Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Ergste geval van dierenmishandeling dat ik ooit gezien heb'

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: 'Ergste geval van dierenmishandeling dat ik ooit gezien

Ongelezen bericht door joline »

Nicoline schreef:
joline schreef:
Nicoline schreef:het is inderdaad heel hard en naar, maar, dat hondje is vast geen 16 geworden door verwaarlozing.
ik wil het niet goed praten, zou zelf zoiets dan liever met een kussen ofzo als ik geen geld voor een spuitje heb :/ ik ken ook iemand die 's nachts z'n eigen kat uit zn lijden heeft moeten lossen omdat dat beestje het uitgilde van de pijn door ziekte, dan ga je misschien toch rare dingen doen. kan me ergens voorstellen dat ze hadden gehoopt dat het met een hamer in 1 keer gedaan zou zijn en dat dat dus niet lukte, ik vind het vooral naar voor het hondje dat het zo langzaam is gegaan :(
Ik zou dan naar de dichtstbijzijnde dierenarts gaan en hem in laten slapen, geen haar op mijn hoofd die erover denkt om het zelf te doen, dat zou ik niet eens kunnen :ugh: :(:
een spuit kost hier toch ook alweer 200 euro. als er accuut iets is, je hond heeft veel pijn en je hebt het geld gewoon niet (als in, het staat gewoon niet op je rekening) dan sta je daar en moet je toch *iets* doen. zou mij ook kunnen overkomen, gelukkig zou ik in zo'n geval geld kunnen lenen en heb sowieso van een aantal lieve mensen een voor-het-geval-dat potje gekregen voor de hond. maarja als je dat niet hebt en het beestje moet *nu* geholpen worden... ik hoop eigenlijk nooit voor zo'n keuze te hoeven staan :/ blijft wel dat de manier waarop ze het gedaan hebben heel naar is.
Hier kost het gelukkig geen 200 euro maar al zou het dat wel kosten en ik heb het geld niet op dat moment dan nog zou ik naar de dierenarts gaan. Ik bekijk dan na het inslapen wel wat ik met de dierenarts kan regelen. Ik zou mijn hond nooit laten lijden door het zelf op een barbaarse manier te doen :ugh:
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Sandra&co schreef:Je zou als advocaat maar voor dat soort mensen kunnen pleiten :kotz:
Nou, inderdaad zeg :ugh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nouuuu bij veel DA's kun je ook maar zo niet aan kloppen met de vraag je hond in te laten slapen. Daar volgen eerst ook wel wat onderzoekjes voordat.
Alleen oud, krakkemikkerig , de weg kwijt en in huis schijten is ook niet meer voldoende .
Uiteindelijk is het net als bij mensen dat jij zelf niet meer beslist maar die eindbeslissing altijd nog bij een ander ligt die daar ook betaald voor wil worden.
Ken er verschillende die met hun oude knakker van 15, 16 á 17 jaar langs verschillende DA's zijn geweest en de deur uitstappen met dezelfde oude knakker met een pot vol pillen , spuitje zus of zo en ajuu paraplu.
Zelfs een pitje waarvan iedereen vind dat het beest een bewezen gevaar voor zijn omgeving is kun je maar zo niet in laten slapen zonder attest van 1 of andere gedragdeskundige. Wat dat ook waard is.??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Marion. schreef:
Sandra&co schreef:Je zou als advocaat maar voor dat soort mensen kunnen pleiten :kotz:
Nou, inderdaad zeg :ugh:
Nou stel dat jij aangeklaagd word omdat jij je hond mishandeld door haar d'r hele leven al vet te mesten , dan hoop ik ook dat voor jou dat er een advocaat is die jou vertegenwoordigd en voor jouw belangen op komt . :19:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

bouvierpoedel schreef:Nouuuu bij veel DA's kun je ook maar zo niet aan kloppen met de vraag je hond in te laten slapen. Daar volgen eerst ook wel wat onderzoekjes voordat.
Alleen oud, krakkemikkerig , de weg kwijt en in huis schijten is ook niet meer voldoende .
Uiteindelijk is het net als bij mensen dat jij zelf niet meer beslist maar die eindbeslissing altijd nog bij een ander ligt die daar ook betaald voor wil worden.
Ken er verschillende die met hun oude knakker van 15, 16 á 17 jaar langs verschillende DA's zijn geweest en de deur uitstappen met dezelfde oude knakker met een pot vol pillen , spuitje zus of zo en ajuu paraplu.
Zelfs een pitje waarvan iedereen vind dat het beest een bewezen gevaar voor zijn omgeving is kun je maar zo niet in laten slapen zonder attest van 1 of andere gedragdeskundige. Wat dat ook waard is.??
Als je dan ook nog terloops vermeldt, dat de hond een keer plat gepoept heeft. wordt de balie waarschijnlijk ook nog vol gegooid met dieet voer en probiotica. :engel:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

bouvierpoedel schreef:Nouuuu bij veel DA's kun je ook maar zo niet aan kloppen met de vraag je hond in te laten slapen. Daar volgen eerst ook wel wat onderzoekjes voordat.
Ben ik even blij dat ik een dierenarts heb die daar gelukkig heel wat nuchterder in staat.

Het nieuwsbericht vind ik werkelijk om te janken. Goed dat er een relatief strenge straf voor wordt uitgesproken, al had die van mij nog een stuk hoger mogen zijn. Geen geld voor de DA vind ik echt een flutexcuus voor een dergelijke daad. Had het arme beest dan gewoon bij de dichtstbijzijnde shelter aan een boom gebonden ofzo.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 05 mar 2017 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Dierenbeulen :kotz: :roll:
bouvierpoedel
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:
Ben ik even blij dat ik een dierenarts heb die daar gelukkig heel wat nuchterder in staat.

Het nieuwsbericht vind ik werkelijk om te janken. Goed dat er een relatief strenge straf voor wordt uitgesproken, al had die van mij nog een stuk hoger mogen zijn. Geen geld voor de DA vind ik echt een flutexcuus voor een dergelijke daad. Had het arme beest dan gewoon bij de dichtstbijzijnde shelter aan een boom gebonden ofzo.
Dan krijg je ook een boete en iedereen over je heen omdat je je hond aan het hek bind. :engel:
Kan mij niet voorstellen dat die actie nu zo'n echte weloverwogen besluit was , eerder een paniekoplossing maar niet van een mens wat redelijk bij zijn hoofd was.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Bij het asiel hier is zeker de helft van wat er binnenkomt 'vondeling'. Gewoon gedumpt op straat, worden nooit meer opgehaald door de eigenaar. Geen afstandsgeld, geen boete. Erg netjes om het op die manier te doen? Nee, maar voor het dier wel beter dan het 'alternatief' waar het in het openingsbericht om gaat.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
bouvierpoedel
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:Bij het asiel hier is zeker de helft van wat er binnenkomt 'vondeling'. Gewoon gedumpt op straat, worden nooit meer opgehaald door de eigenaar. Geen afstandsgeld, geen boete. Erg netjes om het op die manier te doen? Nee, maar voor het dier wel beter dan het 'alternatief' waar het in het openingsbericht om gaat.
Tuurlijk stukken beter , maar schijnbaar wat ik al zei niet iemand die aan andere oplossingen kan denken . Zat boeren, buitenlui en jagers die hun hond de kogel geven maar dat moet je ook maar net weten. :19:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

bouvierpoedel schreef:
Tamara/Bayko schreef:Bij het asiel hier is zeker de helft van wat er binnenkomt 'vondeling'. Gewoon gedumpt op straat, worden nooit meer opgehaald door de eigenaar. Geen afstandsgeld, geen boete. Erg netjes om het op die manier te doen? Nee, maar voor het dier wel beter dan het 'alternatief' waar het in het openingsbericht om gaat.
Tuurlijk stukken beter , maar schijnbaar wat ik al zei niet iemand die aan andere oplossingen kan denken . Zat boeren, buitenlui en jagers die hun hond de kogel geven maar dat moet je ook maar net weten. :19:
...en, niet al te onbelangrijk, je zou dan een geweer moeten hebben. Die heb ik toevallig niet liggen ;)
Het zal ook wel een beetje aan je eigen overredingskracht liggen hoor. Knappe dierenarts die mij uit een euthanasie weet te praten als 1 van mijn honden gewoon 'op' is. Dat beslis ik zelf namelijk wel.
bouvierpoedel
Zeer actief

Sandra&co schreef:
bouvierpoedel schreef:
...en, niet al te onbelangrijk, je zou dan een geweer moeten hebben. Die heb ik toevallig niet liggen ;)
Het zal ook wel een beetje aan je eigen overredingskracht liggen hoor. Knappe dierenarts die mij uit een euthanasie weet te praten als 1 van mijn honden gewoon 'op' is. Dat beslis ik zelf namelijk wel.
Nou je kunt lullen wat je wil maar je hebt hem wel nodig om het uit te voeren. :engel:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik ben een klánt van de dierenarts, ze is niet mijn baas. Ik kan me niet voorstellen dat, als je met goede steekhoudende argumenten komt, ze euthanasie weigeren, je een potje pillen in de hand duwen en je naar de kassa dirigeren. Ik moet het echt zien gebeuren :lol1:
bouvierpoedel
Zeer actief

Sandra&co schreef:Ik ben een klánt van de dierenarts, ze is niet mijn baas. Ik kan me niet voorstellen dat, als je met goede steekhoudende argumenten komt, ze euthanasie weigeren, je een potje pillen in de hand duwen en je naar de kassa dirigeren. Ik moet het echt zien gebeuren :lol1:
Ze hoeven jouw wens niet uit te voeren want het is geen verplichting ook al ben je een klant met steekhoudende argumenten.
Ken er zat hoor die het niet doen .
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nicoline schreef:
joline schreef:
Nicoline schreef:het is inderdaad heel hard en naar, maar, dat hondje is vast geen 16 geworden door verwaarlozing.
ik wil het niet goed praten, zou zelf zoiets dan liever met een kussen ofzo als ik geen geld voor een spuitje heb :/ ik ken ook iemand die 's nachts z'n eigen kat uit zn lijden heeft moeten lossen omdat dat beestje het uitgilde van de pijn door ziekte, dan ga je misschien toch rare dingen doen. kan me ergens voorstellen dat ze hadden gehoopt dat het met een hamer in 1 keer gedaan zou zijn en dat dat dus niet lukte, ik vind het vooral naar voor het hondje dat het zo langzaam is gegaan :(
Ik zou dan naar de dichtstbijzijnde dierenarts gaan en hem in laten slapen, geen haar op mijn hoofd die erover denkt om het zelf te doen, dat zou ik niet eens kunnen :ugh: :(:
een spuit kost hier toch ook alweer 200 euro. als er accuut iets is, je hond heeft veel pijn en je hebt het geld gewoon niet (als in, het staat gewoon niet op je rekening) dan sta je daar en moet je toch *iets* doen. zou mij ook kunnen overkomen, gelukkig zou ik in zo'n geval geld kunnen lenen en heb sowieso van een aantal lieve mensen een voor-het-geval-dat potje gekregen voor de hond. maarja als je dat niet hebt en het beestje moet *nu* geholpen worden... ik hoop eigenlijk nooit voor zo'n keuze te hoeven staan :/ blijft wel dat de manier waarop ze het gedaan hebben heel naar is.

Wat een belachelijk bedrag voor inslapen.
De laatste keer hier (klein jaar geleden) was het 65€ in de avond uren en de keer daarvoor was het 15€ duurder ivm op de zondag.
bouvierpoedel
Zeer actief

Betaalde hier 100 euro voor poedel en 125 voor herder.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

bouvierpoedel schreef:Betaalde hier 100 euro voor poedel en 125 voor herder.
Mijn DA deed mijn oudje Lady gratis alweer 2 jaar geleden :-(
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik betaalde voor Jarah 91 euro. Voor Nikkie was het 194 euro, maar ja dat was zaterdag/zondagnacht.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

zestig euro voor een hond O_O ik ben voor mn konijntje zo'n 2 jaar geleden meer kwijt geweest :/
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nicoline schreef:zestig euro voor een hond O_O ik ben voor mn konijntje zo'n 2 jaar geleden meer kwijt geweest :/

Kost op moment bij mijn dierenarts nog steeds 65€ en zoals Nanna zegt incl verwijderingsbijdrage als je hem daar wil laten.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”