baasje want die kan niet weg, maar het is bekend dat heel veel niet alleen kunnen zijn. En die allemaal afspuiten is wel erg rigoureus :ugh:

Ik heb zelf ook een moeilijk alleen blijver, na acht jaar lukt het ons om 2 uurtjes zonder haar weg te gaan zonder dat ze in de stress schiet. Ik ben er blij mee, en de rest van de tijd hebben we in oplossingen gedacht. Niet ideaal voor de meeste maar voor ons werkt het.

En ik weet heus wel dan niet iedereen zich naar de hond schikt, maar als je weet dat dit een raseigenschap is dan neem je dat voor lief. Of niet dan ga je herplaatsen maar wees dan eerlijk over het niet alleen kunnen zijn, ook niet met andere hond.
Dat gedrag zal hij ook bij een volgende baas vertonen dus een probleem voor veel mensen , niet iedereen is zoals jij met je hond Tiny. Net zogoed dat jouw hond bij een nieuwe baas wel alleen kan blijven.
Zeg ik dat je alles af moet spuiten , gekke redenering.
De praktijk wijst wel uit dat mensen snel aan dit soort honden beginnen en mensen die snel over hun eigen grens heen stappen en zo'n hond willen redden totdat het ook weer een probleem word.
Moet je dit soort honden dan maar heen en weer blijven schuiven en het probleem voor dat beest alleen maart erger word.
Zou jij dat voor jouw hond willen.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

bouvierpoedel schreef:
Tiny schreef:

Dat gedrag zal hij ook bij een volgende baas vertonen dus een probleem voor veel mensen , niet iedereen is zoals jij met je hond Tiny. Net zogoed dat jouw hond bij een nieuwe baas wel alleen kan blijven.
De praktijk wijst wel uit dat mensen snel aan dit soort honden beginnen en mensen die snel over hun eigen grens heen stappen en zo'n hond willen redden totdat het ook weer een probleem word.
Moet je dit soort honden dan maar heen en weer blijven schuiven en het probleem voor dat beest alleen maart erger word.
Maar het is een raseigenschap, Kees, iets wat je van te voren had kunnen weten dus het heeft echt niets met redden te maken. Daar ga je wat mij betreft geen spuit inzetten, het is namelijk geen onoverkomelijk probleem voor de meeste mensen.

En natuurlijk wil ik dat niet voor mijn hond, ik wil niets anders dan mezelf voor haar :wink: , maar mocht ik moeten herplaatsen zijn er echt wel mensen te vinden die weten wat het is om een hond te hebben die niet alleen kan zijn. Misschien heel lang zoeken maar ze zijn er echt.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Silliechevy schreef:Dit komt omdat de malamutee 80% wolf is
En ik heb zelf ook verstand van de alaskan malamute
En alleen zijn of loslopen kan dus welke een bepaalde training geven
Ze heeft periodes dat zeg ik al enkele malen
Het is dus niet continu

Eten neerzetten als ik wegga kan ik niet doen ik heb nog een hond en zij moet eten na ze uit de slaap komt trouwens dit geld zekerk voor Chevy omdat ze anders gaat braken door ineens actief te worden met een lege maag
Zoals ik al vermelde heeft ze een hele slechte start gehad waardoor haar maag andere digen doet wil zoals het moet zijn
Aangezien ik je nog geen een keer in heb zien gaan op de optie opvang/oppas ga ik er maar vanuit dat je daar geen zin in hebt? Te duur? Teveel gedoe?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tiny schreef:
bouvierpoedel schreef:
Tiny schreef:

Maar het is een raseigenschap, Kees, iets wat je van te voren had kunnen weten dus het heeft echt niets met redden te maken. Daar ga je wat mij betreft geen spuit inzetten, het is namelijk geen onoverkomelijk probleem voor de meeste mensen.

En natuurlijk wil ik dat niet voor mijn hond, ik wil niets anders dan mezelf voor haar :wink: , maar mocht ik moeten herplaatsen zijn er echt wel mensen te vinden die weten wat het is om een hond te hebben die niet alleen kan zijn. Misschien heel lang zoeken maar ze zijn er echt.
Nou dat zie ik juist niet , veel mensen beginnen eraan en haken weer af en veel probleem gedrag gaat van hand tot hand waar de hond ook alleen maar erger van word en onbegrepen. . Juist een heel klein publiek wat dit soort rassen wil en dan nog met dit soort problemen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Heavy schreef:
Nouja ik vind het toch een soort van oerhonden hoor . Natuurlijk zullen er genoeg zijn die het prima doen als huishond maar als ik zie wat er voor herplaatste husky's voorbijkomt op facebook dan denk ik dat dat niet is omdat ze het zo goed doen in huis .
Het ís een oerhond maar niet half wolf.
Er zijn inderdaad heel wat herplaatsers. Ik denk dat men onderschat wat voor werk er bij komt kijken, niet persé hoe ze het in huis doen. Beweging, verharen, het joelen en huilen etc. Ik vind het geen standaard honden, meerdere rassen niet. Dat alleen blijven een probleem is valt me inderdaad vaak op, het enige wat ik zeg is dat er best een training geprobeerd kan worden ondanks het feit dat het een raseigenschap is. Tiny is toch ook verder gekomen met Akira dankzij training, meerdere mensen zijn er verder mee gekomen. Het zou wat zijn om maar het bijltje neer te leggen puur omdat het een raseigenschap is ;)
Leonie&Evi
Actief

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Heavy schreef:Hier ook een hond die moeilijk alleen kan blijven . Toen hij jonger was is hij ook uit een bench gebroken. Toen ik hem los in huis liet vrat hij de kozijnen van de deur kapot . Alles geprobeerd radio aan , hond erbij ,gordijnen open , gordijnen dicht , kluif, in de woonkamer , keuken , gang , maakt niet uit waar hij is hij huilde of was onrustig .

Zelfs castratie heeft niks veranderd . Vast ritueel bij het weggaan . Honderd keer het alleen blijven opnieuw aanleren het maakte allemaal niet uit . Stapelgek werd ik ervan . Het ging ook heel even goed maar dan begon het weer . Uiteindelijk kwam ik erachter dat hij erg angstig werd van harde onverwachte geluiden om hem heen zoals storm , onweer, vuurwerk enz

Hij is nu 9! En sinds kort gaat het geweldig . Ik geef hem supplementen waardoor hij niet meer zo angstig is . Hij kan nu rustig 3 uur alleen blijven en ik kan ook rustig twee keer per dag even weggaan zonder problemen . Ik stuur je pb :wink:
Mag ik vragen welke supplementen dit zijn? Ik zit met hetzelfde probleem en heb zo ongeveer alles al geprobeerd....
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heavy schreef: Natuurlijk moet je eerst proberen een oplossing te vinden . Maar wel in je achterhoofd houden dat het een raseigenschap is . Dat is wel zo eerlijk naar de hond toe :wink:

Vooraf had dat eerlijk geweest.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”