Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vechthond takelt twee pony's toe

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Jonas26
Zeer actief

Re: Vechthond takelt twee pony's toe

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Budkes schreef:
Wetgeving en sancties gaan buiten de politie om dus heeft weinig met respect voor politiemensen te maken, al krijgen zij dat door onwetende mensen dan wel weer op hun conto geschreven.

Logisch, die zien maar een ding en dat is dat de politie ze in de steek laat, vind ik begrijpelijk.
Respect verdien je maar als niet duidelijk is wat je doet om het probleem op te lossen of wat je gedaan hebt is er ook geen respect.

Incidenten treden niet vaker op door onduidelijke wetgeving of gebrek aan sancties, daar gaan honden niet vaker van bijten, maar komen vaker voor omdat er oa steeds meer HRrassen bij komen van onzorgvuldige fokkers, en onverantwoordelijke eigenaren.
Niet met je eens, als er aktief ingegrepen word zal mijns inziens het aantal incidenten wel afnemen. Nee honden gaan niet vaker bijten maar baasjes worden wel voorzichtiger als het ze in hun beurs treft of als hun hond in beslag genomen wordt!

En de politie laat zeker steken vallen, zoals ik al eerder heb aangegeven, maar dat ze niets doet is feitelijke onzin, gezien alleen al de bijna 200 honden in mijn gemeente die zijn aangewezen als gevaarlijk dier met een aanlijn dan wel muilkorfgebod of een voorlopige aanwijzing.
En waar valt dat terug te vinden?

Dan noem ik niet eens de inbeslaggenomen honden. En soms helaas maar vaak ook wel terecht,
in sommige gevallen kan er niets gedaan worden omdat er nu eenmaal echt geen strafbaar feit uit te halen valt. En hoe je het ook wendt of keert, bij een bijtincident is altijd 1 van de partijen heel erg ontevreden over de afloop.
Ik vind de term ontevredenheid niet passend als je hond net aan gort gebeten is :roll:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Tis dan ook meestal de eigenaar van de bijtende hond die ontevreden is over de politie omdat zijn hond in beslag genomen is. Als een hond aan gort gebeten is dan is de eigenaar heel erg verdrietig. Iets wat ik dus regelmatig tegenkom, helaas. En waar mijn collega's en ik dan ons stinkende best voor doen om het OM mee te krijgen in het voordragen van een strafzaak en het beslag voort te laten duren. En de eigenaar met alles ten laste te leggen wat ook maar enigszins ten laste te leggen valt bij het plaatsgevonden incident.
Dus rol niet met je ogen tegen mij over aan gort gebeten honden. Wij zijn degenen die bij de eigenaar van het doodgebeten hondje aan tafel zitten waarbij huilend de foto's van het slachtoffer voorbij komen. Wij zitten regelmatig bij de dierenarts om te redden wat er te redden valt en maken het intense verdriet van mensen vanuit de eerste hand mee, en niet, o zo makkelijk, een oordeel vellend vanachter een computerschermpje. Wij weten heel erg goed wat de impact bij een bijtincident op mensen is. En niet alleen op het "slachtoffer" maar ook op de "dader" want die zijn ongeacht wat er gebeurd is vaak ook gewoon enorm gek met hun hond. En doodsbang om hun hond misschien wel voor altijd kwijt te raken.
En daarom doen we ons stinkende best de zaak zo zorgvuldig mogelijk uit te zoeken. Zodat de andere honden veilig zijn voor random bijtende honden, maar ook de "schuldige" dat alleen blijft als deze dat ook daadwerkelijk is.

Maar ook de eigenaar van Fifi die doodsbenauwd is voor de onschuldige klapkaak uit de buurt is ontevreden omdat we niet op treden tegen die, in zijn ogen staats gevaarlijke hond, die echter in werkelijkheid nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan. En zo houdt je bij inmengen van de politie altijd ontevreden partijen.

En ik hoop altijd maar dat dat de "schuldige" partij is. Want dan hebben wij het goed gedaan.
Gr. Aniek

Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Budkes schreef:Tis dan ook meestal de eigenaar van de bijtende hond die ontevreden is over de politie omdat zijn hond in beslag genomen is. Als een hond aan gort gebeten is dan is de eigenaar heel erg verdrietig. Iets wat ik dus regelmatig tegenkom, helaas. En waar mijn collega's en ik dan ons stinkende best voor doen om het OM mee te krijgen in het voordragen van een strafzaak en het beslag voort te laten duren. En de eigenaar met alles ten laste te leggen wat ook maar enigszins ten laste te leggen valt bij het plaatsgevonden incident.
Dus rol niet met je ogen tegen mij over aan gort gebeten honden. Wij zijn degenen die bij de eigenaar van het doodgebeten hondje aan tafel zitten waarbij huilend de foto's van het slachtoffer voorbij komen. Wij zitten regelmatig bij de dierenarts om te redden wat er te redden valt en maken het intense verdriet van mensen vanuit de eerste hand mee, en niet, o zo makkelijk, een oordeel vellend vanachter een computerschermpje. Wij weten heel erg goed wat de impact bij een bijtincident op mensen is. En niet alleen op het "slachtoffer" maar ook op de "dader" want die zijn ongeacht wat er gebeurd is vaak ook gewoon enorm gek met hun hond. En doodsbang om hun hond misschien wel voor altijd kwijt te raken.
En daarom doen we ons stinkende best de zaak zo zorgvuldig mogelijk uit te zoeken. Zodat de andere honden veilig zijn voor random bijtende honden, maar ook de "schuldige" dat alleen blijft als deze dat ook daadwerkelijk is.

Maar ook de eigenaar van Fifi die doodsbenauwd is voor de onschuldige klapkaak uit de buurt is ontevreden omdat we niet op treden tegen die, in zijn ogen staats gevaarlijke hond, die echter in werkelijkheid nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan. En zo houdt je bij inmengen van de politie altijd ontevreden partijen.

En ik hoop altijd maar dat dat de "schuldige" partij is. Want dan hebben wij het goed gedaan.
Respect voor je constant blijven uitleggen aan type's als Jonas hoe het echt in elkaar steekt :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Tineke schreef:
Budkes schreef:Tis dan ook meestal de eigenaar van de bijtende hond die ontevreden is over de politie omdat zijn hond in beslag genomen is. Als een hond aan gort gebeten is dan is de eigenaar heel erg verdrietig. Iets wat ik dus regelmatig tegenkom, helaas. En waar mijn collega's en ik dan ons stinkende best voor doen om het OM mee te krijgen in het voordragen van een strafzaak en het beslag voort te laten duren. En de eigenaar met alles ten laste te leggen wat ook maar enigszins ten laste te leggen valt bij het plaatsgevonden incident.

Respect voor je constant blijven uitleggen aan type's als Jonas hoe het echt in elkaar steekt :ok:
kijk en daar heb ik RESPECT voor :wink: ondanks het gezuig van een jonas het keurig netjes blijven uitleggen.
ellen
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Als eigenaar(s) van een kapot gebeten Rottweiler hebben we juist veel steun gekregen van de betreffende politie agente.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Helaas kunnen we sinds gisteravond weer een heel triest verhaal toevoegen.

Een mevrouw van 78 jaar liet haar hondje uit en een man met 2 ,al als gevaarlijk dieren aangewezen, Amerikaanse Bulldogs ook. De Bulldogs rukken zich los,steken een flink grasveld over verscheuren het kleintje en bijten en passent de mevrouw ook nog even flink. Haar been moest gehecht worden.

Toen ik in de nachtdienst kwam zaten de collega's met hun verhaal aangeslagen te wachten. Allemaal diep geraakt. Ze vertelden dat ze met spoed ter plaatse waren gegaan, met 3 auto's.
2 collega's waren met het kleintje naar de dierenarts geracet die hem helaas niet meer kon redden. Ze vertelden dat zijn luchtpijp zo aan gort gebeten was dat de ingeademde lucht er via de zijkant van zijn hals weer uitkwam.
2 collega's hebben de eigenaar van de hond aangehouden en de collega hondengeleider heeft de beide honden in beslag genomen. Hij vertelde dat de man van mevrouw ter plaatse kwam en alleen maar in verdrietig zachtjes huilend tegen hem had gezegd: " Mijnheer dit zijn toch gewoon hondenmoordenaars"
Op het moment dat hij me dat vertelde moesten we allebei even van elkaar wegkijken anders hadden we het niet droog gehouden.
Die arme mensen. Ik word daar zo ontzettend verdrietig van. Gelukkig hebben de collega's alles gedaan wat ze konden en hopelijk gaat justitie en rechter mee in onze ten laste legging.

Op dit soort momenten zou ik willen dat de Jonassen onder ons eens een dagje mee konden draaien als dit soort dingen gebeuren, zodat ze de betrokkenheid van de collega's en de impact die het op ze heeft eens aan den lijve konden voelen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Budkes schreef:Op dit soort momenten zou ik willen dat de Jonassen onder ons eens een dagje mee konden draaien als dit soort dingen gebeuren, zodat ze de betrokkenheid van de collega's en de impact die het op ze heeft eens aan den lijve konden voelen.
Nou inderdaad , wat een afschuwelijk verhaal weer en waarom muilkorfen mensen hun honden toch niet als daar ,zoals ik begrijp ,al eerder incidenten mee zijn geweest. Of laat ze apart uit als je ze niet kunt houden.
Zelf heb ik ook weleens met de politie te maken gehad , niet met honden maar mijn dochter is ooit overvallen op haar toenmalige werk en dat was door een paar knullen waarvan er een gewapend met een pistool was.
Ik heb de agenten toen ook als zeer betrokken ervaren , zowel bij mijn dochter als bij mij terwijl ik enkel maar de verontwaardigde moeder was en er zelf niet bij was geweest.

Misschien zeg ik iets heel geks maar zou het geen idee zijn om deze mensen nu eens zelf te confronteren met het verdriet wat ze aanrichten. Dat ze zien wat voor impact het heeft op het slachtoffer. Niet iedereen is daar wellicht gevoelig voor maar gezien de incidenten vaak voortkomen uit pure domheid gaat er na het zien van het verdriet bij de andere partij wellicht wel een lichtje branden dat , als ze weer aan andere honden beginnen, dit andere types zijn of ze wel bereid zijn echte maatregelen te nemen.

Hier in de buurt woont ook een oudere dame die haar Husseltje heeft verloren aan een Kangal en toen ze mij dat vertelde begon ze te huilen , en ik ook. Je moet toch wel van steen zijn als je dat verdriet niet ziet en heel goed gaat nadenken als jij daar de veroorzaker van bent.
Afbeelding

tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Brrr echt tranen in mijn ogen. Komt binnen dat verhaal. Snap dat het bij je collega's veel indruk heeft gemaakt.
_Esmee
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Tineke schreef:
Budkes schreef:Op dit soort momenten zou ik willen dat de Jonassen onder ons eens een dagje mee konden draaien als dit soort dingen gebeuren, zodat ze de betrokkenheid van de collega's en de impact die het op ze heeft eens aan den lijve konden voelen.
Nou inderdaad , wat een afschuwelijk verhaal weer en waarom muilkorfen mensen hun honden toch niet als daar ,zoals ik begrijp ,al eerder incidenten mee zijn geweest. Of laat ze apart uit als je ze niet kunt houden.
Zelf heb ik ook weleens met de politie te maken gehad , niet met honden maar mijn dochter is ooit overvallen op haar toenmalige werk en dat was door een paar knullen waarvan er een gewapend met een pistool was.
Ik heb de agenten toen ook als zeer betrokken ervaren , zowel bij mijn dochter als bij mij terwijl ik enkel maar de verontwaardigde moeder was en er zelf niet bij was geweest.

Misschien zeg ik iets heel geks maar zou het geen idee zijn om deze mensen nu eens zelf te confronteren met het verdriet wat ze aanrichten. Dat ze zien wat voor impact het heeft op het slachtoffer. Niet iedereen is daar wellicht gevoelig voor maar gezien de incidenten vaak voortkomen uit pure domheid gaat er na het zien van het verdriet bij de andere partij wellicht wel een lichtje branden dat , als ze weer aan andere honden beginnen, dit andere types zijn of ze wel bereid zijn echte maatregelen te nemen.

Hier in de buurt woont ook een oudere dame die haar Husseltje heeft verloren aan een Kangal en toen ze mij dat vertelde begon ze te huilen , en ik ook. Je moet toch wel van steen zijn als je dat verdriet niet ziet en heel goed gaat nadenken als jij daar de veroorzaker van bent.
Eerlijk gezegd vraag ik mij af hoe het met het empatisch vermogen van eigenaren van de bijtende honden zit. Zeker als het zoals in dit geval al honden zijn die als gevaarlijk zijn aangewezen. Dan heeft een hond al een incident op zijn naam en toch is zo'n eigenaar te balazerd om voldoende maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. Vrees dat mensen met zo'n bord voor de kop ongevoelig zijn voor het verdriet van anderen.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Branka schreef:
Tineke schreef:

Eerlijk gezegd vraag ik mij af hoe het met het empatisch vermogen van de bijtende honden zit. Zeker als het zoals in dit geval al honden zijn die als gevaarlijk zijn aangewezen. Dan heeft een hond al een incident op zijn naam en toch is zo'n eigenaar te balazerd om voldoende maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. Vrees dat mensen met zo'n bord voor de kop ongevoelig zijn voor het verdriet van anderen.
Honden hebben sowieso weinig empatisch vermogen , ik denk dat je de bazen moet bereiken.
Er zijn inderdaad mensen die daar ongevoelig voor zijn maar aangezien het overgrote deel van de incidenten uit dommigheid voorkomt zou daar wellicht wel winst te halen zijn. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je als hondenliefhebber ongevoelig blijft voor het verdriet van een ander.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Branka schreef: Dan heeft een hond al een incident op zijn naam en toch is zo'n eigenaar te balazerd om voldoende maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. Vrees dat mensen met zo'n bord voor de kop ongevoelig zijn voor het verdriet van anderen.
Of ze raken er juist opgewonden van :19: Dat flikt Tyson toch maar mooi even! En ja, hij moet dat doen anders raakt ie gefrusteerd :roll:

Gewoon verbieden die hele vechthandel, dat is de meest simpele oplossing en het best te controleren.
Dat aantal is klein , Budkes heeft zelf weleens aangeven dat het grootste deel gewoonweg pure dommigheid is.
Mensen die zich daar niet druk over maken die maken zich ook niet druk over een verbod, al wordt de hond in beslag genomen dan nemen ze zo weer een nieuwe , verboden of niet. Handhaving van allerlei zaken is al een probleem dus dat zal daar niet anders mee zijn.
De mensen die dat niet zullen doen, een hond nemen die in beslag kan worden genomen, zijn de echte liefhebbers die weten wat ze hebben en daar heb je nou juist in de regel weinig last van.
Afbeelding

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Tineke schreef:
Honden hebben sowieso weinig empatisch vermogen , ik denk dat je de bazen moet bereiken.
Er zijn inderdaad mensen die daar ongevoelig voor zijn maar aangezien het overgrote deel van de incidenten uit dommigheid voorkomt zou daar wellicht wel winst te halen zijn. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je als hondenliefhebber ongevoelig blijft voor het verdriet van een ander.
Ik bedoelde inderdaad de bazen en niet de honden, typefoutje. Zal ik zo nog even aanvullen.

Als het de eerste keer is dat een hond bijt zou het inderdaad dommigheid of een roze bril kunnen zijn. Maar ik denk dat de bazen van honden met meerdere incidenten niet onder de categorie hondenliefhebber vallen. Dan zouden ze proberen herhaling te voorkomen, kost wat kost.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Branka schreef:
Tineke schreef:
Ik bedoelde inderdaad de bazen en niet de honden, typefoutje. Zal ik zo nog even aanvullen.

Als het de eerste keer is dat een hond bijt zou het inderdaad dommigheid of een roze bril kunnen zijn. Maar ik denk dat de bazen van honden met meerdere incidenten niet onder de categorie hondenliefhebber vallen. Dan zouden ze proberen herhaling te voorkomen, kost wat kost.
Inderdaad zat voorbeelden van eigenaren die dat inderdaad niet doen, helaas :ugh:
Voor sommige bazen zou een houdverbod beter zijn maar ik denk gezien het probleem met handhaving dat juist die bazen daar maling aan zullen hebben.
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Branka schreef:
Tineke schreef:

Eerlijk gezegd vraag ik mij af hoe het met het empatisch vermogen van eigenaren van de bijtende honden zit. Zeker als het zoals in dit geval al honden zijn die als gevaarlijk zijn aangewezen. Dan heeft een hond al een incident op zijn naam en toch is zo'n eigenaar te balazerd om voldoende maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. Vrees dat mensen met zo'n bord voor de kop ongevoelig zijn voor het verdriet van anderen.
Idd. Die hebben dat niet anders loop je niet met onbeschermd met honden die al iets op hun naam hebben staan. Vreselijk verhaal Budkes...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Branka schreef: Dan heeft een hond al een incident op zijn naam en toch is zo'n eigenaar te balazerd om voldoende maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. Vrees dat mensen met zo'n bord voor de kop ongevoelig zijn voor het verdriet van anderen.
Of ze raken er juist opgewonden van :19: Dat flikt Tyson toch maar mooi even! En ja, hij moet dat doen anders raakt ie gefrustreerd :roll:

Gewoon verbieden die hele vechthandel, dat is de meest simpele oplossing en het best te controleren.
Eens de enige manier helaas...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Tineke schreef: Mensen die zich daar niet druk over maken die maken zich ook niet druk over een verbod, al wordt de hond in beslag genomen dan nemen ze zo weer een nieuwe , verboden of niet.
Dat geloof ik niet. Ten tijde van de RAD zag je ze nooit op straat. Dan zullen ze wel in achterafschuurtjes gehouden zijn, dat geloof ik best. Als het maar uit het straatbeeld is.
Juist...als ze niet op straat zijn heb je er dus ook geen last van.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Tineke schreef: Mensen die zich daar niet druk over maken die maken zich ook niet druk over een verbod, al wordt de hond in beslag genomen dan nemen ze zo weer een nieuwe , verboden of niet.
Dat geloof ik niet. Ten tijde van de RAD zag je ze nooit op straat. Dan zullen ze wel in achterafschuurtjes gehouden zijn, dat geloof ik best. Als het maar uit het straatbeeld is.
De stafford mocht je toen gewoon hebben hoor in die tijd. Wel met stamboom.
Ik denk gezien de populariteit van deze honden dat je ze nu niet meer zo makkelijk uit het straatbeeld gaat krijgen en gezien de andere rassen die er ook zijn en die ik liever ook niet tegenkom in verkeerde handen zou ik graag iets zien wat daar ook mee afrekent indien nodig.
Maar goed gezien de handhaving daar ook niet in kan voorzien zie ik het vooralsnog somber in :ugh:
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

malinois schreef:Idd. Die hebben dat niet anders loop je niet met onbeschermd met honden die al iets op hun naam hebben staan. Vreselijk verhaal Budkes...
Nou die zitten hier ook op het forum maar dan gaat het niet om een spa en dan lijkt het wel of het minder erg is.
Wat maakt het mij het nu uit welke hond mijn Micron sloopt , ik wil hem heel houden maar gezien zijn formaat hoeft dat echt geen boerboel te zijn , een Ierse Terrier kan die klus ook klaren.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Tineke schreef: Wat maakt het mij het nu uit welke hond mijn Micron sloopt , ik wil hem heel houden maar gezien zijn formaat hoeft dat echt geen boerboel te zijn , een Ierse Terrier kan die klus ook klaren.
Met dat verschil dat er bij een Ierse terriër eerst toch een soort van conflict moet zijn. Iets dat je kunt voorkomen. Zo'n klapkaak kan er om helemaal niks opklappen en laat dan ook meteen nooit meer los ook.
En zo'n terrier krijg ik er nog wel af hoor. Misschien een pitbullachtige ook wel, daarom heb ik altijd een flesje deo bij me. Maar ik voorkom dat liever. En dat voorkomen graag middels een totaal verbod.
Nou met de Ierse Terrier die ik ken hoeft dat niet , die klapt er zonder reden op en heeft dan ook al een klein hondje zwaar toegetakeld. Baasje heeft hem daarna overigens wel een muilkorf omgedaan en daar loopt hij nu mee :ok: Ik zou ook wel graag regels zien die zaken kunnen voorkomen , ik weet enkel niet hoe je dat voor elkaar moet krijgen. Op zich voldoet de wet die we nu hebben al enkel de uitvoering en handhaving schiet tekort en dat zie ik niet zo een twee drie worden opgelost, met wat voor regels men ook komt.
Afbeelding

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Budkes schreef:Helaas kunnen we sinds gisteravond weer een heel triest verhaal toevoegen.

Een mevrouw van 78 jaar liet haar hondje uit en een man met 2 ,al als gevaarlijk dieren aangewezen, Amerikaanse Bulldogs ook. De Bulldogs rukken zich los,steken een flink grasveld over verscheuren het kleintje en bijten en passent de mevrouw ook nog even flink. Haar been moest gehecht worden.

Toen ik in de nachtdienst kwam zaten de collega's met hun verhaal aangeslagen te wachten. Allemaal diep geraakt. Ze vertelden dat ze met spoed ter plaatse waren gegaan, met 3 auto's.
2 collega's waren met het kleintje naar de dierenarts geracet die hem helaas niet meer kon redden. Ze vertelden dat zijn luchtpijp zo aan gort gebeten was dat de ingeademde lucht er via de zijkant van zijn hals weer uitkwam.
2 collega's hebben de eigenaar van de hond aangehouden en de collega hondengeleider heeft de beide honden in beslag genomen. Hij vertelde dat de man van mevrouw ter plaatse kwam en alleen maar in verdrietig zachtjes huilend tegen hem had gezegd: " Mijnheer dit zijn toch gewoon hondenmoordenaars"
Op het moment dat hij me dat vertelde moesten we allebei even van elkaar wegkijken anders hadden we het niet droog gehouden.
Die arme mensen. Ik word daar zo ontzettend verdrietig van. Gelukkig hebben de collega's alles gedaan wat ze konden en hopelijk gaat justitie en rechter mee in onze ten laste legging.

Op dit soort momenten zou ik willen dat de Jonassen onder ons eens een dagje mee konden draaien als dit soort dingen gebeuren, zodat ze de betrokkenheid van de collega's en de impact die het op ze heeft eens aan den lijve konden voelen.
Wat een vreselijk verhaal weer :( logisch dat je collega's van slag waren.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Lunatic schreef:
Budkes schreef:Helaas kunnen we sinds gisteravond weer een heel triest verhaal toevoegen.

Wat een vreselijk verhaal weer :( logisch dat je collega's van slag waren.
ik zit veilig en wel achter mijn pc en moet al uitkijken dat ik niet ga janken, wat een vreselijk naar gebeuren weer en wat erg voor de oude mensjes die hun geliefde hondje moesten verliezen :jank:

Budkes, waar kan ik als niet-agent de artikelnrs vinden betreft bijtincidenten? Ik wil mensen die ik doorverwijs bij bijtincidenten graag informeren maar heb geen idee waar en hoe.
Tineke
Zeer actief

Tara schreef:
Tineke schreef: Ik denk gezien de populariteit van deze honden dat je ze nu niet meer zo makkelijk uit het straatbeeld gaat krijgen.
Zouden ze ook nog zo populair zijn als bezitters er van extra hoog belast zouden worden? En verplicht gekorfd en aangelijnd uitgelaten zouden moeten worden? Of misschien wel niet eens van het eigen erf af zouden mogen?
Ik vraag me af hoe lang dat leuk is.
Nee wellicht niet maar gezien de handhaving een probleem is zie ik dat niet zo snel alles oplossen.
Er zijn er al talloze van deze honden en met dat soort regels komt er meestal een overgang dus dan blijf je nog steeds met het probleem wat nu speelt zitten.
En niet van het eigen erf af ,niet iedereen heeft een erf dus hoe zie je dat voor je, uitlaten op het balkon.
Dan ga je alle spa's verbieden en dan lopen ze morgen met een rottweiler/Boerboel/Kangal en daar kom je ze ook niet graag mee tegen.
Ga ze maar kaal plukken als ze bij incidenten zijn betrokken , en dan echt kaal plukken op zo'n manier dat de lust ze vergaat om überhaupt nog eens aan een hond te beginnen. En leg maar wat vaker een houdverbod op , beginnende bij de eigenaren van deze honden waar Budkes over vertelde. Maar dat moet dan wel gehandhaafd worden want anders heeft het ook geen zin.

Er zijn best oplossingen te bedenken die zouden werken , aanlijngebod , muilkorfgebod en de fok wellicht ook eens flink ontmoedigen van sommige rassen maar ook dan zit je met de handhaving en als die er niet voldoende is hebben wat voor regels dan ook geen zin.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”