En toch vind in dat een beetje eng, Storm greep zonder pardon zonder enige aanwijzing een andere hond. Als Roxy laat merken dat ze het er niet mee eens dan haal ik uiteraard mijn zoon weg en leg ik uit waarom. Dus uiteindelijk los ik het op voor haar. Ik prijs haar niet de hemel in.bouvierpoedel schreef:Dat dus.Budkes schreef:Hier val ik persoonlijk een beetje over. Mss interpreteer ik het niet goed, maar zoals ik het lees heb je Roxy "toestemming" gegeven in te grijpen als zij vindt dat hij te wild was.StormenRoxy schreef:2.5 is mijn zoon Roxy is 8.5 er zijn eerder wel waarschuwingen geweest in grommen of niet raak snappen. Maar dit was altijd in combinatie dat hij net te wild was.Nanna schreef:Hoe oud is je zoon? En hoe oud is Roxy? Als het al een wat oudere dame is kan het natuurlijk zijn dat ze ergens pijn heeft en daar chagrijniger van wordt. Temeer daar ze het eerder niet deed.
Waarom zou ze dan niet overgaan tot een hardere correctie als zij dit nodig acht? Zij mocht het immers zelf regelen.![]()
Ik vind dat je dit soort dingen niet, als in echt nóóit aan een hond overlaat. Ik ben degene waar jij naartoe komt als hond als je iets niet zint, of als je je als hond bedreigt voelt.
Ik ben het meestal volmondig met Ranetje eens, maar ik heb nooit enige waardering op kunnen brengen voor het grommen van een hond, als in de stelling dat ze dan niet rücksichtslos overgaan tot bijten. Dus dat ze zonder waarschuwing gaan bijten als je ze het waarschuwen, het grommen dus, afneemt.
Mijn honden hoeven niets te regelen, dat doe ik voor ze, en als ze vinden dat er iets te regelen valt dan lopen ze tegen mij aan en dan ben ik zo'n levensgroot probleem dat je als hond denkt...Laat maar.
Natuurlijk zorg ik er zoveel mogelijk voor dat ze niet in de situatie komt, maar ik ben ook een mens heb een kleine baby in huis en zal ook is moeten koken.
Ik ben alvast begonnen met Roxy niet meer op de bank te laten en mijn zoon mag niet meer bij haar komen als ze in de mand ligt. Ook als ze slaapt mag hij niet meer naar haar toe.