Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond plast 's nachts (klein plasje) in kamer

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

fryskefrou
nieuw lid
Aantal honden: 1

Hond plast 's nachts (klein plasje) in kamer

Ongelezen bericht door fryskefrou »

Hoi!
Ik ben nieuw hier op het forum en wil jullie graag iets voorleggen waar ik tegenaan loop met Guus.
Guus is nu bijna drie weken bij me, hij is 4 jaar.
De vorige eigenaren, waar hij was vanaf dat hij puppy was, hebben een andere plek voor hem moeten zoeken omdat hun werk veranderde waardoor hij te veel alleen zat.
Guus is een schat van een hond, goed opgevoed en heel makkelijk in de omgang. Ik zocht een ongecompliceerd hondje dat met katten en kleine kinderen kan en wat dat betreft gaat het heel goed.
Maar het is nu al een paar keer gebeurd dat ik 's ochtends een klein plasje vond in de kamer. We gaan meestal 5 keer per dag wandelen, de laatste keer is dat vaak rond 12 uur/ half 1 en ik laat hem 's ochtends rond een uur of 8/ half 9 weer uit. Ik heb niet de indruk dat hij het niet op kan houden. ,
Bij de vorige eigenaren zat hij veel in een bench. In het begin deed ik hem daar ook in, maar ik merkte dat hij dat niet fijn vond. Hij ging er in, maar met tegenzin. Dus ik besloot hem na ong. een week in de kamer te laten, op zich gaat dat prima, hij piept of blaft niet.
Wat misschien een rol speelt is dat hij niet gecastreerd is. De vorige eigenaren hebben dat niet laten doen, omdat hij niet taalde naar teefjes. Zou hij misschien op deze manier zijn territorium willen markeren?
Ik weet niet of jullie hiermee genoeg info hebben om hier iets over te zeggen? vraag anders gerust!
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3

Re: Hond plast 's nachts (klein plasje) in kamer

Ongelezen bericht door Jeannet »

Indien een medisch iets is uitgesloten zou ik hem toch gaan beperken in zijn ruimte. Ik heb hier ook een teefje die 's nachts nog wel eens wil plassen in huis zodra ik haar de ruimte geef van kamer en slaapkamer. Indien ik haar alleen in de slaapkamer laat slapen bij mij gaat het negen van de tien keer zo dat ze doorslaapt tot de ochtend. Een enkele keer maakt ze mij 's nachts wakker dat ze er uit wil

Ik denk ook dat wel meespeelt dat Guus nog niet zo lang bij jou is. Het voelt misschien nog niet helemaal als zijn huis. Daarom zou ik ook eerst gaan beperken in ruimte of bij je op de slaapkamer nemen. Het moet geen gewoonte gaan worden
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
fryskefrou
nieuw lid

Jeannet, bedankt voor je reactie!
Zou goed kunnen dat ik hem zeker de komende tijd moet beperken qua ruimte. 't Komt denk ik ook doordat hij zo makkelijk is dat ik misschien wat te snel ben gegaan. En wat meespeelde was natuurlijk ook dat hij niet graag in de bench gaat, zit hij er eenmaal in dan protesteert hij overigens helemaal niet.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Zorg je dat je de geur helemaal weg haalt? Sinds ik een spray met enzymen gebruik gaat het hier stukken beter.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou inderdaad ruimte beperken. Boomer was ook een herplaatser, van bijna vijf jaar. Die plaste in het begin en ook na onze verhuizing ook in huis 's nachts (alleen blijven was nauwelijks aan de orde). Tijdje 's nachts in de bench en het probleem was opgelost. Boomer was overigens gecastreerd
fryskefrou
nieuw lid

Bedankt Alfifillo en Fotogravinnetje :-)
Ik heb 't met een gewoon schoonmaakmiddel schoon gemaakt. Hij heeft tot nu toe drie keer geplast op verschillende plekken, dus niet dat hij steeds dezelfde plek opzoekt.
Ik denk dat ik inderdaad de bench weer moet gebruiken, zelfs al vindt hij het niet echt fijn. Ik dacht het is fijner voor hem om gewoon in de kamer te kunnen zijn, maar kan ook onveilig voelen.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

fryskefrou schreef:Bedankt Alfifillo en Fotogravinnetje :-)
Ik heb 't met een gewoon schoonmaakmiddel schoon gemaakt. Hij heeft tot nu toe drie keer geplast op verschillende plekken, dus niet dat hij steeds dezelfde plek opzoekt.
Ik denk dat ik inderdaad de bench weer moet gebruiken, zelfs al vindt hij het niet echt fijn. Ik dacht het is fijner voor hem om gewoon in de kamer te kunnen zijn, maar kan ook onveilig voelen.
Misschien de bench open laten staan zodat hij zelf kan bepalen of hij er in wil of niet. En als het geen probleem is kan je de hond ook meenemen de slaapkamer in.

Onze eerste hond begon ook 's nachts te plassen vanaf dat ze een jaar of 8 was(wel een stuk ouder dus). Medisch was alles uitgesloten en ook niet elke nacht. Tijdje een bench gebruikt maar dat vind ik sneu, en daar hield ze het wel droog maar ze vond het niks en was hier dus ook niet bekend mee. Toen toch maar weer in de slaapkamer. En op een nacht werd ik wakker van haar. Het was gewoon een soort van slaapwandelen. Ze stapte uit bed, plaste en ging weer terug naar bed, reageerde helemaal niet op mij. Pas toen ik het licht aan deed en ging schoonmaken. Toen ben ik gewoon de deur gaan barricaderen dat ze niet zomaar de kamer uit kon om de kijken of dat het probleem doorbrak. Dat werken, even daarna zijn we verhuisd en na een paar weken begon ze het weer te doen. Toen heb ik de slaapkamer afgesloten met een traphekje en was het probleem over.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
fryskefrou
nieuw lid

Dees en Maylo: dankje voor het delen van je ervaring!
Als ik de bench open laat staan, gaat hij er weer uit en gaat hij lekker op de bank liggen ;-) .
De eerste nachten had ik bench op overloop staan met deurtje dicht, hij piepte even (logisch!) maar was heel snel stil. Toen ik 's nachts naar wc ging, hoorde ik hem kwispelen maar hij bleef stil. Misschien is het toch beter voor hem. Bij de vorige eigenaren zat hij er, zeker laatste tijd, vaak en lang in, dat hoeft bij mij niet.
Ik wil hem liever niet in de slaapkamer hebben, in elk geval niet op bed. Eerst maar eens kijken hoe het gaat in de bench en dan kan ik na verloop van tijd nog eens kijken of hij in de woonkamer kan blijven.
Wat ik eerder zei, hij is zo lief en makkelijk dat ik waarschijnlijk wat te snel ben gegaan!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”