Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Senioren leeftijd is aangebroken :-(
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Senioren leeftijd is aangebroken :-(
vandaag gaf hij voor t eerst aan dat hij naar huis wou, tijdens de wandeling, hij sloeg gewoon het padje richting huis , in even kijken van kom jij ook en klaar ermee.........hup naar huis gesloft. even in de gaten houden dat er niet iets medisch met hem aan de hand is,( vandaag even een pijnstiller erin om te checken) kunnen ook de wat warmere temperaturen zijn, maar ik ben bang dat we de sukkel leeftijd bereikt hebben
( CC houdbaarheidsdatum 8 tot 12 jaar en hij wordt 8 dit jaar)

-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Senioren leeftijd is aangebroken :-(
Gil is al een tijdje dat ik denk van
...... en dit heeft hij nog nooit gepresteerd, hij wil altijd lopen en snuffelen en lopen en snuffelen, en nu dus niet
dat is echt heel erg vreemd voor zijn doen, t staat me niet aan
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
misschien even laten checken? Hij moet nog wel een poosje mee hoor!!

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja, hij moet nog zeker 4 jaar mee, en hij loopt normaal, geen mank of zo..... maar hij is erg rustig , kan de temperatuur zijn ... maar ik ga hem heel goed in de gaten houden....( wel even een pijnstiller gegeven als hij daar van opleeft dan heeft ie toch ergens pijn... maar het kan ook best zijn dat het de jaren toch zijn...... dan zal het gewoon een voortgaand proces zijn ..... en eigenlijk denk ik dat laatste, vertrouw ik het niet dan ga ik wel even naar de dierenarts
-
S@ndr@
- Zeer actief
Hij reageert best goed op de pijnstillers dus, pijn, ouder wordende botjes, ik ga kijken of hij reageert op CBD olie..
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Onze oudjes flikken dat altijd. Je schrikt je het leplazerus en vervolgens worden ze 15 ofzo....

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik teken ervoor ...... dan mag hij me best laten schrikken hoor, .....als het dan maar verder goed gaat met hemnathalie schreef:Onze oudjes flikken dat altijd. Je schrikt je het leplazerus en vervolgens worden ze 15 ofzo....
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Is Sneeuw al verhuisd? Het 'rustig zijn' kan ook een mentale kwestie zijn immers.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Nee Sneeuw, is er nog ( en de komende 3,5 weken nog wel) en die wil af en toe wel spelen met hemRami schreef:Is Sneeuw al verhuisd? Het 'rustig zijn' kan ook een mentale kwestie zijn immers.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik begrijp je "angst", Nilo was een tijdje geleden ook wat uit z'n hum. Ik heb hem maar streng toegesproken dat ik de komende jaren echt niet nog een hond wil verliezen, in combinatie met een ontstekingsremmer omdat hij pijn aangaf in z'n rug. Sindsdien knapte hij weer op en is weer z'n gekke zelf, pak van m'n hart! Maar het blijft spannend met ouder wordende honden..
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja precies, ik ben schij...... bang ... maar ik moet het toch echt van met afzetten, ik neem afscheid van die kleine maar nog niet van hem en hopelijk komt er nog een leuke dame om zijn laatste ( ik hoop 7 a 8 maar dat zal wel niet) jaren wat op te vrolijken
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Echt, het begint een cliché te worden. Maar flexi life platinum werkt hier heel goed voor mijn oude heer. En ook voor veel honden op het forum werkt het als een malle.
Balen hé.. Je zou soms willen dat je de tijd stil kon zetten zodat ze niet nog ouder worden, maar helaas
Balen hé.. Je zou soms willen dat je de tijd stil kon zetten zodat ze niet nog ouder worden, maar helaas

-
S@ndr@
- Zeer actief
yep, je weet dat t op een gegeven moment gaat komen en omdat t een grote hond is, dat het niet heel laat zal zijn, maar als het dan zover is
...... grrr...... hij moet t wel leuk hebben vind ik
-
blondie
- Zeer actief
Misschien een klein dipje, ik hoop in ieder geval dat er niets met hem aan de hand is en fluitend nog een flink aantal jaren aan je zijde loopt 
- Feather__
- Zeer actief
Ik loop tegen hetzelfde aan. De houdsbaarheiddatum hier is 12-15. Snoop is 13 maar nog wel kerngezond.
Ik heb met hem afgesproken dat hij minimaal 16 wordt.. Maar of hij zich daar aan houd...
Hij heeft een nekhernia en spondylose en hij stond eerst op primeval gelatinaat. Werkte ook goed maar omdat ik zoveel goeds las over flexi life platinum ben ik overgestapt. En hij rent nu als jonge hond over 't vel zonder pijnstillers. Dus ik zou er zeker eens naar kijken als ik jou was
En voor de rest moet hij gewoon nog even een hele tijd mee gaan. Punt
Ik heb met hem afgesproken dat hij minimaal 16 wordt.. Maar of hij zich daar aan houd...
Hij heeft een nekhernia en spondylose en hij stond eerst op primeval gelatinaat. Werkte ook goed maar omdat ik zoveel goeds las over flexi life platinum ben ik overgestapt. En hij rent nu als jonge hond over 't vel zonder pijnstillers. Dus ik zou er zeker eens naar kijken als ik jou was
En voor de rest moet hij gewoon nog even een hele tijd mee gaan. Punt

-
S@ndr@
- Zeer actief
Dat hoop ik wel ja, maar dit zijn vaak wel de eerste trieste signalen dat ik hem in de gaten moet gaan houden..... wat vaker kleine stukjes lopen enz
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Xena kreeg dat ineens rond dr 13e jaar. Voor de zomer rende ze nog naast de fiets in de winter redde ze t niet meer... die heeft nog prima gefunctioneerd op groenlipmossel daarna bijna 2 jaar. Deed echt wonderen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja gek is dat he, dat verval zo in ene keer..... zo van plomp, daar is het dan
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heel eerlijk gezegd valt me op dat hij op je laatste foto's wat veranderd is. Als ik je foto in deze post kijk mis ik spierspanning en staat hij wat raar. Hij lijkt meer down en minder trots dan eerder. Ik zou het effe aankijken en hem anders een keer laten prikken en misschien eens zijn schouders rug en heupen laten bekijken. Nadeel van honden is dat ze zo loeihard zijn. Wuilus rende elke dag achter stokken aan tot ze ineens gillend door haar rug ging. Eenmaal bij de dierenarts bleek ze ernstige spondylose te hebben en ook flink artrose in de heupen. Tot die dag niks gemerkt en gefietst, stokken gegooid en rustig een uur door mul zand laten stuiven. Ze is trouwens wel gewoon 14 geworden maar geen slidings meer met stokken en elke dag netjes een pijnstiller. Spondylose laten vergroeien zodat de pijn weg was en veel zwemmen en lange wandelingen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Het feit dat hij nu positief op pijnstillers reageert zegt genoeg denk ik.. ik zal het even een paar dagen daarop houden kijken of eventuele ontstekingen dan wat afzakken en of hij wat meer zijn oude zelf wordt, ........ cbd olie, kan ook helpen daarbij , en dan maar zien wat er komt.....
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ja dat was bij haar ook zo idd. Nog mee naar de da geweest maar verder kerngezond. Heel apartS@ndr@ schreef:ja gek is dat he, dat verval zo in ene keer..... zo van plomp, daar is het dan
Ik denk dat wat Laeken zegt wel een kern van waarheid zit. Ze gaan door tot t gaatje pas als t echt helemaal niet meer gaat wordt t ineens zichtbaar.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Tineke
- Zeer actief
Rio had ook zo'n dipje toen hij een jaar of acht/negen was. Hij heeft toen ook even tijdelijk op pijnstillers gezeten omdat hij wat last van zijn schouder bleek te hebben. Vanaf dat moment mocht hij zelf beslissen of hij de tweede langere middagwandeling mee wilde of niet, in de ochtend zijn we hem overigens wel gewoon blijven meenemen. Maar als hij geen zin had in de middagwandeling dan mocht hij thuis blijven. Hij wist dat na een korte tijd echt feilloos aan te geven , mee of niet mee. Hij koos soms het een soms het andere. Hij is er bijna dertien op geworden
, ik hoop voor jullie hetzelfde.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja, nou hij hoeft niet meer te doen dan hij wil hoor, we gaan wel even kijken met supplementen en zo straks wat we kunnen doen, .... ik heb ook niet de indruk dat hij ziek is in een andere zin dan het piept en het kraakt of zoiets
maar het zijn even die momenten dat je het moet toegeven van o ja, en een reu van 3 jaar staat er ook heel anders bij dan 1 van bijna 8 jaar natuurlijk, zeker bij deze formaten
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Lastig he, zo'n ouder wordende hond. Gol houd ik ook goed in de gaten of ze het allemaal nog red, zeker nadat ze zo ziek is geweest. Ik loop wat minder stevig door en laat haar wat meer keutelen, en dan gooi ik speeltjes voor de andere twee dames terwijl Gol haar rondje door het water waad. Het is even aanpassen..
Knuf voor je mooie vent
Knuf voor je mooie vent
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja het is best even wennen weer, ... het hoort erbij hoor, denk ik, dank je wel 
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
S@ndr@ schreef:Nee Sneeuw, is er nog ( en de komende 3,5 weken nog wel) en die wil af en toe wel spelen met hemRami schreef:Is Sneeuw al verhuisd? Het 'rustig zijn' kan ook een mentale kwestie zijn immers.maar hij wil t niet op dit moment
Aha, oké!
Ik bedacht het me omdat ik op het moment alleen ben met oude dame Silka ben (vriendlief zit voor werk aan de andere kant van het land en heeft de kleine hondjes mee) en ik vind haar ineens heel erg oud. Nou is ze dat natuurlijk ook, we hopen in juni haar 16e verjaardag te vieren, maar het valt me op dat ze echt minder levendig is zo in haar eentje.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik hoop voor je dat het maar een dipje is en je hem voorlopig nog bij je kan houden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Is hij ook zo in vreemde omgevingen?
Apple raakt nog wel eens verveeld bij dezelfde wandelingen en dat in combinatie met warmere temperaturen maakt dat ze af en toe best een treuzelaar is, terwijl ze verder absoluut niet oud is in doen en laten. (ze wordt dit jaar 7).
Apple raakt nog wel eens verveeld bij dezelfde wandelingen en dat in combinatie met warmere temperaturen maakt dat ze af en toe best een treuzelaar is, terwijl ze verder absoluut niet oud is in doen en laten. (ze wordt dit jaar 7).
-
S@ndr@
- Zeer actief
verschil is denk ik dat bijna 8 voor een CC wel richting de rijpere middelbaar gaat en ....... hij is echt opgekalefaterd van de pijnstiller dus even een paar dagen geven, hij is nu weer vrolijk ..en een stuk actiever, dus ik moet gewoon anders naar hem gaan kijken
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja ik heb er twee laten inslapen van vier, dat is ook AUW, nog steeds
daar heb ik geen vrede mee kunnen vinden, als Van Gils zou gaan is dat heel erg hard, maar toch zou ik daar al meer vrede mee hebben..... het leven is gewoon tot nu toe goed geweest voor hem.......en misschien krijgt hij nog 4 jaar, en misschien ook niet, maar hij is niet in de wieg gesmoord zeg maar...... maar wat zou hij een leegte achter laten, moet er niet aan denken
O ja, heb ooit ook nog eenbuilnisbakkie gehad, en die werd 15, daar heb ik gewoon vrede mee gehad dat hij dood ging en dat leven was gewoon klaar, ..... het is mooi geweest dan zeg maar