Hoe weet je of een hond gelukkig is in je familie? Ik heb steeds meer het idee dat hij misschien niet zo happy is met ons als roedel.
Hij begroet ons namelijk nooit zo enthousiast als een ieder ander. Er zijn er een aantal die hij zelfs enorm enthousiast begroet (enorm kwispelen en op willen springen, enorm trekken naar die persoon) namelijk waar hij heengaat als we oppas nodig hebben en zelfs de dierenarts!
We zijn recent een weekendje weggeweest maar zelfs toen werden we nauwelijks begroet. Hij was blijer om het huis weer te zien dan ons! Ik snap het niet. Ik dacht dat hij alles kreeg wat zijn hondenhartje wenst. Liefde, aandacht, eten, wandelingen, speeltjes en zelfs puzzels.
We zijn niet abnormaal streng voor hem maar ook niet van "hij mag alles". Gewoon consequent..dit wel dat niet.
Doen we wat verkeerd?
Kortom...hoe weten we wanneer hij wel happy is en hoe krijgen (en houden) we hem happy. We willen echt alleen het beste voor de hond.
Hij is nu ruim 10 maanden en een Labrador. Dat zijn toch normaal gesproken hele enthousiaste diertjes!