Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meerdere dieren vergiftigd nabij Keelven in Someren
Moderator: moderatorteam
SOMEREN - In de omgeving van natuurgebied Keelven in Someren zijn de laatste weken diverse dieren overleden na het eten van vergiftigd voedsel. Het gaat om zeker twee honden, een steenmarter en een buizerd. Diverse andere honden overleefden het ternauwernood.
Tonny Peeters 07-03-17, 12:39 Laatste update: 13:54
Woede en tranen vechten om voorrang bij Noud van der Weerden uit Someren. Wat een flinke ochtendwandeling met zijn hond Donna had moet worden, loopt zaterdagochtend uit op een persoonlijk drama. Ter hoogte van een bermbosje in de Peelrijtweg snoept zijn viervoeter van een worstje. Na tweehonderd meter krijgt de 9,5-jarige Vizsla schuim op de bek, even later gevolgd door diarree en weer honderd meter verder zakt ze door haar poten.
Verdriet
Op de operatietafel in de dierenkliniek in Asten overlijdt Donna die vergiftigd voedsel heeft gegeten, zo blijkt achteraf. ,,Ze was mijn maatje, ik kon met haar lezen en schrijven. Ik sta te janken maar ik moet verder. Ik wil zoveel mogelijk andere hondenbezitters hiervoor waarschuwen."
Ik sta te janken maar ik moet verder. Ik wil zoveel mogelijk andere hondenbezitters hiervoor waarschuwen.
Noud van der Weerden
Dat doet hij door snel flyers in het gebied rondom het Keelven op te hangen. Van der Weerden is woedend. Waarom legt iemand vergiftigd voedsel op een route waar veel mensen hun hond uitlaten? Hij kan er met zijn hoofd niet bij. Met een familielid die in de jacht actief is, gaat hij naar de plek des onheils. Volgens lag het vergiftigde voedsel op een looppad van een vos. In de omgeving zit verder geen kippenbedrijf met vrije uitloop. Tevens zijn er geen postduivenhouders in de buurt. Het sterkt het vermoeden van de Somerenaar dat het om plezierjacht gaat.
Bron: ED.nl
SOMEREN - In de omgeving van natuurgebied Keelven in Someren zijn de laatste weken diverse dieren overleden na het eten van vergiftigd voedsel. Het gaat om zeker twee honden, een steenmarter en een buizerd. Diverse andere honden overleefden het ternauwernood.
Tonny Peeters 07-03-17, 12:39 Laatste update: 13:54
Woede en tranen vechten om voorrang bij Noud van der Weerden uit Someren. Wat een flinke ochtendwandeling met zijn hond Donna had moet worden, loopt zaterdagochtend uit op een persoonlijk drama. Ter hoogte van een bermbosje in de Peelrijtweg snoept zijn viervoeter van een worstje. Na tweehonderd meter krijgt de 9,5-jarige Vizsla schuim op de bek, even later gevolgd door diarree en weer honderd meter verder zakt ze door haar poten.
Verdriet
Op de operatietafel in de dierenkliniek in Asten overlijdt Donna die vergiftigd voedsel heeft gegeten, zo blijkt achteraf. ,,Ze was mijn maatje, ik kon met haar lezen en schrijven. Ik sta te janken maar ik moet verder. Ik wil zoveel mogelijk andere hondenbezitters hiervoor waarschuwen."
Ik sta te janken maar ik moet verder. Ik wil zoveel mogelijk andere hondenbezitters hiervoor waarschuwen.
Noud van der Weerden
Dat doet hij door snel flyers in het gebied rondom het Keelven op te hangen. Van der Weerden is woedend. Waarom legt iemand vergiftigd voedsel op een route waar veel mensen hun hond uitlaten? Hij kan er met zijn hoofd niet bij. Met een familielid die in de jacht actief is, gaat hij naar de plek des onheils. Volgens lag het vergiftigde voedsel op een looppad van een vos. In de omgeving zit verder geen kippenbedrijf met vrije uitloop. Tevens zijn er geen postduivenhouders in de buurt. Het sterkt het vermoeden van de Somerenaar dat het om plezierjacht gaat.
Bron: ED.nl
-
- Zeer actief
Re: Meerdere dieren vergiftigd nabij Keelven in Someren
De broedtijd staat voor de deur: het roofwild moet kapot en de bambi verhaaltjes komen er weer aan.
Zou je daar enige uitleg over kunnen geven, want ik kan je antwoord niet rijmen met het bovenstaande bericht.korthaar schreef:De broedtijd staat voor de deur: het roofwild moet kapot en de bambi verhaaltjes komen er weer aan.
-
- Zeer actief
Zo werkt dat toch bij de jacht: een vos mag direct kapot en bij een reekalf komen de tranen, want die moet eerst nog wat groeien.Neeltje schreef:Zou je daar enige uitleg over kunnen geven, want ik kan je antwoord niet rijmen met het bovenstaande bericht.korthaar schreef:De broedtijd staat voor de deur: het roofwild moet kapot en de bambi verhaaltjes komen er weer aan.
Ik weet het, taaltechnisch is het ED zwak, heel zwak.Cleva schreef:Volgens lag het vergiftigde voedsel op een looppad van een vos.
Geen idee waar je het over hebt.korthaar schreef:Zo werkt dat toch bij de jacht: een vos mag direct kapot en bij een reekalf komen de tranen, want die moet eerst nog wat groeien.Neeltje schreef:Zou je daar enige uitleg over kunnen geven, want ik kan je antwoord niet rijmen met het bovenstaande bericht.korthaar schreef:De broedtijd staat voor de deur: het roofwild moet kapot en de bambi verhaaltjes komen er weer aan.
Ik ook niet.jvanringen schreef:Geen idee waar je het over hebt.korthaar schreef:Zo werkt dat toch bij de jacht: een vos mag direct kapot en bij een reekalf komen de tranen, want die moet eerst nog wat groeien.Neeltje schreef:Zou je daar enige uitleg over kunnen geven, want ik kan je antwoord niet rijmen met het bovenstaande bericht.korthaar schreef:De broedtijd staat voor de deur: het roofwild moet kapot en de bambi verhaaltjes komen er weer aan.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Nou ik wel. Als het reekalfjesseizoen is waarschuwen alle natuurorganisaties ervoor dat wandelaars en honden de dieren met rust moeten laten. Er zijn zelfs honderden vrijwilligers bezig om de kalfjes die in weilanden verstopt zitten naar een veiligere bosrand te brengen zodat ze niet overreden kunnen worden door landbouwmachines. En vervolgens als die kalfjes groot zijn dan gilt men moord en brand dat er een overschot is aan herten en worden met spoed de jagers opgetrommeld om de wildstand weer te normaliseren. Diezelfde kalfjes die in de lente met oohs en aahs zo barmhartig beschermd worden, worden aan het eind van de zomer zonder genade afgeknald. Voor vossen geldt dat niet, die moeten gewoon meteen dood, want die zijn niet schattig.
Ik ken die "men" niet hoor. Je kunt ook gewoon voor jezelf spreken en niet voor vage anonieme "men".mijke schreef:Nou ik wel. Als het reekalfjesseizoen is waarschuwen alle natuurorganisaties ervoor dat wandelaars en honden de dieren met rust moeten laten. Er zijn zelfs honderden vrijwilligers bezig om de kalfjes die in weilanden verstopt zitten naar een veiligere bosrand te brengen zodat ze niet overreden kunnen worden door landbouwmachines. En vervolgens als die kalfjes groot zijn dan gilt men moord en brand dat er een overschot is aan herten en worden met spoed de jagers opgetrommeld om de wildstand weer te normaliseren. Diezelfde kalfjes die in de lente met oohs en aahs zo barmhartig beschermd worden, worden aan het eind van de zomer zonder genade afgeknald. Voor vossen geldt dat niet, die moeten gewoon meteen dood, want die zijn niet schattig.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Is het dan een prima idee om die kalfjes door de maaimachine te laten versnipperen (niet overreden dus maar de poten afgehakt o.a., waarna ze soms nog niet dood zijn)?mijke schreef:Nou ik wel. Als het reekalfjesseizoen is waarschuwen alle natuurorganisaties ervoor dat wandelaars en honden de dieren met rust moeten laten. Er zijn zelfs honderden vrijwilligers bezig om de kalfjes die in weilanden verstopt zitten naar een veiligere bosrand te brengen zodat ze niet overreden kunnen worden door landbouwmachines. En vervolgens als die kalfjes groot zijn dan gilt men moord en brand dat er een overschot is aan herten en worden met spoed de jagers opgetrommeld om de wildstand weer te normaliseren. Diezelfde kalfjes die in de lente met oohs en aahs zo barmhartig beschermd worden, worden aan het eind van de zomer zonder genade afgeknald. Voor vossen geldt dat niet, die moeten gewoon meteen dood, want die zijn niet schattig.

Omdat het scheelt in het beheren van de reeënpopulatie?
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Dat zeg ik helemaal niet hoor. Ik leg alleen uit waar ik denk dat korthaar het over heeft.ranetje schreef:Is het dan een prima idee om die kalfjes door de maaimachine te laten versnipperen (niet overreden dus maar de poten afgehakt o.a., waarna ze soms nog niet dood zijn)?![]()
Als je niet weet wat men in het algemeen bedoelt met de term men, moet je dat maar even opzoeken of terug gaan naar de Nederlandse lesjvanringen schreef:Ik ken die "men" niet hoor. Je kunt ook gewoon voor jezelf spreken en niet voor vage anonieme "men".

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Oh ok mijke, dat begreep ik even andersmijke schreef:Dat zeg ik helemaal niet hoor. Ik leg alleen uit waar ik denk dat korthaar het over heeft.ranetje schreef:Is het dan een prima idee om die kalfjes door de maaimachine te laten versnipperen (niet overreden dus maar de poten afgehakt o.a., waarna ze soms nog niet dood zijn)?![]()

Ik begreep best wel wat hij bedoelde, alleen de connectie met het artikel vind ik ver te zoeken. Maar goed, het zal zoals altijd bij hem wel alleen om te stoken zijn over de jacht. Hij doet maar. Ik hoop gewoon dat er niet meer honden vergiftigd worden.mijke schreef:Dat zeg ik helemaal niet hoor. Ik leg alleen uit waar ik denk dat korthaar het over heeft.ranetje schreef:Is het dan een prima idee om die kalfjes door de maaimachine te laten versnipperen (niet overreden dus maar de poten afgehakt o.a., waarna ze soms nog niet dood zijn)?![]()
Als je niet weet wat men in het algemeen bedoelt met de term men, moet je dat maar even opzoeken of terug gaan naar de Nederlandse lesjvanringen schreef:Ik ken die "men" niet hoor. Je kunt ook gewoon voor jezelf spreken en niet voor vage anonieme "men".Ik spreek juist niet voor mezelf, omdat ik zelf die mening niet ben toegedaan.
Dat vond ik dus ook. Overigens denk ik regelmatig dat vrijwel alles wat Korthaar zegt, bedoeld is om te stoken.Neeltje schreef:Ik begreep best wel wat hij bedoelde, alleen de connectie met het artikel vind ik ver te zoeken. Maar goed, het zal zoals altijd bij hem wel aileen om te stoken zijn over de jacht. Hij doet maar. Ik hoop gewoon dat er niet meer honden vergiftigd worden.mijke schreef:Dat zeg ik helemaal niet hoor. Ik leg alleen uit waar ik denk dat korthaar het over heeft.ranetje schreef:Is het dan een prima idee om die kalfjes door de maaimachine te laten versnipperen (niet overreden dus maar de poten afgehakt o.a., waarna ze soms nog niet dood zijn)?![]()
Als je niet weet wat men in het algemeen bedoelt met de term men, moet je dat maar even opzoeken of terug gaan naar de Nederlandse lesjvanringen schreef:Ik ken die "men" niet hoor. Je kunt ook gewoon voor jezelf spreken en niet voor vage anonieme "men".Ik spreek juist niet voor mezelf, omdat ik zelf die mening niet ben toegedaan.
- iones
- Zeer actief
in Brabant zijn ze momenteel overal bezig. In Nuenen en Lieshout waren ze ook al bezig, en in andere plaatsen. Volgens is het een en dezelfde.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen