Ik ben in het weekend nog met zo'n klapkaak gaan wandelen. Ik was de eigenaar al een paar keer tegen het lijf gelopen, en die liep zoals gewoonlijk te sleuren met een slipknot achter zijn hond. Dus ik dacht, ik ga ook eens proberen.Nanna schreef: Ik vind het nóg raarder dat je zo'n beest wilt hebben
Beestje is twee jaar oud, en naar verluid een echte 'stamboom amstaf'. Hij zei dat wel, maar ik heb nog nooit een amstaf gezien met een kaak die van links naar rechts breder dan 20cm.

Sterker nog, het zag eruit als zo'n typische XXL bully in wording. De eigenaar was ook aan het stoefen dat zijn hond in borstkast nog breder zou groeien. Zoiets dus:

Dus dat zegt ook meteen wat zo'n stamboom bij dat soort honden 'waard' is.
De eigenaar zei dat de hond totaal niet luisterde, en dat leek ook te kloppen. De hond bleef trekken en sleuren. Ook na 30-40 keer corrigeren. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.
En dan zei hij dat de hond heel lief en sociaal was. Wel, ik heb hem daarop toch gewaarschuwd dat ze dat meestal wel zijn tot ze 3 jaar oud worden.
De man zag er fysiek voldoende sterk uit om de hond te houden ... met een scheepstouw dat 5 keer rond zijn onderarm gewikkeld was.

Als je dat soort hond niet afgeleerd krijgt om te trekken tijdens het wandelen, kan je er aangelijnd eigenlijk niet mee gaan wandelen. Je hebt serieuze spierballen nodig om zo'n trekkende bodybuilder gedurende 2-3km aangelijnd te kunnen houden.