Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Janken in de auto
Moderator: moderatorteam
- Cayowolf
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Janken in de auto
Wij zijn sinds kort op gedrags en gehoorzaamheidscursus en als we daar zijn dan is Cayo onrustig en blaft veel als we aankomen en nog even moet wachten. Ik ga dan altijd maar met hem lopen over het parkeerterrein en dan wordt hij gelukkig wat rustiger. Hij vindt het daar best wel spannend allemaal. Als we klaar zijn gaan we weer terug in de auto en dan gaat hij steeds overdreven gapen met geluid en hij begint te janken. Ik neem aan dat dat een uiting is van zijn spanning, kan ik iets doen om hem te helpen deze spanning te verwerken? Wat is verstandig en wat juist niet? Het liefst loopt hij dan steeds van voor naar achteren in de auto over het gangpad en steekt hij steeds zijn kop onder mijn arm, maar dat leidt mij heel erg af onder het rijden, als ik hem laat zitten of liggen begint hij te janken. Graag advies en tips. 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Janken in de auto
Zou hij ook janken als je hem in een afgesloten bench in de auto mee neemt?
Tijdens het rijden moet je je toch op de weg kunnen concentreren.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
zou het helpen als je met twee personen gaat, eentje die rijdt en dat jij zelf dan met cayo bezig bent, [hem afleiden en eventueel corrigeren]
zo leren wij onze pup zich te gedragen in de auto, en dat gaat heel goed.
zo leren wij onze pup zich te gedragen in de auto, en dat gaat heel goed.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Na trainen nog even een stukje rustig uitlopen met hem kan wellicht helpen? Zelf deed ik dat wel altijd na een training, even van het veld af naar een plek waar ze eventueel nog konden plassen of poepen en verder gewoon rustig laten lopen zonder teveel drukte.Cayowolf schreef:Wij zijn sinds kort op gedrags en gehoorzaamheidscursus en als we daar zijn dan is Cayo onrustig en blaft veel als we aankomen en nog even moet wachten. Ik ga dan altijd maar met hem lopen over het parkeerterrein en dan wordt hij gelukkig wat rustiger. Hij vindt het daar best wel spannend allemaal. Als we klaar zijn gaan we weer terug in de auto en dan gaat hij steeds overdreven gapen met geluid en hij begint te janken. Ik neem aan dat dat een uiting is van zijn spanning, kan ik iets doen om hem te helpen deze spanning te verwerken? Wat is verstandig en wat juist niet? Het liefst loopt hij dan steeds van voor naar achteren in de auto over het gangpad en steekt hij steeds zijn kop onder mijn arm, maar dat leidt mij heel erg af onder het rijden, als ik hem laat zitten of liggen begint hij te janken. Graag advies en tips.
Los in de auto vind ik wat link. Kan hij niet in de achterbak en een raster tussen de voor en achterbak of eventueel een kleine bench in de auto?
- Cayowolf
- geregistreerd lid
Geen idee, dat vraag ik me echt af. Ik heb alleen geen ruimte voor een bench helaas.ranetje schreef:Zou hij ook janken als je hem in een afgesloten bench in de auto mee neemt?
@lanavandevledders dat zou wel het meest ideaal zijn, dan zouden we tussendoor eens moeten gaan oefenen. Ga ik proberen.
@blondie dat is ook een goeie nog even rustig aan een rondje daar gaan lopen na de tijd. Als ik hem gewoon in de auto heb jankt hij niet, alleen na de cursus. Ik heb een 6zitter en tussen alle stoelen loopt een gangpad van voor naar achteren. Achter de achterste rij stoelen is dan weer te weinig ruimte voor een bench. We zijn wel op zoek naar een andere auto want we krijgen er nog een hond bij en dit is idd niet veilig zo..