Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Probleem' waarvan niemand ooit had gedacht..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

'Probleem' waarvan niemand ooit had gedacht..

Ongelezen bericht door sjm »

..dat het mogelijk kon zijn met een schijtlaars van een Saluki. :LOL: Maar die van ons is niet echt rastypisch tot nu toe.

Zahra is nogal ehh, enthousiast naar vreemden en visite. Nogal. Ze is niet te stoppen en vliegt de visite om de oren. Springt, doet enthousiast, doet HEUL blij etc. Ik moet haar dan gewoon constant vasthouden en 'laag' houden. Als de visite zit gaat het nog heel even door met overdreven aandacht vragen en dan gaat ze gewoon keurig op haar bank liggen en zie je d'r niet weer zolang ze geen aandacht krijgt. Maar...

Straks als de baby komt en er kraamvisite komt is het niet echt handig om een overenthousiaste langpootmug in bedwang te moeten houden. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Iemand tips? :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: 'Probleem' waarvan niemand ooit had gedacht..

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat Cleva schrijft :ok:
Eventueel een niet te lange lijn en halsband om laten zodat je wat meer grip hebt op de dame en niet hoeft te gaan graaien om haar ergens vast te pakken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Heb je een Pointer?:o
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

onze Lana is nu 14 week en ook laaiend enthousiast als er visite komt en vooral als de kleinkinderen van 2,5 jaar en 2 maand komen.
ik hou haar vast, totdat de gasten/visite/kids binnen zijn, doe haar in de keuken die ik af kan scheiden met een kindertraphekje, dus ze kan alles zien, als ze rustig is geworden. haal ik haar erbij en mag ze iedereen begroeten, zonder te springen, want de kids zijn nog te teer en te klein voor dat wilde gedoe, ze mogen haar dan ook wat lekkers geven en dan is het klaar. stuur ik haar naar haar plek [maar tis wel een pup, die ligt niet braaf de hele tijd stil] of in de keuken achter het hekje, waar ze gewoon lekker haar eigen gang kan gaan en toch alles mee kan krijgen.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

aan de visite vragen haar niet aan te kijken, niet te aaien en niet tegen haar te praten totdat iedereen zit en ze rustig is...dan is de lol gauw over denk ik :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb het 1 en ander over genomen uit de roedelmethode. Bij bezoek ga je in je mand en blijf je in je mand, tot je er geen aandacht meer voor hebt, dan kan het zijn dat je uit je mand mag komen. Misdraag je je dan ga je in 1 rechte lijn met een foei terug in je mand. Dat is het kort door de bocht, maar er zit natuurlijk een uitgebreider trainingsschema achter.

Aanvankelijk betekend dat ik de eerste keren niet zo snel bij de deur ben. Iedereen moet eerst in de mand. Als bezoek dan binnen is, krijgen ze iets lekkers te kauwen (niet iets wat hap-slik-weg is). Regelmatig krijgen ze helemaal geen vrij. Bezoek komt voor mij en meestal niet voor de honden. Ze zijn er beduidend rustiger onder. Ze blaffen nog even op de deurbel, maar houden ook snel op. Kay is de braafste normaal en kent deze methode al van jongs af aan, toch vond hij het bij het herintroduceren het moeilijkst. Maar ze zitten tegenwoordig al te kwispelen voor iets lekkers als er bezoek komt! Voor mij een stuk rustiger. In het begin intensief, met elke keer terugsturen naar de mand en dat ze pas echt mogen komen als ik ze vrij had gegeven.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

kijk op youtube bij kikopup, die heeft een paar goeie filmpjes waarin ze stap voor stap uitlegt hoe je dat het beste aanleert. Goed zoeken, er staan nogal wat filmpjes op haar kanaal :P

En anders kun je de hond natuurlijk ook gewoon even in de bench doen als de bel gaat, en er pas weer uithalen als iedereen rustig zit en zij ook rustig is.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”