Er zijn verschillende soorten kvv.
Je hebt complete versies; hier is een premix aan toegevoegd die de voeding compleet maakt.
Bij kvv zonder premix wordt aangeraden om 4/5 diersoorten per 4 weken te voeren plus daarnaast 1 keer in de week of 2 weken vis. (Sommige mensen zijn heel 'panisch' wat betreft die afwisseling, ik ben zelf van mening dat het echt niet zo'n vaart loopt)
Kvv is er in soorten en maten én in verschillende prijscategoriën. Smuldier is bijvoorbeeld heel goedkoop terwijl je voor Bandit richting de 8-10 euro de kilo gaat. Ik kan niet in jouw portemonnee kijken en weet ook niet wat je uit kunt geven.
Smuldier heeft een prima prijs-kwaliteit verhouding en is in bijna iedere supermarkt te krijgen. Toch ben ik van mening dat er betere kvvs te krijgen zijn die prijstechnisch gezien nog steeds acceptabel zijn, maar nogmaals dat ligt wel aan je portemonnee. Daarbij vind ik dat Smuldier alsnog beter is dan het voeren van brokken, maar uitzonderingen daargelaten. Er zijn honden die het gewoon beter doen op brok, dan moet je ook niet vast blijven houden aan 'ik moet en zal kvv voeren)
Ik voer Malou voornamelijk Hunters Home (+/- 3,25 de kilo). Dit is geen compleet voer en ik wissel dan ook af qua diersoorten. Het voordeel van Hunters Home vind ik dat het qua vetpercentage niet zo hoog ligt, rond de 10%, en dat is met een gecastreerde teef wel fijn. Daarbij is Hunters Home open over hun verwerkingsproces en dat vind ik toch ook een prettig idee. Niet dat geheimzinnige dat Naturid kvv bijvoorbeeld heeft.
Het kan best zijn dat jouw hond baat heeft bij een iets vettere kvv, dat zijn dingen waar je maar op 1 achter komt. Kivo is een kvv die net zo goed heel open is over hun proces, een acceptabele prijs heeft en wat vetter is over het algemeen.
Wil je liever biologisch voeren is Darf een goede en betaalbare keuze. Darf komt van 'de groene weg' biologische slagerijen en zit rond de 4 euro de kilo. Darf heeft meerdere diersoorten in hun kvv verwerkt waardoor je dat 'gedoe' van afwisselen niet zo snel hebt.
Wat betreft hoe vaak voeren; kvv wordt in principe 2 keer per dag gegeven. BARF (niet in een mix gemalen, maar hele stukken dier, waag je daar voorlopig maar niet aan, komt veel meer bij kijken) wordt vaak maar 1 keer per dag gegeven. Dit heeft te maken met het verteringsproces.
Qua snacks; leef je uit hoor. Ik droog grotendeels de snacks voor Malou zelf, naar heb daarnaast ook verschillende soorten brok in huis. Wijlen Shibby kreeg al 10 jaar kvv, maar daarnaast iedere avond een dentastick en dagelijks van die granentrainingskoekjes.
En natuurlijk moet je er enigszins rekening mee houden dat je niet de hele dag door je hond volstopt met snacks en daarnaast zijn volledige voer geeft. Maar als je teveel voert/geeft, zie je dat wel aan je hond en voel je vanzelf dat er teveel vet op de ribben zit en je dus minder snacks of voer moet geven.

Je kan zelf ook wel bedenken dat als je hond 500 gram kvv moet hebben je niet naast die kvv iedere dag een zalmkop van 400gram gaat geven.

Long is wat dat betreft ideaal; geen voedingstoffen, geen vet dus je kan het in die zin geven zoveel je wilt. Teveel long kan echter wel laxerend werken.
http://www.voerwijzer.com is een fijne site om eens te kijken welke kvv soorten er allemaal zijn en wat dus een beetje bij je portemonnee en gevoel past.