Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zindelijkheid ver te zoeken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Charlottevh

Zindelijkheid ver te zoeken

Ongelezen bericht door Charlottevh »

Hey iedereen,

Sinds 7 maanden hebben wij een Deense dog teefje (ondertussen 12 maand oud) en sinds 4 maand een American Bully teefje (nu 6 maand oud.)

Beiden schatten van dieren, behalve een beetje territoriaal gedrag zouden ze geen vlieg kwaad doen.
Echter lukt het ons niet ze zindelijk te krijgen.
We hebben al alles geprobeerd.
Beiden werken we full time dus we hebben een vast schema waar we ons elke dag, zelfs op zondag, aan houden.
De ene week gaat het goed en doen ze niets in huis, de andere week alles.
we hadden echt wel gehoopt dat, zeker de oudste, ondertussen wel zindelijk zou zijn, vermits we ook niet al te groot wonen.
Iets in huis betekent namelijk al gauw heeldere rivieren vermits ze niet de kleinste honden zijn :tongue:

Als oplossing hadden we gevonden ze momenteel in een afgespannen stuk te steken. In het begin werkte dit perfect, ze deden niets meer in huis, maar stilaan maar zeker ging dit terug achteruit en nu zijn we eigenlijk terug bij af.
Het liefste van alles willen we ze gewoon los laten lopen in het huis en 's nachts ook bij ons hebben, maar het probleem is dat 2 minuten los betekent dat ze alles onder pissen en kakken...

Ze krijgen eenmaal per dag eten, 's avonds voor hun wandeling, net voor ze gaan slapen gaan ze ook nog wandelen.

Iemand advies?

Dankje,
Charlotte
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Zindelijkheid ver te zoeken

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat verwacht je dan.? Hele dag van huis zijn met 2 jonge honden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Hoe hebben jullie het zindelijk maken opgebouwd en hoe lang zitten de honden alleen?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Yara schreef:Hoe hebben jullie het zindelijk maken opgebouwd en hoe lang zitten de honden alleen?
Werken fulltime.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Als ze de hele dag alleen zitten is het niet zo vreemd natuurlijk. Is er niemand die ze tussendoor een paar keer uit kan laten? Ik denk dat ze nog te jong zijn om hele dagen alleen te zitten. Sowieso vind ik het eigenlijk wel sneu als ze hele dagen alleen zijn door de week. Ik zou daar de oplossing in zoeken. Een uitlaatservice of een bekende die ze een paar keer uit laat overdag.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Charlottevh schreef:Hey iedereen,

Sinds 7 maanden hebben wij een Deense dog teefje (ondertussen 12 maand oud) en sinds 4 maand een American Bully teefje (nu 6 maand oud.)

Beiden schatten van dieren, behalve een beetje territoriaal gedrag zouden ze geen vlieg kwaad doen.
Echter lukt het ons niet ze zindelijk te krijgen.
We hebben al alles geprobeerd.
Beiden werken we full time dus we hebben een vast schema waar we ons elke dag, zelfs op zondag, aan houden.
De ene week gaat het goed en doen ze niets in huis, de andere week alles.
we hadden echt wel gehoopt dat, zeker de oudste, ondertussen wel zindelijk zou zijn, vermits we ook niet al te groot wonen.
Iets in huis betekent namelijk al gauw heeldere rivieren vermits ze niet de kleinste honden zijn :tongue:

Als oplossing hadden we gevonden ze momenteel in een afgespannen stuk te steken. In het begin werkte dit perfect, ze deden niets meer in huis, maar stilaan maar zeker ging dit terug achteruit en nu zijn we eigenlijk terug bij af.
Het liefste van alles willen we ze gewoon los laten lopen in het huis en 's nachts ook bij ons hebben, maar het probleem is dat 2 minuten los betekent dat ze alles onder pissen en kakken...

Ze krijgen eenmaal per dag eten, 's avonds voor hun wandeling, net voor ze gaan slapen gaan ze ook nog wandelen.

Iemand advies?

Dankje,
Charlotte
Hoelang zitten ze alleen en waarom krijgen ze maar 1x per dag eten. Een pup zindelijk maken is eigenlijk heel simpel ;)
Je laat ze uit na het slapen, eten, spelen enz. Hoe reageren jullie als ze binnen hun behoefte gedaan hebben, denk dat je weer helemaal terug naar het begin moet gaan, want ze snappen het nog niet en bij sommige honden duurt het nou eenmaal langer dan gemiddeld.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Stap smorgens in de auto naar je werk en houd dan je poep en plas de hele dag op tot dat je eind van de dag je auto weer uitstapt thuis zo'n 8 á 9 uur later . Dan begrijp je waarom je honden van 6 en 12 maanden oud niet zindelijk zijn in die tijd.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

bouvierpoedel schreef:Stap smorgens in de auto naar je werk en houd dan je poep en plas de hele dag op tot dat je eind van de dag je auto weer uitstapt thuis zo'n 8 á 9 uur later . Dan begrijp je waarom je honden van 6 en 12 maanden oud niet zindelijk zijn in die tijd.
Nou ik ga nooit naar de wc op mijn werk.
Niet uit solidariteit overigens :LOL:

Het is voor jonge honden inderdaad veel te lang alleen. En ook voor oudere honden is t niet niets en vraagt het veel van de eigenaar om genoeg leuke dingen met de honden te ondernemen in de avond.
Hoe zijn jullie op het odee gekomen om in deze situatie aan jonge honden te beginnen?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Paisley schreef:
bouvierpoedel schreef:Stap smorgens in de auto naar je werk en houd dan je poep en plas de hele dag op tot dat je eind van de dag je auto weer uitstapt thuis zo'n 8 á 9 uur later . Dan begrijp je waarom je honden van 6 en 12 maanden oud niet zindelijk zijn in die tijd.
Nou ik ga nooit naar de wc op mijn werk.
Niet uit solidariteit overigens :LOL:

Het is voor jonge honden inderdaad veel te lang alleen. En ook voor oudere honden is t niet niets en vraagt het veel van de eigenaar om genoeg leuke dingen met de honden te ondernemen in de avond.
Hoe zijn jullie op het odee gekomen om in deze situatie aan jonge honden te beginnen?
Vreemd .
Als ik het bericht quoot en staat er ineens een andere quoot in. :80:
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Voor 2 van dit soort jonge honden is een hele werkweek alleen thuis eigenlijk veel te lang.. denk dat daar het probleem zit.
Je zou een vakantie kunnen nemen en dan het zindelijk zijn trainen, maar ik vrees dat zodra jullie weer beiden gaan werken ze ook op zullen houden met zindelijk zijn. Ze zijn nog veel te jong om zo lang zonder hun baas te kunnen zijn. Het is op deze leeftijd ook zeer ongezond om het al zo lang op te moeten houden, dus het is mijn inziens ook niet iets wat je moet willen.

Waarschijnlijk is de beste oplossing dat je een dagopvang voor de honden regelt, net zoals wij mensen kinderen naar een dagopvang brengen als we moeten werken.
Als dat er niet is dan idd iemand zoeken die ze overdag een aantal keren uit kan laten. Uitlaatservice zal ze nog niet beiden mee willen hebben denk ik gezien de leeftijd. Maar je kan het proberen.
Grote kans dat ze dan snel zindelijk zullen zijn.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Twee jonge doggenteven die de hele dag samen thuis zitten en geen ene flikker te doen hebben. Het is wachten op het eerste gevecht natuurlijk, zo rond de loopsheid, schat ik.
En dan zijn die hopen stront je minste zorg....
Stront, pis, poep en bloed granol op je plafond en muren kan heel decoratief zijn. :LOL:
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Twee jonge honden en dan fulltime werken gaat niet samen. Logisch dat er binnen gepoept en geplast wordt. Niet uit onwil, maar jonge honden kunnen dat niet de hele dag ophouden..
Klinkt wellicht heel vervelend wat ik zeg, maar ik vind jullie als hondenbaasjes volledig ongeschikt.. Welk weldenkend mens sluit nou zijn jonge honden hele dagen op? En dat met slechts een keer eten? In het belang van het welzijn van de dieren lijkt me de beste oplossing om ze te herplaatsen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Maar ook in de nacht zijn ze niet zuiver begrijp ik?
Waren ze zuiver toen ze kwamen (kortere tijd) waarom zijn ze wat ouder pas bij jullie gekomen?
Is er een fokker die kan helpen?
Wat doen jullie met ze buiten werktijd?
Voorlopig idd uitlaatservice, dag opvang oid. Zo lang alleen kan gewoon niet. Het is dus niet vreemd.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier ook een pup, 5,5 maand. Geeft het op zich goed aan, begint de boel ook steeds beter op te kunnen houden. Maar als ik niet goed oplet of niet op tijd met hem naar buiten ga, doet hij het ook nog gerust binnen.
Ik vrees dat jouw honden al langzamerhand geleerd hebben/aan het leren zijn dat in de eigen ontlasting zitten normaal is en dan wordt het alleen maar lastiger om ze nog echt zindelijk te krijgen. Pups moeten nu eenmaal vaak naar buiten en dat gaat slecht samen met fulltime werken
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Onze tweede hond was ook pas laat zindelijk. Rond de 8 maanden. Terwijl ik toch veel thuis ben. Als ik nu langer weg ben, bijvoorbeeld 5 uur, dan laat ik het balkon open, dan doet ze het daar in een hoekje. Anders redt ze het gewoon nog niet.

Is dagopvang voor jullie een haalbare optie?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Ik vind het vreselijk zielig wat ik lees, twee jonge honden 5 dagen in de week alleen laten. Word er beroerd van, bah.

Zorg voor een goede oppas die tijd en aandacht aan de honden kan besteden, of zoek een ander tehuis voor ze waar de aandacht krijgen die ze nodig hebben.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Als de aannames kloppen en die twee honden inderdaad de hele dag alleen zitten, dan is het natuurlijk raar dat ze 'niet zindelijk zijn'. Jonge honden kunnen hun behoeftes niet eens zo lang ophouden, ook als ze dat zouden willen.

Zorg dat ze maximaal elke 3 uur uitgelaten worden. Lijkt mij ook veel beter voor jonge honden i.p.v. de hele dag binnen zitten.

Qua voer zou ik het verspreiden naar twee keer op een dag, zeker bij jonge honden.
_Esmee
Alfilillo
Zeer actief

Het hondenforum is niet de enige realiteit; er is ook nog een wereld buiten hf waar, geloof me, heel veel hondenbazen fulltime werken en de honden alleen thuis zijn. Ik vind het ook te lang, laat ik dat voorop stellen, maar ik vind het een beetje jammer dat als iemand hier met een oprechte vraag komt, diegene door sommigen weggehoond wordt. Vooral jammer voor het forum eigenlijk. Constructieve kritiek is ook een optie.

Alfil & Lily
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Alfilillo schreef:Het hondenforum is niet de enige realiteit; er is ook nog een wereld buiten hf waar, geloof me, heel veel hondenbazen fulltime werken en de honden alleen thuis zijn. Ik vind het ook te lang, laat ik dat voorop stellen, maar ik vind het een beetje jammer dat als iemand hier met een oprechte vraag komt, diegene door sommigen weggehoond wordt. Vooral jammer voor het forum eigenlijk. Constructieve kritiek is ook een optie.

Ik heb altijd fulltime gewerkt maar ook altijd met de mogelijkheid om jonge of zieke honden tussendoor uit te kunnen laten. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten
Alfilillo
Zeer actief

crutz schreef:
Alfilillo schreef:Het hondenforum is niet de enige realiteit; er is ook nog een wereld buiten hf waar, geloof me, heel veel hondenbazen fulltime werken en de honden alleen thuis zijn. Ik vind het ook te lang, laat ik dat voorop stellen, maar ik vind het een beetje jammer dat als iemand hier met een oprechte vraag komt, diegene door sommigen weggehoond wordt. Vooral jammer voor het forum eigenlijk. Constructieve kritiek is ook een optie.

Ik heb altijd fulltime gewerkt maar ook altijd met de mogelijkheid om jonge of zieke honden tussendoor uit te kunnen laten. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten
Nee, natuurlijk niet, maar daarom is het fijn dat mensen met honden die fulltime werken, zoals jij, mogelijkheden bieden van hoe het ook kan.

Alfil & Lily
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Niemand wordt hier weggehoond. Maar twee jonge honden zindelijk maken die 5 dagen in de week van 's ochtends tot 's avond laat alleen zijn, dat is vrijwel onmogelijk, vandaar dat er wordt geadviseerd om voor goede oppas te zorgen overdag. Hoezo is dat niet constructief?

En dat er een andere werkelijkheid is buiten het HF, dat zal best. Maar is het daarmee dan in orde om jonge honden zoveel alleen te laten? Jonge honden behoeven aandacht en opvoeding dat kunnen ze op deze manier niet krijgen, en dan gaan er dingen mis. Dat is nou eenmaal zo, constructief of niet.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

crutz schreef:

Precies, ik werk ook fulltime. 's Morgens vroeg op om met de honden te lopen (3 kwartier- 1 uur), tussen de middag ben ik even thuis, 5 uur weer wandelen/trainen 1,5-2 uur (soms langer).
Buiten deur staat de hele dag open dus ze kunnen in de tuin als ze dat willen. :ok:

Dus misschien is jullie dag indeling verkeerd, schrijf eens op uur voor uur hoe jullie dag eruit ziet, misschien kunnen we je daar advies geven.
-tycho
Zeer actief

Ongelezen bericht door -tycho »

Niet zindelijk zijn van je honden is niet het probleem maar een symptoom van het werkelijke probleem, namelijk tijdgebrek om op een verantwoorde manier honden in je leven te hebben.

De enige juiste oplossing is dagopvang waar de honden genoeg tijd en begeleiding krijgen om hun energie kwijt te kunnen overdag.

Als jij honden wil moet je ook nadenken of je ze kan bieden wat ze nodig hebben, aandacht , beweging , een sociaal leven en spel hoort daar allemaal bij. Pas als je dat kan bieden zullen honden genoeg voldaan zijn om tussendoor rustig wat te slapen en daarna buiten een plas en poep doen.

Een voldane hond zal dan misschien zelfs zo zindelijk worden dat ze zelfs op eigen terrrein (eigen tuin) niet eens willen plassen.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Charlottevh schreef:Ze krijgen eenmaal per dag eten, 's avonds voor hun wandeling, net voor ze gaan slapen gaan ze ook nog wandelen.
Zijn dat de enige wandelingen die ze krijgen? Zo lees ik het wel en dan ga je ze nooit zindelijk krijgen. Zelfs mijn volwassen en zindelijke hond zou dan in huis zijn behoeftes doen.

Zoals anderen ook aangeven, wat voor oplossingen hebben jullie qua oppas/uitlaatservice? Ik werk full time en hier komt 2x per week een uitlaatservice. De andere dagen laat ik hem zelf tussendoor uit.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

hoop dat je nog wilt antwoorden,
maar wat doen jullie naast de avondwandeling met de honden?
Is er de optie vanuit het werk om ze tussendoor zelf uit te laten?
is er de optie uitlaatservice of dagopvang?
Hebben jullie een tuin?
Bonnaxa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet, X-Vlinderhondje, Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bonnaxa »

Hoe vaak per dag(en op welke tijden) worden de honden uitgelaten? En wat heb je al wel gedaan aan zindelijkheidstraining?

Net als met mensen is zindelijk worden natuurlijk niet een natuurlijk fenomeen wat ze ineens kunnen. Het is een training. Zodra ze kunnen aangeven dat ze moeten plassen en het kunnen ophouden voor redelijke tijden spreek je van een zindelijke hond. Maar die tijden zijn bij jonge honden gewoon nog veel korter dan bij volwassen honden. Ook moet je ze leren wat wel gewenste plekken zijn om hun behoeften te doen.

Doen ze nu alles in huis? Of ontlasten ze ook ok wel buiten op wandeling? En wat gebeurt er als je ze eerst goed uit laat en dan even alleen laat? Het klinkt namelijk als een combi tussen slecht zindelijk zijn en verlatingsangst hebben
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Wat voer je ze? Want ook daarmee kan je sturen in hoeveel ze poepen en hoeveel ze drinken en dus plassen.
Charlottevh

Ongelezen bericht door Charlottevh »

Aan allen die normaal hebben willen antwoorden, bedankt!
Aan alle anderen, het spijt me dat wij geld op tafel moeten krijgen en liever niet willen wachten tot wij halfdood zijn voor wij kunnen genieten van honden.

Daarnaast, ik heb nooit gezegd dat ik ze maar 3 keer per dag uitlaat, laat staan dat ik ze 10 uur opsluit in een kooi met een doek over.

's Ochtends worden ze uitgelaten net als ik wakker wordt, en net voordat wij onze werkdag beginnen ook nog eens (dus rond 7 grote wandeling en dan nog eens rond 11 kleine wandeling).
Wij werken beiden onder onze woning , dus moesten ze het kot afbreken horen wij dat en grijpen wij ook in uiteraard.
Om 18h krijgen ze terug eten en gaan we er uitgebreid mee wandelen en spelen. 's avonds rond 11 uur voor de laatste keer nog eens.
Om even terug te komen op mijn originele bericht, het is voornamelijk 's ochtends dat de oudste een half uur voordat ze uitgelaten wordt alles in huis doet. De rest van de momenten blijft het er wel goed inzitten.
En ook zoals gezegd gaat het sommige periodes een hele week goed en dan een hele week heel erg slecht...

Van eenmaal per dag te eten, dat had de dierenarts ons periodiek aangeraden na problemen aan haar maag gehad te hebben, maar ik heb vandaag bevestiging gekregen dat ik terug over mocht schakelen naar 2 keer per dag. Vanaf morgen gaat dat dus in gang.
Ze krijgen allebei nog puppyvoeder.

Verder hebben wij inderdaad geen tuin, maar ik heb eerder ook honden gehad met hetzelfde ritme waarbij dit geen problemen opleverde.

Nogmaals bedankt voor de hulp, afbreken hoeft natuurlijk niet, ik vroeg maar advies.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als ik Gait om een uur of elf nog heb laten poepen en plassen, wil dat nog niet zeggen dat hij het tot 7 uur op kan houden. Vaak geeft hij om een uur of zes al aan dat hij eruit moet. En dan moet ik ook echt niet wachten, want als ik kon wachten, liet hij mij wel slapen. Vanochtend kon ik uitslapen zoals ik dat tot een half jaar geleden gewend was met Elco. Echt een unicum, pas tegen 9 uur naar buiten. Komende nacht komt Gait vast om een uur of vijf al dat hij echt echt echt echt echt heel nodig moet... ;)
-tycho
Zeer actief

Ongelezen bericht door -tycho »

Dan geeft je toch zelf al je antwoord. Je steekt ze weg achter een afgeschermd deel en laat ze er ´s ochtends uit en dan plassen en poepen ze je huis onder.

Dus gewoon kleren aan in de ochtend en er gelijk mee uit. Of wil je dat iemand van het forum ze voor je komt uitlaten?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”