Beste,
Wij hebben net een border collie in huis. Het is de bedoeling dat we binnen een 2 tal weken ermee naar de hondenschool gaan.
Wij zouden hem graag binnenkort vrij buiten laten rondlopen maar ons woning is niet voorzien van een poort voor de eigendom te sluiten en dat is ook niet mogelijk.
Enkel achter in de tuin hebben we een afsluiten waar hij vrij kan rondlopen maar daar ziet hij ons niet.
Op het internet vind je een onzichtbare draad waarmee de hond een schokje krijgt als hij die overtreed of in de buurt komt, maar is dat niet zielig?
grts
Hij bijt ook steeds aan de krabpaal van onze poezen, hoe leer je dat het snelst af?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
afsluiting voor hond
Moderator: moderatorteam
-
tessa 16
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: afsluiting voor hond
Is nog een pup dus. Eerst cursus en opvoeden en kijk dan maar eens verder voor een fatsoenlijke poort.tessa 16 schreef:Beste,
Wij hebben net een border collie in huis. Het is de bedoeling dat we binnen een 2 tal weken ermee naar de hondenschool gaan.
Wij zouden hem graag binnenkort vrij buiten laten rondlopen maar ons woning is niet voorzien van een poort voor de eigendom te sluiten en dat is ook niet mogelijk.
Enkel achter in de tuin hebben we een afsluiten waar hij vrij kan rondlopen maar daar ziet hij ons niet.
Op het internet vind je een onzichtbare draad waarmee de hond een schokje krijgt als hij die overtreed of in de buurt komt, maar is dat niet zielig?
grts
Hij bijt ook steeds aan de krabpaal van onze poezen, hoe leer je dat het snelst af?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Met "vrij rondlopen" bedoel je zonder enige vorm van toezicht? Lijkt me niet slim met een pup; die moet alles nog leren. Gewoon lekker samen (aangelijnd) naar buiten en de tuin goed omheinen. Ook later gewoon samen buiten zitten; niet hond buiten-jij binnen.
Suzanne
Suzanne
-
tessa 16
~Suzanne~ schreef:Met "vrij rondlopen" bedoel je zonder enige vorm van toezicht? Lijkt me niet slim met een pup; die moet alles nog leren. Gewoon lekker samen (aangelijnd) naar buiten en de tuin goed omheinen. Ook later gewoon samen buiten zitten; niet hond buiten-jij binnen.
Suzanne
Het is inderdaad nog een pup van 3 maand oud.
Het is niet de bedoeling dat wij binnen zitten en zij buiten. Het is maar als wij buiten zitten zij vrij kan rondlopen. Wij hebben een grote tuin maar onze oprit kunnen we niet afsluiten. Als zij later ineens naar voor schiet zou jammer zijn
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik zou geen onzichtbare omheining (met schokband) doen. Je hond kan ook niet meer het erf op als hij toch impulsief er overheen is gegaan.
Je hondje is nog maar zo jong. Als hij ouder wordt, is het vast goed te leren om erfvast te worden. Tenzij de tuin te klein is en de weg te gevaarlijk, Dan is een goede omheining een veel beter plan.
Je hondje is nog maar zo jong. Als hij ouder wordt, is het vast goed te leren om erfvast te worden. Tenzij de tuin te klein is en de weg te gevaarlijk, Dan is een goede omheining een veel beter plan.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
onze pup, is nu 4 maand oud, en mag vrij over het erf lopen. [wij wonen wel rustig achteraf, met weinig verkeer]
heb rondom de erfgrens afgezet met een stroomdraad, op neus hoogte, na dat Lana er twee keer tegen aan is gekomen, heeft ze nu heilig respect voor het draadje. stoom kan er eigenlijk wel af ze komt er niet meer bij in de buurt.
voor de oprit heb ik momenteel nog een stuk schapengaas, die ik open en dicht kan zetten, hier mag ze alleen door als ze aan de riem is.
[absoluut niet zonder riem, ook niet voor een keertje]
en je wil niet weten hoe snel of ze dat door hebben.
ik oefen regelmatig met open poort, als ik de brievenbus leeg haal, ik leg haar af op de toegestane plek, en ze moet wachten totdat ik weer bij haar ben.
heb rondom de erfgrens afgezet met een stroomdraad, op neus hoogte, na dat Lana er twee keer tegen aan is gekomen, heeft ze nu heilig respect voor het draadje. stoom kan er eigenlijk wel af ze komt er niet meer bij in de buurt.
voor de oprit heb ik momenteel nog een stuk schapengaas, die ik open en dicht kan zetten, hier mag ze alleen door als ze aan de riem is.
[absoluut niet zonder riem, ook niet voor een keertje]
en je wil niet weten hoe snel of ze dat door hebben.
ik oefen regelmatig met open poort, als ik de brievenbus leeg haal, ik leg haar af op de toegestane plek, en ze moet wachten totdat ik weer bij haar ben.