Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3000 euro en voorschot

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: 3000 euro en voorschot

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Judith schreef:
fes/lou schreef:Grappige is dat Nanna dit brengt alsof het heel gewoon gevonden wordt, maar dat is ook bij Fokkers voor fokkers niet zo...
Er zijn een heleboel mensen, waaronder ik, die gezegd hebben dat je geen geld kunt vragen voor een pup die nog niet geboren is...
En ook veel fokkers vinden 3000 euro een absurde prijs. Toch jammer dat dat er niet even bij vermeld wordt, was wel zo eerlijk geweest denk ik

Ik vraag me dan af of er mensen zijn die wel 3000,- vragen en zo ja wat voor ras diegene fokt? :mrgreen:
Golden Retriever :F:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

mosquito1980 schreef:
Judith schreef:
fes/lou schreef:Grappige is dat Nanna dit brengt alsof het heel gewoon gevonden wordt, maar dat is ook bij Fokkers voor fokkers niet zo...
Er zijn een heleboel mensen, waaronder ik, die gezegd hebben dat je geen geld kunt vragen voor een pup die nog niet geboren is...
En ook veel fokkers vinden 3000 euro een absurde prijs. Toch jammer dat dat er niet even bij vermeld wordt, was wel zo eerlijk geweest denk ik

Ik vraag me dan af of er mensen zijn die wel 3000,- vragen en zo ja wat voor ras diegene fokt? :mrgreen:
Golden Retriever :F:
:mrgreen: de diamanten staander denk ik.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Grappig maar niet verbazingwekkend ;)
Er werd ook niet gevraagd of mensen dat normaal vonden maar of mensen dachten dat die theorie (als je zoveel vraagt hebben mensen goed nagedacht) nou klopte. Iemand in haar omgeving had blijkbaar die stelling en zij betwijfelde het.
De hele groep was het met haar eens.

Die aanbetaling was inderdaad was bijzonder, die fokker vroeg dat omdat haar eigen fokker haar had geleerd dat dat moest. Ze had zich nooit afgevraagd of dat zinnig was.

Ik vind aanbetaling idioot en velen met mij. En ik heb dat ook gezegd, en velen met mij.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Voor 3000 euro koop je 10 Izzies :mrgreen:
Dat een hoog bedrag zorgt voor "betere" baasjes, mensen die er zorgvuldiger over nagedacht hebben, lijkt moi onzin.
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Aanbetalen om op een lijst te mogen dat ik misschien een pup zou kunnen krijgen :80:
Ons "op de puplijst komen activiteit" bestond uit een middag koffie drinken en hondjes knuffelen :mrgreen:

€ 3.000,- euro voor een hond ga ik niet betalen, daar kan ik leuk mee op vakantie met de hondjes (een aantal keer :wink: ).
De aanschaf mag best wat kosten, maar er zijn grenzen :19:
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ik ben ook lid van die groep en heb beide topics voorbij zien komen.

Het is gewoon dom om een aanbetaling te vragen voor een nest dat nog niet geboren is. Je weet bij voorbaat niet hoeveel er geboren zullen worden en of er geen complicaties optreden, waardoor je een aantal pups en als je pech hebt het complete nest.
Volgens mij was de teef ook nog niet gedekt, maar dat weet ik niet zeker.
Wat ik niet begreep is dat ze dat uberhaupt moest vragen. Ik had dat geld gewoon teruggestort.

€3000 voor een pup is van de zotte en m.i fok je dan enkel voor de centen.
Iemand die minder te besteden heeft, en dat geld niet kan betalen , kan nog net zo doordacht bezig zijn met de aanschaf van een pup dan iemand die het wel kan betalen.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

MonaToetje schreef: €3000 voor een pup is van de zotte en m.i fok je dan enkel voor de centen.
Iemand die minder te besteden heeft, en dat geld niet kan betalen , kan nog net zo doordacht bezig zijn met de aanschaf van een pup dan iemand die het wel kan betalen.

Nou en? Het is maar gewoon vraag en aanbod.
Iemand die 150 euro voor de aanschaf heeft kan er inderdaad net zo goed voor zijn.
Die zoekt dan simpelweg een ander soort hondje en/of manier om er aan te komen.
Ik krijg ook geen dikke bak voor de prijs van een fiat panda omdat ik er heus heel goed voor zal zorgen.

Wat maakt het uit wanneer de fokker met een beetje verstand fokt en goed is voor de honden?
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

dagmar88 schreef:
MonaToetje schreef: €3000 voor een pup is van de zotte en m.i fok je dan enkel voor de centen.

Nou en? Het is maar gewoon vraag en aanbod.
Iemand die 150 euro voor de aanschaf heeft kan er inderdaad net zo goed voor zijn.
Die zoekt dan simpelweg een ander soort hondje en/of manier om er aan te komen.
Ik krijg ook geen dikke bak voor de prijs van een fiat panda omdat ik er heus heel goed voor zal zorgen.

Wat maakt het uit wanneer de fokker met een beetje verstand fokt en goed is voor de honden?
Ts stelde dat iemand die dat bedrag betaald beter over de aankoop heeft nagedacht.

Wat uiteraard kul is!
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dat is niet even. Ik zou eerst wat te drinken pakken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Marjoleine schreef:Dat is niet even. Ik zou eerst wat te drinken pakken.
Inderdaad :LOL:
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

En wat popcorn.

Opeens lijken mijn tamme ratten heel goedkoop ook al zit ik aan de bovengrens (ook met levensverwachting en aantal mee gerekend). :lol1:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Maar ook echt Cleva, dat je juist vandaag dit topic naar boven haalt.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Cleva had de rest van het forum uitgelezen denk ik. :P
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Het was al om te gillen toen het fokkers voor fokkers forum bestond voor het facebook tijdperk, als het zelfde persoon de beheerder is dan toen het forum dan weet ik genoeg :mrgreen:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Lizzie. schreef:Het was al om te gillen toen het fokkers voor fokkers forum bestond voor het facebook tijdperk, als het zelfde persoon de beheerder is dan toen het forum dan weet ik genoeg :mrgreen:
Was er ooit een forum ook dan :schrik:

Zijn nu overigens daar mensen boos dat ik Nanna ingelicht heb (blijk niet de enige) dat ze besproken werd. Want dat iemand met naam en toenaam besproken wordt moet natuurlijk wel geheim blijven.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik ben niet boos hoor, ik had niet anders verwacht... ik ben het ook lang niet altijd eens met wat er op f voor f gezegd wordt en dan ga ik er ook heus wel tegenin. Feit was wel dat Nanna hier op dit forum dingen uit zn verband trok en deed of alle leden daar achter deze stelling stonden terwijl dat niet zo was....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Lizzie. schreef:Het was al om te gillen toen het fokkers voor fokkers forum bestond voor het facebook tijdperk, als het zelfde persoon de beheerder is dan toen het forum dan weet ik genoeg :mrgreen:
dan weet je niet genoeg in dit geval
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Judith schreef:

Mastiffs er zijn een aantal fokkers die dat vragen. Ik heb dat voor 1 teef betaald.
in nl ligt het bedrag wat ze vragen tussen de 1750 en 2000 euro
in belgie 1750 tot 3000 euro

En in europa gemiddeld hangt het bedrag zo rond de 2000 euro voor een mastiff.

En 3000 is veel en te veel maar ik wou en wil een bepaald type en die fokker had op dat moment het type wat ik graag wou en ik maakte daarom de keuze. Ik zou dat nooit betaald hebben voor een hond die ik niet voor het fokken gebruikte.

Ik vraag 1500 pond ik weet niet wat dat in euro''s is maar voor veel reuze rassen is dat vrij gemiddeld hier. En opgeteld als ik een nestje fok en wat ik dan besteed hou ik daar geen duizenden euro's aan over en daar doe ik het ook niet voor.
wilma23
Zeer actief

Ik vraag op het moment dat ik een nestje heb en mensen willen een pup wel een aanbetaling het werkt 2 kanten op mensen vinden het fijn want er is uit dat nest zeker weten een pup voor hun. Als mensen binnen 8 a 10 week cancelen krijgen ze uiteraard wel hun aanbetaling terug, daarna niet meer. Also iemand uit het buitenland cancelled met 16 week bijv dan heeft de pup er al heel wat voer, worming, puppy class, vacinaties, etc opzitten dus dan houd ik de aanbetaling.

Ik doe niet aan betalen om op de lijst te komen ed. Dat vind ik onzin. Ook niet als de teef zwanger is. Pas als de pups er zijn en de mensen zijn verzekerd van een pup dan vraag ik om een aanbetaling.
wilma23
Zeer actief

Ik moet wel zeggen dat binnen de mastiff het moeilijk is om het type te krijgen dat ik graag will, een hond die kan lopen en nog uit zijn ogen kan kijken etc
Er is niet heel erg ruime keuze. En ja het blijft een belachelijk bedrag
Dessa1
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Dessa1 »

Er zijn ook een paar fokkers van Pitbulls die vanaf 3000 Euro zijn tot.....
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”