Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ideeën voor zelfgemaakte speeltjes?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
ideeën voor zelfgemaakte speeltjes?
Joena is nog steeds heel erg actief. Speelt rustig urenlang door in haar eentje met door mij aangeschafte hondenspeeltjes uit de dierenspeciaalzaak. Maar die houden het natuurlijk niet zo lang vol als zij met haar volhardende tandjes. Dus eenmaal kapot neem ik ze haar af en gooi ze weg.
Maar die speeltjes zijn behoorlijk prijzig, gemiddeld rond de zeven euro, dus dat hou ik niet lang vol.
Nu vroeg ik me af of ze niet op de een of andere manier zelf te maken zijn. Heeft iemand een idee? Geknoopte sokken? Een theedoek met iets erin dat kan rollen?
Maar die speeltjes zijn behoorlijk prijzig, gemiddeld rond de zeven euro, dus dat hou ik niet lang vol.
Nu vroeg ik me af of ze niet op de een of andere manier zelf te maken zijn. Heeft iemand een idee? Geknoopte sokken? Een theedoek met iets erin dat kan rollen?
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: ideeën voor zelfgemaakte speeltjes?
Van een oude spijkerbroek de pijp afknippen, knoop erin en raggen maar 

And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Ik heb een stapeltje van die enkele sokken die allemaal niet met elkaar matchen en waarvan ik het opgegeven heb de wederhelft ooit nog te vinden..
Daar stop ik een bal in ( deze: http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... len/373544) die hij niet kapot krijgt. Dan een knoop in de sok en dan heeft hij weer een boel plezier. Zo nu en dan wordt de sok gewisseld.
Daar stop ik een bal in ( deze: http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... len/373544) die hij niet kapot krijgt. Dan een knoop in de sok en dan heeft hij weer een boel plezier. Zo nu en dan wordt de sok gewisseld.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Even naar de kringloop of een rommelmarkt en flink inslaan. Vooral babyspeelgoed (zonder plastic) is behoorlijk stevig.
- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Aantal honden: 2
Tennisbal in oude kous, stuk stevig touw om speeltje dat je al hebt binden en het oude speeltje is als nieuw (volgens onze honden tenminste), zelf speeltjes maken met PPM touw, lid worden van de Facebookgroep Hersenwerk voor honden en vragen om tips voor hersenwerk met huis tuin en keuken spullen,

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik haak altijd een soort "muisjes" van een restje garen. Staartje eraan en dan heeft Sancho de grootste lol. Lege toiletrolletjes mogen versnipperd worden. Kartonnen dozen zijn erg leuk!
- sypke
- Zeer actief
Is ook een goede tip. Bij de kringloopwinkel hier hebben ze knuffels voor 1 euro. (Ik koop alleen knuffels zonder plastic ogen, want die worden er hier afgepeuterd en opgegeten.)veertje schreef:Even naar de kringloop of een rommelmarkt en flink inslaan. Vooral babyspeelgoed (zonder plastic) is behoorlijk stevig.

- Hamilton
- Zeer actief
èn zonder bolletjes, want dat geeft zo'n rommelsypke schreef:Is ook een goede tip. Bij de kringloopwinkel hier hebben ze knuffels voor 1 euro. (Ik koop alleen knuffels zonder plastic ogen, want die worden er hier afgepeuterd en opgegeten.)veertje schreef:Even naar de kringloop of een rommelmarkt en flink inslaan. Vooral babyspeelgoed (zonder plastic) is behoorlijk stevig.

- sypke
- Zeer actief