Izzy heeft schijt aan me en is ook nog een gefrustreerd denk ik. Ze trekt tot ze een ons weegt. Alleen weegt ze maar zo'n 7 kg dus ik zet er geen stap extra door, en ik ben te beroerd er wat aan te doen omdat het me vrijwel niet stoort dat ze trekt die kleine stukjes dat ze aan de lijn loopt.
Droef loopt keurig naast aan een slap lijntje. Zelfs als hij al ergens naar toe wil komt er hoogstens spanning op de lijn te staan en gaat hij als een puber tegen me staan ouwehoeren of we niet misschien toch daarheen gaan waar hij heen wil.
Beide hebben ze een compleet andere achtergrond en ik zou zelf het omgekeerde verwachten. Ik ga geen hond weg doen omdat deze trekt, als kost het me 10 jaar om het er uit te krijgen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pitbull neemt 11-jarige bordercollie Daisy te grazen
Moderator: moderatorteam
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Re: Pitbull neemt 11-jarige bordercollie Daisy te grazen
Ik heb je een tijd geleden met Gimmick op de renbaandag gezien en ik vind dat je super met haar omgaat. Het is duidelijk een hond die in een paar seconden van 0 naar 100 kan gaan maar jij weet dat naar positief gedag om te buigen en met haar samen te werken. Ik had een veel slechter luisterend exemplaar bij meGimmick schreef:Maar ja sommige mensen zijn nu eenmaal de perfecte opvoeders en hebben dan ook perfecte honden.
Taxi trekt ook niet. Gewoon niet. En dat is een pup.
Gimmick.heeft een hele andere start in het leven gehad. En wij zijn hard bezig dag in dag uit om haar in het gareel te krijgen.
En dat doen we misschien niet zo perfect als andere hier... maar we zien al 4 jaar lang iederemaand een stapje vooruit en af en toe worden we beloond met een onverwachte situatie waarin ze verbazingwekkend rustig reageerd.
Ze sleurt me niet over straat ze heeft spanning op de lijn. Waardoor de lijn niet meer los bungelt.
Tja.... ik heb liever dat ze eerst rust in haar lijf en kop vindt in de dagelijkse dingen. Dan stopt die spanning op de lijn ook wel...

- Gimmick
- Zeer actief
Dank je wel...Lothian schreef:Ik heb je een tijd geleden met Gimmick op de renbaandag gezien en ik vind dat je super met haar omgaat. Het is duidelijk een hond die in een paar seconden van 0 naar 100 kan gaan maar jij weet dat naar positief gedag om te buigen en met haar samen te werken. Ik had een veel slechter luisterend exemplaar bij meGimmick schreef:Maar ja sommige mensen zijn nu eenmaal de perfecte opvoeders en hebben dan ook perfecte honden.
Taxi trekt ook niet. Gewoon niet. En dat is een pup.
Gimmick.heeft een hele andere start in het leven gehad. En wij zijn hard bezig dag in dag uit om haar in het gareel te krijgen.
En dat doen we misschien niet zo perfect als andere hier... maar we zien al 4 jaar lang iederemaand een stapje vooruit en af en toe worden we beloond met een onverwachte situatie waarin ze verbazingwekkend rustig reageerd.
Ze sleurt me niet over straat ze heeft spanning op de lijn. Waardoor de lijn niet meer los bungelt.
Tja.... ik heb liever dat ze eerst rust in haar lijf en kop vindt in de dagelijkse dingen. Dan stopt die spanning op de lijn ook wel...![]()

Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat is een van de vele mogelijkheden.bouvierpoedel schreef:Trekken aan de lijn vind in 1 van de dingen dat de hond schijt aan je heeft.
De meest voorkomende reden dat een hond trekt is dat hij er succes mee heeft gehad.
Dat succes hebben we hem (ongewild) gegeven.
Meestal leren we het de honden zelf.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ach, ik denk dat het ook met het karakter van de hond te maken heeft.
Jarah bijvoorbeeld was een hele zachtmoedige Pinscher, ze was de liefste van het stel, maar ook de ongehoorzaamste. Je kon boos op haar worden of niet, maakte haar allemaal niks uit.
Zodra zij wist dat er ergens in het bos wat te vreten lag kon je wachten tot je een ons woog.
En natuurlijk kon ik haar dan de hele zomer aan de lijn houden, maar dat vond ik dan weer niet leuk voor haar.
En zo erg vond ik het ook niet, verder was ze perfect, een karaktereigenschap die mij dan niet zo goed uit kwam mocht ze wel hebben.
En ja, het vreten van botten was een risico voor haar, maar ach zonder risico's kan je niet leven. En haar bij het eten weg proberen te halen werkte averechts, want ze rende keihard weg met wat ze in haar bek had en slikte het vaak in een keer door, dus ik ben meestal maar gewoon weg gelopen, wel na de gevaarlijkste dingen weg te halen, zoals satestokjes en plasticverpakkingen waar nog eten aan zat.
Zodra ik naar de uitgang van het bos liep kwam ze toch nog redelijk snel achter me aan, moest alleen niet de fout maken om haar tegemoet te lopen want dan keerde ze om.
De andere luisterden altijd heel erg goed, er moest alleen geen haas of konijn voorbij komen.
Of een hond waar ze de pest aan hadden, gelukkig negeerden ze de meeste honden.
Maar er bestaan geen perfecte mensen en ook geen perfecte honden.
Het was in ieder geval nooit saai met de meiden.
Jarah bijvoorbeeld was een hele zachtmoedige Pinscher, ze was de liefste van het stel, maar ook de ongehoorzaamste. Je kon boos op haar worden of niet, maakte haar allemaal niks uit.
Zodra zij wist dat er ergens in het bos wat te vreten lag kon je wachten tot je een ons woog.
En natuurlijk kon ik haar dan de hele zomer aan de lijn houden, maar dat vond ik dan weer niet leuk voor haar.
En zo erg vond ik het ook niet, verder was ze perfect, een karaktereigenschap die mij dan niet zo goed uit kwam mocht ze wel hebben.
En ja, het vreten van botten was een risico voor haar, maar ach zonder risico's kan je niet leven. En haar bij het eten weg proberen te halen werkte averechts, want ze rende keihard weg met wat ze in haar bek had en slikte het vaak in een keer door, dus ik ben meestal maar gewoon weg gelopen, wel na de gevaarlijkste dingen weg te halen, zoals satestokjes en plasticverpakkingen waar nog eten aan zat.
Zodra ik naar de uitgang van het bos liep kwam ze toch nog redelijk snel achter me aan, moest alleen niet de fout maken om haar tegemoet te lopen want dan keerde ze om.
De andere luisterden altijd heel erg goed, er moest alleen geen haas of konijn voorbij komen.
Of een hond waar ze de pest aan hadden, gelukkig negeerden ze de meeste honden.
Maar er bestaan geen perfecte mensen en ook geen perfecte honden.
Het was in ieder geval nooit saai met de meiden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit ja. Veel honden doen braaf wat de baas ze onbewust zelf heeft aangeleerdranetje schreef:De meest voorkomende reden dat een hond trekt is dat hij er succes mee heeft gehad.
Dat succes hebben we hem (ongewild) gegeven.
Meestal leren we het de honden zelf.