Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Totale willekeur dus...
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Totale willekeur dus...
De een wordt in beslag genomen, bij de ander mag de eigenaar een oplossing verzinnen...
Totale willekeur dus...
http://www.bndestem.nl/roosendaal/vecht ... ~a3b21313/
De eigenaar van de hond mag zelf een oplossing verzinnen....
Beide hondenbezitters hebben een bezoek aan huis gekregen. Burgemeester Adriaansen: "In een vervolgoverleg op het gemeentehuis wordt besproken welke maatregelen de gemeente kan en zal treffen. Lopende het onderzoek heeft de eigenaar van de twee 'aanvallende' honden aangegeven om beide honden te zullen muilkorven, zodra zij op straat komen. Dit om mogelijke onrust in de buurt te voorkomen."
Totale willekeur dus...
http://www.bndestem.nl/roosendaal/vecht ... ~a3b21313/
De eigenaar van de hond mag zelf een oplossing verzinnen....
Beide hondenbezitters hebben een bezoek aan huis gekregen. Burgemeester Adriaansen: "In een vervolgoverleg op het gemeentehuis wordt besproken welke maatregelen de gemeente kan en zal treffen. Lopende het onderzoek heeft de eigenaar van de twee 'aanvallende' honden aangegeven om beide honden te zullen muilkorven, zodra zij op straat komen. Dit om mogelijke onrust in de buurt te voorkomen."

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Totale willekeur dus...
Weet ik niet of het willekeur is als er dit staat nadat beide partijen gesproken zijn
""De betrokken partijen hebben er voor gekozen de aangerichte schade onderling te verrekenen. Dat kan een goede oplossing zijn, als het om een eerste incident gaat. Als het bij een melding blijft, doen wij geen nader onderzoek naar het voorval.”
""De betrokken partijen hebben er voor gekozen de aangerichte schade onderling te verrekenen. Dat kan een goede oplossing zijn, als het om een eerste incident gaat. Als het bij een melding blijft, doen wij geen nader onderzoek naar het voorval.”
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik denk ook omdat er geen aangifte gedaan is maar het onderling is opgelost dat deze honden niet in beslag zijn genomen. Maar het blijft apart dat er zoveel verschil is in de maatregelen die genomen worden tegen bijtende honden. Daar zouden best eens wat duidelijkere regels voor mogen komen. Vind sowieso de hele procedure raar, dat je weken niks hoort over je hond. Het is toch geen auto die in beslag genomen is, maar een levend beest die onderdeel van een gezin is. Kijk als er iemand half dood is of zo dan is het een ander verhaal. Maar zoals nu met Lief haar hond vind ik het bizar. En als je leest waar een heleboel andere dan mee weg komen zoals jouw link dan snap je er helemaal niks meer van.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Precies dat heb ik dus ook...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Nou het lijkt me in deze voorbeelden juist wél logisch. Als er aangifte word gedaan tegen een hond (zoals bij Lief) dan word de hond in beslag genomen. Als er geen aangifte word gedaan (zoals in dit artikel) niet. Er zijn zat voorbeelden van willekeur, maar daar vind ik dit niet echt onder vallen eigenlijk.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Volgens mij was de hond van Lief al in beslag genomen voordat er aangifte gedaan was? Maar daar kan ik mij in vergissen. Maar die partij claimt nu al geld van de verzekering terwijl de hele procedure nog niet eens op gang is. Dat is ook wel vreemd.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Alleen om mogelijke onrust in de buurt te voorkomen?malinois schreef:... Lopende het onderzoek heeft de eigenaar van de twee 'aanvallende' honden aangegeven om beide honden te zullen muilkorven, zodra zij op straat komen. Dit om mogelijke onrust in de buurt te voorkomen."

Het lijkt me eerder om herhaling van bijtincidenten te voorkomen, maar goed.
-
- Zeer actief
Wat je schrijft dus. Het is echt per gemeente verschillend. Gezien de incidenten in onze gemeente en een aanpassing in de plaatselijke verordening heb ik het idee dat je hier ook behoorlijk op moet letten, zeker met bepaalde rassen.Yara schreef:Ik denk ook omdat er geen aangifte gedaan is maar het onderling is opgelost dat deze honden niet in beslag zijn genomen. Maar het blijft apart dat er zoveel verschil is in de maatregelen die genomen worden tegen bijtende honden. Daar zouden best eens wat duidelijkere regels voor mogen komen. Vind sowieso de hele procedure raar, dat je weken niks hoort over je hond. Het is toch geen auto die in beslag genomen is, maar een levend beest die onderdeel van een gezin is. Kijk als er iemand half dood is of zo dan is het een ander verhaal. Maar zoals nu met Lief haar hond vind ik het bizar. En als je leest waar een heleboel andere dan mee weg komen zoals jouw link dan snap je er helemaal niks meer van.
Heb zelf al eens een naar akkefietje gehad in het verleden, en dat maakt dat ik extreem alert ben op de gedragingen van mijn hond(en). Al weet ik dat er met de herder sneller tot actie zal worden overgegaan dan met de kleinere kruising.
Ik verschiet wel van kleur als zoals laatst mijn herder voor de baas op kwam, en dan ben ik zo blij dat hij dus blijkbaar niet snel zijn tanden gebruikt (gelukkig).
Maar mensen die passeren zien een herder iemand behoorlijk aanblaffen en naar achteren drijven en een eigenaar die de hond terug aan de voet probeert te krijgen. Dat die man mijn vriend van zijn telefoon probeerde te ontdoen en niet goed in staat is om zichzelf te verweren zien mensen niet. Is ook geen excuus, maar het is wel het instinct van een (goede) waak- en verdedigingshond om uit zichzelf te reageren als hij ziet dat de baas wordt aangevallen en in dit geval te zwak was om voor zichzelf op te komen.
Dat hij sociaal is, normaal mensen negeert buiten en zeker niet zomaar personen aanblaft zien mensen op dat bewuste moment niet.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Wat er gebeurde: iemand met 2 staffords is op bezoek bij familie, honden zijn in de tuin, tuin is blijkbaar niet goed afgesloten. Een buurtbewoonster gaat lopen met haar aangelijnde stafford, de 2 ontsnappen uit de tuin en hup, bovenop de aangelijnde collega. Resultaat: 3 eigenaren met behoorlijke krassen en blutsen, waarvan 1 gehecht moest worden in het ziekenhuis. Allemaal van horen zeggen, het gebeurde op een plek waar ik regelmatig loop met mijn honden. De aangevallen staf loopt altijd aangelijnd.
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Hier in de buurt loopt een volstrekt gevaarlijke Boerboel reu van dik 70 kilo. De hond wil alles pakken wat hij kan, nu helemaal met mooi weer als de kinder buiten spelen. Het is maar 1 keer ontsnappen of de lijn breekt dan ontstaat er een giga probleem.
Helaas politie al een aantal keren gebeld door diverse mensen, de eigenaar zal de hond alleen uitlaten met muilkorf. Niemand kan iets doen omdat er nog niets gebeurd is. De eigenaar woonde eerst op een boerderij maar door een scheiding kleiner gaan wonen.
Ik ben zeker een liefhebber van ongeveer alle honden, maar deze hoort totaal niet in een woonwijk thuis.
Helaas politie al een aantal keren gebeld door diverse mensen, de eigenaar zal de hond alleen uitlaten met muilkorf. Niemand kan iets doen omdat er nog niets gebeurd is. De eigenaar woonde eerst op een boerderij maar door een scheiding kleiner gaan wonen.
Ik ben zeker een liefhebber van ongeveer alle honden, maar deze hoort totaal niet in een woonwijk thuis.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Muilkorfplicht etc kan worden opgelegd op grond van APV. Daar is dus geen strafrechtelijke aangifte voor nodig.
Ik vind een muilkorf trouwens een fijn idee bij een hond die mogelijk schade toe brengt aan anderen, je loopt zelf ook gewoon meer ontspannen, dat kan de situatie alleen maar ten goede komen.
Ik vind een muilkorf trouwens een fijn idee bij een hond die mogelijk schade toe brengt aan anderen, je loopt zelf ook gewoon meer ontspannen, dat kan de situatie alleen maar ten goede komen.
-
- Zeer actief
Niet altijd hoor. Heb ook eens zo gelopen, ook met de veronderstelling dat ik stukken rustiger zou lopen met een hond die eigenlijk altijd zijn eigen ding deed, maar geen gesodemieter aan zijn lijf wilde. Leek wel alsof ik juist daarom nog meer nitwits mijn kant op trok met honden die met een grote bek op hem af kwamen en baasjes die het lieten gaan want de hond had een muilkorf om, ik als eigenaar had hem aan de lijn dus wat kon er gebeurenBrindlecardi schreef:Muilkorfplicht etc kan worden opgelegd op grond van APV. Daar is dus geen strafrechtelijke aangifte voor nodig.

Was hij ook niet, maar hij had geen trek in buurtende honden en die muilkorf of mijn verzoek de honden niet op hem af te laten komen werden volledig genegeerd.
Ik verbaas me soms wel eens over mensen die zodra ze zelf makkelijke honden hebben als het gaat om interactie met anderen het maar nodig vinden om te muilkorven etc. en roepen om maatregelen, terwijl sommigen ook weten dat het best lastig is om een hond te hebben die reactief is op anderen en daarmee te leren omgaan.
Toen ik de muilkorf om Finn had gedaan destijds voor een relaxte wandeling met twee kleine honden waarvan 1 onbekend was het enorm fijn en gaf het mij vertrouwen.
Maar om in duin dan op een rustig tijdstip geconfronteerd te worden met bepaalde honden en eigenaren die totaal niets gaven om mijn verzoeken om even hun hond met de loslopende kleintjes te laten spelen en mij met de inmiddels aangelijnde en gemuilkorfde hond even met rust te laten, was totaal het tegenovergestelde van wat ik dacht te bereiken met de wandeling.
Mensen houden ook absoluut geen rekening met elkaar vond ik. En dat vind ik nog steeds.