Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vusi herplaatsen... stront vervelend ;-)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Vusi herplaatsen... stront vervelend ;-)

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

... OK, nog niet :W:

Gek beest, 's middags gaan we 1,5 tot 3 uur lopen (ligt aan mijn tijd).
Vandaag zijn we 3 uur weg geweest om ons bos te inspecteren, Vusi loopt los. We doen wat oefeningen onderweg, over boom stammen lopen, af en wachten, ik verstop stokken en dummies die ze netjes opspeurt. Grootste deel van de wandeling doet ze haar eigen dingen, rent achter iets aan wat ze niet vangt, ze vindt schoenen, platsic flessen etc die moeten dan een stukje mee gedragen worden tot ze weer iets interessanter ziet. Kortom de hele wandeling is ze actief :jump1:

En dan komen we thuis, ze gaat water drinken en weer de tuin in om te poepen en het dan op te eten :boos: en dan happy binnen te komen en voor me gaat staan walm walm :kotz: :kotz:

Waarom gaat ze nu in de tuin poepen en het opeten terwijl we net 3 uur weg zijn geweest, waar ze ook 2 keer gepoept heeft? :piew:

Zijn er hier meer honden die dat doen? ze eet alleen haar eigen stront (en mensen poep onderweg) :U:
Laatst gewijzigd door mosquito1980 op 09 mar 2017 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Vusi herplaatsen...

Ongelezen bericht door ranetje »

mosquito1980 schreef:... OK, nog niet :W:

Gek beest, 's middags gaan we 1,5 tot 3 uur lopen (ligt aan mijn tijd).
Vandaag zijn we 3 uur weg geweest om ons bos te inspecteren, Vusi loopt los. We doen wat oefeningen onderweg, over boom stammen lopen, af en wachten, ik verstop stokken en dummies die ze netjes opspeurt. Grootste deel van de wandeling doet ze haar eigen dingen, rent achter iets aan wat ze niet vangt, ze vindt schoenen, platsic flessen etc die moeten dan een stukje mee gedragen worden tot ze weer iets interessanter ziet. Kortom de hele wandeling is ze actief :jump1:

En dan komen we thuis, ze gaat water drinken en weer de tuin in om te poepen en het dan op te eten :boos: en dan happy binnen te komen en voor me gaat staan walm walm :kotz: :kotz:

Waarom gaat ze nu in de tuin poepen en het opeten terwijl we net 3 uur weg zijn geweest, waar ze ook 2 keer gepoept heeft? :piew:

Zijn er hier meer honden die dat doen? ze eet alleen haar eigen stront (en mensen poep onderweg) :U:
Ze had nog niet alles uitgepoept, dus gaat ze nog een keer :tongue:

Mag ze van je in de tuin poepen?
Als dat niet mag is dat misschien een reden.
Anders zorgen dat je mee gaat en haar bij je roepen als ze heeft gepoept.
Geef haar dan iets lekkers en ruim de poep zelf op.
Kans(je) dat ze de volgende keer komt melden dat ze heeft gepoept ............ als je dat bij je roepen en belonen een tijd hebt volgehouden.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mosquito1980
Zeer actief

Nanna schreef:Eet ze tijdens de wandeling ook haar poep op?
Nee, dat doet ze niet, tijdens de wandeling eet ze alleen mensenpoep en konijnen stront als ze de kans krijgt maar een goeie "LEAVE IT" help dan wel.

Ik weet dat ze, nadat ze gegeten heeft, naar buiten gaat en poept, ik ga dan met de schop klaarstaan en ruim het meteen op.
Ze heeft het van dag 1 dat ze bij mij was gedaan (8 weken oud)
De eerste 8 weken heeft ze in een 2x3 meter kennel doorgebracht die 2 keer per dag schoon gemaakt werd, waarschijnlijk daar al begonnen... uit verveling?
Ik heb in het begin van alles geprobeerd om het af te leren, meteen opruimen, azijn erop, haar afleiden zodra ze gepoept had etc etc.....
Nu 2 jaar later heb ik het min of meer opgegeven, zorg ervoor het zo snel mogelijk op te ruimen als ik het zie. Het is alleen zo goor als ze voor m'n neus staat te wasemen :tong:

Het is haar eigen stront, zou het zoveel kwaad kunnen? .... recycling :wink:
mosquito1980
Zeer actief

Tamara81 schreef:Pfff... ik schrok een beetje van de topic titel!

Vies is dat he, poep-eet-gedrag van honden :pukel: :wc:
Lanai eet heel af en toe een drol. Bah!
Ik heb het haar 2x zien doen, maar dan niet haar eigen poep. Ik denk dat het kattenpoep was. Dit ging er thuis weer uit over de (gelukkig 2de hands) bank.

Mijn zus heeft me uitgelachen over het Frolic verhaal... dat honden graag poep eten van andere honden die Frolic krijgen, omdat deze poep zo lekker ruikt.
Zus zei: "dit zeg je alleen om het voor jezelf goed te praten dat je hond een drol op heeft gegeten"

Jullie hebben wel een leuke wandeling gemaakt, zo te lezen!
Als het door het voer zou komen zou ze in principe ook de drollen van Alex moeten eten, ze krijgen hetzelfde voer :U:
Dat doet ze gelukkig niet (Alex is aan de medicijnen)

Ik ga Vusi echt niet verplaatsen :neenee: Niemand is goed genoeg voor haar hier :pffff:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wil je me niet meer zo laten schrikken ?? :mep:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief

Frolic schreef:Ik schrok ook :boos:

Kun je niet nadat ze gedronken heeft haar weer aanlijnen en die poep buiten de tuin laten doen?
Ja, dat zou ik kunnen doen als ze gegeten heeft .....
De deur staat hier overdag altijd open ze lopen dus in en uit.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”