Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tobi__ schreef:Wat walgelijk zeg. En dat die hond 'gewoon' weer naar de baas terug gaat Door dit soort verhalen ben ik wel eens gaan denken dat ik liever heb dat die pitbull mij dan ook pakt, zodat dat beest afgemaakt kan worden. En eventueel die baasjes vervolgt kunnen worden. Dan bereik je pas wat.
Maar ja dat is natuurlijk ook gekkenwerk.
Hopelijk hersteld Daisy nog goed van de wond.
Ja lekker, jaren lang revalideren voor t goede doel.
Alles voor de hondjes , das echte liefde.
Weet ook wel dat het onzin is natuurlijk. Maar wordt zo boos van dit soort gevallen. Dat het al zo vaak fout moet gaan en er zulke halve maatregelen worden genomen
Heavy schreef:De hond is voor de derde keer ontsnapt
Dat kan ik me goed voorstellen bij iemand met de geestelijke capaciteit van een garnaal. En laat dat type honden nou vaak bij die figuren zitten. Te dom om te schijten.
nou dat redden ze nog net anders waren ze er niet meer geweest, ..... waren ze er maar te dom voor dan roeide het zichzelf uit
Heavy schreef:Die reacties ook weer onder dat filmpje hond kan er niks aan doen want die heeft een slechte jeugd gehad
Glenn en Rozi hebben ook een kutjeugd gehad maar zie je die andere honden naar God bijten?
Wat een dom geleuter altijd van dat volk.
En Hein.
Ja, sommige honden hebben zo'n kutjeugd gehad dat ze niet meer te "repareren" zijn. Het beste voor de hond en de rest van de wereld is dan in laten slapen. Er zijn duizenden hondjes die een kutjeugd hebben (gehad) en die niet alles en iedereen willen vermoorden, geef die een kans.
Heavy schreef:Die reacties ook weer onder dat filmpje hond kan er niks aan doen want die heeft een slechte jeugd gehad
Glenn en Rozi hebben ook een kutjeugd gehad maar zie je die andere honden naar God bijten?
Wat een dom geleuter altijd van dat volk.
En Hein.
Ja, sommige honden hebben zo'n kutjeugd gehad dat ze niet meer te "repareren" zijn. Het beste voor de hond en de rest van de wereld is dan in laten slapen. Er zijn duizenden hondjes die een kutjeugd hebben (gehad) en die niet alles en iedereen willen vermoorden, geef die een kans.
kende er ook zo'n 1 met haar hond die zo'n kutjeugd had gehad en die stond bij ieder wissewasje te janken met JA MAAAAARRRRRR.......Die hond gaf haar ook een bepaald recht van leven , ging zo ver dat ze overdag weer zo verdrietig was als de hond haar die nacht had gebeten als zij zich weer bewogen had in bed. Meestal in haar gezicht omdat hij naast haar op het hoofd kussen sliep .Ben ik weer gebeten omdat andere mensen hem hebben mishandeld en ik houd zo van heeeem.
Ze was ook altijd verdrietig dat haar man veel minder van hem hield en hij het bij hem niet deed.
bouvierpoedel schreef:Wel een interessante vraag. Wat als je een hond doodslaat die jouw hond aan stukken trekt of dood bijt.
Gaat natuurlijk een keer gebeuren .
Dan doe je wat gebruikelijk is , maken dat je wegkomt
Nee hoor zonder dollen , ik weet niet of ik het zou kunnen andermans hond doden maar wellicht als je ziet dat het anders jouw hond het leven kan kosten dan wellicht wel.
Dan zou ik overigens daarna met opgeheven hoofd mijn straf ondergaan.
Maar goed vooralsnog ben ik blij dat nog nooit aan de orde is geweest.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Nanna schreef:Ik ben een pak wraakzuchtiger. De hond die mijn hond doodbijt gaat hoe dan ook kapot, al zal ik het kreng moeten vergiftigen. En ik rust niet voordat die klojo van een baas de maximale straf krijgt.
Ja zo denk ik nu ook maar gezien het nog nooit zover gekomen is weet ik niet wat de realiteit zal zijn als het zover zou komen. Ik kan me overigens wel een blinde woede voorstellen terwijl je je hond probeert te redden als het mis dreigt te gaan.
En die baas daar ga ik zeker achteraan als die tenminste te vinden is
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
bouvierpoedel schreef:Wel een interessante vraag. Wat als je een hond doodslaat die jouw hond aan stukken trekt of dood bijt.
Voor de wet is een hond een ding dus dan is het vernieling van andermans eigendom.
Straf voor vernieling
De maximumstraf voor vernieling van een goed is twee jaar gevangenisstraf of een geldboete van de vierde categorie (19.500 euro). De maximumstraf voor ‘vernieling’ van een dier is hetzelfde.
Komen dan andere wetten zoals dat je geen dieren mag mishandelen of doden ook niet om de hoek kijken.
Een dier is niet alleen maar een ding voor de wet natuurlijk.
Kan mij er iets bij voorstellen dat het een keer mis gaat bij iemand die zijn eigen hond wil redden maar je mag volgens de wet het recht niet in eigen handen nemen .
Voor de wet is een hond een ding dus dan is het vernieling van andermans eigendom.
Straf voor vernieling
De maximumstraf voor vernieling van een goed is twee jaar gevangenisstraf of een geldboete van de vierde categorie (19.500 euro). De maximumstraf voor ‘vernieling’ van een dier is hetzelfde.
Komen dan andere wetten zoals dat je geen dieren mag mishandelen of doden ook niet om de hoek kijken.
Een dier is niet alleen maar een ding voor de wet natuurlijk.
Kan mij er iets bij voorstellen dat het een keer mis gaat bij iemand die zijn eigen hond wil redden maar je mag volgens de wet het recht niet in eigen handen nemen .
Een collega van mij moest wel op het politiebureau komen toen zij een hond had geschopt die een fietsende kleuter in haar beentje had gegrepen. Na uitleg over het hele verhaal, mocht ze wel weer weg en heeft ze verder geen straf of boete gehad, maar zij was wel degene die moest komen opdraven en de eigenaar van de hond niet.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Belle schreef:Een collega van mij moest wel op het politiebureau komen toen zij een hond had geschopt die een fietsende kleuter in haar beentje had gegrepen. Na uitleg over het hele verhaal, mocht ze wel weer weg en heeft ze verder geen straf of boete gehad, maar zij was wel degene die moest komen opdraven en de eigenaar van de hond niet.
Die eigenaar was al op het bureau geweest natuurlijk om aangifte te doen.
Belle schreef:Een collega van mij moest wel op het politiebureau komen toen zij een hond had geschopt die een fietsende kleuter in haar beentje had gegrepen. Na uitleg over het hele verhaal, mocht ze wel weer weg en heeft ze verder geen straf of boete gehad, maar zij was wel degene die moest komen opdraven en de eigenaar van de hond niet.
Ja, het is maar net wie het eerste is denk ik.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Ja, het is maar net wie het eerste is denk ik.
Hoor en wederhoor . Als zij eerder was geweest dan hadden ze eigenaar van die bijter ook even op bureau uitgenodigd voor zijn verhaal lijkt mij.
Heb t natuurlijk met Dusty destijds gehad tussen de kaken van die rottweiler kruising. Heb hem mbv een auto gewurgd (trekhaak) en als ie t leven had gelaten dan was dat maar zo... dat interesseerde me op dat moment niks.
Nanna schreef:Ik ben een pak wraakzuchtiger. De hond die mijn hond doodbijt gaat hoe dan ook kapot, al zal ik het kreng moeten vergiftigen. En ik rust niet voordat die klojo van een baas de maximale straf krijgt.
Ja zo denk ik nu ook maar gezien het nog nooit zover gekomen is weet ik niet wat de realiteit zal zijn als het zover zou komen. Ik kan me overigens wel een blinde woede voorstellen terwijl je je hond probeert te redden als het mis dreigt te gaan.
En die baas daar ga ik zeker achteraan als die tenminste te vinden is
Ja, ik ook. Ik ben gewoonlijk echt de rust zelve en heel stabiel, maar ik denk dat ik echt niet voor mezelf in sta als één van m'n honden voor m'n neus verscheurd wordt. Als ik dan een schedel van een hond moet inslaan om het leven van de mijne te redden doe ik dat zomaar denk ik. Maar goed, zo schat ik het nu in. Je weet het niet op zo'n moment, en ik hoop het nooit mee te maken.
Nanna schreef:Vanmiddag ging ik met de honden richting hei, komen me een aantal mensen tegemoet gehold. Die vent met die vijf losse pitbulls liep er weer.
Ik ben ook maar meteen omgedraaid. Maar eigenlijk is het van de zotte dat zo'n halve zool de boel regeert met die schijtbijters.
Nanna schreef:Vanmiddag ging ik met de honden richting hei, komen me een aantal mensen tegemoet gehold. Die vent met die vijf losse pitbulls liep er weer.
Ik ben ook maar meteen omgedraaid. Maar eigenlijk is het van de zotte dat zo'n halve zool de boel regeert met die schijtbijters.
Ik liep destijds vaak met Bruno tussen Geldrop en Heeze, achter het zwembad. Wist toen nog niet van pitbulls en het gevaar. Tot ik een grote groep pitbulls tegen kwam met een echtpaar erachter dat me waarschuwde mijn hond uit de buurt te houden omdat hij anders in gehakt zou veranderen . Nadat me dat twee keer overkomen ( die ontmoeting dan hè) was ben ik daar maar nooit meer gaan wandelen. Ik nam aan dat ze wel gelijk zouden hebben en de overmacht was hoe dan ook te groot. Waarschijnlijk een kennel die daar in de buurt zat? Mijn onschuld was ik toen wel kwijt
Nanna schreef:KLIK
Hier staat het verhaal van hondje Wonka.
Wat een vreselijk bericht weer. 2 oudere mensen die nog in hun laatste levensjaren van hun hondje willen genieten zullen nu zonder hondje blijven. Daar springen je toch de tranen van in de ogen.
En dan die honden die dit gedaan hebben , serieus een agressietest en mogelijk herplaatsen?? Wat valt er nog te testen als de hele buurt deze moord op dat hondje heeft gezien ?
Wanneer worden we nu eens wakker. Jij als baas moet keihard aansprakelijk gesteld worden voor de daden van je vechtmachine. Iedereen die aan een hond begint moet weten wat je staat te wachten als jouw hond uitgroeit tot killer.
Deze honden doen waarvoor ze gefokt zijn, ze zijn mentaal aangedaan door een zieke fokselectie daar is maar een oplossing voor deze honden niet meer in de openbare omgeving tolereren.
De norm van normaal gedrag is dat een hond een gevecht vermijd om letsel te voorkomen. Zelfs in een conflict zal er een bijtrem zijn en pas in allerlaatste instantie tot verwonden worden over gegaan, met als doel zelf overleven.
Deze honden zijn dus ver van normaal gezond gedrag af. Wanneer accepteren we nu eens dat dit een gedrocht van een fokproduct is.
Op straat speuren naar een slachtoffer met als doel erop te klappen en te doden en dat binnen je eigen diersoort is niet normaal.
Nanna schreef:
Ik vind het nóg raarder dat je zo'n beest wilt hebben
Toch zit ik soms in de auto hardop te roepen , ik neem GVD ook een klapkaak.
Maar dat is dan na de zoveelste 'HIJ DOET NIKS HOOR' ontmoeting (met wat voor intimiderend ras dan ook) dat over mijn 30 cm dwerg staat spanning op te roepen.
Op dat soort momenten denk ik meestal dit had jij niet gedaan als ik hier met een stafford liep.
-tycho schreef:De norm van normaal gedrag is dat een hond een gevecht vermijd om letsel te voorkomen. Zelfs in een conflict zal er een bijtrem zijn en pas in allerlaatste instantie tot verwonden worden over gegaan, met als doel zelf overleven..
Dat is niet helemaal waar hoor zat honden die andere roedelleden om zeep willen helpen. Neem maar eens twee nestzusjes , de kans dat die elkaar op een bepaald moment elkaar niet meer kunnen verdragen en aan de knok gaan tot er een het loodje legt is niet helemaal ondenkelijk hoor.
En dat komt uiteraard ook mede door de onnatuurlijke manier waarop wij ze houden in roedels waar ze soms niet zouden blijven als ze daar de keus in hadden.
Maar zat gevallen bekend waarin mensen tot herplaatsing moeten overgaan omdat er roedelleden zo aan de knok gaan dat het niet meer verantwoord is die samen te houden of ze moeten gescheiden worden.
-tycho schreef:Toch zit ik soms in de auto hardop te roepen , ik neem GVD ook een klapkaak.
Maar dat is dan na de zoveelste 'HIJ DOET NIKS HOOR' ontmoeting (met wat voor intimiderend ras dan ook) dat over mijn 30 cm dwerg staat spanning op te roepen.
Op dat soort momenten denk ik meestal dit had jij niet gedaan als ik hier met een stafford liep.
Is ook niet helemaal waar, goed geen klapkaakjes hier maar toch best wel grote honden en Luus is achtereenvolgens tweemaal door een labmix(dezelfde) gegrepen en eenmaal door een gemuilkorfde mechelaar. Mens maakte zich totaal niet druk en gaf aan dat ze haar hond toch gemuilkorfd had en dat was voldoende vond ze. Onze honden maken zich er niet al te druk om en zijn ook in dat soort situaties best stuurbaar dus het valt allemaal wel mee maar dat soort eigenaren maakt zich klaarblijkelijk ook niet zo druk over het feit dat hun eigen hond ook gewond zou kunnen raken.