Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tobi wordt lastiggevallen.
Moderator: moderatorteam
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
Tobi wordt lastiggevallen.
Tobi wordt nu al een tijdje 'lastiggevallen' door twee honden. Die honden worden samen uitgelaten door de baasjes. Het begon (in mijn ogen) toen de ene hond gecastreerd was. Het is een straathond en hij was altijd al onzeker. Na dat ie gecastreerd was deed hij vaak erg lelijk tegen Tobi, maar altijd zo dat het op het randje was en ze speelde soms ook opeens weer samen. Volgens zijn baasje was hij jaloers omdat zij Tobi ook zo leuk vindt (...) Als die hond zo los gaat tegen Tobi gaat Tobi meteen op zijn rug liggen met staart tussen zijn benen en ligt dan roerloos te liggen terwijl die hond gromt, hapt en duwt tegen hem.
Nu loopt dat baasje ook vaak met een andere vrouw en die heeft een rottweiler teef. Zij ging de laatste paar keer ook mee grommen en vervelend doen. De baasjes corrigeren trouwens niet, behalve door van een afstand 'Nee' te roepen terwijl Tobi door het gras gerold wordt.
Vandaag kwam ik ze weer tegen. Meteen deed de straathond uitvallen naar Tobi en Tobi ging meteen liggen. De rottweiler kwam er ook bij en samen duwde ze Tobi maar het gras door, grommend en bijtend. Tobi lag roerloos met zijn staart tussen zijn benen op zijn rug. Ik was het zat en liep erheen in een poging die honden van Tobi te halen. Maar dat hielp gewoon niet, ze bleven doorgaan (de straathond is ook formaat rottweiler). Dus ik heb Tobi opgetild, hij werd bijna de sloot in geduwd en ik zag het echt fout gaan. Toen ik Tobi had opgepakt heb ik hem tegen mij aan vastgehouden, maar die rottweiler teef bleef happen en grommen terwijl ze tegen mij opsprong. Ik probeerde haar weg te schoppen, maar dat werkte niet.
Na wat halfslachtige pogingen werd die rottweiler aangelijnd en heb ik gezegd dat ik de andere kant op ga lopen. 'Ja dat was wel beter' werd er geantwoord en 'Ja Tobi gaat steeds zo liggen, daarom doen ze zo, hij moet gewoon niet gaan liggen.'
Ik snap echt niet hoe ze Tobi de 'schuld' kunnen geven? Bij andere honden gaat Tobi eigenlijk nooit op zijn rug liggen en hij heeft verder ook geen gedoe met honden. Hij weet dat hij sommige honden met rust moet laten en met andere kan hij leuk spelen.
Weet nu niet echt wat te doen de volgende keer dat ik ze tegenkom. Maar zit er wel mee, omdat het in mijn ogen nogal heftig was vanmiddag. Hebben jullie tips, is dit normaal gedrag van die honden of klopt het inderdaad niet?
Nu loopt dat baasje ook vaak met een andere vrouw en die heeft een rottweiler teef. Zij ging de laatste paar keer ook mee grommen en vervelend doen. De baasjes corrigeren trouwens niet, behalve door van een afstand 'Nee' te roepen terwijl Tobi door het gras gerold wordt.
Vandaag kwam ik ze weer tegen. Meteen deed de straathond uitvallen naar Tobi en Tobi ging meteen liggen. De rottweiler kwam er ook bij en samen duwde ze Tobi maar het gras door, grommend en bijtend. Tobi lag roerloos met zijn staart tussen zijn benen op zijn rug. Ik was het zat en liep erheen in een poging die honden van Tobi te halen. Maar dat hielp gewoon niet, ze bleven doorgaan (de straathond is ook formaat rottweiler). Dus ik heb Tobi opgetild, hij werd bijna de sloot in geduwd en ik zag het echt fout gaan. Toen ik Tobi had opgepakt heb ik hem tegen mij aan vastgehouden, maar die rottweiler teef bleef happen en grommen terwijl ze tegen mij opsprong. Ik probeerde haar weg te schoppen, maar dat werkte niet.
Na wat halfslachtige pogingen werd die rottweiler aangelijnd en heb ik gezegd dat ik de andere kant op ga lopen. 'Ja dat was wel beter' werd er geantwoord en 'Ja Tobi gaat steeds zo liggen, daarom doen ze zo, hij moet gewoon niet gaan liggen.'
Ik snap echt niet hoe ze Tobi de 'schuld' kunnen geven? Bij andere honden gaat Tobi eigenlijk nooit op zijn rug liggen en hij heeft verder ook geen gedoe met honden. Hij weet dat hij sommige honden met rust moet laten en met andere kan hij leuk spelen.
Weet nu niet echt wat te doen de volgende keer dat ik ze tegenkom. Maar zit er wel mee, omdat het in mijn ogen nogal heftig was vanmiddag. Hebben jullie tips, is dit normaal gedrag van die honden of klopt het inderdaad niet?
_Esmee
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Re: Tobi wordt lastiggevallen.
Ik zou er met een grote boog omheen lopen of doorlopen als dat mogelijk is.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou toch eens een flink gesprek met deze dames gaan voeren en duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent. En wel op zo'n manier dat ze heel goed begrijpen wat je bedoelt en op zo'n duidelijke wijze dat ze linea recta omkeren als ze jou zien aankomen
. Zijn ze nu helemaal betoeterd.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Wat rot joh... en dan idd zeggen dat Tobi zich anders moet gaan gedragen. Omgekeerde wereld. Misschien kunnen jullie afspreken allemaal even je honden aan te lijnen met passeren? Als dit niet kan zou ik omdraaien als ik ze aan zie komen.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
volgende keer gewoon vragen of ze de honden vast willen doen. en dan met een boog eromheen lopen.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Volgens mij ging ik in viswijfmodes als die kalven erop af kwamen en zorgde ik ook nog voor een jachtlijntje waar ik eens flink me kon meppen nog om ze op afstand te houden. Ze hebben ze maar aan te lijnen als je aan komt lopen als ze zich niet kunnen gedragen.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Enge en vervelende dingen
Ik zou me ook uit de benen maken als ik dat "tuig" zag aankomen, vandaag of morgen nemen ze een grote hap uit Tobi's buik
Ga met de dames praten (
) zonder dat Tobi erbij is
Ik zou me ook uit de benen maken als ik dat "tuig" zag aankomen, vandaag of morgen nemen ze een grote hap uit Tobi's buik
Ga met de dames praten (
- tobi__
- Zeer actief
Dank je voor de reacties, sterkt mij toch wat meer dat het inderdaad niet klopt. Ging mezelf bijna schuldig voelen dat Tobi ging liggen
De volgende keer lijn ik Tobi sowieso aan als ik ze tegenkom en zal dan ook vragen of zij dit ook willen doen. Als dat niet gebeurt zal het een ander soort gesprek worden.
_Esmee
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Jezelf niet schuldig voelen hoor. Je hoort steeds vaker dat mensen altijd wel een weerwoord hebben met dit soort dingen. Tijd terug werd de hond van de buurvrouw aangevallen. De baas van de aanvallende hond zei dat het kwam omdat zij haar hond meeriep. Als mijn buurvrouw haar had niet had geroepen dan had hun hond niet aangevallen. Uhhh ok dan... De honden waren verder niet in contact met elkaar, hond van de buurvrouw stond aan gras te snuffelen en de buurvrouw riep haar om door te lopen.tobi__ schreef:Dank je voor de reacties, sterkt mij toch wat meer dat het inderdaad niet klopt. Ging mezelf bijna schuldig voelen dat Tobi ging liggenDe volgende keer lijn ik Tobi sowieso aan als ik ze tegenkom en zal dan ook vragen of zij dit ook willen doen. Als dat niet gebeurt zal het een ander soort gesprek worden.
Het is duidelijk vervelend voor Tobi en ik vind het goed dat je hebt ingegrepen. En als de baasjes van die honden merken dat hun honden een hond belagen moeten zij er voor zorgen dat het niet meer gebeurt.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Mensen van opdringerige lompe honden,die ze hun gang laten gaan, zijn vaak zelf ook niet zo sociaal. Ze zijn er wel erg goed in om de schuld nog bij de andere partij neer te leggen.
Heel irritant, en soms kan eens een keer goed je mening zeggen, uitkomst bieden, maar dan heb je ook nog de kans, dat ze jou uit gaan leggen hoe volgens hun de honden taal in elkaar zit. Ja Toedeloki dan, maken dat je weg komt. En ontwijk ze als het even kan. Dat doe ik tenminste. Valt vaak toch geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren.
Heel irritant, en soms kan eens een keer goed je mening zeggen, uitkomst bieden, maar dan heb je ook nog de kans, dat ze jou uit gaan leggen hoe volgens hun de honden taal in elkaar zit. Ja Toedeloki dan, maken dat je weg komt. En ontwijk ze als het even kan. Dat doe ik tenminste. Valt vaak toch geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren.
- tobi__
- Zeer actief
Dankjewel! Raar dat mensen zulke smoesjes verzinnen zeg. Neem gewoon verantwoordelijkheid voor je eigen hond, zou een hoop schelen.*Skye* schreef:Jezelf niet schuldig voelen hoor. Je hoort steeds vaker dat mensen altijd wel een weerwoord hebben met dit soort dingen. Tijd terug werd de hond van de buurvrouw aangevallen. De baas van de aanvallende hond zei dat het kwam omdat zij haar hond meeriep. Als mijn buurvrouw haar had niet had geroepen dan had hun hond niet aangevallen. Uhhh ok dan... De honden waren verder niet in contact met elkaar, hond van de buurvrouw stond aan gras te snuffelen en de buurvrouw riep haar om door te lopen.tobi__ schreef:Dank je voor de reacties, sterkt mij toch wat meer dat het inderdaad niet klopt. Ging mezelf bijna schuldig voelen dat Tobi ging liggenDe volgende keer lijn ik Tobi sowieso aan als ik ze tegenkom en zal dan ook vragen of zij dit ook willen doen. Als dat niet gebeurt zal het een ander soort gesprek worden.
Het is duidelijk vervelend voor Tobi en ik vind het goed dat je hebt ingegrepen. En als de baasjes van die honden merken dat hun honden een hond belagen moeten zij er voor zorgen dat het niet meer gebeurt.
_Esmee
- tobi__
- Zeer actief
Ja dat verbaast mij ook vaak. Mensen laten die honden maar 'spelen' terwijl ze het lang niet altijd leuk vinden. Tobi kan ook bij pups erg enthousiast zijn, maar als ik zie dat die pup het niet leuk meer vindt haal ik Tobi er weg. En dan zeggen die baasjes vaak 'Ahh, daar moet hij maar tegen kunnen hoor, en hij vond het toch leuk?'Kruimel53 schreef:Zijn ze nou helemaal van de ratten besnuffeld! Tobi vindt er duidelijk helemaal niks aan dus opzouten die hap. Goedschiks dan wel kwaadschiks. Interacties zijn leuk als alle partijen het leuk vinden, dat is hier niet het geval en die twee bullebakken negeren zijn signalen straal dus daar leert niemand iets leuks van.
Ik maak trouwens vaak het omgekeerde mee. Dat ik vind dat bv Brimi zich misdraagt tov een andere hond, dat ik duidelijk zie dat die hond níet van hem gediend is, ik hem dus bij de vervelende lurfjes ga vatten, en de andere baas dan gepikeerd is 'nou, ze spelen toch leuk!'. Nou, nee. Als jouw hond met het staartje laag bij jou komt schuilen met de oortjes in de nek, en Brimi verwoede pogingen tot rijden doet, dan is dat niet leuk.
Volgende keer ga ik ze inderdaad proberen te vermijden, of Tobi meteen aanlijnen en vragen of ze hetzelfde willen doen.
_Esmee
- tobi__
- Zeer actief
Zal mijn paardrijzweep weer van zolder halenNanna schreef:Precies!tobi__ schreef: Als dat niet gebeurt zal het een ander soort gesprek worden.![]()
![]()
![]()
_Esmee
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Mijn eigen ervaring is dat dat type mens toch nooit luistert, en de schuld hoe dan ook bij jouw hond legt. Persoonlijk heb ik t gezellig oplopen met eigenaren uit de buurt allang opgegeven, als ik jou was bleef ik gewoon bij ze weg. Een gesprek begin ik niet meer aan.
- -tycho
- Zeer actief
Lekker ver weg blijven van dit soort honden het is jouw taak je hond te beschermen tegen dit soort toestanden. Deze mensen ken je inmiddels dus Tobi daar weer aan bloot stellen snap ik al niet. Na 1 x weet je het toch ?!
Je kan best je gram willen halen daar niet van maar wel zo dat je hond veilig is.
Je kan best je gram willen halen daar niet van maar wel zo dat je hond veilig is.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik herken het gedrag van die honden wel van Oortje. Zij heeft soms ook dat een hond (meestal een onzekere hond of een klein hondje) iets triggert in haar waardoor ze ineens de bitch gaat uithangen. In haar geval is het geen direct gevaarlijk gedrag, het gaat niet verder dan met de neus porren, poot er op leggen en najagen. Maar het is absoluut ontoelaatbaar, want het hitst zoals je gemerkt hebt vaak ook andere aanwezige honden op die dan mee gaan doen, dan wordt het allen tegen een, je weet niet hoe de gepeste hond reageert en kan de boel rap escaleren. En trouwens zelfs als het niet escaleert en het "gewoon" vervelend is is dat ook al ronduit niet ok. Ik vind het dan ook van de zotte dat de baasjes er een beetje bij staan te kijken en zeggen dat het tobi zn schuld is. Ja, het zou best kunnen dat tobi iets over zich heeft waar die honden op reageren, maar dat doet niks af aan het feit dat die baasjes daar dan op dienen te anticiperen door hun hond het subiet te verbieden en te maken dat ze weg komen. Geef een brul, grijp ze bij de lurven, lijn aan en been weg, uit met de pret, dat gedrag kan niet door de beugel, punt. Ik zou voortaan die honden dus met een grote boog omzeilen, en kan dat niet dan zou ik zélf die hond wegbrullen, desnoods een mep verkopen (als je die hond daar tenminste voldoende voor vertrouwt!) en de baasjes sommeren direct hun hond bij zich te roepen omdat je het niet accepteert dat ze jouw hond lastigvallen. Dat ze niks doen is gewoon echt, écht niet ok.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Honden ontlopen. Lukt dat niet, Tobi aanlijnen en de baasjes duidelijk maken dat je niet wil dat er ´gespeeld´ wordt. Komen de honden toch, dan eerst verbaal proberen ze op te laten rotten, lukt dat niet, wat beenwerk gebruiken. Gepikeerde baasjes neem je op de koop toe.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik had laatst ook zoiets op het strand. Lily speelde met een enorme windhond, maar al gauw was het geen spel meer. Die hond had Lily in zee gedreven, niet heel diep hoor, ze stond nog, maar elke keer als ze eruit probeerde te komen. Sprong hij met zijn lange poten op haar. Op een gegeven moment begon ze te gillen. Baasje deed ook niks. Toen ik die hond weg joeg, keek baasje ook wat verbolgen. Volgens haar was Lily moe, ze had teveel gerend. Die van haar was nóóit moe. Ja, windhond hé...
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Eens met al mijn voorgangers.
Dit klinkt verre van onschuldig, ik zou er met een grote boog omheen gaan voortaan. En trek je niets aan van opmerkingen van hen dat het door Tobi komt. Typisch van die baasjes die hun eigen hond niet onder controle hebben, en dan gemakshalve de schuld maar bij het gedrag van de andere hond leggen. Amy kan ook zo reageren op onzekere honden en dat is dus mijn probleem en verantwoordelijkheid, niet dat van de onzekere hond.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik schaam me ook altijd te pletter als de bitch in Oor naar boven komt, ik accepteer het ook absoluut niet. Maar ik sta altijd weer met mn oren te klapperen als ik hoor dat andere baasjes (vooral de baasjes van de gepeste hond) niet snappen waarom ik het nodig vind om Oor op haar falie te geven en er als een haas vandoor te gaan. Blijkbaar is het voor echt heel veel mensen acceptabel gedrag, of 'iets dat ze onderling maar uit moeten vechten'. Oh of 'daar moet ie maar aan wennen' en 'maar als je nu weg gaat leert die van mij nooit voor zichzelf op te komen', dat hoor ik ook best vaak. Onvoorstelbaar.Kruimel53 schreef:Dat hun honden zich reuze stoer gaan voelen en gedragen als Tobi keurig onderdanig gedrag vertoont is geen enkel excuus voor pesten en platwalsen. Het is naar asociaal gedrag en ik zou me er als eigenaar voor schamen en ingrijpen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, dat merk ik ook. Hoe vaak ik te horen krijg dat ik niet zo streng moet zijn, en dat hoort er toch gewoon bij, daar kan hij best wel tegen, en inderdaad alles wat jij hierboven al zegt. Het maakt me ook niet uit verder wat een ander ervan denkt, ik wil het zelf gewoon niet hebben en van mij mag het dus niet.mijke schreef:Ik schaam me ook altijd te pletter als de bitch in Oor naar boven komt, ik accepteer het ook absoluut niet. Maar ik sta altijd weer met mn oren te klapperen als ik hoor dat andere baasjes (vooral de baasjes van de gepeste hond) niet snappen waarom ik het nodig vind om Oor op haar falie te geven en er als een haas vandoor te gaan. Blijkbaar is het voor echt heel veel mensen acceptabel gedrag, of 'iets dat ze onderling maar uit moeten vechten'. Oh of 'daar moet ie maar aan wennen' en 'maar als je nu weg gaat leert die van mij nooit voor zichzelf op te komen', dat hoor ik ook best vaak. Onvoorstelbaar.Kruimel53 schreef:Dat hun honden zich reuze stoer gaan voelen en gedragen als Tobi keurig onderdanig gedrag vertoont is geen enkel excuus voor pesten en platwalsen. Het is naar asociaal gedrag en ik zou me er als eigenaar voor schamen en ingrijpen.
- tobi__
- Zeer actief
Ik herken het wel echt wat jullie zeggen. En dat gaat dus ook flink fout nu met mijn voorval. Beide dames zijn ook niet op cursus geweest en ik heb juist daar veel geleerd over hondentaal. Daar werd inderdaad ook verteld wanneer honden het spelen niet meer leuk vinden en dat een hond optillen af en toe helemaal niet erg is.
Nou ik heb in ieder geval genoeg munitie om ze te woord te staan of te ontwijken de volgende keer!
Nou ik heb in ieder geval genoeg munitie om ze te woord te staan of te ontwijken de volgende keer!
_Esmee
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
helemaal mee eens,Tineke schreef:Ik zou toch eens een flink gesprek met deze dames gaan voeren en duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent. En wel op zo'n manier dat ze heel goed begrijpen wat je bedoelt en op zo'n duidelijke wijze dat ze linea recta omkeren als ze jou zien aankomen. Zijn ze nu helemaal betoeterd.
laat ze hun honden aan de lijn houden, als die zich niet weten te gedragen.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Als ik het niet vertrouw pak ik Spetter ook op hoor, ook als het wel allemaal goed bedoeld is maar veel te hard of te ruw, beest is nog geen 6 kg en die zit niet te wachtende een op haar jumpende boxer of wat dan ook.tobi__ schreef:Ik herken het wel echt wat jullie zeggen. En dat gaat dus ook flink fout nu met mijn voorval. Beide dames zijn ook niet op cursus geweest en ik heb juist daar veel geleerd over hondentaal. Daar werd inderdaad ook verteld wanneer honden het spelen niet meer leuk vinden en dat een hond optillen af en toe helemaal niet erg is.
- tobi__
- Zeer actief
Ja Tobi loopt niet naar die honden, hij heeft meer interesse in de baasjes die (terwijl ik dit niet wil) Tobi dan snoepjes geven. Ik woon in de buurt van Rotterdam.Tara schreef:Die honden doen dus wel wat, want ze vertonen gewoon heel erg vervelend gedrag. En wat Tobi daar in triggert met zijn onderdanige gedrag doet er in feite niet zo toe. Anderen hebben gewoon geen kutsmoezen te verzinnen voor het geklier van hun honden. Als Tobi hen niet opzoekt, dan hebben zij Tobi ook niet op te zoeken en dat zou ik die eigenaars ook maar even heel rap duidelijk maken. Waar woon je trouwens?
_Esmee
-
Sandra&co
En jouw hond de schuld geven, die is mooi
Hop, lijn in de aanslag en ze met een Rambo-blik opwachten
Dénken ze ook maar dat gedrag te vertonen, zou ik ze een ros geven. En laat die eigenaren maar verhaal komen halen, helemaal prima. Dan kunnen ze dat verhaal krijgen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Iedereen is het roerend eens dat het onacceptabel pestgedrag is.
Dit is trouwens in mijn ogen het hondse equivalent van pesten op het schoolplein. Omdat je groter/sterker bent, ga je (liefst in een groepje) het zwakkere kind treiteren.
Ik zou het overigens zeker niet laten gaan want je hond moet vertrouwen in je hebben dat je hem beschermt. Of hij nou oud, ziek, of gewoon niet zo veel zelfvertrouwen heeft.
Als je het laat gaan, heb je kans dat Tobi een volgende keer de benen neemt omdat dit zijn enige optie is (met evt. najagende honden erachter aan). Mijn Lyndie was ook niet zo'n heldin en die had ik geleerd om dan achter mijn benen te staan omdat ik het voor haar oploste.
Dit is trouwens in mijn ogen het hondse equivalent van pesten op het schoolplein. Omdat je groter/sterker bent, ga je (liefst in een groepje) het zwakkere kind treiteren.
Ik zou het overigens zeker niet laten gaan want je hond moet vertrouwen in je hebben dat je hem beschermt. Of hij nou oud, ziek, of gewoon niet zo veel zelfvertrouwen heeft.
Als je het laat gaan, heb je kans dat Tobi een volgende keer de benen neemt omdat dit zijn enige optie is (met evt. najagende honden erachter aan). Mijn Lyndie was ook niet zo'n heldin en die had ik geleerd om dan achter mijn benen te staan omdat ik het voor haar oploste.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Daar zou ik heel snel klaar mee zijn, honden weg brullen en dat dan echt vanuit je tenen en die vrouwen eens goed de waarheid vertellen
Voorlopig zou ik gewoon meteen omdraaien als je ze in de verte aan ziet komen, jullie wandeling moet leuk zijn en Tobi moet ten alle tijden kunnen vertrouwen dat jij dingen voor hem regelt!
Voorlopig zou ik gewoon meteen omdraaien als je ze in de verte aan ziet komen, jullie wandeling moet leuk zijn en Tobi moet ten alle tijden kunnen vertrouwen dat jij dingen voor hem regelt!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Dat denk ik idd ook. Tessa is altijd de onzekere hond die niets te vertellen heeft, maar als zij een hond tegen komt die net even iets onzekerder is dan gaat zij heel vervelend doen.lieke schreef:Iedereen is het roerend eens dat het onacceptabel pestgedrag is.![]()
Ik ga mee met de rest, gewoon wegwezen als ze weer aankomen met die honden.
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Kruimel53 schreef:Langzamerhand wel een eind OT maar toch: ik kom het op cursus ook heel vaak tegen. Dat eigenaren echt volstrekt geen benul hebben en helemaal niet zien wat hun eigen hond en de andere hond(en) zoal tegen elkaar zeggen. Soms besteed ik de helft van de cursus aan het uitleggen van gedrag van honden onderling, wanneer en waarom het handig is om je pup uit een situatie te halen. Dat soort zaken.
Ik kwam laatst een stoere kerel met een sjiewawa tegen die de dreumes ff op de arm nam toen de IJzen de hoek om kwamen. Gelijk had 'ie, dat heb ik ook tegen hem gezegd. Al bedoelen de heren het goed, ze zijn lomp en zo'n onderdeur is maar zo kapot.
Ik wou dat ik jou een keer tegenkwam..! Ik krijg alleen maar commentaar, scheldpartijen en bedreigingen

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15