Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat te doen bij dreigende hond
Moderator: moderatorteam
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
wat te doen bij dreigende hond
Naar aanleiding van een ander topic hier moest ik weer denken aan een incident van vorige week. Ik liep met Isa (een kleine golden retriever) naar het trainingsveld voor onze cursus hoopers. Ik zag dat er nog een hond (witte herder) van de vorige groep bezig was, dus ik bleef op afstand wachten om niet te storen. Ik kan niet goed afstanden schatten maar we stonden een behoorlijk eind weg van die hond. Ineens komt die hond op Isa afstormen en bleef grommend en met blikkerende tanden voor haar staan. In eerste instantie reageerde Isa niet en ben ik weggelopen. De herder bleef ons echter al grommend achtervolgen en ik probeerde tussen Isa en de herder te komen. Isa reageerde inmiddels wel. Toen begon de herder dus tegen mij. Het baasje van de herder probeerde de hond bij zich te krijgen door al roepend weg te rennen, maar dat had geen enkel effect. Ik heb geroepen of ze even haar hond kwam halen, en toen heeft de instructeur van de cursus de hond bij zijn (of haar?) tuig gegrepen.
Ik ben niet zo snel bang voor honden, maar voelde me nu toch echt niet op mijn gemak. Ik durfde de hond niet vast te pakken, want was bang gebeten te worden, omdraaien en weglopen leek me ook niet handig, ik durfde alleen langzaam achteruit van haar weg te komen (maar dat hielp niet). Kortom, ik was blij dat de instructeur de hond in zijn kladden greep. Wat had ik nu het beste kunnen doen?
Ik ben niet zo snel bang voor honden, maar voelde me nu toch echt niet op mijn gemak. Ik durfde de hond niet vast te pakken, want was bang gebeten te worden, omdraaien en weglopen leek me ook niet handig, ik durfde alleen langzaam achteruit van haar weg te komen (maar dat hielp niet). Kortom, ik was blij dat de instructeur de hond in zijn kladden greep. Wat had ik nu het beste kunnen doen?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- dagmar88
- Zeer actief
Re: wat te doen bij dreigende hond
Ik geef al duidelijk met stem en lichaamstaal aan dat ik me er in ga mengen, als waarschuwing voor de hond én baas.
Als de hond dan niet afdruipt sta ik klaar met een leren riem in een lus om hem een kledder te geven.
Schrikt dat nog niet af, dan gaat de lus om de nek en wordt hij hard aangetrokken.
Helaas moeten we steeds vaker ingrijpen.
Als de hond dan niet afdruipt sta ik klaar met een leren riem in een lus om hem een kledder te geven.
Schrikt dat nog niet af, dan gaat de lus om de nek en wordt hij hard aangetrokken.
Helaas moeten we steeds vaker ingrijpen.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik zou tussen Isa en de hond in blijven staan. Isa achter me houden en vooral front blijven maken naar de Herder. Ik zou me groot maken maar niet met armen of benen zwaaien. En met overtuigen in stem en houding de hond duidelijk maken dat ie op moet rotten.
Gr. Aniek

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dit. Al vind ik dat wel afhankelijk van welke hond je tegenover je hebt staan. Bij types die dan gerust in je been hangen doe je dat niet zo snelTara schreef:Groot maken en brullen. Rot jij even lekker op! Schiet op, naar je baas!
Zou ik gedaan hebben denk ik.
- Belle
- Zeer actief
Had ik ook gedaan, maar hij was niet onder de indruk. Trainster zei later dat het allemaal onzekerheid was van die herder, maar daar leek het niet op.Tara schreef:Groot maken en brullen. Rot jij even lekker op! Schiet op, naar je baas!
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Dat doe ik ook. Met beide benen op de grond, groot maken, lage stem. Wegsturen. Desnoods loop ik op de hond in (ben niet zo heel bang uitgevallenTara schreef:Groot maken en brullen. Rot jij even lekker op! Schiet op, naar je baas!
Wat ik veel lastiger vind is als de aanval al heeft ingezet, zoals ik laatst met Silka meemaakte. Zij is inmiddels door haar leeftijd geen partij meer en jankte, gilde toen een hond haar onder de grond probeerde te schoffelen. Toen vond ik het wel heel moeilijk om het hoofd koel te houden. In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik de aanvallende hond bij zijn achterpoten gepakt waardoor het grommen en bijten stopte (ik verraste hem blijkbaar).
Ik vind het al met al wel steeds moeilijker om een oude hond als Silka los te laten lopen...
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Onzekerheid en angst lijkt momenteel wel de smoes/het excuus voor iedere vorm van ongewenst gedrag.
Bijzonder.
Ik heb een dreigende hond wel eens weg kunnen brullen. Maar dat kwam dan ook uit mijn tenen vandaan, toen zonder angst van mijn kant. Dan zal het kans van slagen hebben.
Tegenwoordig ben ik angstiger. En dat maakt het minder praktisch.
Bijzonder.
Ik heb een dreigende hond wel eens weg kunnen brullen. Maar dat kwam dan ook uit mijn tenen vandaan, toen zonder angst van mijn kant. Dan zal het kans van slagen hebben.
Tegenwoordig ben ik angstiger. En dat maakt het minder praktisch.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik zorg er ook altijd voor dat ik tussen mijn hond en aanstormende honden sta of zo snel mogelijk kom te staan. Zo groot en zelfverzekerd mogelijk. In eerste instantie blok ik alleen en vraag de baas de hond bij te roepen. Maar als nodig roep ik op strenge toon dingen als 'scheer je weg!' Met armen zwaaien kan ik niet, ik heb twee handen nodig om Diem achter mij te houden die niets liever doet dan een wedstrijdje ver pissen
Als nodig zet ik wel een been/voet in om te blokken. Zo heb ik al 1x een paar mooie blauwe tandafdruk in mijn been gehad.
Ik geloof trouwens dat echt (door)bijten of aanvallen (gelukkig) een grote uitzondering is hoor. Ik heb de afgelopen 6 jaar al zo ontzettend veel honden (patsende reuen) van Diem moeten afhouden en op die ene blauwe plek na is er nooit wat fysieks gebeurd.
Bij een wat dreigende grote hond zoals jij omschrijft zou ik mij breed maken en meedraaien met de hond maar verder zou ik niks provocerend doen.
De 'woehoe' blaffers of type opdringerige labrador stap ik ook op in en maak ik direct oogcontact om mezelf wat dreigender te maken, dan zijn ze vaak vlotter weg en kan ik sneller mijn wandeling vervolgen
Als nodig zet ik wel een been/voet in om te blokken. Zo heb ik al 1x een paar mooie blauwe tandafdruk in mijn been gehad.
Ik geloof trouwens dat echt (door)bijten of aanvallen (gelukkig) een grote uitzondering is hoor. Ik heb de afgelopen 6 jaar al zo ontzettend veel honden (patsende reuen) van Diem moeten afhouden en op die ene blauwe plek na is er nooit wat fysieks gebeurd.
Bij een wat dreigende grote hond zoals jij omschrijft zou ik mij breed maken en meedraaien met de hond maar verder zou ik niks provocerend doen.
De 'woehoe' blaffers of type opdringerige labrador stap ik ook op in en maak ik direct oogcontact om mezelf wat dreigender te maken, dan zijn ze vaak vlotter weg en kan ik sneller mijn wandeling vervolgen
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja, precies. Nu heb ik nog de mazzel dat als Sam er bij is (die uitstekend de hondentaal begrijpt en 'spreekt') er niet zo veel zal gebeuren. Hij komt wel op voor zijn teefjes.Tara schreef:Heel herkenbaar, en ik kan me die eigenaar van dat 'in beslag'-topic ook heel goed voorstellen.Rami schreef: Ik vind het al met al wel steeds moeilijker om een oude hond als Silka los te laten lopen...
Met Oop had ik het ook, hoe vaak ik daar al geen aanstormend geweld bij heb moeten wegbrullen omdat ik bang was dat hij onder de stramme pootjes gelopen zou worden.
En dan? Mag je dan met een oud knarretje niet meer in een losloopgebied komen? Dat lijkt me toch de omgekeerde wereld. Hij genoot daar juist zo intens van.
Maar als ik alleen met haar ben wordt het echt steeds meer een probleem. Ze lijkt zelfs wel een 'trigger' voor sommige honden. Terwijl ze helemaal haar eigen ding doet. Lekker ronddwalen, snuffelen, plassen...
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef: Je moet inderdaad vanuit oprechte boosheid handelen anders heeft de snoodaard dat zo door. Ik geef in onderhavige gevallen ook gewoon een beste schop en tot nu toe heeft dat altijd gewerkt.
Ik heb een ontzettend mooie, lieve, sociale, vrije puber. Als dan (zoals een paar dagen terug) zo'n mannetjesputter hem wel even op komt zoeken om er op te duiken, word ik écht vreselijk boos.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Toen chuck op het trainingsveld door een draadhaar werd aangevallen, terwijl ze gewoon een downoefening deden, ben ik er als een idioot naar toe gerend en heb die draadhaar zo verschrikkelijk hard met een leren riem geslagen dat hij stopte. Hij had een scheur op z'n kop van mijn actie. Als ik er naast gestaan had, had ik hem ws weggebulderd "oprotten idioot"

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Belle
- Zeer actief
Helaas had ik geen riem bij de hand, Isa zat nog vast.nathalie schreef:Toen chuck op het trainingsveld door een draadhaar werd aangevallen, terwijl ze gewoon een downoefening deden, ben ik er als een idioot naar toe gerend en heb die draadhaar zo verschrikkelijk hard met een leren riem geslagen dat hij stopte. Hij had een scheur op z'n kop van mijn actie. Als ik er naast gestaan had, had ik hem ws weggebulderd "oprotten idioot"
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
Ik waarschuw alleen maar dat ik mijn hond ook loslaat, tot dusver 1 keer echt gedaan, een witte herder klapte voor de 3e keer op haar en toen heb ik haar losgelaten zodat ze hem kon terug pakken.
Het vreemde is dat Nelle niet bijt maar met haar poten mept net een bokser, schijnbaar doet ze dat hard want de herder ging er jankend en met de staart tussen de poten vandoor.
En ja dat was niet goed van mij maar ik werd zo kwaad dat ik het wel deed.
Het vreemde is dat Nelle niet bijt maar met haar poten mept net een bokser, schijnbaar doet ze dat hard want de herder ging er jankend en met de staart tussen de poten vandoor.
En ja dat was niet goed van mij maar ik werd zo kwaad dat ik het wel deed.

-
Sterre
Tara schreef:Groot maken en brullen. Rot jij even lekker op! Schiet op, naar je baas!
Ik heb dat een keer gehad toen Sterre nog leefde, ze was toen al erg oud en zat nog aan de riem omdat we net het losloopgebied pas in liepen. Er kwam uit het niks een Deense Dog grommend achter ons aan lopen. En toen dacht ik aan het hondenforum die vaak zegt wat Tara hierboven zegt. Maar ik durfde dat echt van geen kant. Ik ben langzaam doorgelopen en ben tussen Sterre en de DD blijven lopen totdat eindelijk de bazin aan kwam rennen. Ze sloeg toen met haar riem haar hond die daardoor even afgeleid was en toen greep ze hem bij zijn tuig. Sterre heeft van hele gebeuren niks meegekregen, ze had het helemaal niet door. En ik had slappe knieën. Ik was dus gewoon heel bang van die enorme DD.
- Belle
- Zeer actief
Ik denk niet dat dat indruk maakt als ik dat zegyodi schreef:Ik waarschuw alleen maar dat ik mijn hond ook loslaat
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Ik begrijp heel goed dat je bij een klein hondje zelf in moet grijpen maar ik weet ook niet of ik dat zou durven.

- runninggirl
- Zeer actief
Ik ga er ook tussen staan en de hond boos wegdirigeren met een flinke brul. Jura liet ik het soms zelf nog wel oplossen afhankelijk van de soort hond. Die kan zo mooi vol overtuiging wegblaffen, dat doe ik haar niet na. 
- Feather__
- Zeer actief
Meestal hebben we de kar bij ons als we het bos in gaan. Laatst ook toen kwam ik 2 groepen met honden tegen (10 en 6 met 1 persoon). Yindi en Snoopy in de kar gedaan en de kar een beetje achteraf gezet en er zelf voor gaan staan. Mezelf groot gemaakt en ze weggestuurd. Er stond er eentje wel flink te blaffen maar verdween toch wel. En bij de andere groep kreeg ik een kletsnatte golden tegen me aan die even hallo kwam zeggen
Moet zeggen dat ik die kar wel enorm fijn vind. Hij is voor Snoop als die niet meer wil lopen maar het is ook een soort beschermende cocon. Als we die niet bij ons hebben gaat er 1 achteraf staan en de ander er voor om af te schermen.
Maar ik heb liever dat iedereen zn honden gewoon bij zich houd zodat ze niet 'gezellig' komen buurten, ook niet als ze niks doen.
Moet zeggen dat ik die kar wel enorm fijn vind. Hij is voor Snoop als die niet meer wil lopen maar het is ook een soort beschermende cocon. Als we die niet bij ons hebben gaat er 1 achteraf staan en de ander er voor om af te schermen.
Maar ik heb liever dat iedereen zn honden gewoon bij zich houd zodat ze niet 'gezellig' komen buurten, ook niet als ze niks doen.

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Gek hè, je weet eigenlijk niet van te voren hoe je gaat reageren.
Ik ben nogal een bangeschijter, maar toen de om zijn wangedrag bekend staande Mechelaar van mijn toenmalige straatgenoten, uitbrak en op mijn toen stokoude berner afgestormd kwam, heb ik me hem toch weg gebruld! Pontificaal voor mijn hond gaan staan en heel woest uitgevallen. Dat dier aarzelde geen seconde, remde af en maakte als de gesmeerde bliksem rechtsomkeer.
Kennelijk kan ik heel reflexmatig reageren, maar ik durf niet te beweren of ik het de volgende keer weer zou doen.
Of dat dit in alle gevallen het beste is.
Ik ben nogal een bangeschijter, maar toen de om zijn wangedrag bekend staande Mechelaar van mijn toenmalige straatgenoten, uitbrak en op mijn toen stokoude berner afgestormd kwam, heb ik me hem toch weg gebruld! Pontificaal voor mijn hond gaan staan en heel woest uitgevallen. Dat dier aarzelde geen seconde, remde af en maakte als de gesmeerde bliksem rechtsomkeer.
Kennelijk kan ik heel reflexmatig reageren, maar ik durf niet te beweren of ik het de volgende keer weer zou doen.
Of dat dit in alle gevallen het beste is.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Een hand voertjes weggooien in de richting van de aanstormende hond en/of 'zit!' brullen wil ook nog wel eens helpen. Bijna alle honden kennen dat commando en reageren dan ietwat verbaasd en vertwijfeld dat jij dat ook kent, soms kan dit genoeg zijn om ze even uit die focus te halen.
- Tineke
- Zeer actief
Ik denk dat het verschilt per hond wat je kunt doen. De ene hond brul je weg de ander wordt daar juist meer door getriggerd. Ik heb weleens een boze herder weggebruld, dat kwam echt vanuit mijn tenen en dat maakte indruk. Maar pas geleden zag ik een loslopende Tibetaanse Mastiff op de weg lopen en toen ben ik gestopt om hem te pakken maar toen ik hem benaderde voelde ik toch wel dat pakken niet zou gaan lukken. Tenminste dat hij dat niet zou toelaten en ik heb het toen ook niet gedaan. Hij is overigens wel weer thuis gekomen. Ik heb gelukkig nog niet echt vaak ernstige dingen meegemaakt en toen Tash in het verleden een keer flink gebeten werd ging het eigenlijk zo snel dat het weer voorbij was voor we het door hadden.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hier is ook zo'n schnauzer die hetzelfde doet. Als ik met een reu loop zoekt hij altijd ruzie en als je niet oppast begint hij narrig tegen mij te doen. Flink brullen wil nog wel helpen. Of ik dat echter bij een ook DH zou doen....
Ik kende vroeger ook een rottweiler die het af en toe nodig vond bezoek staande te houden, dan kon je echt niks anders doen dan bevriezen en wachten tot de eigenaar in kwam grijpen...lastig hoor!
Ik kende vroeger ook een rottweiler die het af en toe nodig vond bezoek staande te houden, dan kon je echt niks anders doen dan bevriezen en wachten tot de eigenaar in kwam grijpen...lastig hoor!
- Belle
- Zeer actief
Ja, dat van die voertjes bedacht ik later ook, maar op het moment zelf dacht ik er niet aan. Stom, want ik had genoeg bij me.DeDiana schreef:Een hand voertjes weggooien in de richting van de aanstormende hond en/of 'zit!' brullen wil ook nog wel eens helpen. Bijna alle honden kennen dat commando en reageren dan ietwat verbaasd en vertwijfeld dat jij dat ook kent, soms kan dit genoeg zijn om ze even uit die focus te halen.
- Belle
- Zeer actief
Nou, ik was ook echt onder de indruk van het gedrag van die hond en ik weet ook niet of hij oog zou hebben gehad voor voertjes, maar had het kunnen proberen.Nanna schreef:Een hond die echt verkeerd wil heeft natuurlijk nul boodschap aan wat neergegooide voertjes.Belle schreef:Ja, dat van die voertjes bedacht ik later ook, maar op het moment zelf dacht ik er niet aan. Stom, want ik had genoeg bij me.DeDiana schreef:Een hand voertjes weggooien in de richting van de aanstormende hond en/of 'zit!' brullen wil ook nog wel eens helpen. Bijna alle honden kennen dat commando en reageren dan ietwat verbaasd en vertwijfeld dat jij dat ook kent, soms kan dit genoeg zijn om ze even uit die focus te halen.Dat is meer voor als je een beuklabrador op afstand wilt houden.
-
Neeltje
En dan komt-ie de volgende keer weer voor de snoepjes. Ben niet gek.Nanna schreef:Een hond die echt verkeerd wil heeft natuurlijk nul boodschap aan wat neergegooide voertjes.Belle schreef:Ja, dat van die voertjes bedacht ik later ook, maar op het moment zelf dacht ik er niet aan. Stom, want ik had genoeg bij me.DeDiana schreef:Een hand voertjes weggooien in de richting van de aanstormende hond en/of 'zit!' brullen wil ook nog wel eens helpen. Bijna alle honden kennen dat commando en reageren dan ietwat verbaasd en vertwijfeld dat jij dat ook kent, soms kan dit genoeg zijn om ze even uit die focus te halen.Dat is meer voor als je een beuklabrador op afstand wilt houden.
Tot nu toe krijg ik alle honden die die aangedonderd komen weg met een flinke terug, die ze dan zowat door het hele dorp heen kunnen horen. Zeker als ik hier langs de Boschdijk loop, heb ik geen zin in gedonder met loslopende honden. Het grijze lijntje wat je links ziet (met rood kruisje erop) is het voetpad en dan dus fiets/brommerpad en dan 4 baanseweg waar ze 70 mogen.

- Belle
- Zeer actief
Het leek erop dat de hond het trainingsveld als zijn terrein zag. Hij liet niets van onzekerheid zien. Wij liepen ook niet op hem af, maar op vrij grote afstand langs. Ik denk ook niet dat hij ons als een bedreiging zag, maar gewoon als indringers.Nanna schreef:Dan heb je het over een hond die zijn eigen terrein bewaakt. Het gaat nu om een hond die denkt in de openbare ruimte een punt te maken bij jouw hond. De ervaring leert tot nu toe dat een beste uitval mijnerzijds en een schop toe iedere hond denkt godverdomme wat een rotwijf, wegwezen.Cleva schreef:Lizzie. schreef:op zijn ''nanna's, ff met je maatje 46 een rotschop verkopen
Nee, ik niet.
Een herder die hoog in de driften staat is een waak- en verdedigingshond. Die bluf je niet af. Dat is het hele punt van een waakhond.
Als je gaat dreigen bevestig je hem alleen maar in zijn oorspronkelijke motivatie.
Niet alle honden zijn af te bluffen. Die zijn zich namelijk prima bewust van het feit dat ze je aankunnen.
Je kunt ze bedreigen maar dan gaan ze er alleen maar nog harder op.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Een hond die direct echt voor de aanval gaat, heeft geen boodschap aan voertjes nee. Maar een hond die vooral dreigt, kun je er wel even mee van zijn a propos krijgen en dat is vaak al genoeg om de ergste spanning te doorbreken en escalatie te voorkomen. Ik pas het wel eens toe en tot nu toe eigenlijk altijd met succes.Nanna schreef:Een hond die echt verkeerd wil heeft natuurlijk nul boodschap aan wat neergegooide voertjes.Belle schreef:Ja, dat van die voertjes bedacht ik later ook, maar op het moment zelf dacht ik er niet aan. Stom, want ik had genoeg bij me.DeDiana schreef:Een hand voertjes weggooien in de richting van de aanstormende hond en/of 'zit!' brullen wil ook nog wel eens helpen. Bijna alle honden kennen dat commando en reageren dan ietwat verbaasd en vertwijfeld dat jij dat ook kent, soms kan dit genoeg zijn om ze even uit die focus te halen.Dat is meer voor als je een beuklabrador op afstand wilt houden.
Maar in sommige gevallen kies ik ook voor een flinke brul als ik denk dat dat op dat moment effectiever zal zijn.
- Jackira
- Zeer actief
De enige keer dat Buck in een gevecht is beland was met een boxer en ik ben eerst verder gelopen en Buck laten volgen (liep los) met die vervelende boxer achter ons aan. Boxer bleef dreigen (zonder baas) en dook boven op Buck die al volgend wel steeds kleine uitvalletjes terug deed.
Toen ze toch al aan het vechten waren heb ik een bos musketonhaken van 5 riemen die boxer heel hard op z'n kop geslagen want Buck lag onderop en die boxer ging maar door. Dat maakte dat de boxer verbaasd op keek ik hem al schreeuwend weg kon jagen. waarbij de boxer wel z'n aandacht naar mij verlegde maar z'n baas kwam er ondertussen ook aan. Die was kwaad op mij trouwens.
Als hij vervelend had gedaan had hij trouwens net zo'n mep gehad als z'n hond zo kwaad was ik toen. Hij bedacht zich toen hij zag hoe kwaad ik was.
Toen ze toch al aan het vechten waren heb ik een bos musketonhaken van 5 riemen die boxer heel hard op z'n kop geslagen want Buck lag onderop en die boxer ging maar door. Dat maakte dat de boxer verbaasd op keek ik hem al schreeuwend weg kon jagen. waarbij de boxer wel z'n aandacht naar mij verlegde maar z'n baas kwam er ondertussen ook aan. Die was kwaad op mij trouwens.
Als hij vervelend had gedaan had hij trouwens net zo'n mep gehad als z'n hond zo kwaad was ik toen. Hij bedacht zich toen hij zag hoe kwaad ik was.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Ook ik heb wel eens een hond weg moeten sturen. Inderdaad mijzelf groot gemaakt, op de hond ingelopen en resoluut naar zijn baas gewezen en gezegd "ga jij eens heel gauw naar je baas".
Dat deed hij terstond. Het heeft alles te maken met overtuiging, maar ook met de situatie en het type hond.
Dat deed hij terstond. Het heeft alles te maken met overtuiging, maar ook met de situatie en het type hond.