Budkes schreef:Op dit soort momenten zou ik willen dat de Jonassen onder ons eens een dagje mee konden draaien als dit soort dingen gebeuren, zodat ze de betrokkenheid van de collega's en de impact die het op ze heeft eens aan den lijve konden voelen.
Nou inderdaad , wat een afschuwelijk verhaal weer en waarom muilkorfen mensen hun honden toch niet als daar ,zoals ik begrijp ,al eerder incidenten mee zijn geweest. Of laat ze apart uit als je ze niet kunt houden.
Zelf heb ik ook weleens met de politie te maken gehad , niet met honden maar mijn dochter is ooit overvallen op haar toenmalige werk en dat was door een paar knullen waarvan er een gewapend met een pistool was.
Ik heb de agenten toen ook als zeer betrokken ervaren , zowel bij mijn dochter als bij mij terwijl ik enkel maar de verontwaardigde moeder was en er zelf niet bij was geweest.
Misschien zeg ik iets heel geks maar zou het geen idee zijn om deze mensen nu eens zelf te confronteren met het verdriet wat ze aanrichten. Dat ze zien wat voor impact het heeft op het slachtoffer. Niet iedereen is daar wellicht gevoelig voor maar gezien de incidenten vaak voortkomen uit pure domheid gaat er na het zien van het verdriet bij de andere partij wellicht wel een lichtje branden dat , als ze weer aan andere honden beginnen, dit andere types zijn of ze wel bereid zijn echte maatregelen te nemen.
Hier in de buurt woont ook een oudere dame die haar Husseltje heeft verloren aan een Kangal en toen ze mij dat vertelde begon ze te huilen , en ik ook. Je moet toch wel van steen zijn als je dat verdriet niet ziet en heel goed gaat nadenken als jij daar de veroorzaker van bent.