Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kenji's Hooper topic | 12-09-17: Gestopt

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Kenji's Hooper topic | 1e competitie & 2e NK!

Ongelezen bericht door Eilfy »

Na een maandje (iets minder) hoopers rust hebben we gisteren in het kader van de seizoensafsluiting weer even samen getraind. Op het menu stonden lijnparcoursen, een nieuwe manier van handlen die per 1-1-2017 ingevoerd gaat worden. De luxe bij Zoys is dat we 4 keurmeesters rond hebben lopen dus we hebben alle 4 een parcours ontworpen en hebben daar onze cursisten op losgelaten. En met succes want ze vonden het allemaal erg leuk. Sowieso werden de lijnparcoursen enthousiast ontvangen.

Kenji liep ze als vanouds super. We zullen nog wel een niveau omhoog moeten want we moeten naar advanced toe, maar ben erg happy met dit begin!

Filmpje:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1

Re: Kenji's Hooper topic | Lijnparcoursen

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Netjes! :ok:
Tamara1985
Actief

Ongelezen bericht door Tamara1985 »

gaaf om te zien!! 28 feb, gaan kensi en ik ook starten met hoopers!! heb er nu al zin in
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Nikki90 schreef:Netjes! :ok:
Ja vond ik ook :ok: al merk ik wel dat hij op lange lijnen echt wil gaan en daardoor iets minder stuurbaar wordt. Dus dat is iets om op te trainen
Tamara1985 schreef:gaaf om te zien!! 28 feb, gaan kensi en ik ook starten met hoopers!! heb er nu al zin in
Wat leuk! Het is ook echt leuk om te doen :) Waar ga je hooperen?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Nikki90
Zeer actief

Eilfy schreef:
Nikki90 schreef:Netjes! :ok:
Ja vond ik ook :ok: al merk ik wel dat hij op lange lijnen echt wil gaan en daardoor iets minder stuurbaar wordt. Dus dat is iets om op te trainen
Gelukkig hebben we nog even voordat het nieuwe seizoen weer begint! :mrgreen:

De lijnparcoursen zijn bij ons nog een dingetje. De eerste keer de estafette trainen snapte Jet niet waarom ik nou mee ging lopen. :roll: Daardoor kwam ze steeds naar me toe. De estafette gaat nu de ene keer foutloos en de andere keer maakt ze een foutje. Ik probeer zo min mogelijk mee te lopen, maar op dit parcours vind ze het meelopen niet meer zo raar gelukkig. Andere lijnparcoursen hebben we nog niet gelopen. Eerst de estafette maar eens onder de knie krijgen. :engel:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Als je een hond hebt die de afstanden goed pakt, hoef je als je je positie goed kiest helemaal niet zoveel mee te lopen. En als je al beweegt, helpt het bij veel honden wel om dit in een tunnel (bijv. naar je toe) of als ze al om een ton/gate aan het gaan zijn te doen. Dan is de kans dat ze direct naar je toe komen minder groot. Maar het is een dingetje... en de beste oplossing is trainen op afstanden en minder meelopen (daar heb je zeker in de hogere klassen ook het meeste aan)
Nikki90
Zeer actief

Eilfy schreef:Als je een hond hebt die de afstanden goed pakt, hoef je als je je positie goed kiest helemaal niet zoveel mee te lopen. En als je al beweegt, helpt het bij veel honden wel om dit in een tunnel (bijv. naar je toe) of als ze al om een ton/gate aan het gaan zijn te doen. Dan is de kans dat ze direct naar je toe komen minder groot.
Op deze manier doe ik het ook inderdaad als ik beweeg. :)
Eilfy schreef:Maar het is een dingetje... en de beste oplossing is trainen op afstanden en minder meelopen (daar heb je zeker in de hogere klassen ook het meeste aan)
De afstanden gaan (tijdens het trainen :mrgreen: ) erg goed!
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

kenji gaat echt super.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Voor ons duurt de start van het seizoen nog wel even, maar we hebben ook geen haast :-) Licentie is officieel overgezet naar Advanced, met een beetje mazzel kunnen we 9 april voor de eerste keer in die klasse lopen. Het hangt er ook een beetje vanaf of de organisatie die wedstrijd wil organiseren.

Voor die tijd hebben we nog een heel speciaal seminar gepland staan. Op 24, 25 en 26 februari komt Amanda Nelson naar Nederland voor een 3-daags seminar! Wij hebben daar voor 2 dagen een working spot. Ben erg benieuwd wat we er gaan leren en welke tips Amanda mij kan geven. Als voorbereiding op het seminar moesten we een oefening trainen op een comfortabele afstand en een afstand die voor ons een uitdaging was. Comfortabel is voor Kenji novice, training is advanced. Bleek hij beide zeer gemakkelijk te lopen. Dus toen de gok genomen en alles op elite gezet (6-8 meter uit elkaar). Liep hij die gewoon ook :o Als test om te kijken of het niet gewoon mapping van het parcours was maar echt de afstand, het parcours ook andersom gelopen. Ook dit gaf geen problemen. Apetrots dus op Kenji.

En natuurlijk is het gefilmd:
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
Aantal honden: 2

Re: Kenji's Hooper topic | 8/2: Pre-seminar training

Ongelezen bericht door ninnie »

Kenji gaat zoo goed!!! Jullie maken samen reuzesprongen met de afstanden!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
Nikki90
Zeer actief

Gaaf!
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Thanks :-) was ook heel gaaf om te doen! Dit weekend het seminar, ben heel benieuwd
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: Kenji's Hooper topic | 25/2 Seminar dag 1

Vandaag was het dag 1 van het lang verwachte seminar van Amanda Nelson. Kenji mocht mee en we hadden een working spot dus we hebben ook echt met Amanda kunnen trainen. Even los van dat het een fantastische handler is waar ik altijd met heel veel plezier naar kijk, is ze ook nog eens echt een hele fijne trainster. Ze is positief naar hond & handler, ziet scherp waar de problemen liggen en geeft haar visie daarop (meteen aangevend dat het haar visie is en niet de enige verklaring die er kan zijn), ze past de training aan op het niveau van de combinatie en ze focust heel erg op handling.

Kenji zat in de advanced groep en daar krijgen we een aantal zeer pittige sequences voor onze neus. Mijn doel was vooral werken aan het sturen op afstand, Kenji pakt logische lijnen namelijk prima maar hij is niet altijd even stuurbaar. Veel tips gekregen en met geduld, kritisch kijken naar mijn eigen handling & een fantastische hond zijn we alle sequences door gekomen vandaag. Als klap op de vuurpijl een geweldig compliment van Amanda, die vroeg of ze Kenji mocht filmen om in de VS te laten zien hoe hoopers bedoeld is. Dat was wel even een "wow" moment... dus als jullie mij kwijt zijn, ik zit op een roze wolk :mrgreen:

Morgen dag 2, mogen we nog een dagje werken op andere parcoursen / sequences. Daarna volgen ook de filmpjes, kan ik mooi een compilatie maken van 2 dagen :) Maar dit wilde ik alvast kwijt, want ik ben zo waanzinnig trots op Kenji en wat we in de 1,5 jaar die we nu bezig zijn bereikt hebben.
ninnie
Zeer actief

Super!! En Amanda heeft ook groot gelijk, als ik jullie samen zie hooperen is dat echt heel mooi om te zien. Het gaat zo vloeiend en het ziet er ook zo natuurlijk uit. Topteam!
Ik ben reuzebenieuwd naar de filmpjes :D

Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

wat gaaf joh! ben benieuwd naar de filmpjes.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Nikki90
Zeer actief

Gaaf! Ook ik ben benieuwd naar de filmpjes!
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Gisteren dag 2, en dat het vermoeiend is blijkt wel uit het feit dat ik gisteravond om 22:00 uur gestrekt op bed lag terwijl ik echt een avondmens ben en alles voor 23:00 uur slapen eigenlijk te vroeg vindt. Maar het was de vermoeidheid (ook nu nog, gelukkig korte dag werken) meer dan waard! Andere sequences gedaan waarmee er naast het "push and pull" ook veel aandacht is besteed aan handlerspositie, foundation werk en het vergroten van de afstanden. Wat je wel merkte aan eigenlijk alle honden (inclusief Kenji) is dat het echt vermoeiend is. Hoopers wordt zo vaak weggezet als sport van oude honden "om nog leuk wat te hobbelen" maar als je echt aan die afstanden en het sturen gaat werken is het ook voor een jonge, gezonde sporthond gewoon echt vermoeiend. Maar wel enorm gaaf.

Ga hopelijk vandaag nog wat filmpjes kunnen plaatsen, heb enorm veel filmmateriaal dus dat wordt nog even wat uitzoek- en monteerwerk. En de boodschap van dit weekend:

"Hoopers - if it was simple, it would have been called agility" :LOL: :engel:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Eilfy schreef:Gisteren dag 2, en dat het vermoeiend is blijkt wel uit het feit dat ik gisteravond om 22:00 uur gestrekt op bed lag terwijl ik echt een avondmens ben en alles voor 23:00 uur slapen eigenlijk te vroeg vindt. Maar het was de vermoeidheid (ook nu nog, gelukkig korte dag werken) meer dan waard! Andere sequences gedaan waarmee er naast het "push and pull" ook veel aandacht is besteed aan handlerspositie, foundation werk en het vergroten van de afstanden. Wat je wel merkte aan eigenlijk alle honden (inclusief Kenji) is dat het echt vermoeiend is. Hoopers wordt zo vaak weggezet als sport van oude honden "om nog leuk wat te hobbelen" maar als je echt aan die afstanden en het sturen gaat werken is het ook voor een jonge, gezonde sporthond gewoon echt vermoeiend. Maar wel enorm gaaf.

Ga hopelijk vandaag nog wat filmpjes kunnen plaatsen, heb enorm veel filmmateriaal dus dat wordt nog even wat uitzoek- en monteerwerk. En de boodschap van dit weekend:

Klinkt als een super geslaagd weekend! Ben benieuwd naar je filmpjes :D

Ik vind het juist het mooie aan hoopers dat het geschikt is voor de oudjes en minder atletische honden, maar het is ook zo gaaf om te zien hoe honden als Kenji als een speer gaan en toch zo op de kleinste signalen reageren en te sturen zijn. Die combinatie maakt het heel leuk om te zien :D
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Eilfy schreef:
Daar ga ik je nog geregeld aan helpen herinneren :F: :F:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: Kenji's Hooper topic | 25/2 Seminar dag 1 & 2

@veertje: ja dat vind ik er ook zo gaaf aan, al gaat mijn voorkeur om naar te kijken (en ook om te handlen) wel uit naar honden als een Kenji die echt gaan. Maar dat is ook een stukje persoonlijke voorkeur :) Kenji reageert overigens zo sterk op lichaamshouding, timing etc. dat dat soms dan ook weer lastig is

@Machie: :schriK: :mrgreen:
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Jullie gaan als een speer!

En het fijne van hoopers vind ik dat het een sport is met enorm veel variatie in niveau. Zowel met honden die fysiek beperkt zijn als met honden in hun top kan je een wedstrijdwaardig team samen stellen. Bij starters wint stabiel vaak van snel en bij advanced kom je nergens als je niet beiden hebt.

De enige harde eis is een hond die wil werken met de baas. Als de hond dat (ook na omkoping) niet wil dan kan is het kansloos.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
ninnie
Zeer actief

Klinkt als een heerlijke 2de dag :)

Fijne van hoopers is inderdaad dat het bijna voor elke hond geschikt is :) ik vond het juist fijn om het als voorbereiding voor de agility te kunnen doen. Alleen werd ik verslaafd en blijven we hooperen :)

Ben heel benieuwd naar de filmpjes! Ben razend nieuwsgierig :)

Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

En hier dan het filmpje met de hoogtepunten:

Voor dit filmpje heb ik in totaal bijna een uur aan videomateriaal door moeten kijken. Hier niet te zien maar wel geplaatst in de seminar groep zijn ook alle sequences die niet goed gingen of qua handling / looplijnen van Kenji strakker konden. Het was erg mooi om te zien hoe goed Kenji reageert op wat ik aangeef en vooral hoe belangrijk daarbij je lichaamshouding is. Mijn grootste inzicht van het seminar was dan ook dat Kenji eigenlijk altijd precies doe wat ik aangeef alleen dat ik daar nog wat handiger en beter in moet worden.

Gelukkig blijft Amanda ons zeer waarschijnlijk wel volgen dus hopelijk kunnen we nog meer stappen gaan maken komend jaar :) Volgend jaar komt ze als het goed is weer, pre-reservering van wederom een working spot voor 2 dagen is al gedaan :D

Nu op naar onze eerste wedstrijd op advanced niveau, 9 april in Purmerend.
ninnie
Zeer actief

Re: Kenji's Hooper topic | 25/2 Seminar: Filmpjes!

Wauw! Echt heel mooi!
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Erg mooi om te zien! Die advanced rondjes gaan wel goedkomen denk ik zo :ok:
Nikki90
Zeer actief

Heel gaaf! :D
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben erg benieuwd hoe de advanced gaat, op training gaat het wel steeds beter en dan met name het stukje stuurbaar op afstand. Maar we zijn er nog lang niet dus dit jaar lekker ervaring op doen :)
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Nou... advanced dus. De afgelopen weken stonden vooral in het teken van de agility (3e, 4e, 5e en 6e Utje gehaald dus door naar de 2e graad). Qua hoopers veel les gegeven, een aantal leuke workshops gepland om te gaan geven en de eerste wedstrijd van het seizoen mogen keuren. Met Kenji alleen getraind en daar gefocust op gewoon lekker samen lopen.

Morgen start voor ons het seizoen met ook ons debuut in de advanced. Vandaag als een soort van proef een advanced parcours neergezet, eentje die ik zelf heb ontworpen ongeveer een jaar terug. En dat ziet er dus zo uit op tekening:

Afbeelding

Advanced is naast afstand (tot 10 meter van het vak af) ook meer techniek. In dit geval een weg voor een tunnel langs (2 naar 3), dubbele weg (lijn 8-11), van lijn halen (11-12) en dan vervolgens wel op afstand doorsturen (15-17). Parcours opgezet en lopen maar. Ik had voor het eerst dat ik het vak van 3x3 echt maar klein vond en ik moest ook echt puzzelen om met mijn stappen goed uit te komen. Maar het lukte! Niet in één keer, en dat lag volledig aan mij, maar het lukte wel :) En dat gaf echt een heel erg lekker gevoel.

Filmpje:

Op onze vaste trainingsavond (vrijdag) ook een parcours getraind, dit is meer novice+, hij loopt deze wel mooier / strakker dus ik weet ook dat er op advanced niveau nog heel wat winst te behalen is in het lopen van de lijnen (en het werken aan vertrouwen op afstand, zowel bij mij als bij Kenji)

Filmpje:

Morgen dus onze eerste wedstrijd, ik ben benieuwd. Dit jaar gebruiken we sowieso voor trainen en op niveau komen, volgend jaar gaan we proberen echt te knallen.
Laatst gewijzigd door Eilfy op 08 apr 2017 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikki90
Zeer actief

Re: Kenji's Hooper topic | 08/04: Advanced training

Mooi! Tot morgen!
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: Kenji's Hooper topic | 08/04: Advanced training

Nikki90 schreef:Mooi! Tot morgen!
:zwaai:

Dat was vandaag dus, heerlijk weer, ruim veld met een (jammer genoeg) iets minder ruime ring waardoor de afstand bij de advanced parcoursen niet helemaal uitkwam zoals gehoopt. Dat maakt sommige lijnen lopen verrekte lastig. Aan de ene kant uitdagend, aan de andere kant wil ik Kenji niet constant kort laten draaien dus dat brengt ook wel de nodige disken met zich mee. 3 stuks vandaag (spel, LP en NH). Maar op het VP deden we precies wat we vorig seizoen iedere wedstrijd gedaan hebben: een uitslag lopen! 1 weigering waardoor we 45 punten, Q en een 1e plaats liepen!

Afbeelding

Filmpjes volgen :)
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”