Het aankomende seizoen loop ik met allebei de honden in de 2e graad, Mojo is in de winter van 2015 begonnen met wedstrijden met de wintercompetitie, en daarna ben ik met hem in de A verder gegaan. Hij was vrij snel de A uit en in het B1-wedstrijdseizoen heb ik in totaal 5 wedstrijden gelopen met nog wat wisselende resultaten, dus hij promoveerde niet uit deze klasse. Dat vind ik ook eigenlijk wel erg prettig, hij is nog erg jong (wordt over ruim een maand 3) en is nog niet toe aan hele technische parcoursen, omdat hij samen met mij eerst nog wat zekerder moet worden en daardoor sneller. Qua snelheid is hij sinds de eerste wintercompetitiewedstrijd enorm verbeterd maar er zit nog veel meer in, wat ik er in de toekomst uit hoop te krijgen.
Met Tapas was ik gepromoveerd naar de B2-klasse, maar na 1 wedstrijd in die klasse liep ze een knieblessure op waardoor we er in ieder geval al een heel jaar uit waren en weer teruggezet werden naar de B1. Vorig wedstrijdseizoen heb ik maar 2 wedstrijden met haar gelopen, wat best goed ging maar uiteraard niet voldoende was om te kunnen promoveren.
Deze winter heb ik me (samen met Crutz van dit forum en haar bedrijf Sporthond in Conditie) geconcentreerd op het weer wedstrijdklaar krijgen (en klachtenvrij houden) en soepel houden van Tapas, met als doel om dit seizoen gewoon weer redelijk voluit aan de bak te kunnen. Tot nu toe gaat dat goed maar we hebben nog wel een en ander aan werk te verrichten.
Hoewel ik wedstrijden lopen heel leuk vind, ben ik niet enorm fanatiek en heb ik geen doelen gesteld als het mogen lopen van nationale of internationale kampioenschappen. Onderstaande foto geeft wel heel goed mijn motto aan denk ik:

Afgelopen zaterdag heb ik met allebei de honden meegedaan aan de Eugenie van Aalten Memorial van de NVBH. We hebben veel lol gehad, Mojo was een beetje baldadig bij de eerste 2 parcoursen, en Tapas was vooral heel erg blij dat ze weer met me mee was en haar rondjes mocht lopen samen met mij.
Filmpje van Tapas op de jumping, ze werd hiermee 10e in de open klasse: https://youtu.be/g0sZKeUehPk
Filmpje van Mojo op het spel, hij verdiende hiermee de 4e prijs: https://youtu.be/Xa7dVyNENV8
Paar foto's van Tapas tijdens haar rondjes:
Kusje voor de start:

En dóór:

Eerstvolgende wedstrijd voor zowel Tapas als Mojo: zaterdag 25 maart bij KC Scheldezoom in Bergen op Zoom.