Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is dit voor gedrag?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marion.

Wat is dit voor gedrag?

Ongelezen bericht door Marion. »

http://members.chello.nl/~ph.groeneveld ... 2004-1.wmv

Zo gaat het hier dus altijd: Miep is helemaal dol en dwaas als Saar eindelijk eens een keer terugkomt van haar zwempartijtje. Wat denken jullie hiervan?
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

zal het niet iets zijn in de trand van: de roedel is weer bij elkaar, blijheid?
Marion.

qyan schreef:zal het niet iets zijn in de trand van: de roedel is weer bij elkaar, blijheid?
Maar dan kan Miep toch ook gewoon naar Saar toe zwemmen, en samen blijven? Ze doet ook geen aanstalten om mee te gaan. Alleen bij terugkomst gaat ze Saar tegemoet. Maar ze is zeker dol van blijheid als Saar weer terugkomt ja :-D
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Doet 't niet. :jank: :jank:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Marion.

Rossi schreef:Doet 't niet. :jank: :jank:
Wrom doet hij het niet? Krijg je een foutmelding ofzo? Hoor je wel geluid, maar zie je geen beeld?
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

:ok: Wat een leuk filmpje heb je er van gemaakt.

Ik denk dat Miep gewoon blij is dat Saar er weer is, omdat zij liever niet het hele meer over zwemt. Die blije manier van doen als Saar weer op de kant is, is voor een deel ook een stressreactie die afgereageerd wordt.
Stanley reageert ook zo als z'n maatje zowat het halve meer over zwemt. Hij wil er graag achteraan, maar durft niet in z'n uppie te zwemmen. Als z'n maatje dan de kant op komt, reageert Stanley bijna zoals in jouw filmpje, alleen blaft hij er enorm bij.
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

hoor wel geluid, maar ik zie niets...
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Hoe openen jullie dan?
Ik sta met de rechter muisknop op de url, dan Opslaan als, Mijn videos en dan ga ik via Mijn documenten naar Mijn videos, klik het filmpje open en het speelt af.
Marion.

basil schreef:het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden is de melding :cry:
Hoe kan dat nou? Jij hebt in elk geval de goeie vertaalonderdeeltjes al op je pc :? Misschien komt het door al die spaties enzo. Werkt deze link wel? http://members1.chello.nl/~ph.groenevel ... mbroek.wmv
Marion.

Golden Stanley schreef:Als z'n maatje dan de kant op komt, reageert Stanley bijna zoals in jouw filmpje, alleen blaft hij er enorm bij.
Ja, opwinding en stress afreageren... dat zal het zijn. Ik vind het zo grappig om te zien, het is zo voorspelbaar ;)
Marion.

basil schreef:maar ik kan het via deze link ook niet openen marion :jank:
Je mist trouwens niks hoor, want jij hebt een iets betere versie opgestuurd gekregen :mrgreen:
Rossi
Zeer actief

Saartje schreef:
Rossi schreef:Doet 't niet. :jank: :jank:
Wrom doet hij het niet? Krijg je een foutmelding ofzo? Hoor je wel geluid, maar zie je geen beeld?
Als ik op de link druk, zegt de mediaplayer dat ie het bestand niet kan vinden.

Afbeelding
Rossi
Zeer actief

basil schreef:
Saartje schreef:
basil schreef:het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden is de melding :cry:
Hoe kan dat nou? Jij hebt in elk geval de goeie vertaalonderdeeltjes al op je pc :? Misschien komt het door al die spaties enzo. Werkt deze link wel? http://members1.chello.nl/~ph.groenevel ... mbroek.wmv
de nieuwe link werkt prima :ok:
Bij mij ook niet. :jank: :jank:

Zou het komen door de firewall?

Afbeelding
Marion.

Inge O schreef:even een vraagje: wie is er normaal eigenlijk de baas: miep of saar?
Saar is de baas. Dacht in het begin dat Miep wel heel snel dat stokje zou overnemen, maar dat gebeurt niet. Miep is vreselijk gehaaid, en Saar is een sul. Miep vind het wel makkelijk om schoongehouden te worden bv, en om beschermd te worden als ze weer eens te onbezonnen op andere honden in gaat, en Saar die beschermt haar babietje wel met alle moederliefde die ze in zich heeft (en dat is veeeeeel, helaas mag ze van mij geen moeder worden ;) )
Marion.

Inge O schreef:waar dan wel degelijk een uitdagende/berispende toon zit, en dan van de ranghogere naar de lagere. zo'n beetje van: 'hey, en waar wás jij dan?! blij dat je terug bent, MAAR NOU GEEN PRAATJES HE!! :mrgreen:
Daar LIJKT het dus ook heel erg op, kan ook best zo zijn hoor, maar dit gaat dus al anderhalf jaar zo. En het gebeurt tig keer per wandeling. En net zo vaak heeft Miep Saar weer nodig om uit een 'benarde' situatie gered te worden, en sjouwt ze weer als een eendje achter Moeder Eend aan.
Ik denk wel dat Miep heel snel de plaats van Saar zal innemen als die niet meer kan, daar is ze gewoon tè slim voor. Denk dat Saar dan ook heel graag het stokje af zal geven. Maar voorlopig geniet ik nog even van deze toneelstukjes :-)))
Marion.

Inge O schreef:jaaaa, maar zoals je het nu ook beschrijft speelt miep het wél dubbel hoor (heb ik hier ook vaak :mrgreen: ) : 'oh ja, ik ken héél goed mijn plaats hoor saartje - maar ik mag toch effe probéren hé :mrgreen: :mrgreen:'!
Doet ze ook. Is een gehaaide tante hoor. Toch verwacht je dan - naast die sul van een Saartje - dat Miep al een jaar geleden, de baas zou zijn geworden. En toch is ze dat nog steeds niet. Misschien juist doordat ze zo slim is? Ze vind het wel even makkelijk zo. Liever lui, dan moe denk ik ;)
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

wat een ontzettend leuk gemonteerd filmpje. en dat commentaar als onderschrift, hihi :mrgreen: !

volgens mij is het gewoon blijdschap dat vriendinnetje weer terug is. om wat voor reden dan ook gaat de achterblijver niet zo'n end het water in en vindt het reuze-interessant als de zwemster terugkomt.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Is Miep niet boos als Saar zo lang weg is? Sypke wordt altijd boos op Mees als 'ie een tijdje weg is geweest.
Marion.

sypke schreef:Is Miep niet boos als Saar zo lang weg is? Sypke wordt altijd boos op Mees als 'ie een tijdje weg is geweest.
Boos? Nee, zo kan ik het niet noemen. Eerder verontwaardigd. Hoe durf je???? Zoiets...
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Saartje schreef:
sypke schreef:Is Miep niet boos als Saar zo lang weg is? Sypke wordt altijd boos op Mees als 'ie een tijdje weg is geweest.
Boos? Nee, zo kan ik het niet noemen. Eerder verontwaardigd. Hoe durf je???? Zoiets...
Op het filmpje lijkt ze vooral blij om Saar weer te zien.
Marion.

sypke schreef:Op het filmpje lijkt ze vooral blij om Saar weer te zien.
Ze weet niet hoe gek ze moet doen, hoeveel rondjes ze moet draaien... grijpt iedere stok of grashalm die ze maar kan vinden, en maar dol doen. Ja, ze is echt blij. Als een kind zo blij, bijna :p: :p: :p:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

leuk filmpje.
Diesel wil graag mee zo'n meertje rondzwemmen.
Zo'n tuttebel die dat niet durft zal hem niet ontmoedigen :mrgreen:
Marion.

Daan schreef:Zo'n tuttebel die dat niet durft zal hem niet ontmoedigen :mrgreen:
Hihi, Saar is juist de tuttebel hier hoor. Miep is het witte Miep-monster. Laat maar komen, die Diesel. Zo ver wonen jullie hier niet vandaan. Stroombroek, tegen Emmerich aan. Leuk lopen hoor ;)
molly

Ongelezen bericht door molly »

komt op ons een beetje berispent over.

zo van: hoe haal je het in je hoofd om zo een end weg te gaan.
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Was ook mijn eerste gedachte. Ze baalt enorm dat Saar bij haar weg is gegaan en laat dat weten ook.
Afbeelding
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:-D leuk filmpje! :ok:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”