Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vind jij de minst leuke karaktereigenschap van jouw hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Wat vind jij de minst leuke karaktereigenschap van jouw

Ongelezen bericht door annemick »

wolvster schreef:Het hysterisch blije wat hij heeft wanneer we bezoek krijgen.
Pfft... ik moet m altijd een goede vijf minuten op zijn plek houden (de eerste minuut zelfs fysiek) voor hij een beetje normaal, zonder springen het bezoek begroet.
Herkenbaar, alsof je Jane beschrijft :wink:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Bij Shib het ultragevoelige. Ik hoef maar een keer geïrriteerd te zuchten en hij kruipt al weg bij wijze van. En dat werkt dan weer flink op mijn zenuwen wat hij door heeft. Dus eigenlijk is het iets dat bij mij ligt.

Bij Malou de gigantische zucht naar eten. En volgens mij is ze er niet eens zo extreem mee in vergelijking met andere honden, maar in vergelijking met Shibby wel. Het heeft ook weer voordelen, want ik kan dus ook alles van haar vragen zolang ik maar eten heb. :mrgreen:
Dat ze niet los kan, vond ik in het begin vreselijk, maar nu ben ik daar zo aangewend dat het ok is. Niet leuk, maar wel ok ;)
O misschien vind ik haar geblaf nog wel het ergste, zó schel :schrik: gelukkig blaft ze alleen bij de standaard deurbel dingen enzo.

Eigenlijk valt het best mee allemaal :)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Bij Toots ook het ultra gevoelige i.c.m angst bij onweer, vuurwerk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik vind Duke wat te opdringerig/in your face. Nu kan ik daar zelf goed grenzen bij opleggen, maar naar anderen toe is dat toch lastig. Ik kan en mag van anderen niet verwachten dat ze die grenzen zo ook kunnen stellen, en dus moet ik het voor ze doen. Maar dat werkt niet altijd even goed.
Afbeelding
Laan78
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Laan78 »

Bij Link zijn, door angst ingegeven, agressie naar andere honden. Het klassieke kleine rothondje, zeg maar :piew:

Bij Ziggy het vele blaffen tijdens de cursus. Hij doet dit ook alleen daar, super irritant,. Ik schaam me soms dood als ik die geërgerde koppen naar ons zie kijken :roll:
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Van Balou haar snerpende geblaf. Als ze zich druk maakt blaft ze met zo'n keeshondenblafje. Dus als ik haar eten maak, of als ze mee naar buiten mag dan hebben we als het aan haar ligt non stop geblaf. En ze is nu nog doof ook dus het is nog een tandje erger geworden :goeie: . Ik tik haar nu eventjes aan en dan is ze stil. Voorheen hoefde ik alleen "eh" te zeggen maar ja dat hoort ze nu niet meer.

Buck dat hij vreemde mensen kan bijten zonder duidelijke voorafgaande signalen. Ik zie het wel aankomen dus het gebeurd nooit maar hij kan dus gewoon heel rustigjes afwachten en als iemand dan z'n hand uitsteekt gromt hij niet hij dreigt niet, hij blaft vrijwel nooit, geen stresssignalen. Nee met de allervriendelijkste kop gelijk hap. Ik zie het wel aan hoe hij kijkt en aan z'n oren omdat ik hem door en door ken. Maar voor een leek is het niet goed aan te zien komen en komt hij heel vriendelijk over. En nee, we hebben hem nooit dingen afgeleerd dat hij die stappen overslaat.

Van Laila haar jaag gedrag. Is volkomen normaal voor een hond maar ik ben er niet zo goed mee en het is voor mij de minst aantrekkelijke eigenschap in een hond. Nu ben ik wel heel gek op Laila dus van haar kan ik het hebben :wink:

En Shira, ik moet moeite doen om een slechte eigenschap te bedenken want alle slechte eigenschappen van haar vind ik ook zo leuk. :I: Maar als ik dan iets moet noemen is het dat ze erg vocaal is. Bij het minste geringste ongemak of ongenoegen of bij verveling piept ze of maakt ze zo'n neusfluit geluidje. Ed kan er niet tegen en gaat dan iets m haar doen dus dat wordt er niet beter op als hij thuis is. Bij mij doet ze het niet meer want ik negeer haar als nooit tevoren als ze dit doet.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca: hij is soms zooo traag, poepen duurt 5 minuten, iets besnuffelen duurt uren. Pffff
Dumás: zijn reactieve gedrag op andere honden als hij aan de lijn loopt
Csiva: haar angst voor vreemde mensen en grote honden.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Het enige dat ik bij Indy kan verzinnen is dat het 'voor de voeten lopen' tot een kunst verheven heeft.
Dan moet ze 'ga fietsen' van ons. En dan verdwijnt ze keurig. Ergens heeft ze begrepen dat 'ga fietsen' betekend dat ze op moet zouten, haha.

Mike dat hij soms lekker zijn eigen zin doet, met alle respect, maar die hond is zo autistisch als wat.
'mijn wereld, jij past je maar aan,' idee achtig. Haha.
Maar daarin is hij ook juist wel weer heel lief en leuk.

Remy dat hij soms zo'n mega kleuter blijft. Haha. Eeuwige jeugd ofzo.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Daisy@ schreef:Het enige dat ik bij Indy kan verzinnen is dat het 'voor de voeten lopen' tot een kunst verheven heeft.
Dan moet ze 'ga fietsen' van ons. En dan verdwijnt ze keurig. Ergens heeft ze begrepen dat 'ga fietsen' betekend dat ze op moet zouten, haha.
Ik realiseerde me afgelopen week dat het commando dat ik Mila het vaakst geef, is: 'Aan de kant'. :F:
Als ze voor mijn voeten loopt, in de weg ligt, tegen de stoelpoot aan ligt als ik op wil staan, etc etc. Ik erger me er overigens niet aan, maar ik vond het wel sneu dat ik haar eigenlijk vaker wegstuur dan bij me roep (aangezien ze er altijd al is, hoeft dat laatste ook eigenlijk nooit) ;-)
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Zijn enorm sterkte jachtdrift, op het zicht en op de neus.
En daarmee samenhangend zijn korte lontje wat betreft de kat in huis. Het gaat goed, maar het blijft altijd opletten.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Van Tomas het uitvallen naar grote reuen.
Van Sancho het gekrijs en gekletter tegen het raam als er een hond of kat langs ons huis loopt.
Van mezelf; dat ik dat niet onder controle krijg.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

DeDiana schreef:
Daisy@ schreef:Het enige dat ik bij Indy kan verzinnen is dat het 'voor de voeten lopen' tot een kunst verheven heeft.
Ik realiseerde me afgelopen week dat het commando dat ik Mila het vaakst geef, is: 'Aan de kant'. :F:
Als ze voor mijn voeten loopt, in de weg ligt, tegen de stoelpoot aan ligt als ik op wil staan, etc etc. Ik erger me er overigens niet aan, maar ik vond het wel sneu dat ik haar eigenlijk vaker wegstuur dan bij me roep (aangezien ze er altijd al is, hoeft dat laatste ook eigenlijk nooit) ;-)
Haha. Soms komen er commando's tot leven die helemaal niet zo bedoeld zijn he. Haha.
Ik roep haar wel vaak genoeg bij me ;)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bas is eigenlijk een perfect hondje kwa gedrag. Soms erger ik me echter kapot aan haar extreme opdringerigheid....

Ze is uitermate bescheiden en springt niet etc. Maar ze kan zo vreselijk goed zichzelf opdringen. Niet normaal. Ze gaat gewoon in je beeld zitten kijken naar je. Naast je op de bank of voor je in de kamer. Achter je in de keuken etc etc. Ze is er altijd en ze kijkt je altijd strak aan. Soms wordt ik daar zo gek van dat ik haar oppak en op haar plaats leg. Of weg stuur.

Want als je niet reageert duwt ze met een pootje. Zo van Hallo ben er...

Dus ze is lief en makkelijk maar soms heel erg opdringerig en dwingend in aandacht vragen en bij je willen liggen.
Afbeelding
ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Hier kan ik mij soms groen ergeren aan het volgende.... :boos:
Boa, haar lompe gedrag, en buiten niet met haar neus van de grond komen...en dus bitterbalen in haar oren heeft.
Takkie, haar eeuwige geblaf ....om niks
En Bruno, dat je geen ogen genoeg hebt buiten omdat hij iedere hoop stront als een gebakje ziet.

Maar verder hou ik heeeel veeel van ze hoor!!!
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Nisha, bernerteef van 2.5 jaar, geen enkel eigenschap dat ik niet leuk vind

Mila, bernerteef van 8 maanden, enkel dat ze zo erg trekt als ze een andere hond ziet

Verder op beide honden niets aan te merken
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Mitzi heeft heel wat onhandige trekjes die ik in een volgende hond liever niet zo of er gelijk uittrain, ze is nu eenmaal een herplaatser. Maar daar valt allemaal mee te werken.

Het enige waar ze me echt helemaal tot WAANZIN drijft is dat irritante geslep wanneer ze schijnzwanger is. Serieus, ze blijft maar vies slobberend aan haar tetten lebberen en 't is zo ZO ZOOOO IRRITANT. :devil: Afkappen gaat wel.. maar een halve minuut later...begint.ze.WEER. :jank:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Chaconne: dat ze zo kan tetteren. Op niks af ook. Nouja, vind ik. Zij vindt van niet.

Dinthe: dat ze zo vocaal speelt dat andere honden niet meer durven. "Houd toch je bek, sukkel", denk ik dan. Maar ja.

Jet: dat ze een regelteef is. Ze luistert wel erg goed (naar mij, niet naar de rest van de wereld), maar toch.

Willemijn: niks eigenlijk, of het moet zijn dat ze altijd nog effe naar het postkantoor moet als de auto in zicht komt. En op wie staan we dan weer te wachten? Juist.

Lout: niks eigenlijk, maar ze is een kontkrummel dus wie weet wat ze nog ontwikkelt ;)

Polly: dat ze bij iedereen pontificaal op schoot gaat zitten maar nooit bij mij.

Fien: niks eigenlijk. Ze is wat autistisch maar daar heeft niemand verder last van.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Uma's verlatingsangst en dat ze op het strand àltijd die duinen in moet. Ook al is het maar om even over de rand te kunnen kijken. Ze is ook een vreselijke miep met plassen, het moet precies de juiste bodem zijn en niet nat anders kun je nog een extra rondje doen zodat ze toch die doos op de grond laat zakken. En de kattenhaat, maar daar lach ik vaak om.

Manu zijn killerinstinct. Verder heeft hij geen slechte eigenschap meer behalve dat vreselijke verharen. Bij hem is het risico dat hij andere dieren doodbijt heel groot dus ik houd hem als een havik in de gaten en werk dagelijks aan een goed appèl.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Bij Jop zijn onvoorspelbaarheid. Zonder enige aanleiding ineens een humeur hebben om op te schieten en op die momenten ook echt naar je uithalen :piew:
Bij Miek is haar onderdanigheid wel eens een ergernisje. Dat vreselijke kruiperige alsof ze doodsbang is dat ik haar iets aan ga doen. Doe normaal!!

En bij alletwee... het keffen tegen andere honden :mep:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Iriszonnetje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Iriszonnetje »

Bij Luca is dat hij elk grassprietje waarover een ander hond heeft geplast , uitgebreid moet besnuffelen waardoor een wandeling van nog geen half uurtje gerust drie kwartier duurt!
Dat hij iedereen leuker lijkt te vinden dan ons en dat hij de visite ook veel enthousiaster begroet dan als wij weer thuis komen.
Helaas springt hij ook vaak op tegen de visite (gelukkig niet bij ons) om ze te begroeten, wat ik ook niet prettig vind. Maar daar werken we aan!

Maar goed..hij is dan ook een labrador van nog geen 10 maanden oud, dus hij kan nog een boel leren! :-D
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo is een stoker. Hij zoekt soms echt iets waarvan hij weet dat Peer daar op reageert (bijv. katten, wild) en gaat dan blaffen en kijkt dan steeds naar Peer. Als hij alleen is doet hij het niet :hmmm:
Verder is hij erg manipulatief en krijgt zo soms te veel zijn zin en wenst dat dan daarna ook te krijgen (bij mijn ouders heeft hij het gepresteerd om zo minimaal 12 vaste koekmomenten te krijgen)

Peer heeft wat verlatingsangst en behoorlijk veel jachtpassie. Beide inmiddels redelijk onder controle.
Verder kan hij soms eerst reageren ipv denken, hij mist daar iets. (bijv bij bezoek, dan durft hij te happen en later heeft hij door wie het is. Ze gaan altijd in bench bij binnenkomst van bezoek en daarna is het direct prima)
Pax-Dracona
Actief

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Dana haar complete gebrek aan assertiviteit als het op dagelijkse dingen aankomt. Dat ze in huis ergens plotseling Echt Niet Meer Langskan omdat er een doos 2 mm dichterbij is gekomen ofzo, of dat ze bij alles 'gered' moet worden; het komt niet in haar op een oplossing te gaan zoeken. Buiten kan ze oude kleine, gecastreerde reutjes zonder blikken of blozen met veel gegrauw onderuit schoffelen (daar krijgt ze nu uiteraard de kans niet meer voor, maar toch).

Maar het is echt een geweldig hondje verder, als je de gebruiksaanwijzing maar kent, haha.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Balou heeft nogal wat minder leuke karaktereigenschappen, gestrest, een hekel aan andere mensen, erg onzeker, maar het vervelendste vind ik zijn geblaf. De meesten vinden hem maar een vervelend rot hondje en ik kan dit zeker begrijpen maar ik ken ook zijn andere kant en die is wel heel lief.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Frank: zijn geluidsgevoeligheid en gebrek aan onafhankelijkheid. En het feit dat ie binnenshuis niet met andere dieren kan maar dat vind ik vooral voor hem jammer.
Aiko: zijn geluidsgevoeligheid en dat ie nogal hyperseksueel kan zijn.
Nanuq: markeren in huis wanneer we er niet zijn :hmmm: En dat geblaf bij opwinding, hij stopt niet zo vlot als ik het zou willen.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Anne is veel te oud om me nog te ergeren, das alleen maar aandoenlijk...maar van Fenna staat d'r vreetgewoonte op 1. Met stip. :roll:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik kan Kay's gevoeligheid enorm waarderen, maar soms ook wel eens vervloeken, vooral omdat hij het ook wel eens tegen mij gebruikt, de slimmerd (en dus ook nog dingen daarmee gedaan krijgt).
Bij Norah is het haar overprikkeling waar ik moeite mee heb, maar waar ik nu wel steeds beter mee leer omgaan. Wat dat betreft heeft die hondenfluisteraar toch soms wel een goed punt: je krijgt de hond die je verdiend. Norah is een hond die mij voor een uitdaging zet en waar ik heel veel van leer.
Afbeelding
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Obsessie voor eten, en ook struinen en vreten van de straat.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

tot dusverre nog geen minder leuke karaktertrekjes tegen gekomen, maar ze is ook nog maar 12 week,
het enige waar ik rekening mee moet houden, dan ze nergens bang voor is, dus een beetje overmoedig en enthousiast alles te gemoed treed,

niet alle mensen en dieren zijn hier van gediend, dus daar hou ik rekening mee in haar opvoeding.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Eerlijk, wel, niets dat er aan mijn honden stoort kwa karaktereigenschappen

Ze zijn perfect voor mij, maar ja, het zijn dan ook Bernerteefjes, niets zo leuk dan dit ras !!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”