Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Roxy heeft gebeten/gesnept/gecorrigeerd kind.
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Roxy heeft gebeten/gesnept/gecorrigeerd kind.
Ik zit een beetje met een dingetje en heb tips nodig.
Roxy pikt de laatste tijd niet zoveel meer van mijn zoon.
Terrecht ook ze hoeft niet alles te pikken maar ik vind niet dat ze raak mag snappen. Ze heet mijn zoon in zijn lip gebeten dat bloed natuurlijk ook direct.
Situatie was dat zij op de bank lag en hij er bij op wilde hij raakte haar niet aan.
Wat kan/moet ik nu doen ze heeft van mij een flinke uitbrander gehad en heb haar weggestuurd.
Ze mag van mij ook even niet op de bank.
Zou dit iets met rangorde te maken kunnen hebben?
Tips gevraagd!
Helpt het als ik mijn zoon haar haar eten laat geven bijvoorbeeld?
Roxy pikt de laatste tijd niet zoveel meer van mijn zoon.
Terrecht ook ze hoeft niet alles te pikken maar ik vind niet dat ze raak mag snappen. Ze heet mijn zoon in zijn lip gebeten dat bloed natuurlijk ook direct.
Situatie was dat zij op de bank lag en hij er bij op wilde hij raakte haar niet aan.
Wat kan/moet ik nu doen ze heeft van mij een flinke uitbrander gehad en heb haar weggestuurd.
Ze mag van mij ook even niet op de bank.
Zou dit iets met rangorde te maken kunnen hebben?
Tips gevraagd!
Helpt het als ik mijn zoon haar haar eten laat geven bijvoorbeeld?
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Roxy heeft gebeten/gesnept/gecorrigeerd kind.
hoe oud is je zoon? is ze normaal ook erg territoriaal? ga je problemen krijgen door ze wat meer te scheiden (is dat logistiek mogelijk dat scheiden)? was je zoon alleen met haar of heb je het zien gebeuren?
zou ze in elk geval niet meer samen alleen laten en als het kan je zoon insturen haar met rust te laten
kan het zijn dat ze ergens pijn heeft dat het een reactie vanuit pijn was?
zou ze in elk geval niet meer samen alleen laten en als het kan je zoon insturen haar met rust te laten
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zomaar de pup van de roedelleider pakken klopt natuurlijk niet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- StormenRoxy
- Zeer actief
Ik zag het gebeuren, ik was de baby aan het voeden. Ik heb haar gelijk een flinke correctie gegeven en de gang in gestuurd.crutz schreef:hoe oud is je zoon? is ze normaal ook erg territoriaal? ga je problemen krijgen door ze wat meer te scheiden (is dat logistiek mogelijk dat scheiden)? was je zoon alleen met haar of heb je het zien gebeuren?
Scheiden wil ik eigenlijk niet. Alleen laten doe ik al nooit.
Het lijkt mij op een snep die perongeluk raak was maar ja was het ook echt perongeluk.

- StormenRoxy
- Zeer actief
Je bedoelt dus eigenlijk dat ze mij niet als roedelleider ziet.bouvierpoedel schreef:Zomaar de pup van de roedelleider pakken klopt natuurlijk niet.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dat misschien wel maar niet wat de status van je pup is.StormenRoxy schreef:Je bedoelt dus eigenlijk dat ze mij niet als roedelleider ziet.bouvierpoedel schreef:Zomaar de pup van de roedelleider pakken klopt natuurlijk niet.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
geloof niet zo in per ongeluk raak, ze weten heel goed wat ze doen en wat ze raken of niet. Net als dat je in een "gevecht" ook duidelijk het verschil ziet als het gemeend was of niet, want als het meer een waarschuwing is is er eigenlijk altijd geen schadeStormenRoxy schreef:Ik zag het gebeuren, ik was de baby aan het voeden. Ik heb haar gelijk een flinke correctie gegeven en de gang in gestuurd.crutz schreef:hoe oud is je zoon? is ze normaal ook erg territoriaal? ga je problemen krijgen door ze wat meer te scheiden (is dat logistiek mogelijk dat scheiden)? was je zoon alleen met haar of heb je het zien gebeuren?
Het lijkt mij op een snep die perongeluk raak was maar ja was het ook echt perongeluk.
- StormenRoxy
- Zeer actief
Ik geloof ook niet in perongeluk. Bij een lip heb je natuurlijk wel wat sneller schade en gelukkig was het niet diep of ernstig. Maar ja wat gebeurd er de volgende keer?crutz schreef:geloof niet zo in per ongeluk raak, ze weten heel goed wat ze doen en wat ze raken of niet. Net als dat je in een "gevecht" ook duidelijk het verschil ziet als het gemeend was of niet, want als het meer een waarschuwing is is er eigenlijk altijd geen schadeStormenRoxy schreef:Ik zag het gebeuren, ik was de baby aan het voeden. Ik heb haar gelijk een flinke correctie gegeven en de gang in gestuurd.crutz schreef:hoe oud is je zoon? is ze normaal ook erg territoriaal? ga je problemen krijgen door ze wat meer te scheiden (is dat logistiek mogelijk dat scheiden)? was je zoon alleen met haar of heb je het zien gebeuren?

- StormenRoxy
- Zeer actief
Wat kan ik doen om dat te veranderen?bouvierpoedel schreef:Dat misschien wel maar niet wat de status van je pup is.StormenRoxy schreef:Je bedoelt dus eigenlijk dat ze mij niet als roedelleider ziet.bouvierpoedel schreef:Zomaar de pup van de roedelleider pakken klopt natuurlijk niet.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Ik vind het erg lastig om zo te beoordelen zonder het gezien te hebben en de hond te kennen, maar ik denk in ieder geval niet dat je dit gaat kunnen verklaren en oplossen vanuit de inmiddels achterhaalde dominantietheorie.
-
Manuma
- Zeer actief
Heeft Roxy een plek waar je zoon niet mag/kan komen?
Laatst gewijzigd door Manuma op 03 mar 2017 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- StormenRoxy
- Zeer actief
2.5 is mijn zoon Roxy is 8.5 er zijn eerder wel waarschuwingen geweest in grommen of niet raak snappen. Maar dit was altijd in combinatie dat hij net te wild was.Nanna schreef:Hoe oud is je zoon? En hoe oud is Roxy? Als het al een wat oudere dame is kan het natuurlijk zijn dat ze ergens pijn heeft en daar chagrijniger van wordt. Temeer daar ze het eerder niet deed.

- StormenRoxy
- Zeer actief
Ja ik zat op de bank. Mijn zoon is niet drukker of iets dergelijks.Heavy schreef:Zat jij zelf ook op de bank met de baby? En wat pikt ze nog meer niet van je zoontje ? Is je zoontje sinds kort gaan lopen of drukker geworden ? Is de hond beschermend naar jou en of baby?
Wel zijn we vorig jaar verhuisd, storm is ingeslapen en de kleine is erbij gekomen dat alles tussen augustus en december.

- StormenRoxy
- Zeer actief
Het is geen enorme Wilde bras maar goed hij is wel is te wild en dan heeft ze gelijk dat ze gromt of niet raak snapt. Ik probeer dat ook altijd zo goed mogelijk uit te leggen aan mijn zoon.Nanna schreef:Ja, als ik ouder en krakkemikkig zou zijn hoefde ik ook geen pup op de bank die dan misschien net op dat moment wel rustig doet maar waarvan je weet dat hij zich ieder moment als wildebras kan ontpoppen en je ouwe lijf raakt. Ik snap hem van haar kant dus wel maar dat maakt niet dat het acceptabel is. Het kind is 2.5 en begrijpt dat niet, moet bovendien ook kind kunnen zijn zonder dat hij steeds moet uitkijken voor een bijtende hond.StormenRoxy schreef:2.5 is mijn zoon Roxy is 8.5 er zijn eerder wel waarschuwingen geweest in grommen of niet raak snappen. Maar dit was altijd in combinatie dat hij net te wild was.Nanna schreef:Hoe oud is je zoon? En hoe oud is Roxy? Als het al een wat oudere dame is kan het natuurlijk zijn dat ze ergens pijn heeft en daar chagrijniger van wordt. Temeer daar ze het eerder niet deed.
Ik zou Roxy eens goed na laten kijken bij een da om eventuele lichamelijke malheur uit te sluiten.
Ze heeft wel staar zou dit ook de oorzaak kunnen zijn?
Ze ziet nog wel.
Ik moet binnenkort met haar naar de dierenarts voor de entingen ik zal het dan ter sprake brengen.

- StormenRoxy
- Zeer actief
Ze heeft wel een gebruikt boxkleed van de kleine in haar nacht mand liggen.Heavy schreef:Mijn vorige Schapendoes heeft een keer naar mijn dochtertje gegromd . Toen zat ik op de bank en de hond lag naast mij en dochtertje kwam ernaast zitten . Ik schrok toen best en heb hem van schrik de bank afgeduwd met een grote mond . Achteraf bedacht ik me pas dat hij me misschien wel beschermde (ik had toen erge hoofdpijn) maar goed dat mag dus niet .StormenRoxy schreef:Ja ik zat op de bank. Mijn zoon is niet drukker of iets dergelijks.Heavy schreef:Zat jij zelf ook op de bank met de baby? En wat pikt ze nog meer niet van je zoontje ? Is je zoontje sinds kort gaan lopen of drukker geworden ? Is de hond beschermend naar jou en of baby?
Wel zijn we vorig jaar verhuisd, storm is ingeslapen en de kleine is erbij gekomen dat alles tussen augustus en december.
Dochtertje was toen ook druk . Misschien wil ze toch de baby tegen de drukte beschermen van jouw zoontje.En 8,5 is best al op leeftijd om veel drukte om je heen te hebben. Ik zou een rustige plek zoeken voor haar waar je zoontje niet bij kan .

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik vind de combinatie hond op de bank en peuter op de bank niet zo handig.
Zelfs de meest zachtaardige hond kan in een reflex een keer sneppen als die onverwacht pijn heeft of schrikt. En een peuter kan die onverwachte pijn makkelijk toebrengen en het is moeilijk uit te leggen aan zo'n kleintje dat die rustig naast de oude dame moet blijven zitten.
Kan Roxy nog afgeleerd worden om op de bank te liggen?
Zelfs de meest zachtaardige hond kan in een reflex een keer sneppen als die onverwacht pijn heeft of schrikt. En een peuter kan die onverwachte pijn makkelijk toebrengen en het is moeilijk uit te leggen aan zo'n kleintje dat die rustig naast de oude dame moet blijven zitten.
- StormenRoxy
- Zeer actief
Nee omdat er een vlek inzat wat er niet meer uit gaat. Ze zijn zo lekker zacht dus roxy ligt er graag op.Heavy schreef:Heb je dat boxkleed in haar mand gelegd zodat ze de baby zou accepteren ? Ik geloof nooit in dat soort dingen . Ik heb altijd alleen aan voetjes of sokjes laten snuffelen en ik wilde geen gelik . En dat snapt een hond prima hoor gewoon je grenzen aangeven .

- StormenRoxy
- Zeer actief
kooi schreef:Ik vind de combinatie hond op de bank en peuter op de bank niet zo handig.
Ja dat kan nog wel ik kan haar ook overdag als hij wakker is van de bank laten.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Een peuter van 2,5 en een ouder wordende hond is niet zo'n goede combinatie. Ik zou zorgen dat Roxy en kind niet meer met elkaar in fysiek contact kunnen komen. Zowel om je zoontje als om Roxy te beschermen.

-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik vind de reacties nogal laconiek eigenlijk. De hond heeft een tweejarig kind tot bloedens toe in het gezicht gebeten.
Of de dominantietheorie nu wel of niet klopt, wat mij betreft neemt de hond het heft veel te veel in eigen handen. Ik weet niet of er medisch iets met de hond aan de hand is, maar het kind raakte haar niet aan. Het kan ook een geval van plekje verdedigen zijn zoals Tara zegt. Ik zou haar zeker niet meer op de bank laten, ook niet 's nachts; dat zou onduidelijk zijn. Wel een lekker en rustig plekje voor haar maken waar de kinderen haar met rust laten.
Ze heeft eerder blijkbaar al gegromd, gesnept (niet raak), gecorrigeerd als zoontje te wild was naar haar zin. Ik zou het eerlijk gezegd niet accepteren. Van een tweejarige kun je niet verwachten dat hij zich beheerst omdat de hond anders gestresst raakt. Bovendien is er een baby die ook een onbeheerste peuter wordt. Ze moet weten dat jij de kinderen corrigeert als het nodig is; haar taak is het niet.
Of de dominantietheorie nu wel of niet klopt, wat mij betreft neemt de hond het heft veel te veel in eigen handen. Ik weet niet of er medisch iets met de hond aan de hand is, maar het kind raakte haar niet aan. Het kan ook een geval van plekje verdedigen zijn zoals Tara zegt. Ik zou haar zeker niet meer op de bank laten, ook niet 's nachts; dat zou onduidelijk zijn. Wel een lekker en rustig plekje voor haar maken waar de kinderen haar met rust laten.
Ze heeft eerder blijkbaar al gegromd, gesnept (niet raak), gecorrigeerd als zoontje te wild was naar haar zin. Ik zou het eerlijk gezegd niet accepteren. Van een tweejarige kun je niet verwachten dat hij zich beheerst omdat de hond anders gestresst raakt. Bovendien is er een baby die ook een onbeheerste peuter wordt. Ze moet weten dat jij de kinderen corrigeert als het nodig is; haar taak is het niet.
-
blondie
- Zeer actief
En ik denk dat die staar ook wel voor een groot deel ermee te maken kan hebben dat ze ineens zo uithaalde. Jol heeft ook staar, met name bij schemer kan ze toch wel onzeker reageren. In huis uit het zich wel in ineens behoorlijk fel snauwen als onverwachts de andere hond voorbij komt stieren, of de kat
, ze raakt ze niet, maar is wel behoorlijk fel/scherp in haar reactie die voor ons eigenlijk uit het niets lijkt te komen.
Maar dan bedenk ik me dat met haar verminderde zicht dingen voor haar écht uit het niets lijken te komen.
Maar zoals je zelf al schreef zijn er ook nogal wat veranderingen geweest, als Rox daar gevoelig voor is kan dat ook maken dat ze wat minder kan hebben. Ook daar kan ik weer Jol hier als voorbeeld in nemen.
Toch hebben we dat niet geaccepteerd, want dat was echt sikkeneuren om het sikkeneuren. Voor haar dan wel wat ruimte gecreëerd waar ze zich terug kon trekken zodat wij geen last van haar hadden en zij niet van ons
Op de bank zou ik Rox even niet meer laten, zeker niet op momenten dat je zoontje vrij rondloopt en ook af en toe op de bank klimt.
Maar dan bedenk ik me dat met haar verminderde zicht dingen voor haar écht uit het niets lijken te komen.
Maar zoals je zelf al schreef zijn er ook nogal wat veranderingen geweest, als Rox daar gevoelig voor is kan dat ook maken dat ze wat minder kan hebben. Ook daar kan ik weer Jol hier als voorbeeld in nemen.
Toch hebben we dat niet geaccepteerd, want dat was echt sikkeneuren om het sikkeneuren. Voor haar dan wel wat ruimte gecreëerd waar ze zich terug kon trekken zodat wij geen last van haar hadden en zij niet van ons
Op de bank zou ik Rox even niet meer laten, zeker niet op momenten dat je zoontje vrij rondloopt en ook af en toe op de bank klimt.
-
kooi
- Zeer actief
Ik denk niet zozeer dat dit een dominantiekwestie is.Alfilillo schreef:Ik vind de reacties nogal laconiek eigenlijk. De hond heeft een tweejarig kind tot bloedens toe in het gezicht gebeten.
Mijn eerste berner was een herplaatser van 5 en een half.
Er is nooit een zachtaardiger en stabielere hond op deze wereld geweest dan zij.
Helaas mocht ze bij haar eerste baas altijd op de bank en ik kreeg haar dit niet meer afgeleerd.
Ze lag er eens op in diepe slaap, de diepe slaap die hoogbejaarde honden wel kunnen hebben. Zoon deed haar per ongeluk pijn door erbij op te klimmen en ze snepte naar zijn gezicht. Niet raak gelukkig.
Ik vind het dan niet laconiek als je daar niet zo zwaar aan tilt hoor. Aan de baas en ouder de schone taak om herhaling te voorkomen. Maar deze hond is bezig met haar veiligheid en niet met rangorde perikelen. De situatie is nu eenmaal niet zo gemakkelijk: een oude hond met gebreken en zeer jonge kinderen. Daar moet je de gewoontes op aanpassen, dus hond niet meer op de bank, of in een hondenbank met een ren erom heen?
- StormenRoxy
- Zeer actief
Afsluiten is niet nodig ze zoekt hem ook op om met de bal te spelen.kooi schreef:Ik denk niet zozeer dat dit een dominantiekwestie is.Alfilillo schreef:Ik vind de reacties nogal laconiek eigenlijk. De hond heeft een tweejarig kind tot bloedens toe in het gezicht gebeten.
Mijn eerste berner was een herplaatser van 5 en een half.
Er is nooit een zachtaardiger en stabielere hond op deze wereld geweest dan zij.
Helaas mocht ze bij haar eerste baas altijd op de bank en ik kreeg haar dit niet meer afgeleerd.
Ze lag er eens op in diepe slaap, de diepe slaap die hoogbejaarde honden wel kunnen hebben. Zoon deed haar per ongeluk pijn door erbij op te klimmen en ze snepte naar zijn gezicht. Niet raak gelukkig.
Ik vind het dan niet laconiek als je daar niet zo zwaar aan tilt hoor. Aan de baas en ouder de schone taak om herhaling te voorkomen. Maar deze hond is bezig met haar veiligheid en niet met rangorde perikelen. De situatie is nu eenmaal niet zo gemakkelijk: een oude hond met gebreken en zeer jonge kinderen. Daar moet je de gewoontes op aanpassen, dus hond niet meer op de bank, of in een hondenbank met een ren erom heen?
Ik ga proberen haar de bank af te leren en kijk dan hoe het gaat, nu ik zeg dat ze er niet op mag blijkt dit namelijk wel een heel ding voor haar. Ze zeurt al de hele tijd...

-
kooi
- Zeer actief
Ja precies. Een hond van 8 jaar, die leer je niet zomaar iets meer af..
Succes!
Succes!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een wondje aan een lip bloedt hevig.Alfilillo schreef:Ik vind de reacties nogal laconiek eigenlijk. De hond heeft een tweejarig kind tot bloedens toe in het gezicht gebeten.
Maar het is voor mij totaal geen reden om in paniek te raken.
Dat de hond al eerder heeft gewaarschuwd was toen al een signaal dat ze moeite heeft met kleine wildebrasjes.
Misschien is dat signaal niet helemaal goed opgepakt?
Ik zou het trouwens zeer op prijs stellen als mijn hond in zo'n geval van hinder zou grommen.
Liever dat ik hoor dat er wat niet goed gaat, dan dat ik het grommen heb verboden en de volgende stap (bijten) zou worden gezet.
Ik heb wel graag een signaal als ik even 5 seconden mijn ogen van de combinatie af zou hebben.
1. Zorgen dat hond en kind elkaar op geen enkele manier kunnen hinderen
Samen spelen mag uiteraard, maar alleen onder de begeleiding van mama.
2. Als je naar de DA gaat Roxy eens goed na laten kijken of ze wel in orde is.
Op de bank als de kinderen naar bed zijn 's avonds kan best.
Als je er een speciaal kleedje of een dekentje voor bewaart weet Roxy binnen de kortste keren dat dekentje op de bank betekent dat ze er op mag.
Geen dekentje is niet op de bank.
En de kinderen mogen niet met dat dekentje spelen.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
O nee, paniek zeker niet, maar ik zou het wel heel serieus nemen. Er was in dit geval namelijk geen sprake van dat zoonlief per ongeluk op een zere poot ging zitten en dat de hond van daaruit snepte.
Ik heb ook veel liever dat een hond gromt voordat hij bijt. Zo heeft mijn oudste zoon soms de neiging om Alfil teveel te omhelzen en dan gromt Alfil als waarschuwing. Dat vind ik prima en mijn zoon weet dondersgoed dat hij dan moet stoppen. Dat heb ik erin gepeperd. Deze hond gromt, én snept als zoontje naar haar zin te wild is in huis, niet omdat zoontje te wild met haar speelt. (Althans, dat heb ik begrepen.) Ook claimt ze de bank. Dat vind ik zorgelijker. Geen paniek, maar wel een reden om daar serieus aan te werken. Zelf zou ik het geen fijn idee vinden dat mijn hond op fysieke wijze mijn tweejarige kind corrigeert. Zoals Crutz ook opmerkt, ze weten echt wel of ze raak bijten of niet. Maar goed, daar ben ik dan misschien een rare in, dat ik dat niet fijn vind. Ik heb het zelf meegemaakt: Alfil meende mijn jongste zoon (7 jaar) te moeten corrigeren en ging bepaalde plekken claimen. Daar zijn we heel duidelijk in geweest dat dat niet de bedoeling was en ik moet zeggen dat de situatie er een stuk relaxter op is geworden.
En natuurlijk, ik begrijp het advies dat je hond en kind niet langer dan 5 seconden bij elkaar alleen mag laten, maar dat lijkt mij, zeker met een baby erbij, praktisch onmogelijk. Ik zou de omgangsvormen liever duidelijk hebben.
Ik heb ook veel liever dat een hond gromt voordat hij bijt. Zo heeft mijn oudste zoon soms de neiging om Alfil teveel te omhelzen en dan gromt Alfil als waarschuwing. Dat vind ik prima en mijn zoon weet dondersgoed dat hij dan moet stoppen. Dat heb ik erin gepeperd. Deze hond gromt, én snept als zoontje naar haar zin te wild is in huis, niet omdat zoontje te wild met haar speelt. (Althans, dat heb ik begrepen.) Ook claimt ze de bank. Dat vind ik zorgelijker. Geen paniek, maar wel een reden om daar serieus aan te werken. Zelf zou ik het geen fijn idee vinden dat mijn hond op fysieke wijze mijn tweejarige kind corrigeert. Zoals Crutz ook opmerkt, ze weten echt wel of ze raak bijten of niet. Maar goed, daar ben ik dan misschien een rare in, dat ik dat niet fijn vind. Ik heb het zelf meegemaakt: Alfil meende mijn jongste zoon (7 jaar) te moeten corrigeren en ging bepaalde plekken claimen. Daar zijn we heel duidelijk in geweest dat dat niet de bedoeling was en ik moet zeggen dat de situatie er een stuk relaxter op is geworden.
En natuurlijk, ik begrijp het advies dat je hond en kind niet langer dan 5 seconden bij elkaar alleen mag laten, maar dat lijkt mij, zeker met een baby erbij, praktisch onmogelijk. Ik zou de omgangsvormen liever duidelijk hebben.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
het zal wel aan mij liggen maar ik vind het ook totaal niet acceptabel. Sneppen als kind je niet eens aanraakt zou voor mij wel reden zijn om hond en kind zoveel mogelijk uit elkaar te houden ja. Ik ehb sowieso een hekel aan dat geprotesteer overal om. Pijn uitgezonderd natuurlijk, maar dan nog geloof ik niet zo in per ongeluk raken
- gerard k
- Actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie
Ik weet niet hoe je zoontje met de hond omgaat?
Wij hebben onze kinderen van kleins af aan geleerd om:
Rico met rust te laten als hij ligt of wegloopt. Ook heeft rico een eigen plek, die is ten strengste verboden voor de kinderen, daar kan rico zijn rust zoeken.
Eigenlijk mogen ze hem alleen aaien en kroelen als hij of zelf naar ze toekomt, of als ze hem roepen en hij komt. Zodra hij aanstalten maakt om weg te willen is het klaar.
Duidelijke regels maken het voor kind en hond makkelijker.
Ik zou in jouw geval je zoontje dus uitleggen bij de hond uit de buurt te blijven, behalve als de hond zelf contact zoekt.
Wij hebben onze kinderen van kleins af aan geleerd om:
Rico met rust te laten als hij ligt of wegloopt. Ook heeft rico een eigen plek, die is ten strengste verboden voor de kinderen, daar kan rico zijn rust zoeken.
Eigenlijk mogen ze hem alleen aaien en kroelen als hij of zelf naar ze toekomt, of als ze hem roepen en hij komt. Zodra hij aanstalten maakt om weg te willen is het klaar.
Duidelijke regels maken het voor kind en hond makkelijker.
Ik zou in jouw geval je zoontje dus uitleggen bij de hond uit de buurt te blijven, behalve als de hond zelf contact zoekt.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Hier val ik persoonlijk een beetje over. Mss interpreteer ik het niet goed, maar zoals ik het lees heb je Roxy "toestemming" gegeven in te grijpen als zij vindt dat hij te wild was.StormenRoxy schreef:2.5 is mijn zoon Roxy is 8.5 er zijn eerder wel waarschuwingen geweest in grommen of niet raak snappen. Maar dit was altijd in combinatie dat hij net te wild was.Nanna schreef:Hoe oud is je zoon? En hoe oud is Roxy? Als het al een wat oudere dame is kan het natuurlijk zijn dat ze ergens pijn heeft en daar chagrijniger van wordt. Temeer daar ze het eerder niet deed.
Waarom zou ze dan niet overgaan tot een hardere correctie als zij dit nodig acht? Zij mocht het immers zelf regelen.
Ik vind dat je dit soort dingen niet, als in echt nóóit aan een hond overlaat. Ik ben degene waar jij naartoe komt als hond als je iets niet zint, of als je je als hond bedreigt voelt.
Ik ben het meestal volmondig met Ranetje eens, maar ik heb nooit enige waardering op kunnen brengen voor het grommen van een hond, als in de stelling dat ze dan niet rücksichtslos overgaan tot bijten. Dus dat ze zonder waarschuwing gaan bijten als je ze het waarschuwen, het grommen dus, afneemt.
Mijn honden hoeven niets te regelen, dat doe ik voor ze, en als ze vinden dat er iets te regelen valt dan lopen ze tegen mij aan en dan ben ik zo'n levensgroot probleem dat je als hond denkt...Laat maar.
Gr. Aniek

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dat dus.Budkes schreef:Hier val ik persoonlijk een beetje over. Mss interpreteer ik het niet goed, maar zoals ik het lees heb je Roxy "toestemming" gegeven in te grijpen als zij vindt dat hij te wild was.StormenRoxy schreef:2.5 is mijn zoon Roxy is 8.5 er zijn eerder wel waarschuwingen geweest in grommen of niet raak snappen. Maar dit was altijd in combinatie dat hij net te wild was.Nanna schreef:Hoe oud is je zoon? En hoe oud is Roxy? Als het al een wat oudere dame is kan het natuurlijk zijn dat ze ergens pijn heeft en daar chagrijniger van wordt. Temeer daar ze het eerder niet deed.
Waarom zou ze dan niet overgaan tot een hardere correctie als zij dit nodig acht? Zij mocht het immers zelf regelen.![]()
Ik vind dat je dit soort dingen niet, als in echt nóóit aan een hond overlaat. Ik ben degene waar jij naartoe komt als hond als je iets niet zint, of als je je als hond bedreigt voelt.
Ik ben het meestal volmondig met Ranetje eens, maar ik heb nooit enige waardering op kunnen brengen voor het grommen van een hond, als in de stelling dat ze dan niet rücksichtslos overgaan tot bijten. Dus dat ze zonder waarschuwing gaan bijten als je ze het waarschuwen, het grommen dus, afneemt.
Mijn honden hoeven niets te regelen, dat doe ik voor ze, en als ze vinden dat er iets te regelen valt dan lopen ze tegen mij aan en dan ben ik zo'n levensgroot probleem dat je als hond denkt...Laat maar.