Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull neemt 11-jarige bordercollie Daisy te grazen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Cowboy_Bebop
Actief
Aantal honden: 1

Re: Pitbull neemt 11-jarige bordercollie Daisy te grazen

Ongelezen bericht door Cowboy_Bebop »

Nanna schreef: Ik vind het nóg raarder dat je zo'n beest wilt hebben :19:
Ik ben in het weekend nog met zo'n klapkaak gaan wandelen. Ik was de eigenaar al een paar keer tegen het lijf gelopen, en die liep zoals gewoonlijk te sleuren met een slipknot achter zijn hond. Dus ik dacht, ik ga ook eens proberen.

Beestje is twee jaar oud, en naar verluid een echte 'stamboom amstaf'. Hij zei dat wel, maar ik heb nog nooit een amstaf gezien met een kaak die van links naar rechts breder dan 20cm. :80:
Sterker nog, het zag eruit als zo'n typische XXL bully in wording. De eigenaar was ook aan het stoefen dat zijn hond in borstkast nog breder zou groeien. Zoiets dus:
Afbeelding
Dus dat zegt ook meteen wat zo'n stamboom bij dat soort honden 'waard' is.

De eigenaar zei dat de hond totaal niet luisterde, en dat leek ook te kloppen. De hond bleef trekken en sleuren. Ook na 30-40 keer corrigeren. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

En dan zei hij dat de hond heel lief en sociaal was. Wel, ik heb hem daarop toch gewaarschuwd dat ze dat meestal wel zijn tot ze 3 jaar oud worden.

De man zag er fysiek voldoende sterk uit om de hond te houden ... met een scheepstouw dat 5 keer rond zijn onderarm gewikkeld was. :mrgreen: Maar ik begrijp nu waarom zoveel SPA-eigenaars hun hond los laten lopen.
Als je dat soort hond niet afgeleerd krijgt om te trekken tijdens het wandelen, kan je er aangelijnd eigenlijk niet mee gaan wandelen. Je hebt serieuze spierballen nodig om zo'n trekkende bodybuilder gedurende 2-3km aangelijnd te kunnen houden.
Suusz27
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Suusz27 »

-tycho schreef:
Toch zit ik soms in de auto hardop te roepen , ik neem GVD ook een klapkaak.

Maar dat is dan na de zoveelste 'HIJ DOET NIKS HOOR' ontmoeting (met wat voor intimiderend ras dan ook) dat over mijn 30 cm dwerg staat spanning op te roepen.

Op dat soort momenten denk ik meestal dit had jij niet gedaan als ik hier met een stafford liep.
Was het maar waar! Zo stond mijn vriendin van de week in de bosjes met haar 2 Staffords omdat er mensen met een losse hond in t bos liepen (met aanlijnplicht). Hond werd aangelijnd aan een flexi en kreeg alle ruimte om voor hun neus te staan blaffen op 10 cm afstand... Tja, sta je dan met jr goede gedrag.

Hoe vaak muis wel niet belaagd wordt, gelukkig ben ik t meestal voor en boeit t haar niet, maar ik wil t gewoon niet hebben.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

lor1_1984 schreef:Nah, ik kan een SPA die wil ook niet houden maar ik kan er wel een gentle leader (ook wel halti) aan hangen en hem daarmee op de pinken mee 'sturen'.
Kwestie van verder kijken dan scheepstouwen, pitbullproof spul en met de hakken in het zand voortgesleurd worden, opvoeding doet ook een hoop.
Als mijn (vorige) Mechelse herder teef zich niet laat tegenhouden door een gentle leader dan zal een Stafford dat ook niet hoor. Die trok er dwars doorheen. (Niet kapot trekken maar gewoon zo veel kracht dat ze haar kop en nek schuin hield maar toch bij een andere hond kwam).
Nou kon ik haar fysiek wel aan gelukkig maar de gentle leader had geen meerwaarde.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sky schreef:
lor1_1984 schreef:Nah, ik kan een SPA die wil ook niet houden maar ik kan er wel een gentle leader (ook wel halti) aan hangen en hem daarmee op de pinken mee 'sturen'.
Kwestie van verder kijken dan scheepstouwen, pitbullproof spul en met de hakken in het zand voortgesleurd worden, opvoeding doet ook een hoop.
Als mijn (vorige) Mechelse herder teef zich niet laat tegenhouden door een gentle leader dan zal een Stafford dat ook niet hoor. Die trok er dwars doorheen. (Niet kapot trekken maar gewoon zo veel kracht dat ze haar kop en nek schuin hield maar toch bij een andere hond kwam).
Nou kon ik haar fysiek wel aan gelukkig maar de gentle leader had geen meerwaarde.
voor de molossers hier is met trainen de GL of halti altijd een uitkomst geweest....... zeker op de honden school, met heel veel prikkels en opwinding....... prive zou ik er niet de voorkeur aan geven... ook met een spa kun je trainen en ze leren negeren, maar als je daar al te blond voor bent zou ik de GL toch aan willen raden als hulpmiddel, alle beter dan ( al dan niet dodelijke) slachtoffers en veel verdriet
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

veel SPA's worden als bankhanger gehouden terwijl ze veel beweging nodig hebben, meer dan een gemiddelde hond. dus ja dan krijg je de gefrustreerde trekkende honden die je vaak ziet, want ze kunnen hun ei niet kwijt. Trees kon ook behoorlijk vervelend zijn aan de riem (nogsteeds weleens als ze een rustdag heeft gehad, maarja ze is bijna 14 dus moet haar soms even tegen zichzelf beschermen :p) maar door haar eerst uit te putten en daarna gaan trainen zijn we toch een heel eind gekomen. Heb dat met asielhonden ook vaak zo gedaan, eerst moe maken en dan aan de slag. Op commando leren trekken (met een goed tuigje dan wel) is vaak ook een leuke uitlaatklep zowel fysiek als mentaal. Maar helaas zijn veel SPA eigenaren daar allemaal te lui voor, die zouden gewoon een simpele huishond moeten nemen.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Nicoline schreef:veel SPA's worden als bankhanger gehouden terwijl ze veel beweging nodig hebben, meer dan een gemiddelde hond. dus ja dan krijg je de gefrustreerde trekkende honden die je vaak ziet, want ze kunnen hun ei niet kwijt. Trees kon ook behoorlijk vervelend zijn aan de riem (nogsteeds weleens als ze een rustdag heeft gehad, maarja ze is bijna 14 dus moet haar soms even tegen zichzelf beschermen :p) maar door haar eerst uit te putten en daarna gaan trainen zijn we toch een heel eind gekomen. Heb dat met asielhonden ook vaak zo gedaan, eerst moe maken en dan aan de slag. Op commando leren trekken (met een goed tuigje dan wel) is vaak ook een leuke uitlaatklep zowel fysiek als mentaal. Maar helaas zijn veel SPA eigenaren daar allemaal te lui voor, die zouden gewoon een simpele huishond moeten nemen.
Of helemaal geen hond. :oeps:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Cowboy_Bebop schreef:
Ik ben in het weekend nog met zo'n klapkaak gaan wandelen. Ik was de eigenaar al een paar keer tegen het lijf gelopen, en die liep zoals gewoonlijk te sleuren met een slipknot achter zijn hond. Dus ik dacht, ik ga ook eens proberen.

Beestje is twee jaar oud, en naar verluid een echte 'stamboom amstaf'. Hij zei dat wel, maar ik heb nog nooit een amstaf gezien met een kaak die van links naar rechts breder dan 20cm. :80:
Sterker nog, het zag eruit als zo'n typische XXL bully in wording. De eigenaar was ook aan het stoefen dat zijn hond in borstkast nog breder zou groeien. Zoiets dus:
Afbeelding
Dus dat zegt ook meteen wat zo'n stamboom bij dat soort honden 'waard' is.

De eigenaar zei dat de hond totaal niet luisterde, en dat leek ook te kloppen. De hond bleef trekken en sleuren. Ook na 30-40 keer corrigeren. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

En dan zei hij dat de hond heel lief en sociaal was. Wel, ik heb hem daarop toch gewaarschuwd dat ze dat meestal wel zijn tot ze 3 jaar oud worden.

De man zag er fysiek voldoende sterk uit om de hond te houden ... met een scheepstouw dat 5 keer rond zijn onderarm gewikkeld was. :mrgreen: Maar ik begrijp nu waarom zoveel SPA-eigenaars hun hond los laten lopen.
Als je dat soort hond niet afgeleerd krijgt om te trekken tijdens het wandelen, kan je er aangelijnd eigenlijk niet mee gaan wandelen. Je hebt serieuze spierballen nodig om zo'n trekkende bodybuilder gedurende 2-3km aangelijnd te kunnen houden.
Je bent dus gaan wandelen met iemand die zijn hond niet wil/kan opvoeden. Dat zou hem hoogstwaarschijnlijk met een Poedel ook niet lukken. Wat heeft dat dan te maken met de quote waarom het raar is om een dergelijk ras te willen hebben? Dit is een individu waar jij voor het gemak maar de algemene norm van maakt :)
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

sky schreef:
Gimmick is ook een hond die graag en veel trekt.
Maar een gentle leader of halti is echt geen optie hoor. Ze trekt zich er niks van aan. Ze lijkt het bijna nodig te hebben om zo te trekken.
Gelukkig ben ik fysiek makkelijk in staat om haar te houden maar het is wel een flinke kracht wat er aan die lijn hangt...
Met veel.oefenen ben ik een heel eind om het trekken eruit te krijgen maar of het ooit helemaal eruit gaat ik weet het niet
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Gimmick schreef: Gimmick is ook een hond die graag en veel trekt.
Maar een gentle leader of halti is echt geen optie hoor. Ze trekt zich er niks van aan. Ze lijkt het bijna nodig te hebben om zo te trekken.
Sorry maar ik vind dit echt een zwaktebod. Een hond fysiek in bedwang houden is alleen nodig als je hem mentaal niet onder controle hebt. Een hond heeft het niet 'nodig' om eelt op zn eigen strot te trekken. Een hond heeft het nodig om beperkingen te respecteren van een persoon waar ze overwicht van ervaren. En als hij dat doet, is er ineens zoveel meer mogelijk om uitdaging in te vinden dan alleen zn eigenaar over straat sleuren.
Dat is een state-of-mind die niet bij alle honden even makkelijk voor elkaar te krijgen is. Als het na veel trainen niet lukt, is wat mij betreft de conclusie te trekken dat de hond een maatje teveel is voor zn eigenaar.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Lees je dan ook even verder?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Paisley
Zeer actief

Tuurlijk heb ik dat gelezen. Fysiek in bedwang kunnen houden vind ik een plan B en ik hoop dat jij dat er inderdaad helemaal uit krijgt! Lijkt me prettiger voor iedereen.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind het ook onzin om te zeggen dat een hond 'een maatje te veel' is enkel en alleen omdat je het trekken niet volledig af kunt leren. Dan zou ik mijn Oortje ook maar weg moeten doen. Ik denk zelf ook dat sommige honden gewoon graag trekken. Dat heeft helemaal niks met overwicht te maken want mijn hond luistert bovengemiddeld goed en is uitstekend opgevoed. Door mij. En ik gok zomaar dat dat ook voor Gimmick geldt. Niet alle trekkende honden zijn direct trekkende, losgeslagen, onopgevoede, slecht luisterende honden van slappe laffe muizige aso tokkiebaasjes.
Paisley
Zeer actief

Ik vind helemaal niet dat iedereen met een hond met een maatje teveel m dan maar weg moet doen, dat lees je nergens. Sommige mensen houden van een uitdaging, ik ook. Ik moet niet denken aan een suf hondje wat geen stap verkeerd zet.

Maar als ik hem omkeer - Als je hond geen maatje teveel is, waarom kun je het trekken dat niet afleren? Vind je het zelf niet belangrijk genoeg om er aandacht aan te besteden, of snapt je hond je niet? Of heeft ie stiekem geen interesse in wat jij er allemaal van vindt?
Dat een hond het leuk zou vinden is voor mij geen verklaring. Er zijn zoveel dingen die honden best leuk vinden maar niet mogen en dus niet meer doen.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Paisley schreef:Ik vind helemaal niet dat iedereen met een hond met een maatje teveel m dan maar weg moet doen, dat lees je nergens. Sommige mensen houden van een uitdaging, ik ook. Ik moet niet denken aan een suf hondje wat geen stap verkeerd zet.

Maar als ik hem omkeer - Als je hond geen maatje teveel is, waarom kun je het trekken dat niet afleren? Vind je het zelf niet belangrijk genoeg om er aandacht aan te besteden, of snapt je hond je niet? Of heeft ie stiekem geen interesse in wat jij er allemaal van vindt?
Dat een hond het leuk zou vinden is voor mij geen verklaring. Er zijn zoveel dingen die honden best leuk vinden maar niet mogen en dus niet meer doen.
Hoe zo, heb jij robotjes?
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Pemba schreef: Hoe zo, heb jij robotjes?
Wel het laatste woord.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Trekken aan de lijn vind in 1 van de dingen dat de hond schijt aan je heeft.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gimmick
Zeer actief

Gimmick kan trekken als een trekpaard. Maar ze kan ook prima naast lopen met een los lijntje. Wel kost me dat al een mooie tijd om haar dat aan te leren.
Gimmick is nu eenmaal een hele reactieve hond en dat dril je er niet zomaar even uit. Door te zeggen je hebt geen respect voor me... :roll:
Het blijft een hond met een gigantische plaat voor haar kop en nu er wat rust in dat lijf komt doordat ze wat ouder wordt kom ik er wat makkelijker doorheen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Gimmick schreef:Gimmick kan trekken als een trekpaard. Maar ze kan ook prima naast lopen met een los lijntje. Wel kost me dat al een mooie tijd om haar dat aan te leren.
Gimmick is nu eenmaal een hele reactieve hond en dat dril je er niet zomaar even uit. Door te zeggen je hebt geen respect voor me... :roll:
Het blijft een hond met een gigantische plaat voor haar kop en nu er wat rust in dat lijf komt doordat ze wat ouder wordt kom ik er wat makkelijker doorheen.
Ze heeft dus schijt aan je en uit je bericht te halen heb je geen zin om daar iets aan te doen omdat je dat mooie tijd gaat kosten.
mijke
Zeer actief

Paisley schreef:Ik vind helemaal niet dat iedereen met een hond met een maatje teveel m dan maar weg moet doen, dat lees je nergens. Sommige mensen houden van een uitdaging, ik ook. Ik moet niet denken aan een suf hondje wat geen stap verkeerd zet.

Dat is echt veel te simpel gesteld, dat er 1 zo'n simpele verklaring zou zijn voor waarom een hond trekt. In Oors geval is het echt een cmobinatie van factoren. Deels is het een uiting van spanning; ze trekt bijvoorbeeld meer als er mensen bij zijn (leuke spanning), of als we op een onbekende plek lopen (opgewonden, avontuur), of als we op een kruising komen waar we de ene keer links en de andere keer rechts gaan (onzekerheid). Ook wil ze graag vooraan lopen, dat heeft ze altijd al gehad van pup af aan, het is een karaktertrek. Ze vindt het bijzonder vervelend om niet voor zich te kunnen kijken, dat heeft ze bijvoorbeeld ook in het OV, ze wil vrij zicht hebben. En natuurlijk is trekken zelfbelonend gedrag. En dan heb je daarnaast echt, daar ben ik van overtuigd, honden die het prettig vinden om te trekken. Je kunt mji niet wijsmaken dat dat niet zo is, anders zouden sledehonden echt een horrorleven hebben. Het geeft een adrenalinerush, ik denk zelfs dat het verslavend is. Tel daar bij op dat Oor het eerste half jaar van haar leven ook heeft mógen trekken toen ze nog niet bij mij woonde et voila, je hebt een hond die trekt. Is het makkelijk om dat af te leren? Nee, dat is retemoeilijk. Dat is niet een kwestie van overwicht. Dat is een kwestie van een hele lange adem, bijzonder goed timen en erg consequent zijn. Dat moet je zó lang en zó precies vol houden dat het nagenoeg niet te doen is. Je kunt het verbeteren, dat wel. Ik ben er jaren mee bezig geweest en dat heeft heus effect gehad. Ze kan ook echt wel netjes volgen. En op bekende routes die ik alleen loop trekt ze nauwelijks nog. Maar het blijft een constante strijd. Ik persoonlijk vind het helemaal niet leuk om de hele tijd strijd te moeten voeren met mijn hond. Mijn hond vind het trouwens ook niet leuk. Op gegeven moment gaat dat dus juist averechts werken, want het is voor de hond vreselijk frustrerend om de hele tijd tegen haar natuur in te moeten gaan. Het zorgt voor spanning, en drie keer raden hoe ze die spanning uit? En voor mij is dat ook vreselijk frustrerend. En dat heeft weer invloed op elkaar. Een hond is namelijk ook gewoon een dier met aangeboden behoeftes, een eigen karaktes, en eigen emoties. Een hond is geen robot die altijd 100% luistert enkel en alleen omdat ik het zeg. Oor heeft een enorme will to please, maar de wil om te trekken is vaak blijkbaar echt sterker. Omdat ze het gewoon fakking moeilijk vind, om niet te trekken. Niet omdat ze schijt aan mij heeft. Het is gewoon echt heel erg oneerlijk en simpelweg incorrect om dat zo 1 op 1 te koppelen aan dat een hond geen respect voor je heeft.

Gebruik van de term 'een maatje te veel' suggereert overigens wel degelijk dat iemand een hond niet aan kan en nooit aan zul kunnen en dus dat de hond beter af zou zijn bij een 'sterker' iemand. Als je dat niet bedoelt moet je het niet zo schrijven :)
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Dat kun je dan bij alles wel zeggen.
Als hier de bel gaat blaffen mijn honden en dat krijg ik er niet uit.
Dan heb ik dus niets te zeggen over mijn honden :U:
Er loopt hier een topic over wat mensen niet leuk vinden aan hun hond, hebben dan al die honden schijt aan hun baas?
Gimmick vindt blijkbaar andere dingen belangrijker maar volgens mij heeft ze genoeg overwicht op haar hond.
Ze schrijft niet dat ze gesleurd wordt maar dat hij trekt.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Pemba schreef:Dat kun je dan bij alles wel zeggen.
Als hier de bel gaat blaffen mijn honden en dat krijg ik er niet uit.
Dan heb ik dus niets te zeggen over mijn honden :U:
Er loopt hier een topic over wat mensen niet leuk vinden aan hun hond, hebben dan al die honden schijt aan hun baas?
Juist :ok:

Ik vind het altijd maar lekker makkelijk praten, die "ik heb het mijn hond kunnen afleren dus als het jou niet lukt komt het omdat je geen overwicht hebt/je hond schijt aan je heeft/je niet genoeg je best doet/je het niet kunt". Dat is de subtekst dus eigenlijk, en dat klopt niet. Het doet totaal geen recht aan het feit dat een hond een eigen persoon is, en ook niet aan het feit dat je met een hond in vriendschap samenleeft, in plaats van dat je een dictator bent en je hond de meningloze onderdaan.
Laatst gewijzigd door mijke op 24 feb 2017 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik hoef niet met een slap lijntje te lopen dat ene avondplasje per dag. Ze lopen toch altijd los de rest van de dag.
Zolang ik er niet als een veertje achteraan bungel vind ik t best.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heavy schreef:
Ik ben weer makkelijker in andere dingen zoals blaffen . Dat mogen ze van mij best veel maar ze moeten ook stil zijn als ik het zeg .
En dat wil ik nou niet... gewoon niet tenzij noodzakelijk (thuis).
Dus ja als er iemand in de tuin staat (die altijd afgesloten is overigens) of aanbeld.
Nee als er iemand een meter buiten mijn poort loopt of de postbode
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gimmick
Zeer actief

Maar ja sommige mensen zijn nu eenmaal de perfecte opvoeders en hebben dan ook perfecte honden.

Taxi trekt ook niet. Gewoon niet. En dat is een pup.
Gimmick.heeft een hele andere start in het leven gehad. En wij zijn hard bezig dag in dag uit om haar in het gareel te krijgen.
En dat doen we misschien niet zo perfect als andere hier... maar we zien al 4 jaar lang iederemaand een stapje vooruit en af en toe worden we beloond met een onverwachte situatie waarin ze verbazingwekkend rustig reageerd.

Ze sleurt me niet over straat ze heeft spanning op de lijn. Waardoor de lijn niet meer los bungelt.
Tja.... ik heb liever dat ze eerst rust in haar lijf en kop vindt in de dagelijkse dingen. Dan stopt die spanning op de lijn ook wel...
bouvierpoedel
Zeer actief

mijke schreef:

Dat is echt veel te simpel gesteld, dat er 1 zo'n simpele verklaring zou zijn voor waarom een hond trekt. In Oors geval is het echt een cmobinatie van factoren. Deels is het een uiting van spanning; ze trekt bijvoorbeeld meer als er mensen bij zijn (leuke spanning), of als we op een onbekende plek lopen (opgewonden, avontuur), of als we op een kruising komen waar we de ene keer links en de andere keer rechts gaan (onzekerheid). Ook wil ze graag vooraan lopen, dat heeft ze altijd al gehad van pup af aan, het is een karaktertrek. Ze vindt het bijzonder vervelend om niet voor zich te kunnen kijken, dat heeft ze bijvoorbeeld ook in het OV, ze wil vrij zicht hebben. En natuurlijk is trekken zelfbelonend gedrag. En dan heb je daarnaast echt, daar ben ik van overtuigd, honden die het prettig vinden om te trekken. Je kunt mji niet wijsmaken dat dat niet zo is, anders zouden sledehonden echt een horrorleven hebben. Het geeft een adrenalinerush, ik denk zelfs dat het verslavend is. Tel daar bij op dat Oor het eerste half jaar van haar leven ook heeft mógen trekken toen ze nog niet bij mij woonde et voila, je hebt een hond die trekt. Is het makkelijk om dat af te leren? Nee, dat is retemoeilijk. Dat is niet een kwestie van overwicht. Dat is een kwestie van een hele lange adem, bijzonder goed timen en erg consequent zijn. Dat moet je zó lang en zó precies vol houden dat het nagenoeg niet te doen is. Je kunt het verbeteren, dat wel. Ik ben er jaren mee bezig geweest en dat heeft heus effect gehad. Ze kan ook echt wel netjes volgen. En op bekende routes die ik alleen loop trekt ze nauwelijks nog. Maar het blijft een constante strijd. Ik persoonlijk vind het helemaal niet leuk om de hele tijd strijd te moeten voeren met mijn hond. Mijn hond vind het trouwens ook niet leuk. Op gegeven moment gaat dat dus juist averechts werken, want het is voor de hond vreselijk frustrerend om de hele tijd tegen haar natuur in te moeten gaan. Het zorgt voor spanning, en drie keer raden hoe ze die spanning uit? En voor mij is dat ook vreselijk frustrerend. En dat heeft weer invloed op elkaar. Een hond is namelijk ook gewoon een dier met aangeboden behoeftes, een eigen karaktes, en eigen emoties. Een hond is geen robot die altijd 100% luistert enkel en alleen omdat ik het zeg. Oor heeft een enorme will to please, maar de wil om te trekken is vaak blijkbaar echt sterker. Omdat ze het gewoon fakking moeilijk vind, om niet te trekken. Niet omdat ze schijt aan mij heeft. Het is gewoon echt heel erg oneerlijk en simpelweg incorrect om dat zo 1 op 1 te koppelen aan dat een hond geen respect voor je heeft.

Gebruik van de term 'een maatje te veel' suggereert overigens wel degelijk dat iemand een hond niet aan kan en nooit aan zul kunnen en dus dat de hond beter af zou zijn bij een 'sterker' iemand. Als je dat niet bedoelt moet je het niet zo schrijven :)
Sledehonden doe het op commando . :zweep: :zweep:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

mijke schreef:

Nouja zo simpel is het uiteindelijk wel natuurlijk! En ja ik weet waar ik het over heb, toen Luna aan haar heupen geopereerd was moest ze trekken aan de lijn van de specialist, dat was goed voor de bespiering, dit een half jaar lang......Daarna heb ik het er echt als de sodemieterij weer uitgetraind hoor, gaat wat tijd en moeite inzitten, maar het is echt te doen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
mijke
Zeer actief

Het argument "mij is het gelukt" is echt een drogreden. Het is net alsof alle steekhoudende argumenten die ik hier al heb geschreven niet gelezen worden. Nouja, laat maar zitten dan ;) Blijven jullie lekker in de waan dat het altijd zo simpel is joh.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

mijke schreef:Het argument "mij is het gelukt" is echt een drogreden. Het is net alsof alle steekhoudende argumenten die ik hier al heb geschreven niet gelezen worden. Nouja, laat maar zitten dan ;) Blijven jullie lekker in de waan dat het altijd zo simpel is joh.
Het lukt me niet is net zo'n drogreden :roll: en ik heb al helemaal nergens gezegd dat het zo simpel is, na een half jaar moeten trekken, dus aanmoedigen om harder en harder te trekken, is het echt geen makkie om dat er weer uit te krijgen, dat kost met recht bloed zweet en tranen, maar als je volhoud en consequent bent dan lukt het uiteindelijk echt wel.....het is maar hoeveel moeite je ervoor wil doen!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
mijke
Zeer actief

Lunatic schreef:
mijke schreef:Het argument "mij is het gelukt" is echt een drogreden. Het is net alsof alle steekhoudende argumenten die ik hier al heb geschreven niet gelezen worden. Nouja, laat maar zitten dan ;) Blijven jullie lekker in de waan dat het altijd zo simpel is joh.
Het lukt me niet is net zo'n drogreden :roll: en ik heb al helemaal nergens gezegd dat het zo simpel is, na een half jaar moeten trekken, dus aanmoedigen om harder en harder te trekken, is het echt geen makkie om dat er weer uit te krijgen, dat kost met recht bloed zweet en tranen, maar als je volhoud en consequent bent dan lukt het uiteindelijk echt wel.....het is maar hoeveel moeite je ervoor wil doen!
Oh en je wou beweren dat ik er dus niet voldoende moeite voor heb gedaan? Heremijntijd, ik krijg echt een punthoofd van dat soort opmerkingen!
Cowboy_Bebop
Actief

Ongelezen bericht door Cowboy_Bebop »

bouvierpoedel schreef:Trekken aan de lijn vind in 1 van de dingen dat de hond schijt aan je heeft.
En wat als een hond:
- wanneer je ermee gaat lopen, mooi aan een slappe koord naast je meeloopt
- Wanneer je ermee gaat wandelen, trekt?
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”