Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Over 2 weken pupje dobermann huis...de nacht?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Over 2 weken pupje dobermann huis...de nacht?

Ongelezen bericht door malinois »

Hippo schreef:
laheije37 schreef:Apoldastamm uit Neede in gelderland

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Die kennel bestaat al een tijdje, mooie teef. Ik dacht alleen dat je een hond zocht voor de IPO? Gezien de bloedlijnen is dit volgens mij showhond, de vader in elk geval ;-).

En pas inderdaad op met zulk soort 'knuffelkruiken', dobers kunnen met 8wkn al heel goed slopen :mrgreen:
Moeders ook... daarin zit de kennel waar onze oudste dober vandaan kwam.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laheije37
Actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laheije37 »

Nee is zeker niet de bedoeling alleen bij hem te laten dat knuffeltje

laheije37
Actief

Ja...daar zit misschien iets in...dat het handig is. Maar ik wil niet dat onze hond dagelijks de trap op gaat

laheije37
Actief

Vader hond heeft ipo 1...en idd show.

laheije37
Actief

Ik heb me bedacht dat ik de pup in een grote hoge doos vol met dekens enz. Op onze badkamer ga zetten. Mijn slaapkamer zit er aan vast. Laat ik de deuren open...hoor ik hem gelijk en ben ik meteen bij hem. Dat voor enkele nachten. Dan overdag wat ik hier gelezen heb veel in bench zetten met open deur. Met zijn eten. Kouwenstaafje of iets in die trant en snoepjes.
Ik heb vakantie en geen afspraken staan voor 2 weken...
Lijkt me dat we zo een heel eindje gaan komen...en mocht dit niet gaan...door piepen en huilen kan ik de doos altijd nog naast mijn bed zetten

laheije37
Actief

Bedankt voor jullie fijne verhalen en antwoorden!

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Waarom hij dan in de badkamer moet staan ipv naast je bed ontgaat me een beetje, maar verder klinkt het als een goed plan. Hoewel ik er niet te strak aan vast zou houden want in mijn ervaring loopt er met puppies zelden iets precies zoals je het van tevoren bedacht had :mrgreen:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

laheije37 schreef:Ik heb me bedacht dat ik de pup in een grote hoge doos vol met dekens enz. Op onze badkamer ga zetten. Mijn slaapkamer zit er aan vast. Laat ik de deuren open...hoor ik hem gelijk en ben ik meteen bij hem. Dat voor enkele nachten. Dan overdag wat ik hier gelezen heb veel in bench zetten met open deur. Met zijn eten. Kouwenstaafje of iets in die trant en snoepjes.
Ik heb vakantie en geen afspraken staan voor 2 weken...
Lijkt me dat we zo een heel eindje gaan komen...en mocht dit niet gaan...door piepen en huilen kan ik de doos altijd nog naast mijn bed zetten

Inderdaad, en als hij dan nog piept, kun je hem eruit Halen en lekker tegen je aan laten slapen. Zo heb ik het met lily ook gedaan. Twee nachten een heerlijk warm bolletje tegen mijn buik aan. Sliep als een osje. De derde nacht piepte ze niet meer en ging ze onder ons bed liggen stinken. Ik miste haar meer dan zij mij denk ik. Ñu slaapt ze alweer heel lang in de kamer.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
laheije37
Actief

Ik heb hoge vloerbedekking op slaapkamer...stel hij doet een plasje... op de badkamer liggen tegels

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Cleva schreef:Ik snap dat je je hond niet boven wil hebben en dat respecteer ik ook. Het maakt mij persoonlijk ook helemaal niets uit maar toch wil ik een lans breken voor de pup naast of zelfs in bed.
Het betekent helemaal niet dat het dan zo moet blijven. Echt niet. Je kunt een hond die gewend is in bed te slapen net zo makkelijk naar beneden verbannen en dan gaat dat veel makkelijker dan een pup die net aankomt.

Het is echt geen optimaal begin om een paar uur (of zelfs een paar dagen) na het ophalen al zoveel afstand te nemen. De zindelijkheidstraining, het alleen kunnen zijn, alles lijdt eronder.
Uit het nest verhuizen en dan meteen helemaal alleen zijn is gewoon teveel.

Sommige pups kunnen dat aan maar de meeste niet en dat wordt dus moord en brand schreeuwen. Urenlang.
Geen goed begin. Je laat hem al alleen terwijl je nog met de kennismaking bezig bent en lang voor de pup leert dat je uberhaupt iets alleen kunt doen.
Na een paar weken kan je hond alsnog naar beneden. Geen probleem. Dat verhaal dat je vanaf het begin moet doen wat je gaat doen is echt achterhaald.

Ik raad het je echt heel erg af. Eeuwig zonde.

Ik heb mijn honden snachts bij me. Meestal liggen ze op de bank in de slaapkamer, soms ook op bed.
Dan kun je gezamenlijk uitslapen. Ik maak mijn honden wakker in plaats van andersom. De dag begint op mijn sein en dat is een flink aandeel in de opvoeding.
:ok:
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Das onzin, ik heb over al die kleine dingen ook nagedacht. Niks mis mee om het goed uit te denken.

Maar die vloerbedekking... daar gaat hij geheid nog op kotsen, poepen en plassen. Juist als je het even niet verwacht. En als hij uit de doos kan klimmen kan hij 's nachts toch ook vanuit de badkamer naar jou, over het tapijt gaan lopen? Lijkt me prettiger om hem heel dicht bij te hebben zodat je het direct merkt als hij wakker wordt.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Onze pup heb ik s,morgens vroeg opgehaald, zodat ze de hele dag kon wennen ,ook vast aan de bench, zodat ze voor de nacht zonder sress de bench in kon, hier komt geen hond op de slaapkamer en al helemaal niet in bed, heb gewoon mijn de hele dag gedragen jeans over de bench gelegd mijn sloffen er naast, zodat ze mijn geur bij zich had, de wekker op 4 uur gezet, om haar uit te laten en ze heeft nooit gejankt of gepiept, ik zette de wekker iedere dag een kwartiertje later, binnen twee week kon ze makkelijk volhouden tot s morgens 7 uur,
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Cleva schreef:
Lanavandevledders schreef:Onze pup heb ik s,morgens vroeg opgehaald, zodat ze de hele dag kon wennen

Een hele dag. Nounou, poehpoeh.
Dat hele gelul dat je vanaf dag één zo min mogelijk gezeik wil hebben.
Neem dan gewoon geen hond. Het moet niet, hoor.

Als je de eerste nacht al geen gevolgen van het hebben van een hond wil meemaken, hoevaak ga je aanstaande januari dan wandelen, eigenlijk?

Met je fucking vloerbedekking.
Waar slaat dit nu weer op, dat ik geen gezeik wil
onze pup ging gewoon lekker in haar bench liggen slapen en geen kik gegeven , dus het ging perfect, wat is daar mis mee, en nog steeds gaat ze graag in haar bench, en wie heeft het over vloerbedekking
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

De reden dat ik geen pups meer wil is omdat het baby hondjes zijn die je dus ook zo moet behandelen. Waarom zou je een pup tot het uiterste rekken? Denk zelf dat een pupje liever in de woonkamer ligt dan in de badkamer waar hij verder nooit komt. Mijn honden kunnen prima alleen zijn maar als ik ze vanavond in de badkamer stop denk ik dat ze niet happy zijn. Geen idee wat ze gaan doen maar leuk gaan ze het niet vinden. Tom zou best in bed willen slapen denk ik maar hier liggen de honden ook beneden. Open trap en Bas geeft er niks om. Nu vind Tom het beneden ook prima. Snoepje en slapen. Dag dag en deur dicht en die stuiven meteen op de bank op zoek naar kruimels.
Ik zou ze nooit opsluiten trouwens. Als dat moest nam ik ze wel liever mee naar de slaapkamer. Ik heb ze wel liever beneden en gelukkig vinden ze dat echt prima allebei.
Afbeelding
laheije37
Actief

Ik zal nog eens iets plaatsen...laat de mensen toch in hun waarde.

laheije37
Actief

Dankje leonie

laheije37
Actief

Dankje lanavandevledders

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Er zitten hier mensen die al eeuwen honden hebben en ook pups. Als je post krijg je reacties. In de badkamer vind ik ook van de zotte wat is er mis met een weekje op de bank bivakkeren?
Mijn mechels waren heel makkelijk s nachts maar de dobers waren een ramp. Die heb ik zelfs naast mn bed gehad, de mechels nooit
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Nou jullie kunnen ook door blijven gaan zeg. TS zegt dat ze de hond nu boven laat, gewoon dicht bij haar bed (de badkamer zit aan de slaapkamer) en waarschijnlijk ligt er niet door het HELE huis hoogpolig tapijt. En als je een plasje wilt voorkomen op dat tapijt wil dat niet zeggen dat je meteen een belabberde hondenbaas bent.

Kom op zeg. Iedereen doet het op zijn manier en iedere hond is ook compleet anders.
_Esmee
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Kruimel53 schreef:Een hond die geen trap kan lopen is uitermate onhandig. En pupsels draag ik gewoon, dat weegt ook allemaal geen 50 kilo in het begin tenslotte.
Niks mis met een hond traplopen aanleren op een correcte manier, dwz niet als een kanonskogel maar netjes tree voor tree. Dan is het ook volstrekt niet overmatig belastend.
Waarom is dat onhandig? Mijn beide honden kunnen niet traplopen. Biko (laekense herder) heeft het bij zijn 1e baasjes niet geleerd en dat heb ik zo gelaten en Frodo (standaard teckel) heb ik het ook niet geleerd. Ik zou in het dagelijkse leven geen situatie kunnen bedenken waarin traplopen noodzakelijk of handig is :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb t ze allemaal wel op straat geleerd (station) thuis doen ze t niet tot op heden. Vind t wel makkelijk dat ze t kunnen. Dober destijds wel we woonden 3 hoog zonder lift dus er was geen andere optie
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

malinois schreef:Ik heb t ze allemaal wel op straat geleerd (station) thuis doen ze t niet tot op heden. Vind t wel makkelijk dat ze t kunnen. Dober destijds wel we woonden 3 hoog zonder lift dus er was geen andere optie
Als je op een flat woont zonder lift dan is het inderdaad een ander verhaal maar dat woon ik niet. Verder zou ik niks kunnen bedenken waarom traplopen bij mijn honden aanleren noodzakelijk is :wink:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

malinois schreef:Er zitten hier mensen die al eeuwen honden hebben en ook pups. Als je post krijg je reacties. In de badkamer vind ik ook van de zotte wat is er mis met een weekje op de bank bivakkeren?
Mijn mechels waren heel makkelijk s nachts maar de dobers waren een ramp. Die heb ik zelfs naast mn bed gehad, de mechels nooit
En al die mensen hier roepen wat anders, dus aan TS om daar een keuze in te maken. Die heeft ze nu gemaakt. Dan is het toch klaar? Waarom die keuze weer ter discussie stellen? En dan als ze wel besluit op de bank te gaan liggen, komen de mensen die vinden dat de hond boven moet liggen weer hun plasje doen?
Het lijkt me dat ze nu genoeg ideeën heeft. Ze heeft een manier bedacht om het te proberen en mocht het niet werken zijn er nog andere ideeën aangedragen in dit topic :ok:
laheije37
Actief

Ik denk dat iedereen het op zijn eigen manier doet...ik moet nog met andere dingen rekening houden...die te veel van persoonlijke aard zijn om dat te delen. Vandaar dat ik liever een aantal uur per nacht in mijn eigen bed slaap. En de badkamer...het is voor 3 a 4 nachtjes...daarna lekker beneden in zijn bench. Nogmaals bedankt....

malinois
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:
malinois schreef:Er zitten hier mensen die al eeuwen honden hebben en ook pups. Als je post krijg je reacties. In de badkamer vind ik ook van de zotte wat is er mis met een weekje op de bank bivakkeren?
En al die mensen hier roepen wat anders, dus aan TS om daar een keuze in te maken. Die heeft ze nu gemaakt. Dan is het toch klaar? Waarom die keuze weer ter discussie stellen? En dan als ze wel besluit op de bank te gaan liggen, komen de mensen die vinden dat de hond boven moet liggen weer hun plasje doen?
Het lijkt me dat ze nu genoeg ideeën heeft. Ze heeft een manier bedacht om het te proberen en mocht het niet werken zijn er nog andere ideeën aangedragen in dit topic :ok:
De badkamer vind ik een erg slecht idee... dat heeft ook niemand geschreven volgens mij dan kun je hem net zo goed beneden laten. Wat is de toegevoegde waarde?
Afbeelding
laheije37
Actief

Dankje tobi

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

alm@ schreef:
malinois schreef:Ik heb t ze allemaal wel op straat geleerd (station) thuis doen ze t niet tot op heden. Vind t wel makkelijk dat ze t kunnen. Dober destijds wel we woonden 3 hoog zonder lift dus er was geen andere optie
Als je op een flat woont zonder lift dan is het inderdaad een ander verhaal maar dat woon ik niet. Verder zou ik niks kunnen bedenken waarom traplopen bij mijn honden aanleren noodzakelijk is :wink:
Ik woon ook op een flat, maar soms valt de stroom uit, gebeurd niet vaak maar als het gebeurd moeten we toch naar boven lopen. En het zijn negen verdiepingen. Dat wil zeggen achtien trappen. Ik denk niet dat ik mijn hond zo lang kan dragen.

En op vakantie moeten ze ook trappen lopen. Maar goed, ik heb het ze nooit speciaal geleerd, als het moet moet het gewoon. Haha. Ze kunnen lopen dus kunnen ze ook de trap op lopen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laheije37
Actief

Dankje veertje...idd de keuze is gemaakt. De badkamer is nog geen 2 meter van mijn bed...ben er meteen...en het is daar warmer dan op slaapkamer. Genoeg voordelen voor dit moment...mocht het niet werken...iets anders bv toch naast bed...is zo gebeurd. Maar is niet mijn eerste keus

Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

laheije37 schreef:Vader hond heeft ipo 1...en idd show.

Als je weet hoe die examens worden gehaald voor showhonden waar verplicht IPO1 op moet, dan snap je wel wat ik bedoel met dat het geen sporthonden zijn ;-).

Voor wat betreft de kruik. Ik deed gewoon een stevige fles van bijv Cola/ Fanta gevuld met warm water. Fleecedekentje erom en voila een puppenbestendige 'kruik' :ok: .

En maak je niet druk over je tapijt, bij mij zaten de pups in een kleine bench naast mijn bed. Ze liepen dus niet los in de slaapkamer. Als ze wakker werden, sprong ik mijn bed uit, pup onder de arm en hup naar beneden en buiten. In jouw geval dus de doos of vraag of je van iemand een bench kunt lenen (gewoon een kleintje waar hij/zij de eerste weken in past).

Ik vind het overigens wel handig dat mijn honden trappen kunnen lopen, ook open trappen is geen probleem. Toch komen ze bijv ons nooit boven.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Idd IPO I kan elke hond halen op die manier... daarom blijft t ook bij IPO 1 :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”