Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reu van 1,5 markeert in huis
Moderator: moderatorteam
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
- Aantal honden: 3
Reu van 1,5 markeert in huis
Ik zit met een probleem met Lemmi.
Lemmi is nu ongeveer 1,5, een reutje uit Roemenië.
Hij blijft 's nachts en wanneer ik weg ben, samen met mijn andere hond, los in de woonkamer.
Maakt niks stuk en is heel lief verder.
Sinds een week ongeveer is hij plotseling begonnen met de meubels te markeren.
Zowel 's nachts als wanneer ik werken ben.
Ik kan me best voorstellen dat hij wat stress heeft, omdat we in een paar maanden tijd al verschillende keren verhuisd zijn (tijdelijk logeren i.v.m. verbouwing nieuw huis), maar we zaten hier al zeker een paar weken toen hij is begonnen.
Ik ben nog niet bij een dokter geweest, maar ik denk niet dat het iets medisch is, omdat hij het niet doet wanneer ik erbij ben.
Dan kan hij het heel lang volhouden zonder naar buiten te willen.
Heeft iemand tips?
Lemmi is nu ongeveer 1,5, een reutje uit Roemenië.
Hij blijft 's nachts en wanneer ik weg ben, samen met mijn andere hond, los in de woonkamer.
Maakt niks stuk en is heel lief verder.
Sinds een week ongeveer is hij plotseling begonnen met de meubels te markeren.
Zowel 's nachts als wanneer ik werken ben.
Ik kan me best voorstellen dat hij wat stress heeft, omdat we in een paar maanden tijd al verschillende keren verhuisd zijn (tijdelijk logeren i.v.m. verbouwing nieuw huis), maar we zaten hier al zeker een paar weken toen hij is begonnen.
Ik ben nog niet bij een dokter geweest, maar ik denk niet dat het iets medisch is, omdat hij het niet doet wanneer ik erbij ben.
Dan kan hij het heel lang volhouden zonder naar buiten te willen.
Heeft iemand tips?

Happy en Lemmi
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Reu van 1,5 markeert in huis
Voorlopig z'n ruimte beperken 's nachts en als je er niet bent. Bij ons begon Boomer er op een gegeven moment mee, nadat hij al een paar weken bij ons was. Ruimte verkleind en het probleem was opgelost. Na een paar weken kon hij weer gewoon los in huis zonder problemen
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik denk dat iets medisch zoals een blaasontsteking best heel goed mogelijk is. En dat hij het heel lang ophoudt dat als jij er bij bent zou dan echt pure beheersing van hem zijn.
En in nieuw huis kan het dan ook ineens gaan opspelen. Inderdaad even een veilige iets kleinere ruimte aanbieden. Kan dan later wel weer uitgebreid worden als hij zich vertrouwd voelt.
Doet hij het vaak op dezelfde plek en waar is die plek? Dat zegt vaak ook heel veel.
En in nieuw huis kan het dan ook ineens gaan opspelen. Inderdaad even een veilige iets kleinere ruimte aanbieden. Kan dan later wel weer uitgebreid worden als hij zich vertrouwd voelt.
Doet hij het vaak op dezelfde plek en waar is die plek? Dat zegt vaak ook heel veel.

- madred
- Zeer actief
Hij doet het niet op een vaste plek.
Hij neemt alle meubels ....
Hij neemt alle meubels ....

Happy en Lemmi
- madred
- Zeer actief
Even een update :
Ik heb voor Lemmi een "puppykennel" van 1.20 m hoog aangeschaft en hier slaapt hij nu in 's nachts.
De eerste nacht geen probleem, omdat ik op de bank was blijven slapen in de woonkamer.
De volgende 2 nachten vond hij het rond zessen 's ochtends echt wel goed geweest en gilt en blaft hij met tussenpozen.
Maar ok, even volhouden maar. Akira slaapt gewoon in de woonkamer bij hem, maar hij protesteert dus behoorlijk
In de kennel heeft hij dus tot nu toe niet geplast, dus ruimte beperken helpt wél.
Ik heb voor Lemmi een "puppykennel" van 1.20 m hoog aangeschaft en hier slaapt hij nu in 's nachts.
De eerste nacht geen probleem, omdat ik op de bank was blijven slapen in de woonkamer.
De volgende 2 nachten vond hij het rond zessen 's ochtends echt wel goed geweest en gilt en blaft hij met tussenpozen.
Maar ok, even volhouden maar. Akira slaapt gewoon in de woonkamer bij hem, maar hij protesteert dus behoorlijk
In de kennel heeft hij dus tot nu toe niet geplast, dus ruimte beperken helpt wél.

Happy en Lemmi
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik zou een wekker zetten en hem voor het geblaf en geschreeuw eruit halen. Dan leert hij dat hij er vanzelf uitgehaald wordt, ook zonder geblaf. Op een gegeven moment kun je dan steeds later hem eruit halen
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik zou ook wel iets doen met het gillen. Heb je zijn urine nu al laten nakijken? Een hond van 1,5 jaar die ineens weer onzindelijk is, die als je dat probleem aanpakt ineens gaat gillen, daar speelt meer..... Ik vind het gewoon zielig.....

- madred
- Zeer actief
Urine en bloed laten nakijken.gyanty schreef:Ik zou ook wel iets doen met het gillen. Heb je zijn urine nu al laten nakijken? Een hond van 1,5 jaar die ineens weer onzindelijk is, die als je dat probleem aanpakt ineens gaat gillen, daar speelt meer..... Ik vind het gewoon zielig.....
Helemaal niks, geen afwijkingen.
De derde dag is hij helemaal stil geweest tot we opstonden en heeft ook nergens gemarkeerd, terwijl hij in de kennel toch nog redelijk wat ruimte tot zijn beschikking heeft.

Happy en Lemmi
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Vriendin van mij haar reu markeerde ook, vooral als ze weg waren, op aanraden dierenarts laten castreren en geloof het of niet, er word niet meer gemarkeerd
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
madred schreef:Urine en bloed laten nakijken.gyanty schreef:Ik zou ook wel iets doen met het gillen. Heb je zijn urine nu al laten nakijken? Een hond van 1,5 jaar die ineens weer onzindelijk is, die als je dat probleem aanpakt ineens gaat gillen, daar speelt meer..... Ik vind het gewoon zielig.....
Helemaal niks, geen afwijkingen.
De derde dag is hij helemaal stil geweest tot we opstonden en heeft ook nergens gemarkeerd, terwijl hij in de kennel toch nog redelijk wat ruimte tot zijn beschikking heeft.
Soms moet je alleen een gewoonte doorbreken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Idd. Je moet de gewoonte doorbreken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi