Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jankende hond/pup? in achtertuin buren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

dretje
Zeer actief

jankende hond/pup? in achtertuin buren

Ongelezen bericht door dretje »

Dilemma.
Al par nachten nauwelijk een oog dicht gedaan door jankende hond in tuin buren. Het klinkt als een pup. Beestje zit in een kennel. Jankt/ gilt / krabt aan tralies. Hoe lang kijk ik het af. Mensen moeten dat zelf toch ook horen?. Ik wil niet de klagende buuf zijn. Heb zelf een hond die in tuin wel eens blaft maar nooit meer dan half minuutje ( dan moet hij naar binnen) en zeker niet snachts. Ik heb drie kippen ( de haan al weggdaan omdat ik geen buren tot last wil zijn). Hoe pak je dat aan?
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Re: jankende hond/pup? in achtertuin buren

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik zou snachts aanbellen en vragen of ze de hond stil kunnen laten zijn. Zo nodig nog eens overdag over beginnen en als het aan blijft houden de politie bellen.
_Esmee
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

dretje schreef:Dilemma.
Al par nachten nauwelijk een oog dicht gedaan door jankende hond in tuin buren. Het klinkt als een pup. Beestje zit in een kennel. Jankt/ gilt / krabt aan tralies. Hoe lang kijk ik het af. Mensen moeten dat zelf toch ook horen?. Ik wil niet de klagende buuf zijn. Heb zelf een hond die in tuin wel eens blaft maar nooit meer dan half minuutje ( dan moet hij naar binnen) en zeker niet snachts. Ik heb drie kippen ( de haan al weggdaan omdat ik geen buren tot last wil zijn). Hoe pak je dat aan?

Nou dat verbaast me zeker , horen ze dat zelf dan niet die herrie. Maar goed mijn lief slaapt ook echt overal doorheen dus zulke mensen zijn er wel :mrgreen: . Ik zou het gesprek gewoon aangaan en aangeven dat de hond de hele nacht jankt en of ze daar iets aan zouden willen doen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Inderdaad, gewoon even, overdag en niet 's nachts, even gaan praten.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Tineke schreef:

Nou dat verbaast me zeker , horen ze dat zelf dan niet die herrie. Maar goed mijn lief slaapt ook echt overal doorheen dus zulke mensen zijn er wel :mrgreen: . Ik zou het gesprek gewoon aangaan en aangeven dat de hond de hele nacht jankt en of ze daar iets aan zouden willen doen.
Of ze hebben nachtdienst :19:
Ik zou gewoon even aan de deur gaan, en niets politie bellen. Eerst hun verhaal maar aanhoren.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Hoe pak je het aan? Heel simpel door bij de buren aan te bellen en aan te geven hoe en wat en vragen of zij er geen last van hebben en of daar wat aan kunnen/willen doen. Niet moeilijker maken dan het is :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Marion. schreef:
Tineke schreef:

Of ze hebben nachtdienst :19:
Ik zou gewoon even aan de deur gaan, en niets politie bellen. Eerst hun verhaal maar aanhoren.
Ja dat zou ook kunnen had ik niet aan gedacht. Maar inderdaad het gesprek aangaan en je weet het.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Met praten kan je een heleboel oplossen :ok:
En dan niet aanvallend, maar echt gewoon gaan praten.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

als andere mensen last van een van mijn dieren zouden hebben,
dan zou ik het op prijs stellen dat ze daar even melding van maken, zodat ik het probleem aan kan pakken, en op lossen.

tegenwoordig wordt direct de politie of een andere instantie gebeld, zonder dat er eerst gepraat wordt, en naar de oorzaak en omstandigheden wordt gekeken.

gewoon even een gesprek aan gaan, misschien hebben ze er zelf geen idee van.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”