Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Koelmat ervaring of aanbevelingen?
Moderator: moderatorteam
Koelmat ervaring of aanbevelingen?
Mijn pup ligt binnen constant te hijgen en kan geen rustig (koud) plekje meer vinden, hij wil dus ook steeds weer graag naar buiten.
Het is sowieso een must have voor in de zomer, iemand ervaringen met een koelmat?
Het is sowieso een must have voor in de zomer, iemand ervaringen met een koelmat?
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Koelmat ervaring of aanbevelingen?
Mijn honden willen er niet op liggen en ik vind die dingen ook maar heel kort koel blijven.

Dat vraag ik mijzelf ook af, een heel groot hondenhok gebouwd en zelfs als het regent gaat hij gewoon standaard er langs op de stenen liggen/slapen.Tara schreef:Het is februari, hoe moet het wel gaan worden als het zomer wordt? Zoveel zuidelijker ligt Eindhoven nou ook weer niet ten opzichte van de rest van Nederland. Is hij wel in orde?
Heb je de zelfkoelende versie of die je even moet weken in water?Pemba schreef:Mijn honden willen er niet op liggen en ik vind die dingen ook maar heel kort koel blijven.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik heb een die je in water moet weken. Maar mijn honden liggen er naast. Die vinden het niks. Hoor eigenlijk zelden dat het een succes is, de meeste honden liggen er niet op.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Heb je vloerverwarming en/of de verwarming hoog staan?
Het gaat wel om een amerikaanse akita he, die hebben sowieso al een hele dikke vacht, en de mijne heeft volgensmij ook nog een dikkere vacht dan de rest van het nest. Maar ik zal mijn DA dadelijk eens een bericht sturen.Tara schreef:Ik vind het eerlijk gezegd een beetje afwijkend klinken dat de hond het nu al zo warm heeft. Zelf zou ik dan toch even langs een dierenarts gaan denk ik. Ik heb een koelmat gehad, gekocht tijdens een hittegolf, voor mijn hoogdrachtige teef, maar die wilde er echt niet op liggen.
Op onze kamer waar hij eigenlijk alleen mag komen staat de verwarming nooit aan en het zit gelijk aan de voordeur met een enkelglas raam, ik garandeer je dat het veeel kouder is dan in elk ander huis. En er is geen vloerverwarming.veertje schreef:Heb je vloerverwarming en/of de verwarming hoog staan?
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Die je even moet weken.Carlo_040 schreef:Heb je de zelfkoelende versie of die je even moet weken in water?Pemba schreef:Mijn honden willen er niet op liggen en ik vind die dingen ook maar heel kort koel blijven.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik heb een koelmat (zo een die je eerst even in koud water moet leggen) een tijdje gebruikt voor in de auto op warme dagen, maar merkte eigenlijk geen verschil en de hond ging vaak precies naast de koelmat liggen.
Mijn collie heeft ook een behoorlijk dikke vacht, maar ligt gewoon op de bank op een dekentje. Ik vind het dus ook wat raar dat een hond bij nog geen 10 graden het al zo warm heeft, zeker als je je huis niet heel warm stookt.
Mijn collie heeft ook een behoorlijk dikke vacht, maar ligt gewoon op de bank op een dekentje. Ik vind het dus ook wat raar dat een hond bij nog geen 10 graden het al zo warm heeft, zeker als je je huis niet heel warm stookt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
De Fresk koelmatten zijn ideaal, zijn van zichzelf koel en hoeven niet in water.
Blijven in principe gewoon 24/7 koud. Mogen in de koelkast als je dat zelf fijn vindt maar hoeft niet.
Bij koelmatten moet je hond erop willen liggen, maar als hij het zo warm heeft zal hij het wel fijn vinden denk ik.
Karen
Blijven in principe gewoon 24/7 koud. Mogen in de koelkast als je dat zelf fijn vindt maar hoeft niet.
Bij koelmatten moet je hond erop willen liggen, maar als hij het zo warm heeft zal hij het wel fijn vinden denk ik.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat is niet gezond hoor... ik heb een hond die buiten ligt en als ik thuis ben ook binnen is als hij dat wil maar hij hijgt niet terwijl ik de cv aan heb staan voor mezelf.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
Lijkt mij geen gezond gedrag. Er zijn genoeg honden met dikke vachten die binnen wonen en niet continu aan het hijgen zijn.
Bezoekje dierenarts zou ik zeker even inplannen.
Bezoekje dierenarts zou ik zeker even inplannen.
_Esmee
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wellicht hijgt hij omdat hij geen rust kan vinden?
Ik heb geen idee, heb al contact met de dierenarts gezocht en die vermoedt ook dat het gewoon te warm is voor zijn dikke vacht. Maar ik houdt nog even alle opties open.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Als het nu al te warm voor hem is, hoe ga je dat dan in de zomer doen?Carlo_040 schreef:Ik heb geen idee, heb al contact met de dierenarts gezocht en die vermoedt ook dat het gewoon te warm is voor zijn dikke vacht. Maar ik houdt nog even alle opties open.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou idd.Shibby schreef:Als het nu al te warm voor hem is, hoe ga je dat dan in de zomer doen?Carlo_040 schreef:Ik heb geen idee, heb al contact met de dierenarts gezocht en die vermoedt ook dat het gewoon te warm is voor zijn dikke vacht. Maar ik houdt nog even alle opties open.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Vriescel....malinois schreef:Nou idd.Shibby schreef:Als het nu al te warm voor hem is, hoe ga je dat dan in de zomer doen?Carlo_040 schreef:Ik heb geen idee, heb al contact met de dierenarts gezocht en die vermoedt ook dat het gewoon te warm is voor zijn dikke vacht. Maar ik houdt nog even alle opties open.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het lijkt me eerder iets medisch of gedragsmatigs. Echt te warm lijkt me heel vreemd.
Maar als het te warm is regel je toch iets met ijsblokjes?
Maar als het te warm is regel je toch iets met ijsblokjes?

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Er zijn zat mensen met poolhonden die gewoon in Nederland wonen, die komen nu ook niet uit hun ei hoor.
Er moet echt iets anders aan de hand zijn.

Nu denk ik dat het een virus ofzo was, hij ligt al 2 dagen zonder te hijgen rustig op een plek binnen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Wij hebben er één voor onze kleine kees, maar ze wil er niet op liggen. Is de zelfkoelende trouwens.Pemba schreef:Mijn honden willen er niet op liggen en ik vind die dingen ook maar heel kort koel blijven.