Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke voeding geven??
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 2
Welke voeding geven??
Wij hebben een hond van nu 7 jaar. Aan het begin heeft ze een hele tijd brokken gekregen van smolke en later nog taste of the wild. Daarna kreeg ze altijd kvv en had ze last van blaasontstekingen. Later bleek er een hele grote steen in haar blaas te zitten. Dit was een struviet steen. Op aanraden van de dierenarts geven wij nu royal canin urinary. Maar nu merken wij dat ze weer vaak plekjes heeft op de buik en last van de oren. Wij zijn ook helemaal geen voorstander van om brokken te voeren, ook omdat ze er allergische reacties op krijgt. Maar het helpt wel goed tegen de blaasontstekingen en stenen/kristallen. Nu lees ik ook veel dat versvlees dan juist ook goed is, want daar wordt de urine zuurder van. Maar ze kreeg het wel juist wanneer ze op versvlees zat. Hebben jullie hier ervaringen mee? Of tips voor mij wat ik haar het beste zou kunnen voeren? We weten zelf niet echt meer wat we moeten doen en willen natuurlijk wel het beste voor haar.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Welke voeding geven??
Misschien is Medipetfood Struviet wat?
Mijn hondje bleef een te hoge ph houden (9) en maandelijks blaasontstekingen en gruis toen ze alleen vers kreeg. Nu krijgt vers vlees en hills c/d. Nog een beetje aan het puzzelen want van 50% brok 50% vlees zakte ph te veel (5) dus nu iets meer vlees dan brok in verhouding.
Mijn hondje bleef een te hoge ph houden (9) en maandelijks blaasontstekingen en gruis toen ze alleen vers kreeg. Nu krijgt vers vlees en hills c/d. Nog een beetje aan het puzzelen want van 50% brok 50% vlees zakte ph te veel (5) dus nu iets meer vlees dan brok in verhouding.
- kipo
- Zeer actief
De hypoallergene brok van royal canin werkt ook preventief tegen blaasstenen.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Bandit heeft een kvv voor blaaspatienten, volgens mij
-
- Actief
Waar kan ik dit kopen? Dat medipetfood?Desi&Bibi schreef:Misschien is Medipetfood Struviet wat?
Helaas kan ze ook niet over de hypoallergeen brok van royal canin. Daar wordt de ontlasting niet goed van. En naar die kvv zal ik eens kijken!
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Was het appelazijn wat ze dan wel eens gebruiken? Misschien eens zoeken op het forum van barfplaats? Ik heb er geen ervaring mee, maar dacht dat ik wel eens wat gelezen heb over appelazijn daar.
- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
- Aantal honden: 1
Mijn hond is ook allergisch voor Royal Canin Urinary (en andere blaasgruisdieeten) In het begin heb ik haar Eurologist, cranberry en vitamine C tegelijk gegeven. Appelazijn vond ze erg vies en ze werd er misselijk van. Inmiddels krijgt ze alleen nog 1x daags 1 tabletje van 70 mg vitamine C en verder niks speciaals voor haar blaas, dit gaat heel goed. Zonder vitamine C schiet haar pH weer omhoog en zit ze binnen een week vol met struviet. Alleen cranberry en/of Eurologist helpt daar helaas niet tegen.
Ik heb zelf urineteststrips in huis zodat ik regelmatig zelf even de pH kan controleren. En Jet krijgt bij elke maaltijd (brokken, ze kan niet tegen KVV) een flinke slomp lauw water.
Ik heb zelf urineteststrips in huis zodat ik regelmatig zelf even de pH kan controleren. En Jet krijgt bij elke maaltijd (brokken, ze kan niet tegen KVV) een flinke slomp lauw water.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Uhm, ik koop het in Rijsbergen maar ik zie dat dat voor jou geen optie is.Poedel123 schreef:Waar kan ik dit kopen? Dat medipetfood?Desi&Bibi schreef:Misschien is Medipetfood Struviet wat?
Helaas kan ze ook niet over de hypoallergeen brok van royal canin. Daar wordt de ontlasting niet goed van. En naar die kvv zal ik eens kijken!
Via medipetfood.nl dan?
Je kan hun ook mailen, ik heb voor Bibi destijds ook goede supplementen gehad voor erbij.