Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezocht: rustige, stabiele en sociale honden
Moderator: moderatorteam
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Gezocht: rustige, stabiele en sociale honden
Onze jongste hond Sira (nu 7 jaar) is nooit een hele open en sociale hond geweest, ze moest als pup al eerst even de kat uit de boom kijken voor ze besloot dat een andere hond oke was.
Vorig jaar is ze vreselijk aangevallen door een andere hond en sindsdien is ze het vertrouwen in andere honden helemaal kwijt. Zelfs de labrador van een paar huizen verderop, waar ze altijd heerlijk mee speelde is nu eng.
Dit gedrag uit zich in angstagressie, andere honden loopt ze borstelend en grommend tegemoet. Aan de lijn durft ze ook uit te vallen, maar na lang oefenen gaat dit laatste wel steeds beter.
Sinds een paar weken wordt onze oudste hond Ody te oud om mee te gaan op de lange wandelingen, dus die doen we samen. Zonder Ody is ze nog veel onzekerder. Ze zoekt constant oogcontact met mij, dingen die er gisteren nog niet lagen (een plastic zak, een omgevallen boom) zijn vreeeeselijk eng.
Ik vind het echt sneu dat ze veel stress ervaart tijdens het wandelen. Ze hoeft van mij echt niet met iedere hond te spelen die we tegenkomen, maar ze vind het zo heerlijk om samen te dollen en nu Ody daar te oud voor is, doet ze dat helemaal niet meer.
Ik zoek nu dus rustige en stabiele honden om samen mee te wandelen. Ik wil de wandeling graag met beide honden aangelijnd beginnen tot Sira rustig is, daarna pas eventueel los laten lopen.
Wie wil me daarbij helpen?? Ik zou er ontzettend mee geholpen zijn.
Lokatie in overleg, ik wil er best een stukje voor rijden.
Vorig jaar is ze vreselijk aangevallen door een andere hond en sindsdien is ze het vertrouwen in andere honden helemaal kwijt. Zelfs de labrador van een paar huizen verderop, waar ze altijd heerlijk mee speelde is nu eng.
Dit gedrag uit zich in angstagressie, andere honden loopt ze borstelend en grommend tegemoet. Aan de lijn durft ze ook uit te vallen, maar na lang oefenen gaat dit laatste wel steeds beter.
Sinds een paar weken wordt onze oudste hond Ody te oud om mee te gaan op de lange wandelingen, dus die doen we samen. Zonder Ody is ze nog veel onzekerder. Ze zoekt constant oogcontact met mij, dingen die er gisteren nog niet lagen (een plastic zak, een omgevallen boom) zijn vreeeeselijk eng.
Ik vind het echt sneu dat ze veel stress ervaart tijdens het wandelen. Ze hoeft van mij echt niet met iedere hond te spelen die we tegenkomen, maar ze vind het zo heerlijk om samen te dollen en nu Ody daar te oud voor is, doet ze dat helemaal niet meer.
Ik zoek nu dus rustige en stabiele honden om samen mee te wandelen. Ik wil de wandeling graag met beide honden aangelijnd beginnen tot Sira rustig is, daarna pas eventueel los laten lopen.
Wie wil me daarbij helpen?? Ik zou er ontzettend mee geholpen zijn.
Lokatie in overleg, ik wil er best een stukje voor rijden.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Re: Gezocht: rustige, stabiele en sociale honden
Elco vind ik er niet stabiel genoeg voor, denk ik (al kan het wel goed uitpakken, omdat er bij hem geen agressie, maar alleen onzekerheid speelt). Gait is erg van het willen spelen, maar is tegelijk ook respectvol als een hond duidelijk aangeeft geen interesse in spel te hebben. Denk dat het beter is als we wachten tot ze al weer iets zelfvertrouwen herwonnen heeft voor we Sira met Elco en Gait confronteren. Het scheelt natuurlijk wel dat zij vrij klein zijn 

- Ody
- Zeer actief
Kleinere honden gaat vaak wel beter dan grote honden, blijkbaar zijn die minder eng.
Twee honden tegelijk is alleen denk ik nog teveel van het goede......
Ik had eigenlijk in gedachten te starten met 1 hond en dan kijken hoe het gaat.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Samen wandelen is prima.
Habibi is stabiel en rustig. En normaal sociaal voor een volwassen teefje.
Als ze iets vervelend vindt kijkt ze weg, nog opvallender wegkijken, lipje trekken en als allerlaatste optie een snep. Maar alleen als weglopen en wegkijken niet werkt.
Verder dan dat heb ik haar nooit zien gaan. (maakt bij sommige honden wat te weinig indruk soms, dan help ik haar even)
Ze maakt normaal sociaal contact. Even voorkant kijken, achterkant snuffelen. Rustig tempo. En dan is het meestal ook weer klaar.
Als de andere hond het niet wil zal ze ook zeker niet doorgaan.
Echt spelen doet ze meestal niet. Soms even een sprintje met een hond waar het mee klikt. Maar meer dan dat niet.
Zoek je dus echt een hond om mee te spelen, dan is Habibi minder geschikt.
Zoek je een hond om mee op te lopen, die haar eigen ding een beetje doet en die niet blaft, lomp doet of opdringerig is, dan is Habibi beslist wel een optie.
Ik denk niet dat ze erg onder de indruk is van angstblaffen. Denk dat het haar ook bar weinig kan schelen.
Habibi is stabiel en rustig. En normaal sociaal voor een volwassen teefje.
Als ze iets vervelend vindt kijkt ze weg, nog opvallender wegkijken, lipje trekken en als allerlaatste optie een snep. Maar alleen als weglopen en wegkijken niet werkt.
Verder dan dat heb ik haar nooit zien gaan. (maakt bij sommige honden wat te weinig indruk soms, dan help ik haar even)
Ze maakt normaal sociaal contact. Even voorkant kijken, achterkant snuffelen. Rustig tempo. En dan is het meestal ook weer klaar.
Als de andere hond het niet wil zal ze ook zeker niet doorgaan.
Echt spelen doet ze meestal niet. Soms even een sprintje met een hond waar het mee klikt. Maar meer dan dat niet.
Zoek je dus echt een hond om mee te spelen, dan is Habibi minder geschikt.
Zoek je een hond om mee op te lopen, die haar eigen ding een beetje doet en die niet blaft, lomp doet of opdringerig is, dan is Habibi beslist wel een optie.
Ik denk niet dat ze erg onder de indruk is van angstblaffen. Denk dat het haar ook bar weinig kan schelen.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Met alleen Gait zou kunnen, maar dan mis je de bliksemafleider voor mogelijk al te wild spel. Tenslotte is hij nog geen vijf maanden.Ody schreef:Kleinere honden gaat vaak wel beter dan grote honden, blijkbaar zijn die minder eng.
Dus dan is het met die van mij beter voor een volgende fase, denk ik
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Droef is prima sociaal en stabiel. Als er al een hond naar hem uitvalt dan loopt hij gewoon weg.
Droef past zich over het algemeen aan aan de hond waar hij op dat moment mee is. Dat kan dus stuiterend en op elkaar in beukend zijn maar ook prima rustig samen lopen en snuffelen etc.
Geen idee waar je vandaag komt, voor mij zit een eind rijden er voorlopig even niet in ivm gekneusd stuitje.
Droef past zich over het algemeen aan aan de hond waar hij op dat moment mee is. Dat kan dus stuiterend en op elkaar in beukend zijn maar ook prima rustig samen lopen en snuffelen etc.
Geen idee waar je vandaag komt, voor mij zit een eind rijden er voorlopig even niet in ivm gekneusd stuitje.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Mijn meiden zijn allebei rustig, sociaal en stabiel. Alleen mag Maggie maximaal 15 minuten per keer lopen dus daar heb je niet zo veel aan.
Abby biedt zich wel aan. Ik woon in Arnhem en ik werk doordeweeks, maar ik heb ook een paar thuiswerkdagen en kan dan mijn tijd zelf indelen. Dus als je naar Arnhem wil rijden, is het prima. Er zijn bij mij in de buurt een paar leuke uitlaatplekken waar de hond ook los kan lopen.

Abby biedt zich wel aan. Ik woon in Arnhem en ik werk doordeweeks, maar ik heb ook een paar thuiswerkdagen en kan dan mijn tijd zelf indelen. Dus als je naar Arnhem wil rijden, is het prima. Er zijn bij mij in de buurt een paar leuke uitlaatplekken waar de hond ook los kan lopen.

-
- Zeer actief
Manu is groot, rustig, stabiel en sociaal. Wandelen vinden wij altijd leuk
Ik kan hem vrijwel overal tussen zetten. Hij speelt alleen niet tot nauwelijks maar dat lijkt me bij een onzekere hond wel prettig. Ik hoor het wel als je eens aan wilt haken of op de middenweg wilt meeten.

Ik kan hem vrijwel overal tussen zetten. Hij speelt alleen niet tot nauwelijks maar dat lijkt me bij een onzekere hond wel prettig. Ik hoor het wel als je eens aan wilt haken of op de middenweg wilt meeten.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik vergeet ook helemaal te zeggen dat Abby ook niet echt speelt. Ze is levendig, nieuwsgierig (steekt graag haar steekneus overal in
) maar het is een bijna 10-jarige teef dus nou niet bepaald erg spelerig. 

- Ody
- Zeer actief
Spelen vind ik nog even niet zo belangrijk, het zou leuk zijn als het lukt, maar het gaat mij nu vooral om het weer positieve ervaringen op doen. Met gewoon rustig samen met een andere hond rondlopen zonder stress zou ik al heel blij zijn.
Ik kan niet bij iedereen zien, waar hij/zij woont.
Ik woon zelf in Streefkerk (dorpje in omgeving Dordrecht/Rotterdam).
Ik kan niet bij iedereen zien, waar hij/zij woont.
Ik woon zelf in Streefkerk (dorpje in omgeving Dordrecht/Rotterdam).
-
- Zeer actief
Wij zijn van Den Haag 

- Ody
- Zeer actief
Allemaal voor mij toch een behoorlijk eindje rijden, niet erg maar dan kan het voor mij alleen in de weekenden.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Finn is daar ook wel geschikt voor, maar ik woon ook niet echt in de buurt. Al ben je natuurlijk altijd welkom 

- dre
- Zeer actief
Ik kan (afhankelijk van de trainingen) op doordeweekse avonden en woon in Rotterdam
Allebei mijn honden negeren andere honden, maar als je liever 1 hond tegelijk wil dan neem ik wel alleen Juno mee, die vind andere honden voornamelijk nuttig om te negeren

Allebei mijn honden negeren andere honden, maar als je liever 1 hond tegelijk wil dan neem ik wel alleen Juno mee, die vind andere honden voornamelijk nuttig om te negeren

- Habibi
- Zeer actief
- Ody
- Zeer actief
Weekenden is geen optie?dre schreef:Ik kan (afhankelijk van de trainingen) op doordeweekse avonden en woon in Rotterdam![]()
Rotterdam is lekker dichtbij

- dre
- Zeer actief
Die staan vol tot eind aprilOdy schreef:Weekenden is geen optie?dre schreef:Ik kan (afhankelijk van de trainingen) op doordeweekse avonden en woon in Rotterdam![]()
Rotterdam is lekker dichtbij

- Hanneke2
- Zeer actief
Je kan ook richting Spijkenisse komen. Mijn stel is afhankelijk van het type hond (zwart/wit, klein/groot) in de eerste ontmoeting niet altijd supergezellig, maar na drie minuten aangelijnd dezelfde kant op lopen gaat het vrijwel altijd prima. En na tien minuten lopen hoort die nieuwe hond erbij.
Ik heb wel vaker met bange honden gewandeld. Met bijvoorbeeld Yindi van Feather (ook bepaald een probleemgevalletje in het begin) ging het tijdens de eerste wandeling al heel snel goed, en uiteindelijk werden Yin en Toto wel een beetje verliefd op elkaar.
Lilo en Yindi was ook nul probleem.
Ik zou als ik jou was trouwens juist met meer dan 1 hond gaan wandelen. Mijn ervaring met Lilo, die in het begin echt panisch was voor alle honden behalve haar maatje Jack, is dat juist in een roedel lopen, waar je jezelf een beetje onzichtbaar kan maken tussen de andere honden, heel veel doet voor het zelfvertrouwen. Als je erover nadenkt is dat ook wel logisch, een 'eenzame wolf' die geaccepteerd wordt in een bestaande stabiele groep is in een klap 'veilig'. Een-op-een is veel lastiger.
Ik heb Andrea al weer een hele tijd niet gezien
, dus misschien is het een idee om met z'n drieën en vijf honden te gaan lopen? Dat is de eerste vijf minuten misschien heel erg eng, maar ik durf je bijna te garanderen dat het uiteindelijk prima zal gaan. Hier in de buurt kan je mijlenver lopen in overzichtelijk losloopgebied waar je bijna niemand tegenkomt, en terwijl het jonge spul loopt te spelen kan Sira de boel goed observeren en al dan niet besluiten of ze mee wil doen.
Ik kan in het weekend en op de woensdagen.
Ik heb wel vaker met bange honden gewandeld. Met bijvoorbeeld Yindi van Feather (ook bepaald een probleemgevalletje in het begin) ging het tijdens de eerste wandeling al heel snel goed, en uiteindelijk werden Yin en Toto wel een beetje verliefd op elkaar.

Ik zou als ik jou was trouwens juist met meer dan 1 hond gaan wandelen. Mijn ervaring met Lilo, die in het begin echt panisch was voor alle honden behalve haar maatje Jack, is dat juist in een roedel lopen, waar je jezelf een beetje onzichtbaar kan maken tussen de andere honden, heel veel doet voor het zelfvertrouwen. Als je erover nadenkt is dat ook wel logisch, een 'eenzame wolf' die geaccepteerd wordt in een bestaande stabiele groep is in een klap 'veilig'. Een-op-een is veel lastiger.
Ik heb Andrea al weer een hele tijd niet gezien

Ik kan in het weekend en op de woensdagen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Taartje is daar perfect voor, maar wij wonen nogal ver uit de richting.
Misschien worden er sociale wandelingen georganiseerd bij jou in de buurt en is dat een optie? Amy vindt het vaak ook spannend om aangelijnd andere honden te ontmoeten, en met haar doe ik daarom sociale wandelingen. We wandelen aangelijnd aan een lange lijn in kleine groepjes (3 tot 5 honden) onder begeleiding van een gedragstherapeut, waarbij we oefeningen doen met passeren, terugroepen, herkennen van lichaamstaal, begeleiden van je hond in moeilijke situaties, samen oplopen, netjes kennismaken voor de honden die eraan toe zijn, etc.
Misschien worden er sociale wandelingen georganiseerd bij jou in de buurt en is dat een optie? Amy vindt het vaak ook spannend om aangelijnd andere honden te ontmoeten, en met haar doe ik daarom sociale wandelingen. We wandelen aangelijnd aan een lange lijn in kleine groepjes (3 tot 5 honden) onder begeleiding van een gedragstherapeut, waarbij we oefeningen doen met passeren, terugroepen, herkennen van lichaamstaal, begeleiden van je hond in moeilijke situaties, samen oplopen, netjes kennismaken voor de honden die eraan toe zijn, etc.
- dre
- Zeer actief
Dat zou ook nog kunnen, ons stel was samen niet zo heel erg druk en allemaal erg goed in het lezen van lichaamstaalHanneke2 schreef:Ik heb Andrea al weer een hele tijd niet gezien, dus misschien is het een idee om met z'n drieën en vijf honden te gaan lopen? Dat is de eerste vijf minuten misschien heel erg eng, maar ik durf je bijna te garanderen dat het uiteindelijk prima zal gaan. Hier in de buurt kan je mijlenver lopen in overzichtelijk losloopgebied waar je bijna niemand tegenkomt, en terwijl het jonge spul loopt te spelen kan Sira de boel goed observeren en al dan niet besluiten of ze mee wil doen.

- Ody
- Zeer actief
Dat zou ook zeker nog een optie kunnen zijn, heb nu eerst een paar 'dates' staan met 1 hond. Eens kijken hoe dat gaat.
Spijkenisse is goed aan te rijden voor mij in ieder geval.
Super dat jullie allemaal willen helpen!
Spijkenisse is goed aan te rijden voor mij in ieder geval.

Super dat jullie allemaal willen helpen!

- Ody
- Zeer actief
Ondertussen een paar dates met 1 hond gehad en dat ging eigenlijk prima, soms even een grom en een brom en dat was het eigenlijk wel. Wel ging ze de hele wandeling haar eigen gangetje, ze bemoeide zich eigenlijk niet met de andere honden.
Wellicht binnenkort eens afspreken met meerdere honden........wie kan/wil??
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hij heeft zijn uiterlijk misschien niet mee, maar Hippo kan ik overal tussen zetten. Die gaat z'n eigen gang en reageert niet op honden die uit onzekere - of angstagressie aan/uitvallen. Dico is best reactief, dus die laat ik thuis. Hippo heeft al met heel veel soorten honden gewandeld, 1 op 1 en in groepen.
Vanaf Streefkerk is het 48min rijden en je hebt hier stranden waar het heerlijk rustig is. Ik kan ivm fulltime baan alleen in de weekenden of avonden.
Vanaf Streefkerk is het 48min rijden en je hebt hier stranden waar het heerlijk rustig is. Ik kan ivm fulltime baan alleen in de weekenden of avonden.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ody schreef:Ondertussen een paar dates met 1 hond gehad en dat ging eigenlijk prima, soms even een grom en een brom en dat was het eigenlijk wel. Wel ging ze de hele wandeling haar eigen gangetje, ze bemoeide zich eigenlijk niet met de andere honden.
Mocht je nog richting Arnhem willen komen, dan blijft mijn aanbod staan.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Mijn aanbod staat ook nog steeds. En dat is niet zo heel ver bij jou vandaan 

- Habibi
- Zeer actief
- Ody
- Zeer actief
Jij woont inderdaad lekker in de buurt. Keertje afspreken dan??Fotogravinnetje schreef:Mijn aanbod staat ook nog steeds. En dat is niet zo heel ver bij jou vandaan
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
- Ody
- Zeer actief
Met de honden van Fotogravinnetje is het super gegaan, we zijn klaar voor de volgende date
Den Haag, Spijkenisse en Doorn zijn voor mij allemaal goed aan te rijden.
Ik weet niet of jullie vast zitten aan bepaalde tijden/dagen?
Lieke: Arnhem is voor mij wel echt een stuk verder weg.
Keertje in het weekend afspreken??

Den Haag, Spijkenisse en Doorn zijn voor mij allemaal goed aan te rijden.
Ik weet niet of jullie vast zitten aan bepaalde tijden/dagen?
Lieke: Arnhem is voor mij wel echt een stuk verder weg.
Keertje in het weekend afspreken??
- dre
- Zeer actief
Het aanbod staat nog steeds, alleen staat alles hier de komende tijd op zijn kop en kan ik alleen even per dag plannen