Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'Ergste geval van dierenmishandeling dat ik ooit gezien heb'
Moderator: moderatorteam
'Ergste geval van dierenmishandeling dat ik ooit gezien heb'
De Britse rechter heeft twee mannen tot vier maanden gevangenisstraf veroordeeld wegens ernstige dierenmishandeling. De twee hadden bij een blinde en dove hond een spijker in zijn kop geslagen en hem levend begraven.
Wandelaars ontdekten de jankende terriër Scamp onder een hoopje aarde in een bos, volgens Sky News. Op röntgenbeelden was te zien dat er een spijker dwars door de schedel van de 16-jarige hond was geslagen. Een dierenarts moest het beest laten inslapen. Hij noemde het drama 'het ergste geval van dierenmishandeling dat hij in de afgelopen 30 jaar had gezien'.
De mannen, respectievelijk 59 en 60 jaar oud, vertelden de rechter dat ze het dier wilden laten inslapen, maar een hoge rekening van de dierenarts wilden voorkomen. Daarom besloten ze het maar zelf te doen. Ze brachten het dier naar een nabijgelegen bos en sloegen hem op zijn kop met een klauwhamer, voordat ze de spijker door zijn kop joegen en hem levend begroeven.
Niet de bedoeling
De advocaat van de 59-jarige hondenbezitter zei dat de man ontzettend hield van de zestienjarige blinde terriër en dat het niet zijn bedoeling was om het dier te kwellen. De rechter noemde de daad echter 'barbaars' en zei dat ze het dier 'onnoemelijk leed' hadden toegebracht.
Voor het gerechtsgebouw hadden zich tientallen demonstranten verzameld die eisten dat de wet ter bescherming van dieren in het Verenigd Koninkrijk moet worden aangescherpt.
http://www.ad.nl/bizar/ergste-geval-van ... ~a3499612/
Wandelaars ontdekten de jankende terriër Scamp onder een hoopje aarde in een bos, volgens Sky News. Op röntgenbeelden was te zien dat er een spijker dwars door de schedel van de 16-jarige hond was geslagen. Een dierenarts moest het beest laten inslapen. Hij noemde het drama 'het ergste geval van dierenmishandeling dat hij in de afgelopen 30 jaar had gezien'.
De mannen, respectievelijk 59 en 60 jaar oud, vertelden de rechter dat ze het dier wilden laten inslapen, maar een hoge rekening van de dierenarts wilden voorkomen. Daarom besloten ze het maar zelf te doen. Ze brachten het dier naar een nabijgelegen bos en sloegen hem op zijn kop met een klauwhamer, voordat ze de spijker door zijn kop joegen en hem levend begroeven.
Niet de bedoeling
De advocaat van de 59-jarige hondenbezitter zei dat de man ontzettend hield van de zestienjarige blinde terriër en dat het niet zijn bedoeling was om het dier te kwellen. De rechter noemde de daad echter 'barbaars' en zei dat ze het dier 'onnoemelijk leed' hadden toegebracht.
Voor het gerechtsgebouw hadden zich tientallen demonstranten verzameld die eisten dat de wet ter bescherming van dieren in het Verenigd Koninkrijk moet worden aangescherpt.
http://www.ad.nl/bizar/ergste-geval-van ... ~a3499612/
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: 'Ergste geval van dierenmishandeling dat ik ooit gezien
Vreselijk
Ik wordt er gewoon misselijk van, arme hond 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Vreselijk......
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Ben je 16 jaar ! geworden.... een leeftijd waar je u tegen zegt, en een leeftijd die velen van ons hier graaaaag mee zouden maken voor hun eigen hond maar die het niet gegund is, en dan kom je schofterig aan je eind...
Ik las het vanochtend idd en was er misselijk van...
Ongenadig...zo aan je eind komen; 16 - doof en blind en door toedoen van degene die je vertrouwde
Ik las het vanochtend idd en was er misselijk van...
Ongenadig...zo aan je eind komen; 16 - doof en blind en door toedoen van degene die je vertrouwde
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
ik krijg tranen in mijn ogen als ik dit lees.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
De advocaat van de 59-jarige hondenbezitter zei dat de man ontzettend hield van de zestienjarige blinde terriër en dat het niet zijn bedoeling was om het dier te kwellen

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Hier ben ik ook misselijk van.
Het arme dier toch.

Het arme dier toch.

- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Arm, arm dier, daar draait mijn maag van om.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Dit is echt verschrikkelijk. Hoe verzin je zoiets? Ik kan er niet bij met mijn verstand. En dat alleen om geld uit te sparen.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Vreselijk, zo naar, dat is toch niet normaal? ALs je zo nodig zelf je hond in wilt laten slapen duw hem dan een doek met ehter in zn smoel. Heremijntijd wat een mongolen 

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
En als je die ether niet kan krijgen, hak dan met een bijl zijn kop eraf. Dan is hij tenminste in één klap dood. Maar dit? Er zijn echt veel manieren om je hond op een minder dieronvriendelijke wijze proberen om zeep te helpen als er geen geld is voor een spuitje.
-
- Zeer actief
Je lijkt wel een teruggekeerde Syrië-ganger: hakke dur de midde Chalied.Domor schreef:En als je die ether niet kan krijgen, hak dan met een bijl zijn kop eraf. Dan is hij tenminste in één klap dood. Maar dit? Er zijn echt veel manieren om je hond op een minder dieronvriendelijke wijze proberen om zeep te helpen als er geen geld is voor een spuitje.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Het is niet chique, maar het is wel dodelijk. En als ze een beetje hout kunnen hakken, in één klap gebeurd en dus pijnloos. Nee, ik zou het nooit kunnen. Maar aangezien deze mannen geen moeite hadden met een spijker door de kop van het hondje te slaan (overigens nadat ze hem met een hamer al geslagen hadden), verwacht ik dat ze daar ook geen problemen mee zullen hebben.
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Afschuwelijk, wat moet dat arme beestje ongelofelijk geleden hebben. 

- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
het is inderdaad heel hard en naar, maar, dat hondje is vast geen 16 geworden door verwaarlozing.
ik wil het niet goed praten, zou zelf zoiets dan liever met een kussen ofzo als ik geen geld voor een spuitje heb :/ ik ken ook iemand die 's nachts z'n eigen kat uit zn lijden heeft moeten lossen omdat dat beestje het uitgilde van de pijn door ziekte, dan ga je misschien toch rare dingen doen. kan me ergens voorstellen dat ze hadden gehoopt dat het met een hamer in 1 keer gedaan zou zijn en dat dat dus niet lukte, ik vind het vooral naar voor het hondje dat het zo langzaam is gegaan
ik wil het niet goed praten, zou zelf zoiets dan liever met een kussen ofzo als ik geen geld voor een spuitje heb :/ ik ken ook iemand die 's nachts z'n eigen kat uit zn lijden heeft moeten lossen omdat dat beestje het uitgilde van de pijn door ziekte, dan ga je misschien toch rare dingen doen. kan me ergens voorstellen dat ze hadden gehoopt dat het met een hamer in 1 keer gedaan zou zijn en dat dat dus niet lukte, ik vind het vooral naar voor het hondje dat het zo langzaam is gegaan

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Beetje zoals een koe en varken eerst een pin door de kop krijgen gejast en dan daarna de strot doorgesneden .Oh nee dan is het goed want we moeten eten. Ojee die pin word ook wel eens weg gelaten en dan gaat gelijk het mes door de strot.Nicoline schreef:het is inderdaad heel hard en naar, maar, dat hondje is vast geen 16 geworden door verwaarlozing.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nou sorry ik vind het toch niet normaal als je dit doet en kunt, walgelijk verhaal 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Je zou toch denken, als je een hond eerst 16 jaar te eten geeft, dat ene spuitje ook maar een fractie is.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik ben niet gauw misselijk van een bericht maar dit slaat wel alles... Als je echt van je hond houdt en je geeft deze al 16 jaar te eten dan maakt dat ene spuitje ook niet meer uit
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Dit topic en mishandeling is me zo bijgebleven...
Vannacht droomde ik serieus dat ik met een bestelwagen een ongeluk kreeg en er spijkers in mijn kop zaten...die moest de dokter eruit trekken...omg
Vannacht droomde ik serieus dat ik met een bestelwagen een ongeluk kreeg en er spijkers in mijn kop zaten...die moest de dokter eruit trekken...omg

Dan hebben ze dus 16 jaar de tijd gehad om te sparen voor het (toch wel te verwachten?) inslapen van de hond.
Je zou als advocaat maar voor dat soort mensen kunnen pleiten
Je zou als advocaat maar voor dat soort mensen kunnen pleiten

-
- Zeer actief
Ik zou dan naar de dichtstbijzijnde dierenarts gaan en hem in laten slapen, geen haar op mijn hoofd die erover denkt om het zelf te doen, dat zou ik niet eens kunnenNicoline schreef:het is inderdaad heel hard en naar, maar, dat hondje is vast geen 16 geworden door verwaarlozing.

-
- Actief
hier kan ik alleen maar van huilen
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
een spuit kost hier toch ook alweer 200 euro. als er accuut iets is, je hond heeft veel pijn en je hebt het geld gewoon niet (als in, het staat gewoon niet op je rekening) dan sta je daar en moet je toch *iets* doen. zou mij ook kunnen overkomen, gelukkig zou ik in zo'n geval geld kunnen lenen en heb sowieso van een aantal lieve mensen een voor-het-geval-dat potje gekregen voor de hond. maarja als je dat niet hebt en het beestje moet *nu* geholpen worden... ik hoop eigenlijk nooit voor zo'n keuze te hoeven staan :/ blijft wel dat de manier waarop ze het gedaan hebben heel naar is.joline schreef:Ik zou dan naar de dichtstbijzijnde dierenarts gaan en hem in laten slapen, geen haar op mijn hoofd die erover denkt om het zelf te doen, dat zou ik niet eens kunnenNicoline schreef:het is inderdaad heel hard en naar, maar, dat hondje is vast geen 16 geworden door verwaarlozing.
ik wil het niet goed praten, zou zelf zoiets dan liever met een kussen ofzo als ik geen geld voor een spuitje heb :/ ik ken ook iemand die 's nachts z'n eigen kat uit zn lijden heeft moeten lossen omdat dat beestje het uitgilde van de pijn door ziekte, dan ga je misschien toch rare dingen doen. kan me ergens voorstellen dat ze hadden gehoopt dat het met een hamer in 1 keer gedaan zou zijn en dat dat dus niet lukte, ik vind het vooral naar voor het hondje dat het zo langzaam is gegaan![]()
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Nee, sterker nog, ik geloof dat dierenartsen (in nederland althans) ook een eed afleggen dat ze een dier in nood altijd verlicht zijn te helpen. Ik neem dan aan dat het wel om acute, noodzakelijke zorg gaat, maar een spuitje bij ondraaglijk lijden door ouderdom lijkt mij daar wel onder te vallen.Kells schreef:Van dattum dus. Ik ben trouwens nog nooit een dierenarts tegen gekomen die betaling vooraf wilde voor een (spoed)behandeling.Cleva schreef:Nou, als het moet en je hebt het geld niet (ik vind 200 euro trouwens belachelijk duur) dan vergeet je dat even te melden.
Ik ben op zich niet zo van de fraude maar een hond die op sterven na dood is gaat echt wel voor.
Dan betaal je gewoon later.
Maar nogmaals, bijna elke dierenarts snapt dat de prioriteit op dat moment bij het dier ligt. Dat geld komt wel.
-
- Zeer actief
Een prikje zou ik wel kunnen geven maar ik moet er niet aan denken om met een hamer de kop in te slaan of iets dergelijksCleva schreef:Als ik er de middelen voor had zou ik het juist veel liever zelf doen. Gewoon een Drionpil/prik.joline schreef: Ik zou dan naar de dichtstbijzijnde dierenarts gaan en hem in laten slapen, geen haar op mijn hoofd die erover denkt om het zelf te doen, dat zou ik niet eens kunnen![]()
In vertrouwde omgeving, gewoon samen op de bank.
Als ik ergens niet zo nodig een vreemde bij hoef dan is het wel het afscheid van mijn hond.
Dierenartsen zijn heel begripvol, willen thuis langskomen en houden zich verder afzijdig maar ze zijn er toch. Ik zou het veel liever samen met mijn hond en mijn naasten in besloten kring doen.
Zo moeilijk is het niet om een prikje te zetten. Dat kun je ook wel zonder diergeneeskundebul.