Ik ga trainen met m'n intacte 4 jaar oude teef. Heeft ze nog een pleziertje voor ze omvalt aan mammatumoren of een BMODonkere Dame schreef:Ik zit hier met bier en chips op de bank ......Leonie. schreef:Nou inderdaad. Een hoop geschreeuw en gescheld. Ik hoopte ook op tips voor tijdens de loopsheidTara schreef:Wat een bizarre wending heeft dit topic genomen.![]()
Hier kan geen film of real life soap tegenop...
![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe slaan jullie al die reuen van je af met een loopse hond
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Hoe slaan jullie al die reuen van je af met een loopse h
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Misschien doet ze dat wel omdat jouw haat- en lastercampagne vreselijk kwetsend is. Nare, náre leugens. En misschien reageren Hilje en ik wel omdat je er óns ook mee kwetst.Tineke schreef: Ik vind Marjoleine veruit het meest verachtelijke loeder wat hier rond hangt en dat mag ze van mij weten ook. Want nu laat ze wel andere de kastanjes uit het vuur halen , onder het mom dat ze daar boven staat natuurlijk
Misschien doe ik dat wel omdat ik gisteren een uur heb liggen janken om de laag-bij-de-grondse en ronduit gemene leugens die jij verspreidt.
Want het is gewoon niet wáár. Als er één iemand is die ijvert voor het ras, is zij het. Als er één iemand is die de honden altijd op de eerste plek zet, is zij het. Als er één iemand is met het hart op de juiste plaats, is zij het. En als er één iemand is die recht door zee is, is zij het.
Is ze soms wat bot? Ja. Zo fukking what. Dat ben ik ook. En dat is Hilje ook, waarvan je aangeeft dat die 'een gouden vriendin is om te hebben'.
Ze zei wat over fila's en dát is de reden voor je haat- en lastercampagne???? Boefuckinghoe.
Het zou wat zijn als ik dat soort dingen zou doen bij iedereen die nare dingen zegt over herders. Grow a fucking pair, en steek je woede in het ijveren voor een rasgroep, zoals je de laatste TIEN jaar had moeten doen, ipv te trappen naar mensen en ze te belasteren met leugens.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik lieg niet met wat ik zeg, ze heeft dan wellicht wat gedaan voor haar eigen ras maar ze heeft niet gedaan wat ze zegt gedaan te hebben. Ze heeft niets over de Fila gezegd ze heeft het expliciet over mijn honden gehad en daar ben ik woest over. Ze is gewoon onaangenaam ben ik van mening en dat gevoel had ik ook de enige keer dat ik haar ontmoet heb. En wij zetten ons in voor ons ras vandaar dat er geen incidenten mee zijn en herplaatsing zelden voor komt. Alleen tetteren wij er minder over.want het gaat gewoon heel goed met ons ras. Hoe vervelend ook voor iedereen verder ik heb met haar een appeltje te schillen en laat me daar niet de mond in snoeren ook niet door jou.En met dat recht door zee valt het ook wel mee mijn pb box is ontploft met mensen die bijzondere onaangename akkefietjes met haar hebben gehad. Recht door zee laat me niet lachen.Miranda schreef:Misschien doet ze dat wel omdat jouw haat- en lastercampagne vreselijk kwetsend is. Nare, náre leugens. En misschien reageren Hilje en ik wel omdat je er óns ook mee kwetst.Tineke schreef: Ik vind Marjoleine veruit het meest verachtelijke loeder wat hier rond hangt en dat mag ze van mij weten ook. Want nu laat ze wel andere de kastanjes uit het vuur halen , onder het mom dat ze daar boven staat natuurlijk
Misschien doe ik dat wel omdat ik gisteren een uur heb liggen janken om de laag-bij-de-grondse en ronduit gemene leugens die jij verspreidt.
Want het is gewoon niet wáár. Als er één iemand is die ijvert voor het ras, is zij het. Als er één iemand is die de honden altijd op de eerste plek zet, is zij het. Als er één iemand is met het hart op de juiste plaats, is zij het. En als er één iemand is die recht door zee is, is zij het.
Is ze soms wat bot? Ja. Zo fukking what. Dat ben ik ook. En dat is Hilje ook, waarvan je aangeeft dat die 'een gouden vriendin is om te hebben'.
Ze zei wat over fila's en dát is de reden voor je haat- en lastercampagne???? Boefuckinghoe.
Het zou wat zijn als ik dat soort dingen zou doen bij iedereen die nare dingen zegt over herders. Grow a fucking pair, en steek je woede in het ijveren voor een rasgroep, zoals je de laatste TIEN jaar had moeten doen, ipv te trappen naar mensen en ze te belasteren met leugens.
Laatst gewijzigd door Tineke op 03 mar 2017 09:32, 2 keer totaal gewijzigd.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ehm, pony's moeten allemaal tot hun 8e jaar gemeten worden. Dus dat klopt niet.crutz schreef:crutz schreef:http://healthypets.mercola.com/sites/he ... fects.aspx
zal mezelf maar eens quoten
diversen vragen om onderbouwing, vanochtend had ik enkel tijd om de link te delen, nu ook tijd voor iets meer info
oa de groeischijven sluiten onder invloed van de hormonen. Haal je deze hormonen weg zullen de groeischijven later sluiten en zal de hond hoger en vaak ranker worden. In de paarden wereld is dit wel al langer bekend. Bv bij de pony klassen zijn er diverse hoogte indelingen. Een hengst hoeft maar voor het laatst officieel gemeten te worden op 5 jarige leeftijd, een ruin moet jaarlijks officieel gemeten worden tot deze de 7 jaar gepasseerd is omdat deze langer doorgroeien en daardoor in een andere hoogte klasse (onder andere voor springwedstrijden) vallen.
Verder krijg je een verminderde botdichtheid (vooral bij teven) wat ook gebeurd als vrouwen in de overgang komen en de oestrogeen wegvalt, een van de redenen dat de dames en heren medici niet graag en enkel in geval van medische noodzaak humaan alles verwijderen ipv afbinden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou vooruit dan .Miranda schreef:Misschien doet ze dat wel omdat jouw haat- en lastercampagne vreselijk kwetsend is. Nare, náre leugens. En misschien reageren Hilje en ik wel omdat je er óns ook mee kwetst.Tineke schreef: Ik vind Marjoleine veruit het meest verachtelijke loeder wat hier rond hangt en dat mag ze van mij weten ook. Want nu laat ze wel andere de kastanjes uit het vuur halen , onder het mom dat ze daar boven staat natuurlijk

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Miranda
- Erelid
Die drie seconden op Kit's begrafenis. Ja, dan heb je vást een beter beeld dan Hilje en ik hebbenTineke schreef:Ze is gewoon onaangenaam ben ik van mening en dat gevoel had ik ook de enige keer dat ik haar ontmoet heb.

Ik ga Hilje's voorbeeld volgen, ik ben er wel weer klaar mee.
And few will ever climb
- TessaThomas
- Zeer actief
Ik kan heel leuk zeggen andere honden ontwijken, maar in jouw woonsituatie lijkt me dat niet heel makkelijk.Leonie. schreef:Nou inderdaad. Een hoop geschreeuw en gescheld. Ik hoopte ook op tips voor tijdens de loopsheidTara schreef:Wat een bizarre wending heeft dit topic genomen.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ruim 25 jaar geleden bij mijn weten niet. Hadden in de groep waar ik reed met m'n pony 1 hengst meelopen vandaar dat dat bijgebleven is.TessaThomas schreef:Ehm, pony's moeten allemaal tot hun 8e jaar gemeten worden. Dus dat klopt niet.crutz schreef:crutz schreef:http://healthypets.mercola.com/sites/he ... fects.aspx
diversen vragen om onderbouwing, vanochtend had ik enkel tijd om de link te delen, nu ook tijd voor iets meer info
oa de groeischijven sluiten onder invloed van de hormonen. Haal je deze hormonen weg zullen de groeischijven later sluiten en zal de hond hoger en vaak ranker worden. In de paarden wereld is dit wel al langer bekend. Bv bij de pony klassen zijn er diverse hoogte indelingen. Een hengst hoeft maar voor het laatst officieel gemeten te worden op 5 jarige leeftijd, een ruin moet jaarlijks officieel gemeten worden tot deze de 7 jaar gepasseerd is omdat deze langer doorgroeien en daardoor in een andere hoogte klasse (onder andere voor springwedstrijden) vallen.
Verder krijg je een verminderde botdichtheid (vooral bij teven) wat ook gebeurd als vrouwen in de overgang komen en de oestrogeen wegvalt, een van de redenen dat de dames en heren medici niet graag en enkel in geval van medische noodzaak humaan alles verwijderen ipv afbinden.
- TessaThomas
- Zeer actief
Ik weet niet beter dat het al 8 jaar is sinds ik wedstrijden rijd. Maar dat is net wat later, zo'n 18 jaar geleden.crutz schreef:Ruim 25 jaar geleden bij mijn weten niet. Hadden in de groep waar ik reed met m'n pony 1 hengst meelopen vandaar dat dat bijgebleven is.TessaThomas schreef:Ehm, pony's moeten allemaal tot hun 8e jaar gemeten worden. Dus dat klopt niet.crutz schreef:crutz schreef:http://healthypets.mercola.com/sites/he ... fects.aspx

- Tineke
- Zeer actief
Inderdaad sommige mensen hebben daar genoeg aan.De rilling over mijn rug was dat wel voor mij. En als ze zo recht door zee was had ze gewoon een bericht zelf moeten sturen IPV andere te polsen. En als ze dan zin honden liefhebber was had ze begrepen wat ik me zo aantrok en dan was het klaar geweest voor mij . Ik had inderdaad niet via Hil haar post moeten reageren dat was stom en fout van me. Maar dan nog had ik hetzelfde gezegd en sta ik achter ieder woord.Miranda schreef:Die drie seconden op Kit's begrafenis. Ja, dan heb je vást een beter beeld dan Hilje en ik hebbenTineke schreef:Ze is gewoon onaangenaam ben ik van mening en dat gevoel had ik ook de enige keer dat ik haar ontmoet heb.![]()
Ik ga Hilje's voorbeeld volgen, ik ben er wel weer klaar mee.
Laatst gewijzigd door Tineke op 03 mar 2017 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.

- Miranda
- Erelid
Fijn voor je.Tineke schreef:Maar dan nog had ik hetzelfde gezegd en sta ik achter ieder woord.
Overigens heb ik je bericht gemeld. Just so you know.
And few will ever climb
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Hahaha, misschien moet ik mijn wegjaagkunsten gaan oefenen. Hoe doe jij dat? Ik ben er niet goed in. Ik heb een buurman die slecht ter been is en die heeft een enorm intensieve pup bij zijn oude hondje gezet. Die pup komt ons telkens lastigvallen op het losloopstukje hier in de buurt. Vanmorgen weer rechtsomkeert gemaakt toen ik hem in de verte zag, maar hij kwam toch op ons af gegaloppeerd. Mijn god, wat een irritant beest. Lou snauwt er zelfs naar (een sneu blafje is het eigenlijkTessaThomas schreef: Ik kan heel leuk zeggen andere honden ontwijken, maar in jouw woonsituatie lijkt me dat niet heel makkelijk.Wij hebben hier gelukkig de mogelijkheden wel, hoewel in de wijk er genoeg reuen loslopen en dus bij snelle plasrondjes achter ons aan komen. Maar die zijn gelukkig nogal onder de indruk van mijn wegjaagkunsten dan.

Verder kan ik met haar wel fietsen naar de Oeverlanden, daar vindt ze het fantastisch en we komen nooit iemand tegen. Beetje onpraktisch alleen dat Lou daar niet goed los kan. Nou ja, we gaan het meemaken.
-
- Actief
- Aantal honden: 1
De effecten die hormonen hebben op groeischijven zijn niet rasspecifiek nee, maar de mate waarin dit negatieve gevolgen heeft, die zijn weldegelijk rasspecifiek.crutz schreef: Dat de groeischijven later sluiten en alle negatieve gevolgen daarvan is niet rasspecifiek. Evenals de uitwerking op het metabolisme en zaken als incontinentie.
Dat staat ook zo te lezen in de studie die je linkt ivm. labradors en golden retrievers:
http://www.veterinarypracticenews.com/S ... Than-Labs/
Intacte labradors en golden retrievers : 5% kans op gewrichtsproblemen
Labradors die <6 maanden gesteriliseerd werden: krijgen 10% kans op gewrichtsproblemen
Golden retrievers die <6 maanden gesteriliseerd werden: krijgen 20-25% kans op gewrichtsproblemen
Dit toont aan waarom het opsommen van een hele resem van enkel de meest negatieve studieresultaten bij bepaalde rassen een compleet incorrect beeld geeft en dat door deze veralgemeningen de nadelen tot hysterische hoogtes opgeblazen worden.
Dan orchestreer je gewoon een slechtnieuwsshow die niets met de realiteit te maken heeft. En dat verklaart dan ook waarom dan alsnog blijkt dat gecastreerde teven veel langer leven dan intacte teven.
Enkel wanneer je naar 1 aandoening kijkt en de risico's op alle andere mogelijke aandoeningen niet in achting te nemen.Oh en voor jou info. Bij een middelgroot ras sluiten de groeischijven onder normale omstandigheden al pas tussen de 18-24 maanden. Sterilisatie na de eerste loopsheid (als je pech hebt is de eerste loopsheid al met 6-9 maanden) en dat is dus veel te vroeg.
Als we nu terug gaan naar de studie uitgevoerd op duitse herders zie je dat er inderdaad meer gewrichtsproblemen zijn bij (tussen 6-11 maanden) gecastreerde teven.
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/vms3.34/full
MAAR als je dan weer kijkt naar de kankertabel zie je de laagste kanker incidenten voor lymphosarcoma (LSA), mast cell tumour (MCT), hemangiosarcoma (HSA), osteosarcoma (OSA) samen (meest rechtse kolom) voorkomen zowel bij teven als reuen voorkomen bij honden die gecastreerd werden tussen 6 -11 maanden voor reuen en tussen 6 maanden tot 1 jaar voor teven.

Wanneer je apart kijk voor urogenitale aandoeningen bij teven, zie je dat het voorkomen van mammary cancer (MC) gradueel stijgt , dat pyometra (PYO) enkel voorkomt bij intacte teven en dat de kans op urinary incontinence (UI) gradueel daalt.

Als je dan de slotsom moet nemen van al deze aandoeningen, lijkt het mij een zinvolle en wetenschappelijk steekhoudende keuze om een DH teef op de leeftijd van 1 jaar te laten castreren. Want:
- Je kans op melkkliertumoren en incontinentie is daarmee beperkt tot 2,xx%,
- Je hebt de allerlaagste kans op overige tumoren EN gewrichtsaandoeningen, zelfs vergeleken met intacte teven! En hetzelfde geldt voor reuen.
Maar zoals gezegd, deze studie gaat enkel op voor DH, niet voor Mechelaars. Maar het illustreert wel dat de medische adviezen goed onderbouwd zijn en castreren op 1 jaar voor dit ras weldegelijk netto meer medische voor- als nadelen geeft tov. niet castreren.
Laatst gewijzigd door Cowboy_Bebop op 03 mar 2017 10:39, 2 keer totaal gewijzigd.
- Tineke
- Zeer actief
Oh ik had ook niets anders verwacht van je. Marjolein moet in bescherming worden genomen dat zwakke poppetje. Laat me toch niet lachen Kim Jong Un is er niks bij vergeleken.Miranda schreef:Fijn voor je.Tineke schreef:Maar dan nog had ik hetzelfde gezegd en sta ik achter ieder woord.
Overigens heb ik je bericht gemeld. Just so you know.
Laatst gewijzigd door Tineke op 03 mar 2017 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
TessaThomas schreef: Ik weet niet beter dat het al 8 jaar is sinds ik wedstrijden rijd. Maar dat is net wat later, zo'n 18 jaar geleden.De hengsten die wij hadden lopen groeiden wel vele malen langzamer dan de ruinen. De ruinen konden tussen hun 5e en 8e nog wel een aantal cm groeien(of na de castratie ineens), de hengsten deden aan mm.
even snel terug rekenend is het zelfs 25 jaar geleden dat ik gestopt ben dus is het nog wel langer (tot 30 ongeveer) geleden

- TessaThomas
- Zeer actief
Man, dit is even te ingewikkeld voor mij op dit moment, later even opnieuw lezen.Cowboy_Bebop schreef:De effecten die hormonen hebben op groeischijven zijn niet rasspecifiek nee, maar de mate waarin dit negatieve gevolgen heeft, die zijn weldegelijk rasspecifiek.crutz schreef: Dat de groeischijven later sluiten en alle negatieve gevolgen daarvan is niet rasspecifiek. Evenals de uitwerking op het metabolisme en zaken als incontinentie.
Dat staat ook zo te lezen in de studie die je linkt ivm. labradors en golden retrievers:
http://www.veterinarypracticenews.com/S ... Than-Labs/
Intacte labradors en golden retrievers : 5% kans op gewrichtsproblemen
Labradors die <6 maanden gesteriliseerd werden: krijgen 10% kans op gewrichtsproblemen
Golden retrievers die <6 maanden gesteriliseerd werden: krijgen 20-25% kans op gewrichtsproblemen
Dit toont aan waarom het opsommen van een hele resem van enkel de meest negatieve studieresultaten bij bepaalde rassen een compleet incorrect beeld geeft en dat door deze veralgemeningen de nadelen tot hysterische hoogtes opgeblazen worden.
Dan orchestreer je gewoon een slechtnieuwsshow die niets met de realiteit te maken heeft. En dat verklaart dan ook waarom dan alsnog blijkt dat gecastreerde teven veel langer leven dan intacte teven.
Enkel wanneer je naar 1 aandoening kijkt en de risico's op alle andere mogelijke aandoeningen niet in achting te nemen.Oh en voor jou info. Bij een middelgroot ras sluiten de groeischijven onder normale omstandigheden al pas tussen de 18-24 maanden. Sterilisatie na de eerste loopsheid (als je pech hebt is de eerste loopsheid al met 6-9 maanden) en dat is dus veel te vroeg.
Als we nu terug gaan naar de studie uitgevoerd op duitse herders zie je dat er inderdaad meer gewrichtsproblemen zijn bij (tussen 6-11 maanden) gecastreerde teven.
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/vms3.34/full
MAAR als je dan weer kijkt naar de kankertabel zie je de laagste kanker incidenten voor lymphosarcoma (LSA), mast cell tumour (MCT), hemangiosarcoma (HSA), osteosarcoma (OSA) samen (meest rechtse kolom) voorkomen zowel bij teven als reuen voorkomen bij honden die gecastreerd werden tussen 6 -11 maanden voor reuen en tussen 6 maanden tot 1 jaar voor teven.
http://i405.photobucket.com/albums/pp13 ... evch3l.jpg
Wanneer je apart kijk voor urogenitale aandoeningen bij teven, zie je dat het voorkomen van mammary cancer (MC) gradueel stijgt , dat pyometra (PYO) enkel voorkomt bij intacte teven en dat de kans op urinary incontinence (UI) gradueel daalt.
http://i405.photobucket.com/albums/pp13 ... xpfgpe.jpg
Als je dan de slotsom moet nemen van al deze aandoeningen, lijkt het mij een zinvolle en wetenschappelijk steekhoudende keuze om een DH teef op de leeftijd van 1 jaar te laten castreren. Want:
- Je kans op melkkliertumoren en incontinentie is daarmee beperkt tot 2,xx%,
- Je hebt de allerlaagste kans op overige tumoren EN gewrichtsaandoeningen, zelfs vergeleken met intacte teven! En hetzelfde geldt voor reuen.
Maar zoals gezegd, deze studie gaat enkel op voor DH, niet voor Mechelaars. Maar het illustreert wel dat de medische adviezen goed onderbouwd zijn en castreren op 1 jaar voor dit ras weldegelijk netto meer medische voor- als nadelen geeft tov. niet castreren.

Dank je wel voor de uitgebreide argumentatie trouwens! Heel boeiend.
- Miranda
- Erelid
Nee, omdat het MIJ kwetst.Tineke schreef:Oh ik had ook niets anders verwacht van je. Marjolein moet in bescherming worden genomen dat zwakke poppetjes.Miranda schreef:Overigens heb ik je bericht gemeld. Just so you know.
And few will ever climb
- Tineke
- Zeer actief
Maar het gaat niet om jouMiranda schreef:Nee, omdat het MIJ kwetst.Tineke schreef:Oh ik had ook niets anders verwacht van je. Marjolein moet in bescherming worden genomen dat zwakke poppetjes.Miranda schreef:Overigens heb ik je bericht gemeld. Just so you know.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Leonie. schreef:Hahaha, misschien moet ik mijn wegjaagkunsten gaan oefenen. Hoe doe jij dat? Ik ben er niet goed in. Ik heb een buurman die slecht ter been is en die heeft een enorm intensieve pup bij zijn oude hondje gezet. Die pup komt ons telkens lastigvallen op het losloopstukje hier in de buurt. Vanmorgen weer rechtsomkeert gemaakt toen ik hem in de verte zag, maar hij kwam toch op ons af gegaloppeerd. Mijn god, wat een irritant beest. Lou snauwt er zelfs naar (een sneu blafje is het eigenlijkTessaThomas schreef: Ik kan heel leuk zeggen andere honden ontwijken, maar in jouw woonsituatie lijkt me dat niet heel makkelijk.Wij hebben hier gelukkig de mogelijkheden wel, hoewel in de wijk er genoeg reuen loslopen en dus bij snelle plasrondjes achter ons aan komen. Maar die zijn gelukkig nogal onder de indruk van mijn wegjaagkunsten dan.
) en die snauwt nooit. Maar goed, ik krijg die hond dus gewoon niet weg. En de eigenaar kan de hond niet bijbenen (loopt met een stok) en de hond luistert totaal niet. Die moet ik dus echt gaan vermijden als Mil loops wordt.
Verder kan ik met haar wel fietsen naar de Oeverlanden, daar vindt ze het fantastisch en we komen nooit iemand tegen. Beetje onpraktisch alleen dat Lou daar niet goed los kan. Nou ja, we gaan het meemaken.
qua uitlaten heb ik mazzel dat alles thuis op eigen terrein loopt, maar verder mijdt ik niks als ze loops zijn. een 14 dagen geleden nog een introductie cursus avond agility met een dame die toen een week of 2 loops was en in overleg inderdaad toch gegaan, alleen de andere deelnemers niks gezegd. Heeft geen een reu gereageerd.
Gisteren was de eerste les en een van de deelnemers had moeite met haar jonge reu, dus zegt, zal wel een loopse teef geweest zijn of in de buurt zijn. Daarop reageerde ik dat mijn teef net loops af was, maar dat ze met de introductie nog loops was en hij daar totaal niet op gereageerd had, dat was ze met me eens, dan wist ze niet waarom hij nu afgeleid was......
ook op de KNPV training waar ik zelf met reuen train mogen van mij de loopse teven gewoon mee trainen, graag zelfs, dan kan mijn reu er aan wennen dat het leven ook gewoon doorgaat als er een hitsige dame in de buurt is ipv dat hij alleen maar zijn hormonen achterna loopt
misschien de oudere man helpen met zijn jonge hond, samen wat oplopen en tips geven om met zijn intensieve pup om te gaan zodat ook jij daar voordeel van hebt in de toekomst
-
- Actief
Totaal niet mee eens. Wat je hier schrijft zie ik als het onterecht subjectiveren van feiten.Marjoleine schreef: Niet per definitie.
Ja, er zijn voordelen, en ja, er zijn nadelen.
En die mag iedereen voor zichzelf afwegen.
Maar de mensen die gaan lopen roepen dat het alleen voordelen heeft, die letten dus niet op.
Er zijn wel degelijk nadelen.
Het stoppen van de hormonen vind ik een enorm groot nadeel en om die reden vind IK het dus verminking. Dat mag jij anders vinden, ik vind dat. Mijn mening.
Het vergrootte risico op incontinentie, de verandering van metabolisme, de vachtverandering, allemaal nadelen.
Er zijn er nog meer en het hangt er gewoon vanaf hoe zwaar je iets vindt wegen. Voor mij weegt het zwaar, punt.
Er zijn voor je hond medische voor- en nadelen, en hoe hard deze afgewogen mogen worden moet steeds gebaseerd zijn op de medische ernst van deze aandoeningen en niet een kwestie van meningen. Feit is dat een kwaadaardige melkkliertumor gevaarlijker is voor je hond dan incontinentie of pluizige vacht, ongeacht wat jouw mening hierover is.
Feit is dat het weghalen van die eierstokken zoals uit studies blijkt, netto een beschermend effect heeft op je teven waardoor ze langer leven. Dan kan je opnieuw niet plaatsen tegenover jouw subjectief idee dat 'castratie gelijkstaat aan verminking'. Dat is puur een persoonlijk waardeoordeel over andere mensen dat je er zelf aan geeft en dat geen fluit met medische nadelen voor de hond te maken heeft.
In een andere topic werd er aangehaald 'mensen laten hun hond alleen maar castreren uit gemakszucht want geen bloed'. Wel, als jij begint over het vermijden van incontinentie, dan is dat ook ergens gemakzucht voor het baasje, dan is een lager metabolisme ook maar een ongemak van een baasje die gewoon moet overschakelen naar wat duurdere 'light' voeding' zodat ze op gewicht blijft, dan is die pluizige ondervacht ook voor een stuk een 'esthetisch' ongemak voor het baasje. Dit zijn stuk voor stuk geen medische ernstige (laat staan levensbedreigende) aandoeningen die zwaarder gewogen mogen worden dan pakweg melkkliertumoren.
Laatst gewijzigd door Cowboy_Bebop op 03 mar 2017 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Miranda
- Erelid
Zodra het gaat over iemand waar ik heel veel van houd, en daar leugens over verspreid worden, raakt het MIJ. Blijkbaar snap je dat niet....nou ja, behalve als het over Fila's gaat, maar het is voor mij wel degelijk heel persoonlijk.Tineke schreef:Maar het gaat niet om jou
Zou je over MIJ beweren dat ik een leugenachtig hypocriet kwaadaardig kutwijf ben, een duivelin met het teken van het beest op het voorhoofd, en een broodfokker die uitgefokte honden wegsmijt als uitvreters, dan zou ik er geen seconde van wakker liggen. Ik zou je hartelijk uitlachen en me hooguit afvragen of het niet eens tijd werd voor wat antipsychotica (het is maar een tip).
Maar als je mensen van wie ik houd gaat belasteren en kwetsen, ja DAN raakt het mij wel, En dan gaat het wel degelijk over mij.
And few will ever climb
- Tineke
- Zeer actief
Oh ze is geen brood fokker dat geloof ik niet maar verder heb je haar imo prima omschreven in je woorden in deze post van je.Miranda schreef:Zodra het gaat over iemand waar ik heel veel van houd, en daar leugens over verspreid worden, raakt het MIJ. Blijkbaar snap je dat niet....nou ja, behalve als het over Fila's gaat, maar het is voor mij wel degelijk heel persoonlijk.Tineke schreef:Maar het gaat niet om jou
Zou je over MIJ beweren dat ik een leugenachtig hypocriet kwaadaardig kutwijf ben, een duivelin met het teken van het beest op het voorhoofd, en een broodfokker die uitgefokte honden wegsmijt als uitvreters, dan zou ik er geen seconde van wakker liggen. Ik zou je hartelijk uitlachen en me hooguit afvragen of het niet eens tijd werd voor wat antipsychotica (het is maar een tip).
Maar als je mensen van wie ik houd gaat belasteren en kwetsen, ja DAN raakt het mij wel, En dan gaat het wel degelijk over mij.
Laatst gewijzigd door Tineke op 03 mar 2017 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

- TessaThomas
- Zeer actief
Trainen ontwijk ik idd geen honden. Nu is de teef ook niet mijn trainingshond, maar goed.crutz schreef:qua uitlaten heb ik mazzel dat alles thuis op eigen terrein loopt, maar verder mijdt ik niks als ze loops zijn. een 14 dagen geleden nog een introductie cursus avond agility met een dame die toen een week of 2 loops was en in overleg inderdaad toch gegaan, alleen de andere deelnemers niks gezegd. Heeft geen een reu gereageerd.Leonie. schreef:Hahaha, misschien moet ik mijn wegjaagkunsten gaan oefenen. Hoe doe jij dat? Ik ben er niet goed in. Ik heb een buurman die slecht ter been is en die heeft een enorm intensieve pup bij zijn oude hondje gezet. Die pup komt ons telkens lastigvallen op het losloopstukje hier in de buurt. Vanmorgen weer rechtsomkeert gemaakt toen ik hem in de verte zag, maar hij kwam toch op ons af gegaloppeerd. Mijn god, wat een irritant beest. Lou snauwt er zelfs naar (een sneu blafje is het eigenlijkTessaThomas schreef: Ik kan heel leuk zeggen andere honden ontwijken, maar in jouw woonsituatie lijkt me dat niet heel makkelijk.Wij hebben hier gelukkig de mogelijkheden wel, hoewel in de wijk er genoeg reuen loslopen en dus bij snelle plasrondjes achter ons aan komen. Maar die zijn gelukkig nogal onder de indruk van mijn wegjaagkunsten dan.
) en die snauwt nooit. Maar goed, ik krijg die hond dus gewoon niet weg. En de eigenaar kan de hond niet bijbenen (loopt met een stok) en de hond luistert totaal niet. Die moet ik dus echt gaan vermijden als Mil loops wordt.
Gisteren was de eerste les en een van de deelnemers had moeite met haar jonge reu, dus zegt, zal wel een loopse teef geweest zijn of in de buurt zijn. Daarop reageerde ik dat mijn teef net loops af was, maar dat ze met de introductie nog loops was en hij daar totaal niet op gereageerd had, dat was ze met me eens, dan wist ze niet waarom hij nu afgeleid was......
ook op de KNPV training waar ik zelf met reuen train mogen van mij de loopse teven gewoon mee trainen, graag zelfs, dan kan mijn reu er aan wennen dat het leven ook gewoon doorgaat als er een hitsige dame in de buurt is ipv dat hij alleen maar zijn hormonen achterna loopt
misschien de oudere man helpen met zijn jonge hond, samen wat oplopen en tips geven om met zijn intensieve pup om te gaan zodat ook jij daar voordeel van hebt in de toekomst

Qua wegjagen, ik stamp er op af en doe wat brullen ofzo. Gewoon wat er in me op komt en tot nu toe werkt dat, aan mij heb je dus niet zoveel.
-
- Actief
Wat je inderdaad ziet is dat als je een teef tussen 1-2 jaar castreert, je de minste gewrichtsproblemen hebt, terwijl dit bij de reuen datzelfde effect pas vanaf 2 jaar is.TessaThomas schreef: Man, dit is even te ingewikkeld voor mij op dit moment, later even opnieuw lezen.Wat ik me dan weer afvraag, als wij vragen op welke leeftijd we af moeten rontgenen bij de DH (mag vanaf 12 maanden) dan krijgen wij te horen dat ze het liefst 15 maanden of ouder zien. Andere rassen mogen bijvoorbeeld pas met 18 maanden. Volgens de DA zijn ze op 12 maanden nog in de groei en kan het dus nog veranderen. Als je op dat moment dus castreert lijkt me me dat dat ook invloed heeft? En misschien ook per hond verschillend, mijn reu is tot bijna anderhalf/2 jaar oud blijven groeien, langzaam, maar nog wel groei. Zijn volle zusje was eerder klaar qua hoogte. Met voorrontgenen zag je ook duidelijk dat reu nog in de groei was, terwijl zusje al meer 'af' was. Ons jongste teefje is nadat zij loops werd met 7 maanden niet meer in de hoogte gegroeid. Dat wil beide natuurlijk niks zeggen over de binnenkant, de teef kan van binnen nog wel heel wat veranderen. Zou er dan dus ook verschil zitten in reu / teef?
Dank je wel voor de uitgebreide argumentatie trouwens! Heel boeiend.
Hiervoor zijn meerdere verklaringen mogelijk:
1. Teven zijn sneller volgroeid. Ik ga me niet uitspreken of DH maar bij mensen is het in ieder geval zo dat meisjes sneller groeien dan jongens, maar dat hun groeispurt ook sneller stopt dan bij jongens. Jongens blijven een paar jaar langer doorgroeien.
2. Bij reuen speelt gedrag ook een rol. Wat je ook ziet is dat (in tegenstelling tot de teven) bij intacte reuen terug opvallend veel gewrichtsproblemen hebben dan gecasteerde reuen. Dit kan komen doordat je door castratie het hevige, explosieve, en ook (voor hun gewrichten) schadelijke gedrag gaat dempen waardoor ze ook minder kwetsures gaan oplopen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Je slaat voor t gemak de nadelen voor de hond maar even over? Mijn gacastreerde teef vond t vreselijk dat ze incontinent was. Net een geslagen hondje elke keer weer terwijl ze nog nooit ervoor gestraft is.Cowboy_Bebop schreef:Totaal niet mee eens. Wat je hier schrijft zie ik als het onterecht subjectiveren van feiten.Marjoleine schreef: Niet per definitie.
Ja, er zijn voordelen, en ja, er zijn nadelen.
En die mag iedereen voor zichzelf afwegen.
Maar de mensen die gaan lopen roepen dat het alleen voordelen heeft, die letten dus niet op.
Er zijn wel degelijk nadelen.
Het stoppen van de hormonen vind ik een enorm groot nadeel en om die reden vind IK het dus verminking. Dat mag jij anders vinden, ik vind dat. Mijn mening.
Het vergrootte risico op incontinentie, de verandering van metabolisme, de vachtverandering, allemaal nadelen.
Er zijn er nog meer en het hangt er gewoon vanaf hoe zwaar je iets vindt wegen. Voor mij weegt het zwaar, punt.
Er zijn voor je hond medische voor- en nadelen, en hoe hard deze afgewogen mogen worden moet steeds gebaseerd zijn op de medische ernst van deze aandoeningen en niet een kwestie van meningen. Feit is dat een kwaadaardige melkkliertumor gevaarlijker is voor je hond dan incontinentie of pluizige vacht, ongeacht wat jouw mening hierover is.
Feit is dat het weghalen van die eierstokken zoals uit studies blijkt, netto een beschermend effect heeft op je teven waardoor ze langer leven. Dan kan je opnieuw niet plaatsen tegenover jouw subjectief idee dat 'castratie gelijkstaat aan verminking'. Dat is puur een persoonlijk waardeoordeel over andere mensen dat je er zelf aan geeft en dat geen fluit met medische nadelen voor de hond te maken heeft.
In een andere topic werd er aangehaald 'mensen laten hun hond alleen maar castreren uit gemakszucht want geen bloed'. Wel, als jij begint over het vermijden van incontinentie, dan is dat ook ergens gemakzucht voor het baasje, dan is een lager metabolisme ook maar een ongemak van een baasje die gewoon moet overschakelen naar wat duurdere 'light' voeding' zodat ze op gewicht blijft, dan is die pluizige ondervacht ook voor een stuk een 'esthetisch' ongemak voor het baasje. Dit zijn stuk voor stuk geen medische ernstige (laat staan levensbedreigende) aandoeningen die zwaarder gewogen mogen worden dan pakweg melkkliertumoren.
Daarnaast kon ze zomers amper nog normaal functioneren door vacht. Broeide als een idioot en ze bleef 3 dagen nat als ze gezwommen had wat een van dr grootste hobbys was waardoor ze t ijskoud had in voor en najaar. Niet iedereen gaat voor paar maanden langer leven hoor, ik vind de kwaliteit van leven iets belangrijker dan die paar maanden voor mijn ego.
En ik kan je vertellen dat mijn intacte teef die volop gehad heeft. Fluitend bijna 15 geworden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Extra lijntje meenemen zodat je in ieder geval een mogelijkheid hebt om die puber aan te lijnen en op afstand te houden als jouw teefje loops isLeonie. schreef:Hahaha, misschien moet ik mijn wegjaagkunsten gaan oefenen. Hoe doe jij dat? Ik ben er niet goed in. Ik heb een buurman die slecht ter been is en die heeft een enorm intensieve pup bij zijn oude hondje gezet. Die pup komt ons telkens lastigvallen op het losloopstukje hier in de buurt. Vanmorgen weer rechtsomkeert gemaakt toen ik hem in de verte zag, maar hij kwam toch op ons af gegaloppeerd. Mijn god, wat een irritant beest. Lou snauwt er zelfs naar (een sneu blafje is het eigenlijkTessaThomas schreef: Ik kan heel leuk zeggen andere honden ontwijken, maar in jouw woonsituatie lijkt me dat niet heel makkelijk.Wij hebben hier gelukkig de mogelijkheden wel, hoewel in de wijk er genoeg reuen loslopen en dus bij snelle plasrondjes achter ons aan komen. Maar die zijn gelukkig nogal onder de indruk van mijn wegjaagkunsten dan.

Die JR die niet bij mijn teef destijds was weg te slaan (bij wijze van spreken) heb ik toen aan kunnen lijnen en mijn hond in de zitstand geparkeerd en vervolgens gewacht tot de eigenaren aankwamen.
In andere gevallen met mijn reu erbij haalden de meeste andere reuen het eerlijk gezegd niet in hun hoofd om té ver te pushen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik raak m'n hond liever krijgt aan een agressieve kanker waarbij de lijdensweg maar kort is, dan aan te moeten zien dat z'n vacht hem last bezorgd of dat hij zich vreselijk voelt omdat hij in huis, in z'n mand urine verloren is, terwijl hij van nature enorm zindelijk is, zoals de gemiddelde hond dat is. Dus nee, langer leven is voor mij geen reden om te castreren als het nadelen heeft die de kwaliteit van leven zo aantasten. Ennuh... Mijn intacte reuen maken geen explosievere sprongen enzo dan m'n gecastreerde reuen deden. Wel zijn hun spieren een stuk beter en zijn hun beenderen niet vergroeid door het niet (goed) sluiten van de groeischijven, wat in feite tegennatuurlijk is. En ja, mocht één van de twee de kans krijgen achter een loopse teef aan te gaan en aangereden worden, dan kan ik mezelf verwijten niet beter opgelet te hebben, maar voor m'n hond is het een stuk minder vervelend dan een aftakelend lijf of een broeierige vacht die in de zomer te warm, in de winter te koud is en slecht opdroogt, of incontinent te zijn
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Mijn intacte reuen bewegen normaal... oh dat mag dus niet begrijp ik.. glazen huisjes enzo. Ach gaat toch al niks volgens de zogenaamde regels: pups worden gewoon al belast, t loopt hier al vroeg naast de fiets en ja ze mogen bewegen zoals ze willen... en ja t zijn spierbundels ja dat klopt. Maar wel gezond iig op hun gewrichten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
En wat castreren betreft. Jol is nu 11 jaar en nog intact, zij heeft nooit een nestje gehad en vooralsnog geen problemen ondervonden met de baarmoeder of met tumoren.
Bluf is 8 jaar geworden en heeft een nestje gekregen toen ze drie jaar was. Zij is wel jong overleden, maar niet omdat ze niet gecastreerd was.
Ik weet overigens niet eens hoe het zou zijn geweest als mijn reuen en teven niet intact waren geweest. Ik weet nu eenmaal niet beter en als het niet nodig is laat ik ze liever zoals ze zijn.
Bluf is 8 jaar geworden en heeft een nestje gekregen toen ze drie jaar was. Zij is wel jong overleden, maar niet omdat ze niet gecastreerd was.
Ik weet overigens niet eens hoe het zou zijn geweest als mijn reuen en teven niet intact waren geweest. Ik weet nu eenmaal niet beter en als het niet nodig is laat ik ze liever zoals ze zijn.
- -tycho
- Zeer actief
Helemaal goed toch! Jij beslist wat jij het beste vindt voor jouw honden!Fotogravinnetje schreef:Ik raak m'n hond liever krijgt aan een agressieve kanker waarbij de lijdensweg maar kort is, dan aan te moeten zien dat z'n vacht hem last bezorgd of dat hij zich vreselijk voelt omdat hij in huis, in z'n mand urine verloren is, terwijl hij van nature enorm zindelijk is, zoals de gemiddelde hond dat is. Dus nee, langer leven is voor mij geen reden om te castreren als het nadelen heeft die de kwaliteit van leven zo aantasten. Ennuh... Mijn intacte reuen maken geen explosievere sprongen enzo dan m'n gecastreerde reuen deden. Wel zijn hun spieren een stuk beter en zijn hun beenderen niet vergroeid door het niet (goed) sluiten van de groeischijven, wat in feite tegennatuurlijk is. En ja, mocht één van de twee de kans krijgen achter een loopse teef aan te gaan en aangereden worden, dan kan ik mezelf verwijten niet beter opgelet te hebben, maar voor m'n hond is het een stuk minder vervelend dan een aftakelend lijf of een broeierige vacht die in de zomer te warm, in de winter te koud is en slecht opdroogt, of incontinent te zijn
Voor mij heeft dit topic opgeleverd dat ik mijzelf niet meer de vraag ga stellen , wat nu als ik mijn teef wel had laten helpen?
Ze heeft een mooi leven gehad, misschien had ik de melkklieren niet eens moeten laten weg halen maar het is wat het is.