Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plotseling ander gedrag van de hond van mijn zoon

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

roberto
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1
Contacteer:

Plotseling ander gedrag van de hond van mijn zoon

Ongelezen bericht door roberto »

Hallo allemaal mijn zoon woont in Portugal en heeft een hele lieve hond Pipa het is een teefje van +/- anderhalf jaar een kruising Labrador x ? afgelopen oktober voor het eerst loops geworden.
Hij schreef me dat ze plotseling een beetje dominant met een heel klein agressief randje tegen mensen die hij tegen komt tijden de wandeling het is Portugal daar zijn de mensen sowieso een beetje bang voor grote honden hij kreeg de indruk dat Pipa dat voelt en er misbruik van maakt, is dit puberaal gedrag of iets anders, heeft iemand misschien tips ?

Alvast bedankt!

Roberto
roberto
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Plotseling ander gedrag van de hond van mijn zoon

Boutje schreef:Ze wordt volwassen nu.
Tijd om wat bij te sturen, ze hoeft de boel neit te proberen regelen voor je zoon of bepalen wie al dan niet in de buurt mag komen en zo.

Aandacht vragen. Mens komt er aan? Kijk naar de baas (je zoon dus) en als die zegt dat het goed is, dan moet het ook goed zijn. Mooi blijven op baas letten en dat ook belonen. Koekje of even balletje gooien als die mensen voorbij zijn, wat ze liefste heeft.
Tot ze zo ver is dat, als er een mens aan komt, ze vanzelf naar je zoon kijkt of naar hem toe komt als ze los is want ja, een mens is iets doen voor of met de baas of een koekje krijgen.

Belonen voor mensen negeren en nog meer belonen voor aandacht voor de baas.

In het begin zorgen dat je de mens voor haar ziet en zelf die aandacht kan vragen voor ze ongewenst gedrag kan gaan vertonen.
Bedankt ik heb het aan hem doorgegeven!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Teven kunnen tijdens en rondom de loopsheid behoorlijk uit balans raken en agressief maar ook depri worden . En een opvolgende schijndracht kan ook behoorlijk inslaan .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Inderdaad wat Boutje zegt, aandacht blijven vragen. Ik heb een zak met gedroogde visjes mee op wandeling omdat Rani het liefste wegrennende kindertjes in hun billen wil sneppen :schrik:
Zodra ik die visjes tevoorschijn haal verdwijnt de rest van de wereld om haar heen en heeft ze alleen nog maar oog voor mij. Balletjes doen het ook goed maar die visjes zijn favoriet.
roberto
Vaste gebruiker
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Teven kunnen tijdens en rondom de loopsheid behoorlijk uit balans raken en agressief maar ook depri worden . En een opvolgende schijndracht kan ook behoorlijk inslaan .
Bedankt !!
roberto
Vaste gebruiker
Contacteer:

Gollum schreef:Inderdaad wat Boutje zegt, aandacht blijven vragen. Ik heb een zak met gedroogde visjes mee op wandeling omdat Rani het liefste wegrennende kindertjes in hun billen wil sneppen :schrik:
Zodra ik die visjes tevoorschijn haal verdwijnt de rest van de wereld om haar heen en heeft ze alleen nog maar oog voor mij. Balletjes doen het ook goed maar die visjes zijn favoriet.
Bedankt !
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je zoon internet heeft..........
Laat hem dan eens kijken in het topic counter conditioning
KLIK
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”