Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opstapje voor de bank
Moderator: moderatorteam
-
MarionG
- Vaste gebruiker
Opstapje voor de bank
Onze pup is nu 14 weken oud (middenslag poedel) en mag van ons op de bank. Maar er op en er af springen mag hij niet omdat dat niet goed voor z'n gewrichten is.
Makkelijker gezegd dan gedaan.... Hij springt er dus regelmatig op en af... Voordat ik het door heb is het al gebeurd, het is een snelle gekkie...
Is het een idee om een soort trapje te kopen die je voor de bank zet zodat het een minder grote belasting is?
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Makkelijker gezegd dan gedaan.... Hij springt er dus regelmatig op en af... Voordat ik het door heb is het al gebeurd, het is een snelle gekkie...
Is het een idee om een soort trapje te kopen die je voor de bank zet zodat het een minder grote belasting is?
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Re: Opstapje voor de bank
Bij zooplus hebben ze daar handige trapjes voor. Volgens mij hebben hier ook wel enkele mensen van het forum zo'n trapje. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ze zien er handig uit.

-
sjm
- Zeer actief
Wij hadden ook zo'n trapje. Heel handig. Kun je idd gewoon bij Zooplus oid bestellen.
-
MarionG
- Vaste gebruiker
Ik zie inderdaad zo'n trapje, wel heeeel lelijk maar als het beter is dan moet het maar even...
Pups mogen ook nog niet traplopen natuurlijk maar dit is altijd beter dan zo'n wilde sprong van de bank denk ik dan maar.
En dan nog aanleren dat 'ie dan dus ook alleen maar dat trapje gebruikt om van de bank af te komen...
Dus zo'n trapje is bij jullie pups wel goed bevallen?
Pups mogen ook nog niet traplopen natuurlijk maar dit is altijd beter dan zo'n wilde sprong van de bank denk ik dan maar.
En dan nog aanleren dat 'ie dan dus ook alleen maar dat trapje gebruikt om van de bank af te komen...
Dus zo'n trapje is bij jullie pups wel goed bevallen?
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
En je verwacht dat je 14 weken jonge pup het trappetje gaat nemen?
Hier mag taxi gewoon op en van de bank. Met het spelen maakt hij wel idiotere bewegingen en zolang de vloer niet glad is geloof ik het allemaal wel...
Het is geen zwaar ras en weinig tot geen kans op hd ed enzovoorts.
Hier mag taxi gewoon op en van de bank. Met het spelen maakt hij wel idiotere bewegingen en zolang de vloer niet glad is geloof ik het allemaal wel...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
MarionG
- Vaste gebruiker
Gimmick schreef:En je verwacht dat je 14 weken jonge pup het trappetje gaat nemen?
Het valt te proberen...
Ben ik dan gewoon te bang gemaakt door iedereen wat betreft het op en af de bank springen?
Ik maak me best zorgen daarover maar als ik jou zo hoor hoeft dat dus helemaal niet?
- Gimmick
- Zeer actief
Ieder voor zich hoor. Ik ben hier misschien wel te onvoorzichtig in maar ik denk altijd maar een gezond ras die geen idioot gedrag vertoond, als in 20x per uur van de bank springen op een spekgladde vloer, zie ik niet meteen met kapotte gewrichten zitten.MarionG schreef:Het valt te proberen...Gimmick schreef:En je verwacht dat je 14 weken jonge pup het trappetje gaat nemen?
Ben ik dan gewoon te bang gemaakt door iedereen wat betreft het op en af de bank springen?
Ik maak me best zorgen daarover maar als ik jou zo hoor hoeft dat dus helemaal niet?
En ik zou echt niet weten hoe ik Taxi moet gaan verbieden dat hij van de bank springt maar wel het trappetje gebruikt.
Als je helemaal geen risico's wilt lopen moet je m niet op de bank laten.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Gait sprong er hier ook op zodra hij dat kon, en al eerder eraf. Traplopen deed hij ook al snel en beheerster dan Elco vanaf dat hij trap ging lopen. Geloof niet dat het hem kwaad gedaan heeft. Hij loopt ook afstanden die nooit gezond kunnen zijn, als je 'men' moet geloven
Maar hij heeft er totaal geen problemen mee, mankt minder dan Elco op zijn deed en lijkt een veel betere balans en coördinatie te hebben dan Elco met een half jaar had. Oh, en hij heeft al lekkere bespiering. Ik daag hem niet uit tot rare capriolen, maar ik ga hem ook niet al te erg remmen. En ook met wandelen mag hij grotendeels z'n eigen tempo bepalen. Met een goed gebouwde pup moet dat geen probleem zijn
-
MarionG
- Vaste gebruiker
Nou, ik denk dat ik me iets minder druk moet maken...
- Gimmick
- Zeer actief
Gebruik je gezonde verstand.
En laat je niet gek.maken door alle adviezen.
Want dan is je pup van suiker.
Een gezond ras kan best wel tegen een stootje.
En laat je niet gek.maken door alle adviezen.
Want dan is je pup van suiker.
Een gezond ras kan best wel tegen een stootje.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik zou me ook niet zo'n zorgen maken, hoor. Een hond, ook een jonge hond, kan best wel tegen een stootje. Er wordt soms wel erg spastisch gedaan met pups: niet langer dan 5 minuten-per-week-oud wandelen, niet springen, niet achter een bal aan, geen gladde vloer.... ze zijn niet van suiker.
En ter vergelijking: mijn Maggie heeft in november vorig jaar een hak gebroken en heeft een week of 8 in een spalk gelopen. Ik kwam de eerste dag met spalk terug van de dierenarts en ze hinkte regelrecht naar de bank en sprong er direct op.
De eerste keer schrok ik me gek, maar toen bedacht ik me dat ze zelf wel kan aanvoelen wat ze wel of niet kan. Inmiddels is de spalk wel verdwenen maar kan ze de poot nog nauwelijks gebruiken maar springt tig keer per dag de bank op en af.
(Ter vergelijking Maggie is een cm of 40 schofthoogte en ongeveer 10 jaar oud en de bank is hoger dan zij is
).
En ter vergelijking: mijn Maggie heeft in november vorig jaar een hak gebroken en heeft een week of 8 in een spalk gelopen. Ik kwam de eerste dag met spalk terug van de dierenarts en ze hinkte regelrecht naar de bank en sprong er direct op.
De eerste keer schrok ik me gek, maar toen bedacht ik me dat ze zelf wel kan aanvoelen wat ze wel of niet kan. Inmiddels is de spalk wel verdwenen maar kan ze de poot nog nauwelijks gebruiken maar springt tig keer per dag de bank op en af.
(Ter vergelijking Maggie is een cm of 40 schofthoogte en ongeveer 10 jaar oud en de bank is hoger dan zij is

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik had zo'n trapje voor Millie. Ze gebruikte het zeker wel. Maar na een aantal weken heb ik hem weer doorverkocht, toen was ze alweer een stukje sterker en groter natuurlijk.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Pup Lotus gebruikt mijn been als trapje om op de bank te komen, ze mag alleen op de bank als ik daar ook zit.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.