Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vitamines oude hond?
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Vitamines oude hond?
Tomas is 13,5 jaar en hij lijkt nog goed gezond. Toch wordt hij schonkiger en zijn vacht wordt doffer, hij ruit ook voortdurend. Zijn achterhand is zwak aan het worden; hij valt soms in bochten of als hij zich schudt. Dat belet hem niet om te spelen of zo hoor, hij is gewoon oud aan het worden. Hij is ook vrijwel doof en ziet niet meer zo goed. Algemeen onderzoek een half jaar geleden leverde niets verdachts op.
Hij krijgt al jaren Farmfood, sinds een jaar met zalmolie. Maar zou hij daarmee nog genoeg voedingsstofffen binnenkrijgen? Oudere mensen nemen vitamines en mineralen vaak minder goed op, hoe zit dat met een oude hond? En is het aan-of juist af te raden om hem iets extra's bij te gaan geven? En zo ja, wat?
Hij krijgt al jaren Farmfood, sinds een jaar met zalmolie. Maar zou hij daarmee nog genoeg voedingsstofffen binnenkrijgen? Oudere mensen nemen vitamines en mineralen vaak minder goed op, hoe zit dat met een oude hond? En is het aan-of juist af te raden om hem iets extra's bij te gaan geven? En zo ja, wat?
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Vitamines oude hond?
Joris is bijna 13 en krijgt nu een half jaar Euro Joe Flexi Life Platinum. Ik heb het idee dat hij er beter van kan bewegen en dat zijn vacht verbeterd is. Sprong hij eerst 's nachts tegen de rand van het bed, kan hij er nu weer op springen bijvoorbeeld. Met wandelen gaat het ook allemaal net even wat makkelijker.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Alex krijgt elke avond een thee lepeltje Anima Strath, dat zijn heel veel vitamines in een flesje, 's morgens krijgt hij een vitamine C pil.
Hij hobbelt nog lekker mee
Hij hobbelt nog lekker mee

- Marie-Josée
- Erelid
Prima tips. Waar halen jullie dat Euro Joe spul? De dierenwinkel had het niet en ik heb nu zolang een fles van Pharmox gekocht, met glucosamine, chondroïtine en MSM. Hij at het netjes op
Extra vitamine C is dus ook een aanrader begrijp ik?

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Vit C geef ik Alex vanwege z'n kanker, het is een anti oxidant en kan het zwellen van tumoren remmen. Een hond maakt zelf geen vit C aan.Marie-Josée schreef:Prima tips. Waar halen jullie dat Euro Joe spul? De dierenwinkel had het niet en ik heb nu zolang een fles van Pharmox gekocht, met glucosamine, chondroïtine en MSM. Hij at het netjes op![]()
- Marie-Josée
- Erelid
Als ik geen scheten wil horen of ruiken kan ik die eitjes hoe dan ook beter achterwege laten
Is extra eiwit geen belasting voor oude nieren?
Lijnzaadolie komt op het lijstje. Maiskiemolie schijnt ook goed te zijn.

Is extra eiwit geen belasting voor oude nieren?
Lijnzaadolie komt op het lijstje. Maiskiemolie schijnt ook goed te zijn.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Groenlipmossel gaf ik Xena. Van t niet meer tegen een slootkantje omhoog te kunnen lopen naar weer van boven naar onder en weer terug rennen. Dat is voor mij echt een wondermiddeltje. Gebruik t zelf overigens ook en ook bij mij werkt t erg goed

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Juist oude honden hebben vaak behoefte aan wat extra eiwit. 24% eiwit zou ik minimaal voeren en liever nog wat daarboven. Er zijn ook brokken met 40+% en dat zou ik inderdaad niet doen. FF heeft 23% dus is aan de lage kant. Ik zou wat kipfilet of tonijn gaan bij voeren, zo'n 40g per 100g brok. Dat is zo'n 10g eiwit extra. Eventueel zou ik zijn bloedwaardes laten controleren of er niets onder zit.
Lijnzaadolie en zalmolie bevat veel omega 3,dat is zowel ontstekingsremmend als dikmakend. Maiskiemolie zou ik niet doen. Als je rustig opvoerd kunnen honden vrij veel olie hebben.
Lijnzaadolie en zalmolie bevat veel omega 3,dat is zowel ontstekingsremmend als dikmakend. Maiskiemolie zou ik niet doen. Als je rustig opvoerd kunnen honden vrij veel olie hebben.
- Marie-Josée
- Erelid
Nou, dan zullen we de oude baas eens goed gaan verwennen.Kip en met de hengel gevangen
tonijn krijgt hij al geregeld.
Een biologisch eitje zit er nu ook al in.
Groenlipmossel zal ik apart bestellen.Ook goed voor Martins voet begrijp ik. En als dat alles op is bestel ik ik de combi wel bij Euro Joe.
Zalmolie zit al in het voer. Ik kan dan wel nog wat lijnzaadolie toevoegen.

Een biologisch eitje zit er nu ook al in.
Groenlipmossel zal ik apart bestellen.Ook goed voor Martins voet begrijp ik. En als dat alles op is bestel ik ik de combi wel bij Euro Joe.
Zalmolie zit al in het voer. Ik kan dan wel nog wat lijnzaadolie toevoegen.
- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Aantal honden: 2
Sypke is ruim 14 en krijgt niks extra's. Maar ik denk niet dat het kwaad kan om iets te geven voor de gewrichten of de vacht.
Een jaar geleden hebben we een zak seniorenvoer voor haar gekocht. Dat wilde ze beslist niet eten, terwijl ze normaal niet kieskeurig is.
Een jaar geleden hebben we een zak seniorenvoer voor haar gekocht. Dat wilde ze beslist niet eten, terwijl ze normaal niet kieskeurig is.

- Marie-Josée
- Erelid
Er zijn weinig honden die seniorenvoer eten
en Farmfood is op zich prima voer. Maar ik vind dat hij nu best wat extra's kan gebruiken. Je ziet het gewoon op de een of andere manier.

- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Flexi Life Platinum en zalmolie naast haar medicatie (Metacam en Enurace).
Voor haar krachtverlies in de achterhand ben ik nu dit aan het proberen: http://www.cbdvoorhonden.nl/product/bcaa-poeder/
Sinds vandaag mee begonnen, dus kan er nog niets over zeggen helaas.
Voor haar krachtverlies in de achterhand ben ik nu dit aan het proberen: http://www.cbdvoorhonden.nl/product/bcaa-poeder/
Sinds vandaag mee begonnen, dus kan er nog niets over zeggen helaas.

Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......