Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Halsband met trilfunctie

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Halsband met trilfunctie

Ongelezen bericht door veertje »

Zoals de titel aangeeft zoek ik een halsband met trilfunctie. Joris begint namelijk aardig doof te worden en op enige afstand hoort hij je niet meer roepen. Omdat hij fysiek wel nog erg fit is, rent hij behoorlijk door. Hij ging altijd al erg op in geurtjes, maar door te roepen kon je dat doorbreken. Nu is dat wat lastig als hij je niet hoort. Ik zat dus te denken aan een trilhalsband. Een TT heeft ook een trilfunctie weet ik, maar ik ben een beetje bang voor de schokfunctie die hij ook heeft. Joris is erg gevoelig, dus per ongeluk schokken lijkt me alles behalve bevorderlijk voor zijn zelfvertrouwen.
Weet iemand waar ik zoiets kan vinden tegen een schappelijke prijs. Mijn ouders willen er wel eentje aanschaffen, maar bedragen over de €100,- gaat het niet worden. Het is maar afwachten hoe lang hij hem kan dragen, misschien gaat hij fysiek ook wel achteruit met een half jaar/jaar. En misschien is hij wel te gevoelig en vindt hij het trillen veel te spannend.
Andere suggesties/ideeën zijn ook welkom :D
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Halsband met trilfunctie

Ongelezen bericht door Anke »

veertje schreef:Zoals de titel aangeeft zoek ik een halsband met trilfunctie. Joris begint namelijk aardig doof te worden en op enige afstand hoort hij je niet meer roepen. Omdat hij fysiek wel nog erg fit is, rent hij behoorlijk door. Hij ging altijd al erg op in geurtjes, maar door te roepen kon je dat doorbreken. Nu is dat wat lastig als hij je niet hoort. Ik zat dus te denken aan een trilhalsband. Een TT heeft ook een trilfunctie weet ik, maar ik ben een beetje bang voor de schokfunctie die hij ook heeft. Joris is erg gevoelig, dus per ongeluk schokken lijkt me alles behalve bevorderlijk voor zijn zelfvertrouwen.
Weet iemand waar ik zoiets kan vinden tegen een schappelijke prijs. Mijn ouders willen er wel eentje aanschaffen, maar bedragen over de €100,- gaat het niet worden. Het is maar afwachten hoe lang hij hem kan dragen, misschien gaat hij fysiek ook wel achteruit met een half jaar/jaar. En misschien is hij wel te gevoelig en vindt hij het trillen veel te spannend.
Andere suggesties/ideeën zijn ook welkom :D
Ayko is ook doof en ik durfde bij hem geen trilband om te hangen ivm nekhernia in het verleden. Ik weet dat het maar zacht trilt, maar dan nog. Dus ik heb hem nu geleerd dat als hij een bal voorbij ziet vliegen, hij moet wachten en om moet kijken. Zodra we oogcontact hebben komt hij op een handcommando naar me toe. Nu moet ik wel zeggen dat hij nooit wat om ballen heeft gegeven en het nu dus ook alleen maar ziet als signaal van: oh ja, ik moet omkijken. :mrgreen:
Geen idee of je er wat aan hebt, maar hier is het handig. We lopen door, ik raap de bal op en als ik dan weer zijn aandacht nodig heb gooi ik die bal weer zijn richting op/over hem heen oid.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Het best kan je toch een tt band kopen omdat deze gewoon veel degelijker zijn. Een vriendin van mij heeft deze en heeft de ijzeren pinnen verwijderd en de plastiek die erbij zat bevestigd. je kan dan geen fout maken maar de band is dan wel waterdicht https://www.online-dierenwinkel.eu/trai ... 1200v.html
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Cashel Vale schreef:Het best kan je toch een tt band kopen omdat deze gewoon veel degelijker zijn. Een vriendin van mij heeft deze en heeft de ijzeren pinnen verwijderd en de plastiek die erbij zat bevestigd. je kan dan geen fout maken maar de band is dan wel waterdicht https://www.online-dierenwinkel.eu/trai ... 1200v.html
Ja ik zat wel aan zoiets te denken, maar dacht dat de degelijkheid nogal tegenviel als je goedkoper gaat. Per ongeluk schokken en zo. Maar ik wist niet dat die pinnen te vervangen zijn door plastic :idea:

@Anke: Joris is wel ballengek en bovendien is hij vaak op een afstand die ik met een bal niet gooien kan :tongue: Daarbij zou ik ook eventuele andere wandelaars raken, de bal in de bosjes mikken of in het water. En mijn moeder loopt het meest met hem en die kan nog slechter gooien dan ik :LOL:
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

veertje schreef:
Cashel Vale schreef:Het best kan je toch een tt band kopen omdat deze gewoon veel degelijker zijn. Een vriendin van mij heeft deze en heeft de ijzeren pinnen verwijderd en de plastiek die erbij zat bevestigd. je kan dan geen fout maken maar de band is dan wel waterdicht https://www.online-dierenwinkel.eu/trai ... 1200v.html
Ja ik zat wel aan zoiets te denken, maar dacht dat de degelijkheid nogal tegenviel als je goedkoper gaat. Per ongeluk schokken en zo. Maar ik wist niet dat die pinnen te vervangen zijn door plastic :idea:

@Anke: Joris is wel ballengek en bovendien is hij vaak op een afstand die ik met een bal niet gooien kan :tongue: Daarbij zou ik ook eventuele andere wandelaars raken, de bal in de bosjes mikken of in het water. En mijn moeder loopt het meest met hem en die kan nog slechter gooien dan ik :LOL:
Deze heeft ze nu een half jaar en werkt perfect. Ze heeft er eentje gehad met alleen trilfunctie, duurder dan deze, na 1 maand stuk............
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”