Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Glenn bijt
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Glenn bijt
tja, muilkorfje 
-
Manuma
- Zeer actief
Ik ga niet eens in discussie. Hier loopt een mevrouw en haar teef is helemaal verliefd op Manu. Ze heeft ook een kleine reu en die flipt compleet als hij Manu in het vizier krijgt. Hij doet vreselijk boos naar Manu dus ik wil liever niet dat ze naar ons toe komt. Ze doet het wel en ik heb heel vaak aangegeven dat mijn hond spanning krijgt van haar reu. "Ach die zeur". Manu gromt nog niet eens maar hij legt zijn oren plat en zet grote ogen op en hijgt.
Nu loop ik dus snel de andere kant op als ik haar zie en als Manu losloopt lijn ik hem aan en loop weg. Werkt een van je andere honden niet als bliksemafleider? Als ik zo'n etter bij Uma heb haalt Manu hem weg.
Nu loop ik dus snel de andere kant op als ik haar zie en als Manu losloopt lijn ik hem aan en loop weg. Werkt een van je andere honden niet als bliksemafleider? Als ik zo'n etter bij Uma heb haalt Manu hem weg.
- -tycho
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
http://wibnet.nl/mens/gezondheid/7-goed ... d-te-nemen
Punt 3, Een hond maakt je socialer.
Volgens de wetenschap is het heel goed voor je
Punt 3, Een hond maakt je socialer.
Volgens de wetenschap is het heel goed voor je
- -tycho
- Zeer actief
Nanna schreef: Meestal is dat ook zo![]()
Maar een aantal mensen weet, zonder of met hond, enorm op je irritatiespier te werken. En dan dienen er passende maatregelen genomen te worden want zo ben ik dan ook wel weer
Ja soms is jouw persoonlijke ruimte of die van je hond blijkbaar terug gebracht tot 0, omdat hij (de andere hond) iets leuk vindt of wil.
Laat ik op dat moment nu plotseling kapper zijn en aan het haar van de eigenaar willen frunniken
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Grappig, mijn dames waren afgelopen weekend uit logeren en gingen op bezoek bij iemand met een jonge drukke puber(reu). Of ik de dames niet volgende keer daarheen wilde brengen, want nu kon puber zich wel gedragen nadat zijn drukke gedoe was afgesnauwd door de dames
Over het algemeen ben ik goed in ontwijken van mensen met drukke honden, ik heb er geen zin in en mijn honden ook niet. Soms lukt het niet en dan krijg je daar altijd zo'n moedeloos gesprek van dat ik gelijk weer ben genezen van sociaal doen met (vreemde) hondenmensen
Over het algemeen ben ik goed in ontwijken van mensen met drukke honden, ik heb er geen zin in en mijn honden ook niet. Soms lukt het niet en dan krijg je daar altijd zo'n moedeloos gesprek van dat ik gelijk weer ben genezen van sociaal doen met (vreemde) hondenmensen

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Zo'n opdringerige joligerd heeft Habibi eens een blessure opgeleverd. Beetje jammer... (pijnlijke rechter achterknie, ik vermoed wat verrekt. Heeft een aantal weken geduurd)
Was verder ook totaal geen agressief dier, dat niet.
Maar plaat voor de kop zo dik als de afstand van hier tot China, druk, lomp en zichzelf en eigen plezier nogal ver boven de signalen van een ander zettend zeg maar.
Ik bescherm Habibi tegenwoordig maar tegen dat soort types.
Ze is duidelijk zat, maar zal zelf niet verder gaan dan een snep. En dat maakt dan weer geen indruk op zo'n plaat voor de kop type.
Meestal zoekt ze dan mijn benen op, en hou ik de andere hond weg. Desnoods door hem bij de halsband te pakken.
En nee, niet iedere eigenaar vindt dat leuk.
Maar ik vind het ook niet leuk dat mijn hond tegen haar zin in als piepspeeltje gebruikt wordt...
Was verder ook totaal geen agressief dier, dat niet.
Maar plaat voor de kop zo dik als de afstand van hier tot China, druk, lomp en zichzelf en eigen plezier nogal ver boven de signalen van een ander zettend zeg maar.
Ik bescherm Habibi tegenwoordig maar tegen dat soort types.
Ze is duidelijk zat, maar zal zelf niet verder gaan dan een snep. En dat maakt dan weer geen indruk op zo'n plaat voor de kop type.
Meestal zoekt ze dan mijn benen op, en hou ik de andere hond weg. Desnoods door hem bij de halsband te pakken.
En nee, niet iedere eigenaar vindt dat leuk.
Maar ik vind het ook niet leuk dat mijn hond tegen haar zin in als piepspeeltje gebruikt wordt...

- -tycho
- Zeer actief
Je ziet dat op hondenscholen vaak al mis gaan. Ik kom om die reden al niet graag meer op een hondenschool. Al kom ik er soms nog steeds om een rondje behendigheid te lopen.Nanna schreef: Ik deed dat later bij die vriend, bij wijze van voorbeeldHij schrok ervan
![]()
Ik zei dat zijn hond gedrag hetzelfde was als dat van een jonge puber die oma met haar rollator bespringt en tegen aan haar aan begint te duwen. Oma heeft geen zin in die onzin en deelt een klap met haar handtas uit. Wie is nou fout? Oma met die handtas of die bepotelende en duwende puber?
Juist daar moeten de honden maar sociaal doen en een hoop over zich heen laten komen terwijl ze al stijf staan van alle prikkels om hen heen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja, vervelend dat soort mensen. Ze zeggen wel eens dat honden en mensen op elkaar lijken en in zulke gevallen hebben zowel eigenaar als hond dezelfde dikke plaat voor de kop.
Ik had vanmorgen ook zo iets met een één of andere middenslag-kruising. Lollig beest hoor, maar ik moet dat drukke gespring niet bij Maggie hebben. Ze staat behoorlijk wankel en ik ben als de dood dat nog een valpartij eindigt in een rolstoel voor haar.
Dus hele drukke honden mogen van mij niet bij haar in de buurt komen en vanwege haar max. 15-minuten-trainings-wandelingetjes ben ik aangewezen op het losloopgebied(je) om de hoek.
Dat ziet zo'n mens (ook dit was een vrouw
) dat Maggie met brace om loopt te hinkepinken en dan nog die stuiterbal zijn gang laten gaan. Ik snap dat niet. Ben je dan lichtelijk zwakzinnig of zo?
Ik vraag dus ook vriendelijk of ze haar hond niet op Maggie af wil laten gaan in verband met haar poot en dan krijg je zo'n wezenloze reactie 'ja, maar hij wil alleen maar spélen!'
Ik ben met dat soort gladiolen echt klaar (is niet de eerste keer), dus ik trek mijn foon te voorschijn en vraag haar al driftig rammend op het toetsenbord naar haar naam en adres. 'Want dan weet ik waar ik de rekening van € 2000 van de orthopedisch chirurg van de Wagenrenk naar toe kan laten sturen'.
Ik heb zelden iemand zo snel - en bleek om de neus - haar hond naar zich toe zien hengelen.

Ik had vanmorgen ook zo iets met een één of andere middenslag-kruising. Lollig beest hoor, maar ik moet dat drukke gespring niet bij Maggie hebben. Ze staat behoorlijk wankel en ik ben als de dood dat nog een valpartij eindigt in een rolstoel voor haar.
Dus hele drukke honden mogen van mij niet bij haar in de buurt komen en vanwege haar max. 15-minuten-trainings-wandelingetjes ben ik aangewezen op het losloopgebied(je) om de hoek.
Dat ziet zo'n mens (ook dit was een vrouw
Ik vraag dus ook vriendelijk of ze haar hond niet op Maggie af wil laten gaan in verband met haar poot en dan krijg je zo'n wezenloze reactie 'ja, maar hij wil alleen maar spélen!'
Ik ben met dat soort gladiolen echt klaar (is niet de eerste keer), dus ik trek mijn foon te voorschijn en vraag haar al driftig rammend op het toetsenbord naar haar naam en adres. 'Want dan weet ik waar ik de rekening van € 2000 van de orthopedisch chirurg van de Wagenrenk naar toe kan laten sturen'.
Ik heb zelden iemand zo snel - en bleek om de neus - haar hond naar zich toe zien hengelen.

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
ik heb van die tutjes, super enthousiast ergens op af rennen en idd alleen maar even snuffelen en kennismaken.Tara schreef:Oh, Tara kan daar ook altijd zo nijdig op reageren. Die zie ik dan al meteen verstrakken, een zuur gezicht trekken en als het opdringsel dan niet wil luisteren naar wat ze achter uit haar keel aan verwensingen staat te grommen kan hij een pak slaag van haar krijgen.
Tara is dus een asociale rothond, dat begrijp je.![]()
Vervelend, zulke types.
En als ze de hond erg leuk vinden dan heel onderdanig beklikken en eromheen blijven drentelen.
Ik krijg ze gelukkig steeds beter mee maar soms hoop ik dat ze een pak rammel krijgen.
Hoewel dat bij Kyra waarschijnlijk uitlokt tot terugschelden dus die moet ik gewoon aan gaan lijnen als ik dat wil voorkomen.
Ik haat dat van ze, dat ze het doen(En ik zou alerter moeten zijn met het te voorkomen
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Mijn oudste haat t als honden dat doen, die wordt woest...De jongste is er ook niet van gediend maar die blijft gedwee staan tot de tegenpartij is uitgelikt, haha.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik krijg dan meestal te horen dat ik mijn hond beter moet opvoeden. Ik straal kennelijk onkunde uit waar jij het type bent die met een bijter loopt
Op die momenten sta ik paar meter van het pad af met een keurig stille, zittende en kort aangelijnde hond terwijl er een patsende reu om ons heen cirkelt
Als ik dan zeg 'Hij is keurig opgevoed, hij doet toch niks? Hij zou alleen wel wat wíllen doen dus kunt u uw hond weghalen?', dan zijn alle rapen helemaal gaar. Want ík moet hier dan maar niet lopen als ik mijn hond niet onder controle heb. En 'hier' is dan in aanlijngebied. In losloopgebied durf ik het helemaal niet te vragen en grijpt Mies uiteindelijk in als de patstelling te lang duurt. Nor Hell a fury like a Mies scorned
(En nee, Diem is geen hondensloper maar wel een patser eerste klas en een beetje knokken zal hij denk ik ook wel lollig vinden. Ik niet en ik wens gewoon geen gedoe met andere reuen, als helemaal niet als er eentje is aangelijnd)
Op die momenten sta ik paar meter van het pad af met een keurig stille, zittende en kort aangelijnde hond terwijl er een patsende reu om ons heen cirkelt
Als ik dan zeg 'Hij is keurig opgevoed, hij doet toch niks? Hij zou alleen wel wat wíllen doen dus kunt u uw hond weghalen?', dan zijn alle rapen helemaal gaar. Want ík moet hier dan maar niet lopen als ik mijn hond niet onder controle heb. En 'hier' is dan in aanlijngebied. In losloopgebied durf ik het helemaal niet te vragen en grijpt Mies uiteindelijk in als de patstelling te lang duurt. Nor Hell a fury like a Mies scorned
(En nee, Diem is geen hondensloper maar wel een patser eerste klas en een beetje knokken zal hij denk ik ook wel lollig vinden. Ik niet en ik wens gewoon geen gedoe met andere reuen, als helemaal niet als er eentje is aangelijnd)
-
63673J
Sorry, ik ben geen taalnazi, maar hier moet ik toch even op reageren. Het is "hell hath no fury like a woman (Mies) scorned".pioenroos schreef:Ik krijg dan meestal te horen dat ik mijn hond beter moet opvoeden. Ik straal kennelijk onkunde uit waar jij het type bent die met een bijter loopt![]()
Op die momenten sta ik paar meter van het pad af met een keurig stille, zittende en kort aangelijnde hond terwijl er een patsende reu om ons heen cirkelt![]()
Als ik dan zeg 'Hij is keurig opgevoed, hij doet toch niks? Hij zou alleen wel wat wíllen doen dus kunt u uw hond weghalen?', dan zijn alle rapen helemaal gaar. Want ík moet hier dan maar niet lopen als ik mijn hond niet onder controle heb. En 'hier' is dan in aanlijngebied. In losloopgebied durf ik het helemaal niet te vragen en grijpt Mies uiteindelijk in als de patstelling te lang duurt. Nor Hell a fury like a Mies scorned![]()
Die hondenbazen zijn enorm irritant, ik verbaas me er elke keer weer over dat mensen moedwillig zo stom zijn. Leer es wat over hondengedrag als je een hond neemt denk ik dan, of ga naar een goede cursus. Maar da's allemaal teveel moeite denk ik, een ander de schuld geven is veel makkelijker.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
"Heaven has no rage, like love to hatred turned, / Nor hell a fury, like a woman scorned." 
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik ben toch wel weer heel blij te kunnen lopen waar ik loop, en ook dat ik daar niet eens meer de auto voor hoef te pakken binnekort. En als ik dan iemand tegenkom worden honden over het algemeen snel aangelijnd, bijna het tegenovergestelde eigenlijk.

-
63673J
Wat is je punt?kooi schreef:"Heaven has no rage, like love to hatred turned, / Nor hell a fury, like a woman scorned."
Je citeert de oorspronkelijke tekst, en dat is een grammaticaal volledige zin. De tweede helft van die zin is dat niet, die is immers onlosmakelijk deel van het geheel. "Nor hell a fury, like a woman scorned" is geen zin, en is zonder het bijbehorende eerste deel betekenisloos. Dus òf je geeft het volledige citaat, òf je geeft het spreekwoord dat ervan is afgeleid: "Hell hath no fury like a woman scorned."
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Je bent een taalnazi en het spijt je helemaal niet.jvanringen schreef:Wat is je punt?kooi schreef:"Heaven has no rage, like love to hatred turned, / Nor hell a fury, like a woman scorned."
-
63673J
Ik ben geen taalnazi, ik zeur nooit over taalfouten. Maar dit is toch iets anders, dit gaat om een verknipt citaat dat daardoor betekenisloos wordt, terwijl er al bijna net zo lang een algemeen gangbare samenvatting in de vorm van een spreekwoord beschikbaar is.kooi schreef:Je bent een taalnazi en het spijt je helemaal niet.jvanringen schreef:Wat is je punt?kooi schreef:"Heaven has no rage, like love to hatred turned, / Nor hell a fury, like a woman scorned."
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ja levensgevaarlijk die Glenn. Dat ik m'n pups er aan bloot durf te stellen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
In verband met autoloos zijn moest ik helaas 5 weken mn honden hier in de buurt en losloopplaats uitlaten. Vorige week was Xygan er ineens vandoor naar een teef en en erg opdringerig. Met de nodige sorrys want dat heeft ie echt nog nooit gedaan naar een andere hond en dat is ook echt niets voor hem. Oh zegt meneer ze is gisteren gedekt hoor dus kan nog wel lekker ruiken 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dat herken ik ook in Oostenrijk waar ik altijd was. Een klein gat niet toeristisch zo fijn....Jeannettebo schreef:Ik ben toch wel weer heel blij te kunnen lopen waar ik loop, en ook dat ik daar niet eens meer de auto voor hoef te pakken binnekort. En als ik dan iemand tegenkom worden honden over het algemeen snel aangelijnd, bijna het tegenovergestelde eigenlijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jackira
- Zeer actief
Maar kan Glenn die hond dan niet corrigeren zonder te bijten? Buck corrigeert in zo n geval te hard maar zonder gaten. Maar het is wel gelijk duidelijk. En in zo n situatie als bij opdringerige onderdanigheid ben ik daar ook nooit bang voor dat hij zal bijten.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
malinois schreef:In verband met autoloos zijn moest ik helaas 5 weken mn honden hier in de buurt en losloopplaats uitlaten. Vorige week was Xygan er ineens vandoor naar een teef en en erg opdringerig. Met de nodige sorrys want dat heeft ie echt nog nooit gedaan naar een andere hond en dat is ook echt niets voor hem. Oh zegt meneer ze is gisteren gedekt hoor dus kan nog wel lekker ruiken
Ita wordt ook meestal behoorlijk pissig als er zo'n opdringerige likker tegen haar aan staat te drammen.
En ja ook Ita is dus hartstikke vals in de ogen van de betreffende bazen.
Jij hebt het met die jongeman in ieder geval al goed weten op te lossen Nanna