De gemeente heeft weer plannen.... waaronder herinrichting sportpark en het stuk grond waar wij op trainen.
Situatie nu.
Ruim omheind terrein. Eigen clubgebouw, met eigen middelen neer gezet. Clubgebouw heeft een klein zaaltje, klein vergaderhok, keuken/kantine en toiletvoorziening. Daarbij nog drie containers voor opslag spullen.
We gebruiken het terrein alleen, groot gedeelte van de week is bezet door onze eigen club. Overdag doordeweeks wordt het niet snel gebruikt. In overleg mogen mensen ons terrein gebruiken (denkend aan leden van het sportcomplex). Als leden gebruik willen maken van terrein/clubgebouw kan het gehuurd worden, er is dan wel altijd kantine personeel aanwezig.
Wat wil de gemeente.
1 multifunctionele accommodatie waar meerdere verenigingen gebruik van kunnen maken.Exploitatie door de gebruikers ervan en er moet dan een entiteit worden opgericht.
Waar wij bang voor zijn is dat we een bulk werk meer krijgen (de vrijwilligers). Nu beheren wij kantine zelf, opbrengsten zijn voor ons bepalen zelf wie in het clubgebouw of terrein komt. Onze vrijwilligers poetsen het clubgebouw, onderhouden het terrein etc. Omdat wij de grootste vereniging zijn heeft de gemeente uitgesproken dat het beheer dan bij ons komt te liggen.
De honden kunnen nu gewoon naar binnen etc.
Wij zijn bang dat we straks in een lastige positie komen. Bij ons komen hondenmensen. Een van de andere verenigingen is KVW. Het is dan niet de bedoeling dat we gelijktijdig daar zijn maar dan nog. De honden komen nu binnen wat inhoud dat er binnen best wel wat hondenharen kunnen liggen, wordt wel geveegd maar toch. Het risico op ontlasting op het veld is er, ondanks dat we de mensen aangeven het op te ruimen kom je hier en daar soms wat tegen. Wat als mensen van een andere vereniging allergisch zijn voor honden? Het regelwerk en planning van het gebouw komt er dan ook nog eens bij. etc. etc. Hoe doe je de verdeling in hemelsnaam van kantineopbrengsten? wat als externen het willen huren? wie houd toezicht etc.
Wie van jullie heeft ervaring met het delen van een hondenterrein met andere verenigingen. Waar lopen jullie tegen aan? Wij willen ook echt met concrete dingen komen waarom we het zo willen laten zoals het nu is. Welke dingen kan het op spaak gaan lopen als je een terrein moet delen. Of huren jullie een terrein en welke minder prettige regels zijn er voor de hondenclub?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
terrein hondenclub delen met andere verenigingen
Moderator: moderatorteam
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
terrein hondenclub delen met andere verenigingen
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: terrein hondenclub delen met andere verenigingen
Ligt ook aan de condites en voorwaarden die in jullie contract met de gemeente staan .En of er een huur word betaald en hoe lang de huurtermijn is .
Zou even een goede advocaat opzoeken .
Zou even een goede advocaat opzoeken .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
Wat ik begrepen heb staan we sterk met ons contract. Maar om niet alleen een nee dat willen we niet te zeggen willen we het wel kunnen onderbouwen.
Helaas is het geen hondenman volgens mij...
those we loved don't go away they walk beside us everyday
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Gelijk een advocaat een protest brief laten schrijven en sturen dat zoiets niet gebeuren gaat. Bij gemeentes moet je niet zelf denken als prive persoon te kunnen onderhandelen.joyce83 schreef:Wat ik begrepen heb staan we sterk met ons contract. Maar om niet alleen een nee dat willen we niet te zeggen willen we het wel kunnen onderbouwen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Op 1 vd verenigingen waar ik train delen we het veld en de kantine met de schutters
Een deel van het veld is voor hun , het grootste deel voor ons
Kantine hebben wij een deel met een bar van ons eigen en hun hetzelfde
De rest is voor gezamenlijk gebruik
Kosten van gas licht en water word gedeeld , en om de week komt er iemand schoonmaken
Dat is weer van ons uit want wij gebruiken de kantine 3 dagen in de week en de schutters 1 dag
Tenzij er van hun een evenement is geweest dan maken ze t zelf schoon
Pups mogen binnen tot 6 mnd en hele oude honden ook als ze echt niet thuis kunnen blijven ( dus 10+ )
Uitlaten moet buiten het terrein en is er eens een ongelukje dien je het meteen op te ruimen
Ben daar al 13 jaar lid en volgens mij gaat het al 15 of 20 jaar zo op die manier
Andere vereniging waar ik kom word het veld ook gedeeld
Dat is dan van een andere hondenvereniging en die trainen ook maar 1x pw
Plus die gebruiken alleen het veld en niet de kantine
Een deel van het veld is voor hun , het grootste deel voor ons
Kantine hebben wij een deel met een bar van ons eigen en hun hetzelfde
De rest is voor gezamenlijk gebruik
Kosten van gas licht en water word gedeeld , en om de week komt er iemand schoonmaken
Dat is weer van ons uit want wij gebruiken de kantine 3 dagen in de week en de schutters 1 dag
Tenzij er van hun een evenement is geweest dan maken ze t zelf schoon
Pups mogen binnen tot 6 mnd en hele oude honden ook als ze echt niet thuis kunnen blijven ( dus 10+ )
Uitlaten moet buiten het terrein en is er eens een ongelukje dien je het meteen op te ruimen
Ben daar al 13 jaar lid en volgens mij gaat het al 15 of 20 jaar zo op die manier
Andere vereniging waar ik kom word het veld ook gedeeld
Dat is dan van een andere hondenvereniging en die trainen ook maar 1x pw
Plus die gebruiken alleen het veld en niet de kantine
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints