Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull neemt 11-jarige bordercollie Daisy te grazen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Pitbull neemt 11-jarige bordercollie Daisy te grazen

Ongelezen bericht door mijke »

rtvnoord schreef:Afbeelding

Voor de derde keer in een paar maanden tijd heeft een loslopende pitbull in de Bomenbuurt in Winschoten een hond te grazen genomen. Het meest recente slachtoffer is de 11-jarige bordercollie Daisy.

'Het is een drama', aldus eigenaresse Fenny Brouwer. 'Daisy is nu één keer geopereerd, maar als ik naar de open wond in haar hals kijk, dan is een tweede ingreep onvermijdelijk.'

De bordercollie werd vorige week woensdag uit het niets aangevallen. 'Mijn man liet Daisy uit toen de pitbull plotseling in de aanval ging. En als een pitbull zich ergens in vastbijt, dan laat hij niet zomaar los. Een omstander wilde de hond er met een honkbalknuppel afslaan, maar zelfs dat lukte niet.'

'Wat als hij weer ontsnapt?'
Door tussenkomst van de eigenaar kon Daisy uiteindelijk uit de kaken van de pitbull bevrijd worden. De hond werd door de politie in beslag genomen, maar tot verbazing van Fenny de volgende dag alweer teruggegeven. 'Voorwaarde is wel dat de pitbull gemuilkorfd wordt en voortaan aangelijnd wordt uitgelaten. Maar wat als hij weer ontsnapt?'

'De gemeente kan nu niets voor ons betekenen'
In de Bomenbuurt maken de bewoners zich ondertussen grote zorgen. 'Stel je voor dat de pitbull een kind aanziet voor een hond', aldus Brouwer. Ze heeft inmiddels contact gehad met de gemeente. 'De gemeente kan op dit moment niets voor ons betekenen. Er wordt pas ingegrepen als de eigenaar opnieuw de fout ingaat.'

'Iedereen is hier bang'
'De politie heeft laten weten dat de pitbull pas wordt afgemaakt als hij een kind of een volwassene aanvalt. Maar Daisy is voor mij als een kind', besluit Fenny. 'Wat mij betreft sturen ze die hond naar een onbewoond eiland, zolang hij maar uit de wijk verdwijnt want iedereen is hier bang.'
bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/173934/Pi ... n?r=nieuws

Arme hond :ugh: Ik vind het verbazingwekkend dat de gemeente zegt niks te kunnen doen zolang de hond geen mens of kind aanvalt. Dat klopt niet toch?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Pitbull neemt 11-jarige bordercollie Daisy te grazen

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

:80: oei daar mist een stukje huid.
Gewoon naar de burgermeester om een besluit te handhaven. Of hoe noem je dat.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Voor dit soort dingen moeten ze dikke boetes in het leven roepen.......zeg zo`n 5000 eurpo voor de 2 de keer met de belofte volgende keer het dubbele ,niet betalen dan halen we je huis leeg...... klaar
mijke
Zeer actief

aanlijn- en muilkorfgebod hebben ze nu wel uitgevaren zoals ik het lees, alleen als ik het goed begrijp ontsnapt die hond ook gewoon en dan heeft dat weinig nut. Als dit al het derde incident is ben ik persoonlijk gewoon voor in beslag nemen en spuit er in. Dat aanlijn en muilkorfgebod hadden ze na het eerste incident al kunnen doen.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

mijke schreef:aanlijn- en muilkorfgebod hebben ze nu wel uitgevaren zoals ik het lees, alleen als ik het goed begrijp ontsnapt die hond ook gewoon en dan heeft dat weinig nut. Als dit al het derde incident is ben ik persoonlijk gewoon voor in beslag nemen en spuit er in. Dat aanlijn en muilkorfgebod hadden ze na het eerste incident al kunnen doen.
Allemaal lapmiddelen: boetes en het poppetje aankleden.
Suusz27
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Suusz27 »

mijke schreef:aanlijn- en muilkorfgebod hebben ze nu wel uitgevaren zoals ik het lees, alleen als ik het goed begrijp ontsnapt die hond ook gewoon en dan heeft dat weinig nut. Als dit al het derde incident is ben ik persoonlijk gewoon voor in beslag nemen en spuit er in. Dat aanlijn en muilkorfgebod hadden ze na het eerste incident al kunnen doen.
Dit dus, te idioot voor woorden.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Bah, wat een afschuwelijke wond, arme hond :-(
Volgens mij wordt er niet zo vaak overgegaan tot dergelijke maatregelen bij hond-hondincidenten, zeker als ze niet met dodelijke afloop zijn. Als er een mens ernstig gebeten wordt, ligt dat vaak toch anders.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

DeDiana schreef:Bah, wat een afschuwelijke wond, arme hond :-(
Volgens mij wordt er niet zo vaak overgegaan tot dergelijke maatregelen bij hond-hondincidenten, zeker als ze niet met dodelijke afloop zijn. Als er een mens ernstig gebeten wordt, ligt dat vaak toch anders.
Dat verschilt per gemeente volgens mij.
mijke
Zeer actief

DeDiana schreef:Bah, wat een afschuwelijke wond, arme hond :-(
Die indruk heb ik ook, dat dat maar zelden gebeurt. Laat onverlet dat ik vind dat het wel zou moeten! Aan aanlijn en muilkorfgebied op zijn minst dan toch, na het eerste ernstige incident.
blondie
Zeer actief

word er ook een beetje moe van telkens al die incidenten.
Maar laatst ook weer een met een loslopende staff die op Jol afsloop. Het meest waardeloze vind ik gewoon dat er dan nog door de eigenaar wordt gezegd "het is geen lieverdje" en vervolgens toen Jol de hond achter haar opmerkte en onder zijn staart ging snuffen "Pfff, nou hij heeft ze voor minder gegrepen!" Godezijdank liep Jol op aandringen van mijn vriend rustig van de hond weg en zat onze andere aan de lijn, maar mijn hemel waar zit je verstand om in een klein parkje waar van alles en nog wat over smalle paadjes kan lopen zo'n hond los te laten lopen, en toe te staan om op die manier op andere honden af te gaan.
Los laten lopen en onverwachts andere honden tegen komen, dat kan, maar heb dan wel het fatsoen om je eigen hond die niet makkelijk is bij je te roepen!
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb 13 jaar geleden mijn hond laten inslapen nadat hij de buurhond vermoorde (door de omheining tussen de 2 tuinen) :(
Mijn gedachten waren precies "nu een hond, volgende keer kan het een kind zijn" :ugh: Daar ga je toch niet op wachten :piew:
mosquito1980
Zeer actief

Nanna schreef:Ik geloof niet dat een hond die graag andere honden te grazen neemt net zo goed een kind grijpt.
Ik vind trouwens dat beiden een spuit moeten krijgen, maar dat geheel terzijde.
Je weet maar nooit, zou jij er als baasje op wachten?
mosquito1980
Zeer actief

Nanna schreef:
mosquito1980 schreef:
Nanna schreef:Ik geloof niet dat een hond die graag andere honden te grazen neemt net zo goed een kind grijpt.
Ik vind trouwens dat beiden een spuit moeten krijgen, maar dat geheel terzijde.
Je weet maar nooit, zou jij er als baasje op wachten?
Ik had al zo'n hond niet. En als één van mijn honden de neiging heeft om onbetrouwbaar te worden dan breng ik hem dezelfde dag nog naar de dierenarts.
Dan zitten wij op dezelfde golflengte :ok:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Derde keer al :roll: is het hier ook wachten op de tiende keer en dan een jankstukje dat Bijter moet blijven loslopen. Afvoeren en weg ermee en baasjes een houdverbod.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Misschien zelf maar met een roze spuit gaan lopen als je hond wordt aangevallen en afspuiten die handel. Enige optie ben helemaal klaar
met al die half zachte maatregelen en bijt incidenten. :L: :boos: :oohja:
S@ndr@
Zeer actief

Rocco schreef:Misschien zelf maar met een rose spuit gaan lopen als je hond wordt aangevallen en afspuiten die handel. Enige optie ben helemaal klaar
verder is alles goed met je :scratch:
S@ndr@
Zeer actief

Tineke schreef:Derde keer al :roll: is het hier ook wachten op de tiende keer en dan een jankstukje dat Bijter moet blijven loslopen. Afvoeren en weg ermee en baasjes een houdverbod.
vandaar gewoon hele hoge boetes wedden dat ze het kunnen voorkomen dat hij ontsnapt, en schade maakt,...... motivatie is alles
blondie
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Rocco schreef:Misschien zelf maar met een rose spuit gaan lopen als je hond wordt aangevallen en afspuiten die handel. Enige optie ben helemaal klaar
Kort door de bocht is natuurlijk altijd fijn als je zelf honden hebt die weglopen bij provocaties :19:
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

blondie schreef:
S@ndr@ schreef:
Kort door de bocht is natuurlijk altijd fijn als je zelf honden hebt die weglopen bij provocaties :19:
Weglopen van een aanstormende losgebroken pit vol in de drift die vol op je hondje klapt houdt dat maar eens tegen.....
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat een afschuwelijke wond :(:

En burgemeesters doen niks. Ze hebben geen eens spreekuur althans hier niet.
blondie
Zeer actief

Rocco schreef:
Weglopen van een aanstormende losgebroken pit vol in de drift die vol op je hondje klapt houdt dat maar eens tegen.....
Dat vind ik weer een ander iets.
Ik had meer mijn reactie op "Misschien zelf maar met een rose spuit gaan lopen als je hond wordt aangevallen en afspuiten die handel. "
Hoe vaak mensen ook kleinere honden bagatelliseren die een grotere hond "aanvallen' niet met de juiste intenties een andere hond benaderen, dan kun je op een bepaald moment bij meerdere "aanvallen" wel zeggen, niet luisteren en aanvallen, dan de rose spuit erin.

En dan krijg je dat geblaat weer dat kleinere honden niet zo veel schade maken als grotere honden of een vechthond. Maar neemt voor mij nog steeds niet weg dat iedereen wel eens wat meer mag gaan kijken naar het gedrag van eigen honden.
Staat los van dit topic trouwens waarin een hond los zomaar een andere hond aanvalt en dusdanig beschadigt dat het erger had kunnen aflopen.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Jemig hee. Te zot voor woorden. Dat je dat ook 3x laat gebeuren. Ik zeg spuitje. En die baasjes moeten nooit meer een hond.
Altijd fijn he als je toch wel de sterkste/aanvallende hond hebt. Voor die baasjes maakt 't niks uit. Hun hond overleefd t wel.
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Ben altijd benieuwd hoe dat soort mensen reageert als ze keer de verkeerde aanvalt.
Per ongeluk dus een sterkere spa.
En hun hondje bij de da op tafel ligt.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Wat walgelijk zeg. En dat die hond 'gewoon' weer naar de baas terug gaat :piew: Door dit soort verhalen ben ik wel eens gaan denken dat ik liever heb dat die pitbull mij dan ook pakt, zodat dat beest afgemaakt kan worden. En eventueel die baasjes vervolgt kunnen worden. Dan bereik je pas wat.

Maar ja dat is natuurlijk ook gekkenwerk.

Hopelijk hersteld Daisy nog goed van de wond.
_Esmee
-tycho
Zeer actief

Ongelezen bericht door -tycho »

vraag 1 na dit artikel , betaalt de pitbull eigenaar wel verplicht alle schade aan die andere honden?

vraag 2 Mag je als buurtbewoner met een hamer op zak je hond beschermen en de pitbull de kop inkloppen als hij op je hond vastzit?
Laatst gewijzigd door -tycho op 10 feb 2017 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief

-tycho schreef:vraag 1 na dit artikel , betaald de pitbull eigenaar wel verplicht alle schade aan die andere honden?

vraag 2 Mag je als buurtbewoner met een hamer op zak je hond beschermen en de pitbull de kop inkloppen als hij op je hond vastzit?
Geloof wel dat er een tijd komt dat geen 1 rechter daar nog mee zit als je er 1 de kop in slaat om een ander te redden.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

tobi__ schreef:Wat walgelijk zeg. En dat die hond 'gewoon' weer naar de baas terug gaat :piew: Door dit soort verhalen ben ik wel eens gaan denken dat ik liever heb dat die pitbull mij dan ook pakt, zodat dat beest afgemaakt kan worden. En eventueel die baasjes vervolgt kunnen worden. Dan bereik je pas wat.

Ja lekker, jaren lang revalideren voor t goede doel. :blah:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Paisley schreef:
tobi__ schreef:Wat walgelijk zeg. En dat die hond 'gewoon' weer naar de baas terug gaat :piew: Door dit soort verhalen ben ik wel eens gaan denken dat ik liever heb dat die pitbull mij dan ook pakt, zodat dat beest afgemaakt kan worden. En eventueel die baasjes vervolgt kunnen worden. Dan bereik je pas wat.

Ja lekker, jaren lang revalideren voor t goede doel. :blah:
Alles voor de hondjes , das echte liefde. :I:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Donkere Dame schreef:Ben altijd benieuwd hoe dat soort mensen reageert als ze keer de verkeerde aanvalt.
Per ongeluk dus een sterkere spa.
En hun hondje bij de da op tafel ligt.
Nou of een baasje a la Badr Hari die jou op je muil timmert.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

-tycho schreef:vraag 1 na dit artikel , betaalt de pitbull eigenaar wel verplicht alle schade aan die andere honden?

Ik zou me niet eens afvragen of dat mag, ik zou het gewoon doen als er een bewezen agressieve vechthond in m'n buurt woonde :schrik:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”